Licitație finalizată. „Zilele următoare semnăm contractul!”

475 de biciclete inteligente (cu computer de bord) va achiziționa Primăria Buzău în acest an cu bani de la Uniunea Europeană.

Bicicletele vor fi amplasate în 48 de stații, plasate în tot orașul, de unde vor putea fi închiriate precum în marile orașe din Europa.

Foto din Bruxelles (Belgia) unde funcționează acest sistem. Bicicletele pot fi luate dintr-o stație de biciclete (dintr-un cartier) și pot fi lăsate în altă stație (din alt cartier)

Doi ani întârziere

Din păcate, aproape ca de obicei, două asocieri de firme au dus timp de doi ani o luptă juridică teribilă pentru a-și adjudeca acest contract cu o valoare estimată de 8,8 milioane de lei.

Abia zilele trecute, Curtea de Apel Ploiești a indicat Electrogrup SA (firmă din Cluj, extinsă și la București) drept câștigătoare.

Primarul C-tin Toma va semna zilele viitoare, din partea Primăriei Buzău, contractul cu Electrogrup.

Atenție, din totalul de 475 de biciclete, câteva zeci vor fi triciclete –  pentru cei mai în vârstă ori care nu pot merge cu bicicleta.

Proiectul prevede și 10 stații de depanare dotate cu kitt-uri complete de mentenanță.

Unde vor fi cele 48 de stații de închiriere

Crâng 1+2, Autogară Nord, Autogară Sud, Gară CFR, Parc Marghiloman, Bd. Unirii 1…9, Aleea Trandafirilor 1+2, Cuza Vodă, Spital CFR, N. Titulescu, T. Vladimirescu, Piața Dacia 1+2, Aurora Mall 1+2, Aurel Vlaicu, Ice Magic,  LPS 1+2, Șoseaua Brăilei 1+2, Obor, Lic. Marghiloman, Stadion Gloria, Șc. nr. 11, Parc Tineretului, Colegiu Hasdeu, Colegiul Eminescu, Lic. Filipescu, str. Transilvaniei 1+2+3, Aleea Industriilor 1…5, Bd. 1 Decembrie (bloc ANL)

Detalii

Bicicleta inteligentă este ergonomică, unisex, construită dintr-un aliaj ușor (de preferință aluminiu) pentru usurință în utilizare.

E prevăzută cu sistem de protecție împotriva furtului, are sisteme de frânare performante pe ambele roți, sistem de iluminat, angrenaj cu mai multe viteze de deplasare. Echipamentele ce compun computerul de bord al bicicletei includ monitorizarea permanentă GPS, modul de comunicații mobile GPRS și Wifi precum și modul de comunicații cu terminalele și stațiile de preluare și predare, sistem integrat în cadrul bicicletei de facilitare a închirierii directe cu ajutorul telefonului mobil (NFC – Near Field Communication). Computerul de bord al bicicletei va fi independent energetic.

Tricicletă special adaptată pentru soluțiile de bike sharing dedicată persoanelor în vârstă.

Aceasta dispune de aceeași configurație tehnologică, dar cu stabilitate sporită datorată celor două roți din spate. Aceste tricicluri pot fi folosite atât de persoanele în vârstă cât și de persoanele care nu pot utiliza o bicicletă clasică.
Tricicleta poate fi folosită și de persoanele cu dizabilități. Dispune de siguranță sporită față de bicicleta clasică, are un scaun confortabil, suport pentru picioare, sistem de frânare și propulsie adaptată.

Citește și:

loading...

13 comentarii la „Licitație finalizată. „Zilele următoare semnăm contractul!”

  • Si unde sa le folosesc? Nu trebuiau facute mai intai pistele? Ca doar nu ma duc cu ea in portbagaj si ma plimb pe Calea Eroilor? Inteleg ca au fost cumparate pentru oras. Nu lipsa bicicletelor e problema ci lipsa pistelor si sigurantei. Daca imi cumpar bicicleta mi se va fura garantat daca o las in fata blocului. Ideea in sine insa este buna, avem nevoie de biciclete si copaci mai multi. Noroc ca se scumpeste benzina, poate asa se va folosi din ce in ce mai mult. Si mai e un avantaj faptul ca Buzaul este drept, nu trebuie sa urci si sa cobori ca in alte orase. Aici ar fi trebuit Neagu sa intervina, sa faca piste sigure intre oras si comunele alaturate pe ideea transbus. Ajungi in 30 de minute cu bicla la 10-15 km de oras garantat.

    Răspunde
  • După ce că traficul e așa cum e numai bicicletele inteligente și tricicletele geniale mai lipseau!

