Cât de viabilă e varianta parcărilor supraterane în cartierele Buzăului ?
Explozia numărului de mașini din cartierele Buzăului a dus la apariția ideii construcției de parcări supraterane printre blocuri.
Merită discutat dacă merită, care sunt costurile, avantajele și dezavantajele.
Avantaje
O parcare precum cea din fotografia de mai sus creează în jur de 30 de locuri noi de parcare. Cel puțin pe termen scurt se ridică din presiunea concurenței pentru un loc de parcare.
Dezavantaje/Întrebări
Se pune întrebarea dacă merită ca primăria să cheltuie câteva sute de mii de euro, probabil un milion, pentru 30 de locuri de parcare ?
Investiție costisitoare, costuri de funcționare mari. Cine plătește energia electrică, reparațiile, cine manevrează liftul cu mașini ?
Unde le punem ? Se găsesc în cartierele Buzăului, printre blocuri, spații largi în care să se amenajeze așa ceva ?
Ce facem, transformă Buzăul într-un rastel de mașini ? Sunt buzoienii de la bloc de acord ca atunci când privesc pe geam/ies la balcon să vadă (doar) niște mașini ?
Risc de accidente. Dacă o mașină, cine știe cum, cade de la înălțime ? Care e termenul de funcționare pentru o astfel de construcție metalică ?
Cât va costa chiria pentru un astfel de loc de parcare ? Vor fi clienți ? Dacă nu, cine răspunde pentru cheltuirea unei sume considerabile din bugetul primăriei ?
Se rezolvă problema ? Dacă într-un an, doi, locatarii de la blocurile din jur își cumpără alte 30-40 de mașini și chestiunea revine ? Construirea acestor rastele nu va încuraja cumva aducerea altor mașini second-hand din vest ?
E corect față de buzoienii care nu au mașini ca Primăria Buzău să cheltuie banii de investiții pentru rastele (costisitoare) de autoturisme ?
În România, nu există încă astfel de parcări supraterane, care să fi funcționat măcar câțiva ani pentru a se face aprecieri pozitive/negative asupra utilității unei astfel de investiții.
Notă
Chiar dacă în enumerarea de mai sus dezavantajele/întrebările sunt mai multe asta nu înseamnă automat că prevalează. Dar e bine ca subiectul parcărilor supraterane să fie dezbătut/analizat de fiecare dintre noi, punând cât mai multe lucruri în balanță.
Ce se întâmplă la Buzău
Primarul C-tin Toma a prevăzut bani în bugetul din 2022 pentru ca o firmă să realizeze un studiu referitor la o astfel de investiție. Unde s-ar putea face, cât costă, avantaje, dezavantaje etc.
Dar a fost corect, ca de atația ani primăria să plătească o mare parte din cheltuilelile cu încălzirea apartamentelor conectate la sistemul centralizat, sub formă de subvenție, iar apartamentelor debranșate prevăzute cu centrale proprii sau alte surse, precum și celor de la case, să nu le dea nimic?
Situația e în continuare neschimbată, chiar dacă numărul apartamentelor conectate la SACET a scăzut considerabil. Cu banii investiți în încălzirea unora și sunt convins că o parte dintre aceșia aveau posibilități să-și achite în totalitate cheltuielile cu încălzirea propriilor locuințe, se puteau face o groază de lucruri utile tuturor, dar din motive electorale s-a preferat să se procedeze așa în continuare. Dacă s-a ales calea aceasta, atunci să se meargă mai departe așa și cu aceste și cu aceste parcări supraterane și vom chit cu toții…
Acolo unde e lipsă de locuri de parcare, de obicei e zonă deja aglomerată de blocuri. Dacă mai pui șandramalele alea, va arăta oribil, plus înghesuiala aferentă. Plus zgomote la funcționare: zi și noapte locatarii din jur vor fi bombardați cu scârțâieli, turații de motoare, de lifturi, etc. Nu are sens să te gândești la așa ceva, ÎNSĂ:
Nu e corect ca administrația să nu ofere condiții decente și egale tuturor locuitorilor municipiului, adică în unele zone săi existe suficiente locuri de parcare, iar în altele nu.
