Microbuze școlare! Credeți că va avea succes ?
E o încercare a primarului de a mai reduce traficul din oraș.
C-tin Toma, primar Buzău: „Vrem să achiziționăm pe fonduri europene microbuze electrice pentru transportul elevilor. Am văzut asta în străinătate, avea succes. E ceva între autobuz și taxi, la fel și la preț. Vom lua nu doar microbuzele, ci și o aplicație, un soft, prin care părinții vor solicita microbuzul cu adresă de plecare și destinație”
Reporterul buzoienii.ro e pesimist însă că ideea va avea succes, cu excepția exemplului oferit (Cartierul Orizont – Școala nr. 11).
Cauze:
1) 80% din mașinile cu elevi care aglomerează dimineața Buzăul (Școala 11, 15, 1) vin din rural (în principal din Mărăcineni, V. Pașii, Vernești). Sunt părinți care își lasă copiii la școală și apoi merg ei înșiși la serviciu. Probabil că nu vor dori să cheltuie în plus pentru transportul elevilor.
2) Toți acești elevi care vin din rural (e posibil să fie o mie!) intră la aceeași oră 08.00. Un microbuz, între 7.30 – 08.00, va transporta (în caz că găsește doritori) doar 10-20. Cu riscul major de a întârzia, dacă un copil e din Broșteni, altul din Micro XIV și unul din Unirii Nord, iar școlile diferite.
3) Sistemul poate avea succes mai degrabă la plecarea elevilor, când nu mai există presiunea timpului, dar ajutorul pentru trafic va fi redus (plus că există concurența autobuzelor).
Opinie Traficul matinal și de prânz către/dinspre Școala 11, 15 și 1 va fi redus doar dacă Poliția Buzău va aplica legea. Adică, să verifice vizele de flotant (false) prin care sute de copiii sunt înscriși (ilegal) în fiecare primăvară la aceste școli. E suficient ca un singur polițist să meargă la aceste școli să ceară lista flotanților, că tot eșafodajul (sub amenințarea unor dosare penale) se va prăbuși.
Citește și:
Soluția este ok, cu condiția ca microbuzele să fie deținute tot de Transbus.
Iar microbuzele să fie cu adevărat microbuze conforme, produse din fabrică pentru transport urban, cu podea coborâtă, cu usi automate, sisteme moderne de afișare a traseelor și stațiilor etc.
Adică NU cotețe maxi-taxi, dube de marfă modificate pe genunchi și care luau ITP-ul pentru că.
Sau, eu propun ca mai degrabă să fie aduse și câteva autobuze mai scurte, de 10 metri lungime, față de 12 metri cât au cele „standard”.
Arată cam așa, ca un autobuz normal, dar mai scurt, fără ușa 3.
http://ratb.stfp.net/Data/A/O/6304-126-Dv:1.jpg
Eu văd și altă utilitate a lor: pot fi folosite la cursele de dimineața foarte devreme sau noaptea târziu, când sunt mai puțini călători, dar chiar și acelor puțini călători le trebuie asigurat transport sigur și comfortabil. Evenrual vara curse până mai târziu pentru cei care se întorc din parc șamd
Deci autobuze de 10 metri sau, eventual, midibuze/microbuze conforme, pot fi o soluție de succes integrată la Transbus.
La fel, aceste midibuze/microbuze, funcție de cerere, ar putea face curse și pentru copiii din Mărăcineni, Vadu Pașii etc pentru că ar descongestiona orașul.
Și aici, Auraș, te rog să insiști ca benzile speciale de autobuz să rămână așa, doar pentru autobuze și, eventual, taxiuri, aatfel încât circulația transportului public să fie prioritizată real iar bizonii gen „Gigel”, de care spuneai, să renunțe la a merge cu cotețul de „benveu”, dacă văd (dacă se prind!! că stau ca boulenii la poarta nouă, asică aiurea în trafic….
Nu există asemenea situații. Poate există începând de anul ăsta că până acum nu erau. Aglomerația era un fenomen inexplicabil. La Buzău nu există probleme înaintea găsirii unei soluții.
In plus sa se interzică de către primărie ca alte mijloace auto sa între pe străzile respective între 7:30 și 8:00. Sa poți ieși dar sa nu poți intra. Apoi între 12:00-12:30 când se iese
Pai, primarul poate purcede la inițierea unui studiu în colaborare, evident, cu instituțiile de învățământ, in cadrul căruia, printre alte întrebări, neaparat și în ceea ce privește domiciliul real al elevului, să aibă în vedere și adresarea întrebării din titlu.
După prezentarea problemei și colectarea răspunsurilor TUTUROR părinților elevilor, se pot lua niste decizii în deplină cunoștință de cauză.