Șoferul a fost reținut! Femeia e în comă!

Ultima oră. Vești foarte proaste pentru Florin. I., șoferul de 56 de ani, din Săpoca, autorul accidentului de ieri de la Mătești.

În urmă cu câteva minute, Poliția Buzău a anunțat că a dispus reținerea șoferului (alcoolemie de 0.41 mg/l).

Mașina șoferului reținut. Toleranță zero pentru alcool la volan
Fiatul în care se aflau mama (40 de ani), fiica acesteia (9 ani) și nora (23 de ani), ultima fiind cea care s-a aflat la volan

A doua veste proastă pentru șofer, după cea a reținerii cu propunere de arest preventiv, e că femeia de 40 de ani (aflată pe bancheta din spate, fix în locul impactului) e în stare gravă: comă de gradul 3.

Mariana D. a fost transferată la spitalul din Ploiești unde există Secție de Neorochirurgie.

Fiica de 9 ani e la spital, dar în afara oricărui pericol. Și nora, de 23 de ani, aflată ieri la volan, are răni ușoare.

Citește și:

loading...

12 comentarii la „Șoferul a fost reținut! Femeia e în comă!

  • Conform legislatiei din Romania, atunci când şoferii sunt prinşi cu o îmbibaţie de alcool egală sau peste 0,40 g/l alcool pur în aerul expirat (minim 0,80 g/l alcool pur în sânge), fapta constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 la 5 ani sau cu amendă penală.
    Eu aş mai adăuga şi anularea dreptului de a mai conduce autovehicule pe viaţă.

    Nu este de dorit ce a păţit şoferiţa Fiat-ului şi îi doresc şă îşi revină din comă şi să se însănătoşească cât mai repede. Totuşi, vina producerii accidentului îi aparţine, cel puţin parţial, deoarece a virat la stânga pentru a intra pe un drum lateral fără a se asigura dacă poate face acest lucru.

    Presupunând că şoferul Ford-ului nu ar fi consumat alcool şi accidentul ar fi decurs la fel, starea şoferilor şi cea a autovehiculelor în urma accidentului ar fi fost aceleaşi, asupra cui ar fi căzut vina?

    Pe străzi, pe lângă şoferii normali, ca să le zic aşa, şi cei cu „alcool la bord” sau care „au tras ceva pe nas” mai sunt şi cei care atunci când şi-au cumpărat maşina consideră că au cumpărat şi drumurile pe unde conduc şi nu respectă regulile de circulaţie, dar mai sunt şi cei care se mişcă cu viteza melcului bolnav şi fac nişte manevre care ar surprinde pe oricine în trafic.

    Oricum, traficul pe DJ203K traficul a fost, este şi va fi în continuare de coşmar şi foarte periculos, atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni şi biciclişti.

    Răspunde
  • @Paduraru Ion
    Tot șoferul fordului negru era vinovat și în cazul în care nu consuma alcool. Ironia face ca masina șoferului baut sa se oprească lângă indicatorul ,,depășirea interzisa”.

    Răspunde
  • Indicatorul din imaginea cu autoturismul negru face cât o mie de cuvinte. Pe acea porțiune de drum, depășirea este interzisa.

    Răspunde
  • @ Paduraru Ion
    Eu vad, chiar in poza din articol, semnul mare de circulatie pentru „Depasire interzisa”. Parerea mea este ca nu exista niciun dubiu in privinta vinovatiei. Alcoolul este doar un corolar, generatorul de agresivitate si neatentie, insa regula de circulatie a fost, clar, incalcata.
    Macar de ar fi adevarat ceea ce clameaza politia – toleranta zero fata de infractiuni in trafic si nu numai. Tare mi-as dori sa fie adevarat si, mai ales, o activitate sustinuta, nu o campanie pompieristica (scuze, pompieri!… nu aveti nicio vina, doar ca voi sunteti obligati sa actionati numai cand apare evenimentul… desi e loc si la voi de munca de preventie…)

    Răspunde
  • Păduraru Ion am senzația ca ești de partea „ursului” cum poți afirma ca soferita nu sa asigurat la executarea virajul când cele doua autovehicule din spatele ei a oprit, iar individul asta a ignorat orice restricție și pe ceilalți participanți la trafic intrând în depășire?

    Răspunde
  • Vinovata e soferita care a schimbat directia fara sa se asigure, ea fiind cea care a facut miscarea ce a generat accidentul, se vede clar din urmele impactului.
    Ca se vor folosi de tertipuri sa arunce vina in alta parte sau sa o dea culpa comuna e alta treaba, dar greseala care a generat accidentul e strict a soferitei cu Fiatul argintiu, ca daca se asigura nu se mai petrecea accidentul.
    Ghinionul celui cu masina neagra e ca servise probabil o bere in ultimele ore, dar la 0.41 nu poti numi un om beat… betia intervine la o valoare mai mare.

    Răspunde
  • Indicatorul ala de depasire e pe sensul invers de mers din ce vad, se vad urmele de cauciuc care indica ca masina neagra venea din fata politistului cu rola in mana din imagine, nu din spate, iar semnul din imagine se adresa celor ce vin din spatele politistului cu rola in mana din imagine. Nu stim daca exista unul si pe sensul lor de mers.
    Ar fi interesant de aflat si de ce e instalat indicatorul acela acolo, ca pare ca nu are nici un sens sa existe acolo dupa configuratia drumului.

