Solicitare către Primăria Buzău a celor din comunele învecinate
A reînceput școala, dar și coloanele kilometrice de la intrarea în oraș.
Buzoienii care vin în oraș din comunele învecinate sunt nevoiți să stea din nou în trafic zeci de minute înainte de rondul de la avion.
„Cea mai bună soluție e înființarea unui pasaj care să dubleze în subteran rondul de la avion” – e solicitarea transmisă către Primăria Buzău de mai mulți cetățeni din Mărăcineni și Vadu Pașii
Realizarea unui pasaj care să contribuie, după amiaza, la scoaterea mai rapidă a mașinilor din oraș, i-ar ajuta și pe buzoienii care circulă pe Unirii Nord, Frăsinet și Constituției.
Construcția unui pasaj ar costa Primăria Buzău câteva milioane de euro (posibil peste zece) și are câteva impedimente.
1) Zona de sub avion e plină cu cabluri, țevi și conducte (mici și mari), lucrările ar fi dificile și costisitoare. E posibil ca furnizorii de utilități să nu-și dea acordul.
2) Variantele de rezervă sunt destul de limitate – Șoseaua de Centură și podul de la Vadu Pașii – în caz că intersecția de la avion se va bloca pe durata lucrărilor.
3) Sunt și păreri care susțin că investiția (uriașă) într-un pasaj subteran ar fi inutilă întrucât peste câțiva ani traficul din rondul de la avion se va reduce sensibil după:
a) construcția autostrăzii Ploiești – Buzău – Focșani
b) amenajarea drumului de pe digul râului Buzău
c) construirea de drumuri pe câmpul din fața cartierului Orizont cu legătură înspre Frăsinet și Broșteni
Citește și:
Solutii testate sunt destule>
1. Sistem de monitorizare a traficului pe segmentul Pod Maracineni – Rond si transformarea, in intervale orare, in drum cu 3 benzi pe sensul de intrare. Sa nu uitam ca dimineata f putini ies din oras, iar cei care tranziteaza pot fi atentionati sa foloseasca Varianta (poate un afisaj care sa anunte dezavantajele tranzitarii orasului cu timpii aproximativi aferenti).
2. Pasarela, nu pasaj, si nu rutiera ci pietonala, in Rond. Exemplu – Las Vegas, daca Valea Prahovei e prea romaneasca. Nu stiu cate minute pe ora se pierd la semafoarele pietonale, dar sunt chestii ieftine care se pot face, si rapid, si cu rezultate vizibile, strict in locul cu pricina.
3. Odraslele sa faca scoala in zona de domiciliu. In ~afara~, impozitele locale se duc (si) catre invatamantul gimnazial, a.i. ai, daca platesti.
–––––
Aglomerarea se produce din cauza celor din zonele limitrofe. Autostrada va prelua traficul extra-urban, care oricum nu afecteaza prea tare situatia, existand Varianta. Nici Sos Digului ori celelalte stradute din viitor nu vor deservi traficul provenit dinspre Maracineni – Vadu Pasii, asa ca speranta, chiar daca ultima, va muri oricum. Argumentul suprem este podul de la Vadu Pasii, care nu a ajutat simtitor problema, din moment ce ea tot persista, si asta pentru ca, desi cei multi circula cu autobuzele, aia putinii, cate unul-doi in masina, sunt cei mai guralivi (pe buna dreptate> platesc, da-mi!).
Cred ca mai indicat este un pasaj suprateran, in loc de unul subteran.
Costurile ar fi mai mici, iar avionul poate fi mutat in locul calaretului din rondul de la Orizont!
Investitia in acea zona (indifernet de solutia aleasa) este necesara deoarece putem fi 99% de acord cu totii ca nr masinilor va creste in loc sa scada, indiferent de variantele ocolitoare pe care le-ati mentionat la punctul 3.
Solutia sigura ar fi urgentarea lucrarilor la autostrada care sa preia traficul interurban si la drumul de pe dig si drumul de la sala sporturilor la Dedeman!
Acolo nici nu se poate face pasaj.
Solutia e cu totul alta, aceea de a face mai multe cai de acces in oras. Problema acolo e, ca exista o singura cale de acces, cale de acces aglomerata si din pricina faptului ca multi fenteaza legile si vor doar avantajele din ambele sisteme (rural/ urban), adica vor taxe si impozite mici. preturi mici si spatiii mari din rural dar vor sa beneficieze de sistemele publice din urban precum scoli, clinici, spitale, locuri de munca.
Cred ca mai bine de jumatate din trafic e cauzat din fentarea legii invatamantului, ca cei din rural isi aduc copiii in oras la scoli frecventate de oameni instariti ca sa fie in anturaje corupte de mici ca sa aiba sanse sa devina mai bogati in viitor din coruptie.
Si problema o sa se acutizeze si mai tare, avand in vedere ca in Maracineni se dezvolta cartiere rezidentiale pentru cei ce vor spatiu mai mare, mai aerisit si impozite si taxe mai mici.
Se merita. Pentru țăranii care își aduc copiii sa ii facă deștepți la școlile din oras. Acum fără gluma ar putea sa plătească microbuze care sa ii ia din poarta pe copii (ca ei nu au nicio vina ca părinții sunt dobitoci și ii trimit la o vârsta mică 20 -30 de km la școala ) sau sa facă o parcare de câteva mii de locuri la fiecare intrare in oras de unde se poate utiliza transportul in comun pentru cei de clase mai mari. Fiecare școala lăudata are stație de autobuz la câteva sute de metri. Oricum e o prostie ca sute de mașini venite de la țărănoaia inunda orașul in fiecare zi. Ne umplem de intelectuali.
