Noutate pe Bd. Unirii din Buzău

Probabil că mulți buzoieni s-au întrebat de ce în Unirii Sud o porțiune de 15-20 de metri a fost lăsată neasfaltată

de muncitorii de la Strabag.

EXPLICAȚIE

În Buzău vor apărea, precum în București, refugii pentru călătorii cu autobuzul (urcare și coborâre).

După cum probabil mulți șoferi au auzit pe Bd. Unirii vor exista două benzi pe centrul străzii (una dus și una întors), dedicate transportului în comun.

Stațiile de autobuz vor fi în aceste refugii (protejate cu grilaj metalic) – unde călătorii vor ajunge prin intermediul trecerilor de pietoni.

Pe aceste benzi dedicate transportului în comun (autobuzele vor avea astfel un avantaj față de autoturismele personale) vor putea circula mașinile de intervenție (poliție, pompieri, ambulanțe).

IPOTEZĂ. E posibil ca Primăria Buzău să ceară dispensă la U.E. (finanțatorul proiectului) ca pe aceste benzi speciale să fie lăsate și autoturismele cu minim patru ocupanți. Și taximetriștii s-ar bucura nespus să beneficieze de acest privilegiu.

Citește și:

loading...

33 de comentarii la „Noutate pe Bd. Unirii din Buzău

  • O intrebare: la fluidizarea traficului si la amenajarea de locuri de parcare s-a gandit cineva cand a facut proiectul pentru b-dul Unirii ?
    Sau s-a mers pe principiul „nu ne intereseaza” si „nu e treaba noastra”?
    Te crucesti cand vezi atata lipsa de respect si de preocupare in ceea ce priveste grija fata de cetatenii care locuiesc pe acest bulevard.
    Doar sa bifam s-a făcut ceva si s-au cheltuit niste bani care nu sunt ai nostri…

    Răspunde
    • Cetățenii de pe acest bulevard vor beneficia de trotuare cu dale și piste de biciclete cum sunt puține în România. Exagerati, părerea mea, cand spuneti lipsă de respect. Ăsta e trendul în Europa, limitarea autoturismelor în detrimentul bicicletelor si transportului in comun.

      Răspunde
  • Ce-i lipsea chelului?Tichia de margaritar!In 10 mp noi vrem sa facem de toate!I-am spus lui Toma,reconfigurati bulevardul ,nu mangaiati-l!Dar cine sa auda????

    Răspunde
  • Gata, s-a dus traficul fluid pe bulevard. O banda pe sens cu parcare laterala. Daca nimeresti o masina ce vrea sa parcheze, o sa te alegi cu un nlocaj de toata frumusetea. Da, este frumos ce s-a facut pentru pietoni, dar buzoianul tot in masina o sa fie, iar cu acest trafic vom avea doar ambuteiaje si poluare.

    Răspunde
  • Domnule Tereaca, UNDE VOR PARCA LOCATARI CE PARCAU PE UNIRII, CACI NOI DE LA BLOCURILE TURN NU AM AVUT LOC NICI IN SPATELE BLOCURILOR, DAPAI ACUM CA CELE DE PE UNIRII FATA NU VOR MAI FI ?

    Răspunde
  • Ar fi o treaba frumoasa dacă extraurbanii, ca se supăra dacă le spui țărani, și ar lasa mașinile la intrarea in oras și ar lua transportul public, ar merge pe jos, cu taxiul sau cu trotinete, biciclete închiriate. Numai ca vor fi loviți doar buzoienii care nu vor avea loc sa își parcheze mașina proprie la domiciliu de noile configurații stradale iar in alte părți ale orașului, in centru, pe diverse străzi nu vor avea loc de mașinile venite din alte localități. Măcar sa nu se mai aprobe construcția de blocuri fără parcari subterane sau obișnuite, măcar una de apartament.

    Răspunde
  • Foarte interesant raspunsul autorului. Tendinta europeana este de a se merge pe jos sau cu bicicleta. Prin urmare nu prea mai intereseaza daca si unde o sa mai aveti loc de parcare. Luati-va bicicleta. Ca pe aia o parcati in casa sau pe pres la usa. Vai de noi! Ar trebui sa fie realisti cei care iau astfel de decizii. Traficul trebuie fluidizat, nu stopat, locuri de parcare create, nu imputinate. Cand vor mai lua din locurile de parcare si pentru noile platforme de gunoi, ca inchid toate ghenele, vai de cei care traiesc in blocurile turn. Adica tot bulevardul. Daca tot aveti initiative europene, mergeti cu ele fara discriminare, in toate domeniile vietii cotidiene, nu doar ce va convine.

