„Au fost epuizate toate căile legale!”
Probleme pentru locatarii a 15 blocuri din cartierul buzoian Micro XIV.
Locatarii unora dintre blocurile de aici, vezi lista mai jos, riscă să rămână de luni fără apă la robinet.
Compania de Apă a anunțat (vezi comunicatul de mai jos) că a epuizat toate căile legale (notificări, somații, adrese de informare individuală) de înștiințare a rău-platnicilor
Firmă de apă își cere scuze locatarilor care sunt cu plățile la zi, dar până nu se achită restanțele blocurile din lista de mai jos urmează să fie debranșate de luni.
Comunicat-debransare-APCitește și:
asa e cind totul e la comun !!
Teoretic, din ce cunosc eu, accesul la apa potabila tine de sănătatea publica. Din câte îmi amintesc, a mai fost un caz similar acum vreo câțiva ani, în tara, iar instanta a obligat compania de utilități sa asigure apa potabila pentru un interval de câteva ore pe zi. Asociația respectiva ar trebui sa angajeze un avocat bun care cunoaște aceasta speță. Precedentul exista din câte cunosc eu.
Dreptul de a fura. Consumi apă, apoi nu plătești. Că e dreptul tău. De ce? De aia! Pentru că până acum ai tot făcut asta și ți se pare că a fost drept. Nu la fel cu gazele și curentul. Ăia care ți le vând nu sunt proști ca ăștia de la Apă, ăia ți le taie imediat. Deci acolo nu mai e un drept.
Ce este dreptul, așadar? Este atunci când tu furi, iar cel de la care furi e prea slab să ia măsuri. Devine dreptul tău. Când dai de altul care-ți arde una peste mână, nu mai e dreptul tău. Că ăia nu muncesc de pomană ca să ai tu gaze și curent. De parcă apa de la robinetul din casă ți-o trimite Neptun pentru că ai tu drepturi. Nu, cetățene, aia e o marfă, și orice marfă costă!
Apoi, de vreme ce contractul este încheiat cu asociația de proprietari, aceasta va trebui să dea în judecată pe ăștia cu „dreptul” de a fura. Compania de Apă are contor la intrarea în bloc. Nu-și încasează factura, taie apa. Îi lasă apoi pe cei cu drepturi să se înțeleagă între ei. Oare tot atât durează o taiere de gaze și de curent? Cu amânări, eșalonare, rugăminți, etc? Nu, acolo a trecut perioada din aviz, ai rămas fără gaze!
Hai să vă zic eu ce drepturi avem: la viață, la garantarea proprietății și la libertatea de opinie. Pentru restul, scoateți bani din buzunar! Că nimeni nu e sclavul nimănui, să vă pună mâncarea pe masă și apa în pahar!
Viața la bloc. Un vis!
Bănuiesc că dacă cei buni platnici dau in judecată Compania de apa, câștigă fara probleme despăgubiri din partea acesteia. Așa este normal.
Marian, voi ar trebui sa fiti furiosi pe asociatia de proprietari care e singura vinovata atunci cand e la comun. Cei de la conducerea asociatiei in loc sa lucreze pentru voi care plateati, au lucrat impotriva voastra si au facut o cardasie cu cei ce nu vor sa plateasca. E cam norma prin asociatiile de proprietari, intotdeauna conducerea se aliaza cu rauplatnicii ca sa ii capuseze pe buniplatnici.
Aveti macar acolo contracte individuale cu Compania de Apa? Ca daca nu aveti, degeaba va doriti sa actioneze Compania de Apa in instanta rauplatnicii, deoarece rauplatnicul in cazul asta pare ca este Asociatia, adica tot voi cei buniplatnici veti fi pusi la plata prejudiciului in cazul unui proces, ca cei rauplatnici vor fi ca si pana acum protejati de conducerea asociatiei si nu vor plati nimic ca si pana acum. Nu sunteti nici primii nici ultimii care vor cadea in capcana asta, sistemul asociatiilor de proprietari permit astfel de tepe pe care le suporta bunplatnicii.