Pe de altă parte este clar că în unele zone nu sunt suficiente locuri pentru câte mașini sunt, însă nu este corect nici ca un apartament să ocupă spațiul cu trei mașini, iar altul să nu găsească un singur loc de parcare.
CE AR TREBUI SĂ FACĂ PRIMĂRIA?
În primul rând, să nu mai distrugă locurile de parcare care există deja a se vedea tentativa de modificare a bulevardului Unirii.
În al doilea rând, poate face ușor o statistică, pe baza datelor de la impozitare, cu numărul de apartamente care dețin mașini și zona în care se află.
Pe baza acestei situații trebuie să se asigure un minim de un loc de parcare pentru fiecare astfel de apartament.
Pentru celelalte mașini se pot crea locuri de parcare în zone relativ apropiate, dar care nu sunt chiar atât de aglomerate. Parcări cu plată anuală și păzite.
Soluții:
– supraimpozitarea celei de a doua mașini și a 3-a samd;
– interzicere parcării mașinilor de serviciu;
– monitorizarea cu politia locală a rablelor abandonate;
Sunt și alte soluții de eficientizare a spatiilor de parcare prin desființarea chiscurilor metalice dintre blocuri, reamenajarea locurilor unde au fost garaje, etc.
Inițiați o ședință publică sau cereți soluții online.
Unde ? De ce ? Cine ? Care ? – întrebări inutile … problema rămâne!!
Dacă o iei la pas prin cartiere poți identifica multe zone unde se poate nivela terenul și făcute locuri noi de parcare.
Dărâmată o șandrama inutilă, taiat o salcie bătrână, demolat buticuri vechi și ruginite, luat câțiva metri din unele grădini mari din fața blocului …. și turnat asfalt…..Dar cine să vadă ?
Dacă la primărie stau cu fundu’ pe scaun toată ziua, cum să vadă ?
Bineinteles ca Nea Costica alege varianta costisitoare, altfel de unde paraindarat?
Parcari modulare pot fi cumparate pe internet cu 4-5000 de euro pe loc, apoi doar asamblate in Buzau. Sunt certificare in UE, estetice (nu arata ca monstruozitatea din fotografie) si ramane spatiu intre coloanele pe verticala, deci nu vor lua prea mult din lumina locatarilor.
asta cu structuirle metalice e o dedicatie pentru cineva … din punct de veedere urbanistic este o prostie. probaibl si costurile vor fi mult prea umflate – iar apoi intretinerea si mentinerea in stare de functionare o sa manace o gramada de bani ….
pana sa apara licitatiile se putea parca in mod normal , fara cearta,ura si alte asemenea. Era cumva o intelegere tacita intre locatari si totul era ok. Dintr-o data, in loc sa se analizeze situatia in favoarea locuitorilor si sa se procedeze in consecinta- a fost lansata chestia cu licitatia si de aici problemele aferete … mi se pare ca toate smecheriile astea impachetate in ambalaje frumoase nu fac decat sa distruga ideea de comunitate…. oare viata buzoienilor o sa se schimbe in bine in urma proiectelor in desfasurare/viitoare din BZ ?
Pentru Gică Contra. Săptămâna asta au fost publicate pe buzoienii.ro două articole în care doi buzoieni se plângeau că se ceartă cu vecinii pentru un loc de parcare pe străzi din oraș (Parâng și Bâsca), unde nu sunt locuri cu plată.
Să rămână toate parcările actuale pe bulev. Unirii!
Dar sa taxeze locurile de parcare, și asa insuficiente, sau, mai rău, sa le distrugă, este corect?
