Toma: „Există acest pericol. Îi rog pe buzoieni să vină”
„Există riscul declasificării orașului Buzău. De la oraș de categoria a doua la a treia. Dacă nu vom avea peste o sută de mii de locuitori la recensământul din acest an”.
Anunțul l-a făcut în această seară primarul Toma la Focus Tv.
„La ultimul recensământ, din 2011, orașul Buzău s-a înregistrat cu 115 mii de locuitori care trăiau efectiv în oraș. Așa, cu buletin pe Buzău sunt peste 135 de mii, dar contează în stabilirea rangului orașelor numărul celor care locuiesc efectiv. Orașele cu peste 100.000 sunt de categoria a doua, cele sub 100.000 de categoria a treia. Problema e că banii, inclusiv în privința fondurilor europene, se acordă și în funcție de categoria orașului”, a explicat primarul.
RUGĂMINTE
C-tin Toma: „Pe 14 martie va începe recensământul cu autorecenzarea. Îi rog pe buzoieni să vină din proprie inițiativă la recenzorii din oraș. Sunt 14 la număr. Vom comunica unde pot fi găsiți. Buzoienii care se autorecenzează nu vor mai fi vizitați apoi acasă de recenzori. Scapă astfel și de o grijă, dar ajută și orașul declarând câte persoane locuiesc la adresa respectivă”
Probleme pentru orașul Buzău
Municipiul Buzău a tot pierdut locuitori după 1989 și riscă să scadă sub o sută de mii de locuitori!
Cauze
1) Zeci de mii de buzoieni au plecat în străinătate
2) Spor natural negativ. Mor mai mulți buzoieni decât se nasc.
3) Mulți dintre tinerii buzoieni care pleacă la facultate, rămân la București și celelalte orașe universitare. Nu revin acasă
4) Câteva mii de buzoieni s-au mutat de la bloc la casă (cu curte) în comunele din jur (Mărăcineni, V. Pașii, Vernești, Merei etc.). În ultimii doi ani, de când cu pandemia și restricțiile de a ieși din casă, acest trend s-a accelerat.
Legătura cu alegerile/referendumurile
De ce prezența la vot în orașul Buzău e mică ? Pentru că, dincolo de lipsa de interes/speranță a locuitorilor ori aversiunea față de politicieni, în orașul Buzău mai locuiesc cu adevărat doar două treimi din populația din 1989, luată – în continuare – ca bază de calcul.
Citește și:
Don pacate sunt mult sub 100.000, probabil 75.000 maxim, din cunoscutii si generatia mea, 25% mai sunt in Buzau
Il rog pe dl Toma sa revada postarile din ultimii doi ani de pe acest site, ca sa constate cat de multi buzoieni au declarat ca parasesc Buzaul din cauza managementului urban prost. Ca este vorba de Boscodeala, sau de Toma, nu conteaza, ideea este ca partea edilitara a fost defectuoasa, iar dialogul cu buzoienii si intelegerea nevoilor lor a fost execrabila. Faptul ca abia acum se gandeste la locuitori, cand e vorba de categorii si bani, arata perfect meritul sau in tot ce se intampla in Buzau.
…Din pacate pentru noi!…
Mai bine că deja taxele și impozitele au luat-o razna,iar amenzile pentru diferite lucruri cum ar fi parcarea sunt de-a dreptul nesimțite in contextul in care salariile sunt foarte foarte foaaaarte proaste
Sigur ca da, mergem intr-un suflet, tre’ sa aiba Don Tomita bani de parcuri si alte bazaconii, nu?
… sigur, dar poate dacă sunt sub 100.000 nu mai e nevoie de atâția viceprimari, consilieri, funcționari… ieșiți repede la recensământ, aduceți câteva căruțe cu „buzoieni” d-ăia mai bruneți, să iasă numărătoarea… 😉
Daca pina saptamina trecuta aveam toti unde parca masina ( in ultimii 10 ani cred ca de vre-o 3 ori am parcat-o la mai mult de 100 metri de casa ) ieri seara m-am invirtit bezmetic de 3 ori in cartier cu masina si am lasat-o la mai mult de 100 metri de casa , in conditiile in care erau zeci de locuri de parcare goale dar … ” concesionate ” si nu ma puteam risca sa parchez acolo .
Asta in care la mine la bloc pe Stejarului inca se lucreaza … nu sint inca date in concesiune si vin de pe cealalta parte a Bd Unirii si parcheaza aici .
Sa vezi nebunia secolului cind se va interzice parcarea pe Unirii !
Stiu , sustin unii cum ca sa folosesc transportul in comun …. Job-ul meu este munca de teren , stau la birou cca 3 ore dupa care strabat tot Buzaul in diverse locatii cu truse de scule si echipamente dupa mine …. Chiar NU POT cu autobuzul !
Si ca sa fie GHINION total lucrez si in schimburi si ” la comanda ” , adica trebuie sa plec la serviciu cind sint sunat . Deci transportul in comun chiar nu este o optiune !
Buzau oras bolsevic din 1945 ! Normal ca scade populatia. …Din cauza traiului bun .