Prin alte asociatii la apa se fac smecherii cu manevre cu pierderile de retea, care in urma unor cardasii interne cu conducerea asociatiei au grija sa le treaca doar in carca unora, cei din cercul „coruptiei” neplatind niciodata pierderi, ca au grija cei din conducerea asociatiei sa se intample asta. La fel si cu cheltuielile comune, cei din conducere sunt in cardasie cu unii proprietari care nu platesc nimic la cheltuielile comune, ca cei de la asociatie ii trec cu 0 sau 1 persoane in locuinta desi in locuinta stau chiar si pana la 10 persoane permanent si cei din asociatie stiu asta si sunt informati, dar refuza sa ii bage la plata ca sunt in cardasie impreuna cu ei sa fraudeze sistemul.
Sunt si asociatii in care s-au furat banii cu totul de catre conducerea asociatiei, nu s-a mai platit nimic mai departe si toti banii au fost luati de conducere acasa, iar acum bunplatnicii platesc prejudiciul creat de conducerea asociatiei, desi ei erau cu platile la zi la asociatie, dar asociatia nu a transferat banii mai departe catre furnizori ci i-a luat acasa si si-au trait viata cu ei, si chiar au luat case la copil sau nepot de banii sustrasi.
Întrebare: ce să facă locatarii bun-platnici cu „scuzele” companiei de apa? Eu cred că este un abuz iar cei care aprobă debranșarea celor bun platnici trebuie actionati in instanta. Soluția de bun simț: contracte individuale.
Domnule Geo, dacă aveau contracte individuale cu Compania de Apa, atunci mult hulita Asociație de Proprietari ieșea din discuție. Și tot la fel și proprietarii buni platnici. Dar, cum furnizorul nostru de astfel de utilități refuza vehement încheierea de contracte individuale, pentru ca asta ar presupune multe și i-ar pune în dificultate pe cei de la C. A. Bz., preferă contractele colective încheiate între ei și asociații, considerând ca acestea au obligația de a le incasa lor banii pe apa consumata de proprietari și lăsându-i pe reprezentanții acestora sa își spargă capetele cu astfel de probleme. Pentru faptul ca asociația achita facturile furnizorului de utilități, nu primește nimic, ba se mai alege și cu toate oalele sparte, în timp ce aia își primesc banii și sunt fericiți. În toată treaba asta vedeți vinovata numai asociația și greșiți profund. Dacă la dvs. la asociație aveți ceva cu administratorul sau președintele, nu trebuie sa generalizați. Va întreb, care a fost aportul dvs. în cadrul asociației, în afara de a va achita întreținerea la timp? Cunoașteți, cât de cât cu ce se confrunta o asociație? Va cunoașteți, măcar îndatoririle legale în calitate de proprietar, în cadrul asociației? Când v-ați dus sa va achitați întreținerea, i-ați întrebat măcar vreodată pe reprezentanții asociației, aleși de dvs. pana la urma, sau pe administrator, cu ce probleme se mai confruntă? După cum v-ați exprimat în comentariu, mai mult ca sigur ca nu. Ați dat banii, ați luat chitanța și pa, ne vedem luna viitoare. Sau poate plătiți online și astfel chiar ca nu aveți nicio treaba. Și ne mai miram de ce se întâmplă asa ceva….
Intra frate peste el in casa, taie-i alimentarea cu apa si gata. Stiu, nu se poate, dar pe bune, trebuie sa existe o solutie. Pai cum? Eu am platit, eu sufar? Legi de cacao. Pai atunci nu mai plateac nici eu si stiu macar de ce am ramas ca prostul fara apa. Nu e corect si gata. Scuze? La ce bun? Cauta solutii frate, scuzele sunt de cacao.
… să vezi acum problem !… caniculă, guvid…. infecții, focare …etc !…
Înainte de a opri apa la toți locatarii, Compania de apa ar trebui sa facă contracte individuale și sa tragă conducta separata pentru cei buni platnici. Nu trebuie sa sufere toti din cauza unora. Nu este moșia clanului de la putere.