Trebuia sa fi lăsat cum era înainte, fiecare parca liber, unde găsea. Va garantez ca discuția aceasta nu mai exista.
Si încă ceva: își pregătește cumva primăria terenul, prin prezentul articol, sa ne spună ca- surpriza!- nu mai cumpara parcări (cum a promis)ca deh..asa e-n tenis?
Nu ne-a întrebat nimeni dacă vrem proiect cu fonduri UE și renunțăm la parcări!
In primul rand, impozitatea cu de 5 ori mai mult la a 2-a masina si de 20 de ori la a 3-a.
Facute locuri prin gradini. Se poate pastra spatiu verde in sensul ca pot fi lasati sau chiar plantati in plus copaci, iar locurile sa fie decupate printre ei. Adica, verdeata sa fie mai mult pe verticala, pentru ca la sol sa ramana locuri de parcare. Ca sa iti clatesti ochii cu niste iarba, ai nevoie de cateva zeci de mp de teren. Pentru un copac imens de doar cati mp.
Parcarile supraetajate nu sunt pentru orasul asta, unde blocurile sunt prea apropiate intre ele. Se vor produce zgomote prea mari pentru cei care au ghinionul sa aiba apartamentele aproape de ele. Daca se manevreaza alea noaptea, e jale. Costurile de intretinere sunt enorme. Perioada de viata scurta. Sunt o metoda pentru orasele dezvoltate si care au conditii si resurse pentru asa ceva.
Ce facem domnul primar dacă nu avem bani să licitam? Am înțeles că pe strada Victoriei a ajuns un loc de parcare 2000 lei. Cei cu bani pot da, noi care avem o singură mașină unde o parcam. Nu trebuie să eliminati locurile de pe Unirii. Eu stau pe strada Stejarului și în curând va fi licitatie. Acum parcarea e ocupata de cei cu 2masini persoale plus mașina de serviciu.
Să nu uităm că primăria câteva milioane de euro pentru câteva echipe sportive. Prin urmare bani sunt dar nu sunt folosiți pentru priorități. Zero lei pentru sănătate, foarte puțin pentru parcări.
De peste 20 de ani știu că în Japonia nu poți cumpăra o mașină fără a avea loc de parcare. Prin urmare, trebuia să existe o coordonare. Acum, dacă un privat sau primăria fac locuri de parcare cu plată, posesorii de mașini vor căuta să parcheze tot în alte locuri.
Nici să pui licitații cu supracerere nu mi se pare corect.
Nu este o soluție optimă . Din punct de vedere estetic ar fi o oroare sa vezi in locul vegetației , cimitirul de mașini . In primul rand , ar trebui sa nu se aloce locuri de parcare autoturismelor mai vechi de 10 ani . Se știe foarte bine că 90% dintre autoturismele mai vechi de 7 ani nu mai vad service autorizat . Ajung pe la câte un nea Caisă care le stie pe toate ,să facă reparatii care pun in pericol siguranța tuturor. Mai vorbim de poluare ? Mai vorbim de incendii ? Mai vorbim de evaziune fiscală ? Mai vorbim de garanția reparațiilor ? Cel mai potrivit ar fi cu locuri plătite anual, supravegheate video , la marginea orașului cu stații Transbus pentru acces și s- ar rezolva multe probleme .
Cea mai buna soluție este sa se elimine total plata locurilor de parcare și lăsarea lor la liber cum a fost odată și toți se înțelegeau între ei ( nu chiar toți, dar 99% sigur da).
Asa se face o selecție naturala ( pur și simplu dacă vezi ca abea ai loc de una, nu te mai gândești și la a doua mașina). Interzicerea parcării mașinilor de firma ( în mod normal se parchează în curtea firmei).
Identificarea rablelor și amenajarea unor noi locuri acolo unde o permite ( sunt o grămadă de „curți” în jurul blocurilor unde nu mai este iarba de zeci de ani!