Oare si din cauza asta a scaderii populatiei din orasul Buzau a „batut atata din pinteni” primarul Toma pentru unirea Buzaului cu Tintestiul ? Ce sa faca tinerii din Buzau si nu numai ei aici? Sa adune puricii si paduchii din Simileasca si sa admire „marle ctitorii” ale primarului si acolitilor sai?
Apoi cu salariu de 2000 mii lei, copil mic și soția su salariul minim, 3700 lei total, din care 1200 întreținerea, căldură, lumina, telefoane, TV, apoi încă 5-600 naveta. Din 1900 lei sa iei mâncare, sa te și îmbraci……
Cum sa nu plecam?
Asta este un caz fericit!
Sunt cazuri cu 2 copii și 3000 toti banii!
@Luca Apostol: Va înțeleg perfect! Sa vedeți cum este sa ai și câțiva copii mici care sa îți plângă în mașină, on timp ce cauți bezmetic un loc de parcare!
Am ridicat de atâtea ori problema parcărilor de reședință din Buzău (neavenit atât timp cât nu sunt suficiente). Autoritățile nu baga in seama aceste mesaje și pe aici mi-am luat înjurături.
Primarul nu înțelege ca, mai întâi, trebuie rezolvate problemele urgente cu care ne confruntam și, abia apoi, putem vorbi de panseluțe și zorzonele.
Iar reducerea mobilității urbane nu este o soluție- nu poți, democratic vorbind, intr-un oraș de bugetari și pensionari, sa ii forțezi pe toți sa aibă mașini noi. Este absurd!
Cel mai probabil ca vom pleca so noi, cei care mai producem câte ceva, din acest oraș gri, în care costurile de a locui vor deveni mai mari decât ceea ce produci. Și nu, nu ne mutam la tara (aviz unora care dădeau sfaturi) ci intr-un oraș mai mare care ne permite sa trăim civilizat. Nu asa se atrag tinerii, stimata Administrație locala!
Eheee, lasa sa faca promenada in centru ca si asa nu are cine sa se plimbe pentru relaxare pe acolo. Lasa sa „distruga” fluenta traficului pe Unirii cu aberanta pozitionare pe mijlocul strazii a benzilor pentru autobuze. Lasa sa faca parc pe fosta groapa de gunoi. Lasa sa foloseasca pavele pentru trotuarele de pe Unirii. Lasa sa majoreze tarfifele la apa, ca sa se extinda Compania de Apa si in alte comune, asta pe banii nostri ai celor ce locuim in acest „magnific” oras. Lasa sa dispara locurile de parcare, ca sa fim fortati sa folosim numai fantasticele mijloace de transport in comun.
Va dati seama cum duduie economia orasului Buzau, cat de suprapopulat este orasul?
Unirea cu Tintestiul ne-ar fi salvat de la declasificare. 🙂 🙂
Gogosile chiar cresc nivelul de colesterol!
Primăria refuză cu încăpățânare să rezolve o singură doleanță a buzoienilor : crearea unor noi locuri de parcare. NU VREA.
Spații ar fi dacă nivelează și scapă de maghernițe de metal inutile, în toate cartierele.
Dar nu vrea !
Vino în spate pe str Patriei să vezi locuri de parcare făcute de Primăria Buzău.
Ce ofera Buzaul..taxe mari impozite mari amenzi ….pentru locruri marunte..gen loc de parcare…foarte mari.in rest nimic…Primaria cu toti edilii nu ajuta cetateanul cu nimic cu absolut nimic..doar il jupoaie…nu vreau sa aduc nici un fel de acuzatie nimanui…am simtit pe propria mi piele…..biciul aspru al primariei..am parcat pentru citeva minute in poarta cuiva, care a chemat politia comunitara si mi sa ridicat masina de catre cei de la urbis care m-au pus sa platesc 500 de lei tariful de ridicare…aprobat de dragii nostrii edili..nu aduc acuze pentru probabil gresala mea ci aduc acuze asupra…….birului celor de la urbis pentru o prapadita de masina pe care au luato…bir aprobat de multstimabilii alesi pe care noi i am votat si care au promis multe foarte multe si care acum sau pus cu …….buciul pe amaritul de cetatean…ce ofera Buzaul….amenzi amenzi indatoriri si obligatii atit..nu fac acuze pentru ridicarea masinei….dar asta este realitatea…nimic nimic nimic…iti repari gardul primaria te amendeaza..apropo stiti cit pretinde RER pentru un sac de 20 kg moloz…….o jumatate de sac nu mai mult….9 lei…pentru o roaba de moloz dai un salariu…nu am demolat eu..a fost cineva sa cumpere saci de la RER…Inteleg perfect ca nu trebuiesc aruncate deseuri aiurea dar sint costuri exagerat de mari la gunoi…daca demolezi o casa te costa o tona de moloz o groaza de bani..Asa ca pe mine ca cetatean care imi platesc impozitul la inceputul anului primaria nu ma ajuta cu nimic…cu citeva strazi asfaltate cu parcari cu plata si concesionate cu loc la cimitir unde costa administrarea mai mult ca impozitul la casa cu apa scumpa cu gunoi scump cu gropi si trabsport scump…..nu acuz nu ofensez pe nimeni dar asta este realitatea pe care o vad eu….