    Răspunde
  • Anonim, dar aia din oras ce nevoie au de plimbat curul prin masina? Aia din afara macar vin de departe, tu iti plimbi curul cateva sute de metri cu masina de ce?

    Răspunde
  • Ar fi o treaba si mai frumoasa daca taranii stabiliti/mutati la oras(se supara daca le spui ca sunt cocliti mutati la oras) ar lasa masinile acasa si ar merge pe jos pana la boutique-ul aflat la distanta de 200-300m de ei sau pana la market unde pot ajunge in 5-10 minute pe jos. Dar na, ei ‘e oraseni’ , trag caca pe nas de la canal dar ‘e oraseni’ domle.

    Răspunde
  • Tichia de margaritar…. Va cream Haos! Om trai si om vedea. Prevad ca esecul reabilitarii caii de rulare de pe Unirii Ii va fi fatal lui Toma!

    Răspunde
  • ~trend~… Hai las-o dracului! Dar trendul cu salariile? Ala cu utilitatile? Dar la calitatea produselor, a serviciilor, oamenilor, unde e trendul ca afara? Pe afara au caizăn de-i ziceam noi diviziunea muncii??? Și dacă au, dau faliment în grup (romet)??? Ba, nu ne mai facem bine de sindromul furculition. Copiem ca ultimii repetenti, ORICE, si apoi asteptam laudele de la straini ca ultimii milogi. Dale d-ala se pun si la Mizil, deci mai usor cu pianul pe scari, Redactia!!!
    50.000$ costa o baterie cu 20 de locuri de parcare, pe vertical. Civilizat, trend, occident, sf, #notOradea https://www.alibaba.com/product-detail/Vertical-Car-Parking-Tower-Vertical-Car_1600280304331.html?spm=a2700.7724857.topad_classic.d_image.63ac359cA8vNuN

    ––––-
    Dar trendul cu un primar normal, pe cand? Lui Toma i se pare legala si normala chilotareala de pe la balcoane, desi au votat o hotarare in acest sens, ce asteptari sa am eu, ca om iesit macar O DATA dintre granitele acestui judet si care si intelege ceea ce vede, ca si aici e o mare diferenta intre privitorii in gol, turistii, si cei care cauta sa priceapa, adica cei care, potrivit dictonului, gandesc deci exista.

    Răspunde
  • Taran = muncitor agricol, cu domiciliul in mediul rural.

    „Taranul” in viziunea ta, e un fraier nesimtit si lipsit de educatie. Perfect. Aici intra minim 50% din orasenii, ca tine.
    Nu taranii originali, care au un bun simt nativ, de 100 de ori mai mare ca al tau.

    Răspunde
  • Stimata Redactie,
    Tendinta europeana poate fi asa cum spuneti dv. , dar ce te faci cand România este cu 30 de ani in urma acestei tendinte? Nu trebuie sa te adaptezi la cerintele actuale din orasul pe care il administrezi sau pur si simplu blochezi traficul si astepti sa vezi ce se intampla? Credeți ca masinile vor disparea brusc in urmatoarele 6 luni si vom deveni brusc un popor de biciclisti? Dar impozitele pentru autoturisme vor disparea si ele din ianuarie devreme ce locuri de parcare nu sunt create si conditii de trafic civilizat nu vor exista?

    Răspunde
    • Locuri de parcare sunt prin spatele blocurilor. Zilele astea a fost bulevardul ocupat de lucrări (deci zero mașini parcate pe bulevard) și totuși lumea s-a descurcat. Iar când lucrările vor fi gata se va putea parca pe Unirii, e drept nu în spic ca până acum.

      Răspunde
  • Vezi, dle Tereacă, aici ai contribuția dumitale la această impostură: de ce nu citezi declarațiile „specialistei” de la Primărie dinainte de demararea proiectului pe fonduri europene? Că dumneata le-ai publicat atunci: „Se vor face parcări supraetajate în spatele blocurilor turn de pe Unirii” Unde sunt parcările?? Că oricum erau declarații fanteziste, nu există loc pt. așa ceva!
    Deci de atunci, CU BUNĂ ȘTIINȚĂ, nu a fost grijă pentru așa ceva!
    Renunțarea la locurile de parcare de pe str. Unirii nu putea fi făcută de decât dacă se demolau anumite blocuri vechi și fără confort, pe locul cărora să se amenajeze parcări, cu asigurarea unor noi locuințe în alt loc de către administrație, dar astea sunt filme SF.
    Așa că, acum, Tomiță o să aibă frigiderul plin, nu mai e nevoie să cumpere carne.