@Li – de acord cu punctul 3
iar cei care stau la coada nu au decat sa vorbeasca cu primariile de care apartin sa le faca teleportoare daca vor in buzau.
si asa cei care locuiesc in zona de peste 30 de ani sunt cam satui de navetisti si cumparatori care se tot fataie pe acolo
@Li – de acord cu punctul 3
iar cei care stau la coada nu au decat sa vorbeasca cu primariile de care apartin sa le faca teleportoare daca vor in buzau.
si asa cei care locuiesc in zona de peste 30 de ani sunt cam satui de navetisti si cumparatori care se tot fataie pe acolo
Singurul care ar prelua rapid cozile de mașini ar fi sigur un pasaj subteran. Să mă mai lase ăștia cu țevile și cablurile lor că astea se rezolvă repede. Dacă ar fi vrut metrou ce făceau respingea proiectul ?. Se face coadă de mașini datorită priorității de stânga din acel rond. Călărețul cu cal poate să-și ia zborul cu avionul din amândouă rondurile ca nu cred că impresionează pe cineva în mod plăcut. Si apoi stai sa vezi alta înghesuială când or mai deschide Lidel ul de lângă pod Mărăcineni, atunci sa te ți. Ar mai fi o variantă dar tot pe bani mulți, sa construiască un pod peste râul Buzău care sa iasă în șoseaua de centură chiar din Mărăcineni.
,,, avionul la fostul BORCAN, al poliției ( sau călărețul ) pasaj este musai !!!
Si totusi inca sunt ̶p̶r̶o̶s̶t̶i̶ – retrag, am vrut sa spun „oameni potenti financiar care isi doresc sa se bucure de conditiile oferite de viata la tara concomitent cu avantajele oferite de o metropola” – care platesc 150.000-200.000 de coconeti pe o casa la Maracineni sau Vadu Pasii? Se vede treaba ca inca sunt :-))))
Da’ le cam put scolile de acolo, s-ar parea. Bine, e si normal, evident ca invatatorii de la oras au cunostinte mai stufoase in materie de liniute, bastonase, adunari si scaderi in comparatie cu aia de la tara, e de inteles. Se naste o singura intrebare : oare copiii astia, purtati degeaba pe drum vreo 2 ore , isi dau seama cat de ̶p̶r̶o̶s̶t̶i̶ sunt parintii lor?
On topic : pasaj, nepasaj, cand ai un singur drum care intra in oras din Nord (parca suntem in Evul Mediu, prin perioada aia facusera cetati/fortificatii care aveau cate o iesire spre fiecare punct cardinal – treaba e ca nu aveau SUVuri si elevi de primara de dus dintr-un loc in altul la scoala) nu te poti astepta la altceva decat mega-aglomeratie. Autostrada vietii (Ploiesti-Buzau-Bacau-Pascani-Polul Nord) ar diminua, probabil, cu 20-25% traficul dar asta nu cred c-ar insemna mare lucru avand in vedere ca se fac 500m de coada.
@Anonim.
Pai sa stii ca taranii isi aduc copii la oras , pentru a compensa prostia in care traiesti. Daca nu erau copii destepti de la tara, era vai de mama ta.
Nu stiu ce tot aveti cu, copii de la tara…..am.mai vazut comentarii despre acest lucru.
Si tu @Anonim te tragi din taran, dar macar la tine, ne dam seama dupa cat de oligofren esti.Ce aveti cu, copii? Daca locuiati voi la tara cum.era?
Ciprian. Cum ar veni îi cam sacrificați pe copii voștri aducandu-i într-un mediu degradat ca să ne scoateți pe noi din necaz. Mulțumim frumos, dar nu vrem să deranjăm. Ne descurcăm nu vă faceți probleme. Dacă ție ți s-ar cere să pierzi mai mult timp în trafic pentru că au alții în fiecare zi treabă pe unde trebuie să mergi și tu, să-ți lași mașina la 1 km ca să nu-i încurci sau pentru că e locul ocupat, ți-ar sari țandăra? Foarte probabil. Ok. E normal. Primăria Buzău trebuie să lucreze în primul rând pentru confortul locuitorilor din Municipiul Buzău așa cum primarii din comunele din jur trebuie să facă același lucru pentru locuitorii din comunele lor (inclusiv prin ridicarea nivelului învățământului local prin aducerea de învățători și profesori buni). Dar uite că noi avem discuțiile și preocupările astea dar ei au alte preocupări. Poate că observațiile și ironiile trebuie să le faci în altă parte. Simplu.
@Ciprian: Vezi sa nu îți rămână vreo virgula in gât.
o idee foarte buna, dar presupun ca irealizabila, doar daca se pot sifona bani se face ceva, daca nu se pot fura fonduri nu va face nimeni
@LI
„Exemplu – Las Vegas”
daca e vorba de Las Vegas din US nu cred ca poti folosi comparatia – sunt situatii total diferite … pasarelele de acolo au fost construite si din alte motive nu doar din dorinta de a ajuta pietonii sa traverseze (dupa cum stii unele din ele te conduc direct in interiorul unor cazinouri 😉 )
probabil variantele mai bune sunt cele care nu presupun pasaje …
– drumul de pe dig (centura est)
– latirea centurii de la Dedeman spre Ploiesti la 2 benzi pline pe sens
– drumul de la rond orizont spre brosteni
– drum de legatura centura – vest orizont – str cerbului sau mai bine Aleea Plopilor
de astea e nevoie – si costa o fractiune din costul unui pasaj cu tot ce implica el ( si care nu va rezolva marirea capacitatii strazilor de la capetele acestuia .
scuze, am gresit cu cerbului 😉 …