Facilitate pt. călători. „Lăsați mașina și luați autobuzul!”
Noutate la Trans Bus. A devenit deja funcțional „portofelul electronic”.
Mai exact, călătorul buzoian își poate procura de la tonetă un CARD pe care poate depune până la 50 de lei.
La urcarea în autobuz, călătorul trebuie să apropie cardul de validator, iar suma de pe card va scădea cu 2 lei în mun. Buzău (mai mult în cazul traseelor rurale) .
Avantaje:
1) călătorii nu vor mai trebui să meargă de fiecare dată la tonetă pentru a-și cumpăra bilet de hârtie.
2) călătorii se pot urca în autobuz și dacă în acea stație nu există tonetă
Gică Toader: „Încercăm zi de zi să îmbunătățim și să venim în ajutorul călătorilor. Frecvența e bună, sperăm că o parte a buzoienilor va renunța la mașina personală pentru a lua autobuzul”.
La finalul articolului s-a inserat noul program de transport pentru fiecare traseu.
Facilități
Există și trei pachete de călătorii cu reduceri (care pot fi încărcate pe card):
10 călătorii – 18 lei
20 calatorii – 34 de lei
Abonament (70 lei/lună, 40 lei/15 zile, 24 lei/7 zile, 6 lei/zi)
Atenție – prețurile abonamentelor de mai sus sunt pentru zona 1 (mun. Buzău). De la zona 2 până la zona 8 prețul (călătoriei și al abonamentelor) crește progresiv.
De ce portofelul electronic e limitat la 50 de lei ?
Gică Toader, director Trans Bus: „Ne-am gândit ca un călător care și-ar pierde cardul să nu sufere foarte mult. Putea fi o problemă pentru cineva care avea depusă o sumă de 100 de lei sau chiar 200”
Vezi mai jos noul program Trans Bus pentru fiecare traseu (CLICK pe săgeată pentru pagina următoare).
program-autobuze
Dupa ce au scos din autobuze, cum sa lasam masina? Sa stam cate o ora in statie si cand vine autobuzul ori sa mergem ca sardelele, ori sa ne lase pe jos?
Daca ar fi fost conditii civilizate de circulat, da. Dar asa….nici vorba. E o aberatie sa ceri buzoienilor sa mearga cu Transbus-ul in loc de masina personala.
Nu mai bine gandeau un sistem in care clientul sa nu piarda nici un leu daca pierde cardul? E atat de simplu de facut sistemul, dar se prefera statul la ciupeala.
Oricum tot sistemul e o gluma prin care se pierd bani si genereaza neplaceri clientilor si posibilitatea de abuzare din partea controlorilor. Mai bine ramanea cu bilete normale fizice plus varianta SMS.
Dle Toader, stiti ca pe traseul 4 nu merg validatoarele?
Controloare a caror atitudine lasa de dorit! Care nu stiu sa isi faca treaba si nu inteleg care este rolul lor si unde trebuie sa se opreasca! Inevitabil, ajungi sa te certi ca sa lamuresti si sa le pui la punct! Consum de nervi inutil si lipsa civilizatie in ce priveste transportul local!
NICIUN oras nord-american major nu detine transport rutier in comun, deci ma indoiesc ca cele mici o fac. E o aberatie. Nu trebuie sa ajungem noi la concluzia asta, pentru ca au facut-o aia, desteptii si bogatii la Lume. Cel mult au metrou, care la noi se numeste metrou rapid, adica un fel de tramvai, dar asta acolo unde populatia e de ordinul milioanelor in zona metropolitana.
In special intr-un oras cu infrastructura rutiera execrabila, cu un tipar al angajatului destul de rudimentar (soferi, controlori), acest transport are justificare doar daca ar functiona CEAS iar cetateanul sa-l apeleze atunci cand are nevoie de exactitate in calatorie, autoturismul fiind o cale dezavantajanta. Dar nu e cazul Buzaului. De poluat, polueaza. De aglomerat circulatia, o fac, pentru ca, in bunul stil romanesc, noi intai cumparam autobuzele si apoi, candva, vom face benzi unice ca la Lyon (daca aude primarul orice altceva in afara de Oradea, face cu nervii), statii decente de asteptare si preluare cu alveole, itinerarii respectate, conditii de calatorie igienice si confortabile. De ce, daca nu esti pensionar sau elev de liceu ( ca cei mici sunt carati ca printisorii cate unul cu masina pentru ca, zic parintii, e periculos de la aglomeratia masinilor tot de ei produsa, sa mearga copilul pe jos) ori navetist sa iei autobuzul in Buzau. Poate fanii BDSM-ului sa fie atrasi. Buzau e o comuna mai mare, sa nu ne mai mintim. Dintr-un mare pacat ca suntem indulgenti cu noi insine, nu avem asteptari prea mari.