    Răspunde
    • Primăria Buzău a comandat un studiu pentru o instalație de parcare supraetajată. Cei care au făcut proiectul au venit cu un preț fantasmagoric, iar ideea abandonată.

      Răspunde
  • Doar vaccinatii cu 3 doze vor avea dreptul să mearga pe cele 2 benzi.

    Răspunde
  • Este foarte bine ce se face. Este o investitie pentru copiii nostri. Buzaul nu trebuie sa devina o parcare sau un drum european de super viteza, ci un oras cochet. Altfel ar trebui sa taiem tot crangul si sa facem o artera larga pe sase sensuri cu parcari imense stanga dreapta. Bravo primarului si curaj in continuare.
    Parcarile in oras sunt suficiente, masinile sunt prea multe. La mine la bloc jumatate din familii au doua masini, dintre care unele dube iar pentru altele nu au bani de asigurare sau taxe decat din doi in doi ani. Stau in Unirii Sud, iar aici vad ca este problema cea mai mare.
    Trebuiesc facute compromisuri, dar intre realizarea de parcari sau un oras cochet aleg intotdeauna a doua varianta.
    Parcarile supraterane etajate fac zgomot mare. Montarea lor si operarea pe timp de noapte in spatele blocurilor de 10 etaje ar fi cosmar.
    Bravo primarului, curaj si succes. Buzoienii va sustin!

    Răspunde
  • Ce, nu va mai place proiect european acum? Eu v-am zis c-o sa va bata vantu, ploaia si prafu-n gura cand mergeti dimineata cu bicicleta la serviciu pentru ca am facut economie de bani la asfaltare, iar cu banii din impozite facem mori care merg in gol si grajduri. Asa meritati, sa va duceti masinile pe balcon.

    Răspunde
  • „lumea s-a descurcat”?
    Dar ce-au făcut? Și-au teleportat mașinile într-o altă dimensiune?
    Adică se „va descurca” permanent de acum?
    La o estimare ultraoptimistă, chiar dacă numai jumătate din apartamente ar avea numai și o singură mașină, rezultă clar că nici pe departe nu sunt suficiente locuri de parcare. Densitatea de blocuri este f. mare.
    Nu s-a fundamentat cu bun simț acest proiect pe tema parcării. Mi se pare o bătaie de joc ca un rezident care deja venea stresat de la muncă (muncă prin care plătește bugetarii!!) să fie nevoit să se învârtă încă o jumătate de oră după loc de parcare din cauză că aceeași bugetari au alte priorități în loc de asigurarea unui trai civilizat în urbe!
    Iar acest „lumea s-a descurcat” e venit dintr-o epocă neagră: când „se descurca” lumea însemna că fură (de la stat), că are pile, că escrochează. Asta înseamnă „a se descurca” și nu are nimic de-a face cu legea, regulile și bunul simț!
    După 32 de ani rămâne să ne descurcăm în continuare, așa cum ni se oferă exemple de cei care cu cinism „ne conduc”.
    Dar nu mi-ai răspuns la întrebare: unde sunt parcările supraetajate pe seama cărora „șefa” de la fonduri europene și-a fundamentat proiectul?

    Răspunde
  • @Gabriel
    Orașul „cochet” se face de la zero. Un oraș plin de blocuri comuniste înghesuite nu mai poate deveni „cochet”, decât dacă dinamitezi blocurile mai vechi, cum ziceam mai sus. Dacă locuiești pe Unirii Sud și nu ai loc rezervat, să vezi cochețeală de mașini între blocuri. Acolo ar trebui să fie aerisit, nu pe șosea. Acolo ar trebui spații verzi și alei, etc.

    Răspunde
  • Nu e obligatoriu să vă luați „mașini”! Ați umplut țara cu toate rablele de la cimitirele de mașini vestice, fără să vă pese și DACĂ aveți unde le parca, de parcă e obligat cineva să vă poarte vouă de grijă, să vă facă locuri de parcare, eventual dacă se poate și moka, că așa v-ați învățat, ba o găleată, ba o lingură de fasole, ca ultimii milogi.

    Toți cârnații care stau într-un „apartament” comunist de 3 metri pătrați, de nu au nici ce mânca, suferă de bășini și-și iau „bemveu”, genul de pocnește și scoate fum precum cometa, îl pun pe gaz și îi fac „plinul” de 10 lei, să se „afișeze” pe bulevard.

    Nu, eu în locul domnului Toma aș face altceva: la înmatricularea unei mașini aș cere ca proprietarul să facă dovada că deține loc de parcare. Dacă nu deține, ghinion: nu înmatriculezi cazanul.
    Primăria să împrejmuiască un maidan undeva pe câmp unde să fie „parcate” toate epavele care așteaptă loc de parcare.