    Răspunde
  • Ajung la concluzia ca babele care se piaptana cand tara e in flacari sunt de invidiat. Traiesc in lumea lor, au mintea cat se poate de odihnita, nu au griji existentiale… Ele stiu ca „griji, nevoi, necazuri, rele / se vor duce ca un fum”.
    Ma intreb doar cati dintre alegatorii lor au mizat pe asemenea masuri si atitudini. Ma uit in jur, la tot ce se intampla in lumea mare, dar si in lumea mica, a Buzaului, si sunt trist… De tichii de margaritar nu stiu daca avem nevoie, dar nici de biciclete „smart”…
    Buzaule, riscam sa vina rusii, dar nu ne facem griji nici de asta: suntem „Oras deschis”…

    Răspunde
  • @klaxxy Comentariu de taximetrist frustat.

    Răspunde
  • Nu putem să rămânem ancorați în trecut! Trebuie să gândim și pozitiv.. O schimbare în BINE a orașului.. Ùșor, ușor , fața orașului se schimbă și asta se vede treptat, treptat! O propunere: pe când și biciclete ,,duble” ? ( sunt un pic mai lungi..)

    Răspunde
  • Ce pret are pentru inchiriere sau se inchiriereaza cu ora ?

    Răspunde
  • Daca nu va convine sa circulati cu aceste biciclete,de ce nu va cumparati carute ? Astea sunt pentru niste BOI si VACI imbecile ca voi! Si,se conduc si foarte usor,avand doar doua…. „comenzi” HAIS si CEA!

    Răspunde
  • Foarte buna ideea, dat pistele de biciclete sunt o gluma în acest oraș, traficul va fi infernal fără ca bicicliștii sa nu fie educați și bine intenționați. Politia locala împreună cu persoane din primărie sa instruiască populația, altfel va fi haos. Oricum unde este stația de biciclete din Simileaca, caci acolo vor găsi bicicletele în nr mare. Oricum pe Unirii Nord pista de biciclete se oprește brusc în fața Boromir și se reia de la Medlife…o tâmpenie, pana acolo zbori sau iei bicicleta în cârcă. Cum ii putem numi pe cei ce au gândit asta știm cu toții..noi i.am votat.

    Răspunde
  • Klaxxy, ti-ai cam luat-o de la „cetatean”!
    Viespeo, chiar nu poti comenta ceva fara jigniri?!?
    Reportere, in insiruire nu vad „statii” de inchiriere gen piata centrala, supermarket-uri, unde vin cetatenii pe jos, fac cumparaturi, le duc acasa cu bicicleta si „depun” bicicleta la cel mai apropiat loc de „parcare” de casa respectivului!

    Răspunde
  • E grozav, da-le-ncolo de locuri de parcare, acum vom avea si biciclisti de care sa ne impiedicam!
    Pe partea practica :
    1. Cine va face si cat va costa mentenanta bicicletelor si a sistemului?
    2. Care va fi (daca va fi) limita minima de varsta pentru a putea inchiria bicicleta? (Nu ar fi superb ca vara sa fie asaltat orasul de copii de 12 ani, pe biciclete?)
    3. Daca piata Dacia se vrea (de catre Toma, in rest nu am auzit pe nimeni sa mai vrea asta) a fi pietonala, ce rost au bicicletele acolo? (Sa nu vina vreun inteligent sa spuna ca biciclistul e pieton ca il rad si curcile)
    4. Totusi primarul asta are de gand sa lase prostiile si sa faca exact ceea ce chiar e necesar, si anume locuri de parcare?
    5. Daca primarul are de gand sa faca din Crang cel mai mare parc din galaxie, daca extinde parcul Tineretului cu jdemii de hectare, de ce e nevoie de parc (sau zona pietonala cu apa si pomi – adica parc) in mijlocul orasului? Sesizeaza cineva fractura logica, orasul asta avand 4 km de la un capat la altul?

    In rest sa fim sanatosi si sa avem creier, nu vine nici un rus iar benzina e pe saturate, bani s-avem. Iar daca totusi ar veni un rus, ce putem face?

    Răspunde
  • Unde naiba te duci cu alea? Trebuie sa fii bolnav mintal sa mergi cu bicicleta prin traficul din oras, ca piste sunt doar pe alocuri.

    Răspunde
  • ,,,,orice, orice stradă în reparații trebuie sa să aibă pistă de biciclete!
    ,,,,de mama calului nu le face acum?

    Răspunde
  • Dacă mai crește mult prețul carburantului ,cred că nu vor fi suficiente biciclete în oraș. Și o să fie bătaie pe ele!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.