Cum s-a întâmplat accidentul cu trei morți de azi
O clipă de neatenție. Asta a făcut azi diferența dintre viață și moarte pentru trei buzoieni.
Șoferul Loganului, Casian Iacob, 52 de ani, din Brăgăreasa, le-a povestit polițiștilor cum s-a întâmplat nenorocirea.
Silviu Dinu, șef Poliția Rutieră Buzău: „Șoferul Loganului a pierdut controlul mașinii la încercarea de depășire a unui camion. Am stat de vorbă atât cu șoferul Loganului, cât și cu cel al camionului. În depășire, Loganul s-a deplasat mult prea mult în stânga. A ieșit cu roțile din stânga de pe carosabil – pe acostament. Acolo, șoferul a pierdut controlul volanului. Mașina s-a răsturnat, a izbit puternic un copac și apoi s-a oprit pe plafon. Nu a existat contact între Logan și camion”
Cum de s-a ajuns la trei morți ?
O posibilă explicație e că una din crengile copacului (ce ghinion!) a retezat plafonul mașinii. De asta, martorii care au văzut victimele (toate stăteau pe bancheta din spate) au vorbit despre faptul că unele din ele au rămas fără cap.
Doi dintre decedați sunt, ca și șoferul, din Brăgăreasa (34 și 48 de ani), iar al treilea din Mitropolia (comuna Brădeanu, 60 de ani). Mai mulți copii au rămas de azi fără tată!
Ironia sorții, șoferul a scăpat fizic cel mai ușor din teribilul accident (dar va avea probabil toată viața mustrări de conștiință). Pasagerul dreapta (52 de ani, Scutelnici), rănit grav, a fost luat cu elicopterul și dus la un spital din București.
Cei cinci oameni lucrau în construcții și au plecat din Scutelnici și Brădeanu spre Căldărușanca (E85) – unde aveau o lucrare. Accidentul s-a produs cu câteva minute înainte de ora șapte.
Citește și:
S-ar putea intelege ca soferul era adormit, prost, neatent etc, dar situatia e mai complexa. Acolo benzile au vreo 2.5m latime. Un camion are 2.5m latime si sa zicem ca isi lasa 20cm in dreapta, ca nu merge fix pe margine, deci raman 2.3m. Loganul are aproape 1.8m (fara oglinzi), deci soferul Loganului, in depasire, cu camion in miscare in dreapta, ar fi avut 50cm de spatiu pe langa el, pe care sa-l imparta in spatiu pana la camion si spatiu pana la acostament. Sa zicem ca lasi mai mult la camion, ca e in miscare si e mai greu de ferit, deci 30cm, iar spre acostament 20cm. Camionul sa zicem ca mergea cu 70-90, nu stim, dar din banuiala si rezultatele impactului, Loganul probabil avea 100 sau peste. La viteza asta e cam cascadorie o depasire in asemenea conditii. Nu se stie nici daca o fi facut camionul o miscare ce l-ar fi dus pe Logan in afara, ca doar cativa cm daca s-ar fi dat camionul spre Logan, si deja Loganul era pus intr-o situatie infernala. Stiu ca nici nu erau trasate benzi pe acolo (nu stiu actual), tocmai ca un camion nu ar fi putut merge fara sa depaseasca axul. Deci mai bine mergi linistit cu 70-80 sau cat merge camionul pe acolo, pentru ca pur si simplu nu ai spatiu, esti la mila lui, daca soferul din camion se da cativa cm mai spre tine, ajungi la loc cu verdeata si odihna.
Felicitări, foarte pertinent comentariul dvs.
Comentariu meu e in situatia in care nu s-au latit benzile la o eventuala asfaltare de care nu am aflat eu.