Domnule Tereacă, cum rămâne cu trotuarele „giugiuc” din Unirii Nord? Ți se pare un subiect care nu merită abordat?
In municipiul Cluj Napoca exista cel putin 2 parcari supraterane. Una este in cartierul Marasti, cealalta in Manastur. Nu stiu cat de eficiente sunt, dar masinile sunt mult mai protejate de intemperii! Nea Toma poate sa se intereseze la primaria Cluj ,respectiv nea Boc si apoi sa ia o decizie.
Vai de mamilii noastre ! Rasul plansului cu nea Costel , mori de vant si centre culturale ,avioane ,locomotive si poze cu generali …
După ce o fi și nea Tomiță prim ministru și va direcționa un procent consistent din PIB către Municipiul Buzău atunci putem să facem comparații între Cluj și Buzău! Poate atunci ne gândim chiar la metrou, nu doar la varză a la Cluj!
Poate 20.000 euro sa fie acum locul de parcare cu adus si montaj/bransamente/avize, adica 50 cu 1 milion. Cu 1o milioane elibereaza tot ce e parcare stradala pe Unirii, cap/coada. Practic, ce bani s-au bagat in clubul sportiv de la inceput. Cu fonduri europene era si mai simplu, cineva nu s-a complicat insa prin primarie se pare, sa aplice, daca exista oportunitatea. Pentru a calcula costul corect, se scade valoarea terenului ~eliberat~ de asfaltul vechilor parcari. Apoi, aceste spatii pot fi convertite in spatii verzi/de joaca, adica alt avantaj. Siguranta, confortul si controlul sunt alti factori de luat in seama pe termen lung.
Acum deja e tarziu. Singura solutie ramane ura de clasa si egalitatea sociala, respectiv ~sa fie impozitati cei care au mai mult decat mine!~. Totusi, asezarile urbane moderne, ba chiar si unele antice prin zone aride, au fost, sunt si se dezvolta pe verticala, din toate motivele vietii actuale. Iar dezvoltarea pe verticala vine cu unele avantaje, dar si dezavantaje in special pentru cei cu priveliste elvetiana, spre Dorobanti sau Micro 14, pe care-o vor pierde astfel. Se vor uita toata ziua la mertzedesul vecinului. Singurul proiect, alaturi de reabilitarea termica si asfaltari (23 August e Ucraina 2!, sa-i zica cineva lui nea Costik), fata de care as fi aplaudat si cu picioarele, daca se facea si la timpul care trebuie. Nu mai zic ce expunere si-ar fi luat, la nivel national, primarul. El a ales sa faca baltzi… si utilie, si ne-au faimoshit.
pentru „Redactia Autor articol”
Irelevant ceea ce spuneti dumneavoastra. Nu cred ca cele 2 certuri reprezinta Buzaul in totalitatea sa. Incercati sa schimbati discutia dand acele exemple. Sunt destui buzoieni care se cearta din diverse motive.
Solutia aleasa este impotriva locuitorilor si a idei de comunitate.
Pentru ca tot sunteti „Redactia Autor articol” – de ce nu se face parcarea subterana din piata dacia ?
De ce au fost cheltuiti bani cu ceea ce numiti ‘iazul morilor’ ? Este un proiect fara utilitate publica care doar a costat bani. Si proiecte de genul asta sunt multe in buzau si le cunoasteti doar ca datorita pozitiei dumneavoastra nu va permiteti sa le vedeti asa cum sunt.
jenant.
asa este, certuri au fost si vor exista indiferent de solutiile adoptate de autoritati dar erau mult mai putine inainte si oameni se intelegeau pana la urma. dar acum e total diferit. discutiile in contradictoriu pe aceasta tema sunt mult mai dese,mai aprige in intensitate ca acum, mai si platesc si foarte multe amenintari verbale sau prin afise pe masina ,ridicari de stergatoare,zgarieturi,lovituri etc.