    De unde până unde ați tras concluzia că trebuie să vă facă vouă cineva locuri de parcare?!? Nu mai zic că muriți ca proști, cu zile, de la gazele emanate de bombele astea rutiere care trec ITP-ul „rromânește”. Dar nu vă pasă, târlicarul rromân lipsit de educație a fost adus la stadiul de maimuță, nu-i pasă de nimic…

    Răspunde
  • Și încă ceva ” ….totuși lumea s-a descurcat.”
    Ne înveți și pe noi domnule Tereacă ce să facem pentru a deveni băieți „descurcăreți „?? Că poate știi mai bine!!!

    Răspunde
  • Nu a zis nimeni ca țăran înseamnă prost. Care s a simțit prost nu e din cauza ca locuiește la țara ci doar pentru ca e intr-adevăr prost. Bine ca nu va doare. In alta ordine de idei e bine ca se asfaltează, dacă vor rămâne mai putine locuri de parcare sunt convins ca Toma va reveni peste câțiva ani cu alta lucrare.

    Răspunde
  • Este bine ce se face zice cineva. E adevarat partial… Foarte important este sa se faca cu cap lucrurile si sa imbunatateasca situatia de dinainte nu sa sa se faca de dragul de a se face ceva iar peste 2-3 ani sa trebuiasca luate toate de la zero si cautata alta solutie de urgenta. Un croitor bun un masoara de 3 ori si taie odata. La noi se curata asfatul azi si se reasfalteaza dupa 2 luni, se strica trotuarele toamna si se refac primavara si asa mai departe. Ca sa nu mai vorbim ca in plina asfaltare,urgenta era vineri dimineata montarea beculetelor de Craciun , desi traficul era oricum ingreunat… Despre asta e vorba, despre nepasare si nesimtire din partea unora. Caci de inteligenta nu putem avea pretentii de la toti…

    Răspunde
  • Mai era o pilda cu unul de avea un caine care se tot descurca sa traiasca fara hrana. Si, ce sa vezi? Culmea, cand se descurca mai bine, a murit. Asa si cu parcarea pe Unirii pe timpul lucrarilor. Oamenii au gasit solutii temporare, pentru ca li s-a spus ca este temporar. Chiar si asa sunt diferende intre cetatenii din zona Spiru Haret care acuza pe cei de la blocurile turn ca le ocupa cu zilele locurile de parcare. Cat cinism! Tot asa de bine puteti spune ca buzoienii se descurca si prin trotuarele desfundate pe perioada lucrarilor, cu gropi, cu noroi groaznic zilele trecute cand a plouat, nu? Poate le lasa si pe asta tot asa ca uite, s-au descurcat!!!

    Răspunde
  • Bre da’ tare aprigi la manie mai sunteți !
    Urmasi bravi de-ai lui Traian, cu sânge latin clocotind prin vene !

    Yo v-am zis sa ședeți frumos că odată cu interzicerea parcării pe Unirii, o sa primească fiecare instrucțiuni de împăturire a mașinilor, dedicate pe mărci și modele, că să și-o ia fiecare acasă, să și-o vâre sub pat, sau, mă rog, unde-i place fiecăruia să și-o vâre…

    Asta-n caz de forță majoră ca-n realitate nu-i nevoie, uite, cum remarcă și nenea Redacția, prin spatele blocurilor bate crivățul, e loc kakalau sa parcam și Titanicul dimpreună cu locomotiva de la paralela 45 sau cat o fi ea.

    Bine, yo mai panicos din fire, m-am apucat deja de cursuri de detectiv că de ceva vreme tot sunt pus în situația de-a descoperi proprietarii mașinilor care mă blochează, parcate cate trei, una peste alta în spatele harbului personal, sa le pot descoperi mai usor proprietarii la care trei blocuri distanta, da’ sunt sigur că sunt eu mai ghinionist, nu toată lumea are problema asta de când au fost speriate mașinile de pe carosabil prin spatele blocurilor.

    In rest, ce sa zic, îmi cer scuze in numele tuturor celor care nu fac parte din mafia, pardon, din structurile de partid locale și nu-și permit bolid de ultimă generație ci doar un alambic de-acu’ 15 ani, care, fie vorba-ntre noi, e mai mic in dimensiuni decât versiunea de ultimă generație.

    De acord sa urmăm tendința europeană de-a mai tăia din mașini, bine, aia au de 2 – 3 ori mai multe mașini/cap de cetățean furajat și locuiesc mai ales la case, implicit canci îngrămădeală prin orașe, da’ nu e vina lor că pe la noi a poposit un pic de comunism care ne-a dărâmat casele și ne-anchis intre câțiva pereți de beton cu aer bacovian.