    Răspunde
  • Referitor la semnul de circulaţie „Depăşirea interzisă”:

    Nu am luat în calcul acel semn deoarece în poziţia din fotografie este cu faţa orientată în direcţia greşită, probabil a fost atins şi rotit pe timpul accidentului, că doar nu suntem într-o ţară în care se circulă pe partea stângă a străzii.

    Datorită acestui fapt, pentru mine nu a fost clar dacă accidentul a avut loc pe un sector de drum pe care depăşirea era interzisă, adică după semn sau înainte de acesta.

    Referitor la faptul că alte două autovehicule ar fi oprit în spatele Fiatului pentru a-i acorda prioritate: nu s-a scris nicăieri despre asta.

    Oricum poliţiştii de la circulaţie vor face lumină în acest caz.
    Nu îmi rămâne decât să doresc însănătoşire grabnică soferiţei Fiatului pentru a se putea întoarce cât mai curând la familie.

    Răspunde
  • Martor
    Depășirea efectuata de betiv a fost total neregulamentara și pentru linistea lui Paduraru șoferiță este bine, cea care este în stare grava este pasagera în varsta de 40 de ani. În spatele șoferițe se mai aflau doua autoturisme care așteptau efectuarea manevrei de către șoferiță. Șoferul baut a efectuat depășire neregulamentara și avea viteza excesiva, peste 50 km/h deși circula în localitate și cu presemnalizari de drum în lucru.

    Răspunde
  • @anonim
    Dacă nu cunoști configurația drumului nu mai vorbi, drumul este încă în reabilitare. După gândirea ta, șoferii care conduc sub influenta substanțelor interzise, trebuie sa aibă prioritate și sa nu ia în considerare indicatoarele și marcajele rutiere. Eu sunt de părere sa poarte și stroboscoape ca sa știe lumea ca au băut și sa se ferească de ei. Prietene, dacă ai consumat alcool și conduci, asuma-ti pana la capăt când ești implicat intr-un eveniment rutier. Consumul de alcool este circumstanță agravanta în toate faptele penale.

    Răspunde
  • Șoferul cu fordul s-a angajat în depășire in dreptul trecerii de pietoni, total interzis, mai mult în direcția lui de mers după trecerea de pietoni este zona fara vizibilitate deoarece se incepe urcarea pe podul de la Matesti, mai mult în zona cu trecerea de pietoni viteza legala este de max. 30 km/h, mai mult băut fiind nu ai ce să cauți la volan, mai mult am fost martor la accident, am fost singurul șofer care am acordat primul ajutor fetiței care zăcea pe asfalt cu gura plină de sânge, cu dinți și masele rupte, contuzii la nivelul capului, mâinilor și picioarelor, cu dureri toracice. Vreau sa atrag atenția că unii dintre șoferi pur și simplu au trecut nepăsători în condițiile în care erau trei victime, unii chiar au forțat să treacă în condițiile în care fetița era întinsă pe carosabil. Norocul copilei a fost faptul că a fost îmbrăcată cu o geaca groasă cu glugă și o căciulă, toate acestea i-au atenuat contactul cu carosabilul. Foarte important a fost faptul că ambulanțele au ajuns foarte repede la fața locului 8-10 minute inclusiv smurd și descarcerarea.
    Șoferul fordul abia se ținea pe picioare se vedea de la o poștă că era băut, nu a schitat nici un gest, pur și simplu a stat pe scaunul de la mașină fără să ii pese ce se întâmplă în jurul lui. Eu nu ii fac acestui șofer un proces de intentie dar vreau sa atrag atenția că am devenit atât de inconștienți și de nepăsători noi între noi și nu știu unde vom ajunge daca vom continua in acest mod. Pe de altă parte vreau sa atrag atenția autorităților cu privire la acest sector de drum DJ203K care devine pe zi ce trece un pericol atât pentru șoferi cât și pentru pietoni. Acest drum este in reabilitare de ani de zile, are capcane peste tot, drum fără marcaje clare, cu denivelări la toate podurile, gropi, capace de canale ridicate la 10-15cm deasupra carosabilului și multe alte probleme in special ce vizează siguranță circulației. Domnilor, cei ce vă aflați la conducerea acestui judet chiar nu va pasa de viața noastră, de ce nu luați măsuri clare și ferme, probabil nu sunteti afectați direct,? este o rușine ceea ce se întâmplă.

    Răspunde
  • Drumul asta a devenit tare periculos de cand s-a asfaltat. Basculante, camioane de tot felul merg cu 70-90 pe un drum ingust si plin de capcane de tot felul. Nu trece saptamana fara sa mai fie un accident. Daca imi aduc bine aminte, in zona a mai murit un copil care cobora din autobuz. N mai retin cine a fost vinovat dar e clar ca drumul asta a devenit unul tare periculos.
    Merg pe acest drum dimineata pe intuneric cand urc spre Vintila Voda. Este o provocare sa stai pe sosea si sa nu ajungi in sant. Cei din sensul opus, majoritatea, merg cu peste 80, au to felul de faruri defecte care bat in toate directiile, fac depasiri la limita, merg cu proiectoarele pornite ( este un cielo rosu care iti sparge ochii. in fiecare dimineata il vad, poate esti pe aici si citesti. nu mai circula cu proiectorele aprinse).
    Iar ca totul sa fie de noaptea mintii, masinile politiei merg si ele la limita accidentului, cu viteza.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.