@Redactia.
Din Patriei mergi si pe Strada Independentei, tronsonul de la Col Buzoianu spre Pod Dragaica, sa vezi acolo locuri de parcare si carosabil amenajat de Primarie! 🙂 🙂
Poti deschide un articol pe subiectul asta, daca vrei sa fii obiectiv!
In Brosteni in Dorobanti in Micro v in Micro 14 imi creste inima de bucurie sa vad parcarile pline seara cind te duci si te fluiera de la balcon sa spuna ca ai parcat pe locul lui platit…Primaria nu putea sa puna la impozit la masina 20 de lei in plus sa pot parca si eu cu o singura masina care nu am prins loc de parcare la ……licitatie…sigur aduna bani mai multi la buget decit sa infiinteze birou de parcari la urbis salarii platite etc…asa ca ….matale…trebuie sa vezi mai eficient cum stau lucrurile……cu respect.
După ce am citit comentariile de mai sus,ajung la concluzia că singura mare dorință este să facă primăria parcări pentru mașini…m-am întrebat deseori cum să poți …lărgi străzile,să faci loc mașinilor tot mai multe ?
Dacă locuiești într-un apartament și ai mobila necesară,mai poți aduce încă un șifonier și două fotolii…?
Atunci când cumperi o mașină trebuie să te gândești și daca ai unde o parca,nu …? Orașul/strada nu se poate dilata..!Ca
@Carmen Olteanu,
La asta s-a gandit si primaria cand a acceptat proiectul de resistematizare a Bulevardului Unirii, in varianta cu banda dedicata si statii pe mijlcoul soselei pentru elefantii de la Transbuz. Cu ce ii deranja daca autobuzele circulau pe banda 1, sau 2? Circula autobuzele astea unul dupa altul, incat surclaseaza restul traficului si au nevoie de banda dedicata?? Sa fim seriosi.
Unde isi vor parca autoturismele cei care le parcheaza acum pe Unirii? Suntem platitori de taxe si impozite si nu sunt foarte mici pentru un oras de nivel 2!
Dar unde nu-i cap, vai de picioare!
Romanul este o specie total needucata dar cu pretenții cât cuprinde.
Sa înțeleg ca buzoienii au plecat din Buzău ca nu mai aveau locuri de parcare și ca plăteau 200 lei impozit pe un apartament. Da, asa e, pare rezonabil.
Primăria e vinovata pentru ca romanii câștiga puțin și sunt nevoiți sa plece. – Da, e noaptea mintii.
1. Nimeni nu va împiedică sa studiați mai mult, sa învățați profesii bune care să vă aducă câștiguri. Nu găsești electricieni, instalatori, mecanici buni.
Vreți salarii de director fără munca. Nu vreți școală, nu vreți muncă.
2. Cei din afara o sa fie super încântați când vor vedea alți imigranți care cer salarii sau ajutor social. Sigur vor da cele mai bune joburi ale lor.
3. În loc sa tot amenințe romanul ca pleacă în tara lui El dorado, nu mai bine pune osul la munca, face un lucru bun pentru societate, tara, pentru viitorul copiilor sai. Orasul este asa cum sunt oamenii, societatea este asa cum o fac oamenii. Schimbați va întâi pe voi, apoi schimbați lumea.
4. Sporul este negativ, nu mai apar oameni noi-copiii, dar asta e în toată Europa. Nu apar ca o ducem greu sau din comoditate?
Georgica, ai logica scurta. Aduna asa> impozite locale pe proprietati (casa, apartament, auto/moto), plus asigurare rca, plus asigurare la casa, plus gunoi, plus apa la pret de campioni, plus lipsa parcari, plus haos in trafic, plus somaj, plus falimente (Ductil, cel mai recent si de rasunet), plus strazi precum Independetei, plus avioane/locomotive, pietre ~memoriale~, o balta si toate ulitele de pamant din oras asfaltate, pentru trafic greu si cu 2 benzi pe sens (glumesc). In 7 ani. Eu zic ca stam bine, mai ales ca din banii ramasi, desi unii am si invatat, ne permitem la final sa si respiram, pe o nara.
Costik este fix omul care isi permite multe, intelege nimic din ce-si permite. Oradea. Lui dati-i cu Oradea!!!
Asa e diavolica, cum am uitat?
În Spania sau Anglia nu plătești RCA, apa, sau parcări. Omul scurt la minte poate sa și dea cate argumente vrea, dar de muncit mai mult nu ar face.
Am încheiat aici discuția. E mult sub, sub orice nivel. Societatea e făcută din oameni ca tine.
Deșteptul de mai sus asimilează cheltuieli de multe ori similare cu venituri complet diferite, că așa-i în tenis. Că parcă s-ar plânge cineva dacă i-ar mai rămâne bani și de altceva. Fii tu, bă, director, lasă-ne pe noi muritori prostovani și pretențioși foc! Poți? Merci!
Pai cum scade popullatia daca totusi se plange lumea ca e greu cu 2 sau 3 copii in intretinere?