    Răspunde
  • Puteti sa ne lămuriți in aceasta problema? Unde sunt teii de pe str. Transilvaniei?
    Se mai plantează tei?
    Unde, ca nu se vad locașurile pentru copaci?

    Răspunde
  • Adevarul ca omul e foarte rezervat la orice tip de schimbare.
    Peste 1 an, cand totul va fi gata si frumos, o sa gasiti solutii sa va parcati cazanele de 2 mii ieuro de la Jermania, stati fara grija.
    In plus, daca autoritatile ar tine cont de parerea a 2-3 nebuni dupa aici, nu s-ar mai face si schimba nimic, vreodata. Nu uitati ca opinia finala apartine majoritatii.
    Nu sunt de acord cu multe fantasmagorii ale Primarului Toma, dar trebuie sa recunoastem cu totii ca odata cu cele 4 bulevarde principale renovate, imaginea orasului va avansa, fara dubii si asta doar in cca 2-3 ani de lucrari intense ! Cu Bosco am pierdut 20 de ani !
    Totusi, mai sunt multe de facut !

    Răspunde
  • Teii de pe Transilvaniei au fost plantați mai adânc un pic că cică le cresc rădăcină mari și umfla spoiala de deasupra.

    Urmează să rasara, stați cu ochii pe ei, ‘n-aveți nici o nădejde !

    Da’ liniile alea noi, albe, lungi, drepte și extrem de continui care merg neîntrerupte până prin Japonia, apărute amu’ pe Transilvaniei ce cică, probleme, ceva ?!

    Răspunde
  • Eu zic că Omul asta a făcut ceva in scurtul timp de când este primar, pe când celălalt ia pasat doar de cartierul lui rezidential pe neve….și când să asfalteze a ridicat cămăruțele acelea în cartierul lui personal hai sa nu mai fim atât de îngustati și de atrofiați….sa zicem mulțam că se schimba ceva după app 30 de ani

    Răspunde
  • Corecte opinii despre cei cu mai multe mașini, jafuri poluante cu km dați peste cap, și sunt total de acord cu acele opinii.
    Dar aici tot a autorităților e vina: e voie să se înmatriculeze orice, s-a renunțat și la taxa pe poluare, ITPul se face cu șpagă, etc. Pentru toate astea suferim toți, nu numai cei în cauză.
    Eu am spus că trebuie asigurată ofertarea unui singur loc de parcare/ apartament cu auto (oricum așa e legea).
    Ceea ce se face pe Unirii nu poate asigura asta. Nu mai vorbesc de ce blocaje se vor crea când trebuie să oprești să facă cine a parcare laterală, fiind o singură bandă de mers!

    Răspunde
  • O sa fie o brambureala. Vor aparea probleme de nerezolvat, altfel decat inchizand ochii la modul in care se va parca si se va circula pe Unirii. Adica oamenii se vor descurca iar primaria, ca sa nu iasa scandal, se va face ca nu vede. Adica va fi ca si pana acum, dar mult mai greu! Unirii este coloana vertebrala a orasului, artera principala, dar va deveni un imens blocaj. Daca cineva din primarie ar fi gandit si ar fi avut, cu adevarat, curaj, ar fi trebuit reconfigurat complet traficul din oras, cu sensuri unice, ronduri adevarate si plasate fix acolo unde trebuie, semafoare inteligente (nu DOAR semafoare inteligente) si altele. Dar cum am zis, pentru asta iti trebuie minte, interes, vointa si „putirinta”! Pai de unde toate astea?
    Cat despre treaba cu autobuzele pe mijloc……!?!?!? Nu-s tramvaie! In legislatie doar tramvaiele au prioritate cand schimba directia de mers, ca sa nu mai vorbim ca au si semafoare separate. Dar nu-i nimic, se da un HCL si-n Buzau se va schimba legea. S-a mai intamplat asta, cand amenzile de parcare erau duble la Buzau fata de ce scria in legea circulatiei! Orice se poate, mai ales ca vom avea si prim-ministru, nu?
    Auzi, cica cetatenii vor beneficia de dale cum nu-s multe in Europa!!! Pe bune? De unde dracu le scoateti? Nu pe dale. Ci pe argumentele astea comunistoide. Adica, daca partidul a hotarat sa bramburim orasul, sa fim fericiti ca vom avea dale! Pai atunci puneti dale pe tot bulevardul si sa-l facem zona pietonala! Traiasca si-nfloreasca!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.