Modernizare importantă pentru orașul Buzău
De câteva zile a început în orașul Buzău montarea celor 48 de stații pentru cele 475 de biciclete inteligente, precum în marile orașe.
Din totalul de 475 de biciclete, câteva zeci vor fi TRICICLETE – pentru cei mai în vârstă ori care nu pot merge cu bicicleta.
Unde vor fi amplasate cele 48 de stații de închiriere
Crâng 1+2, Autogară Nord, Autogară Sud, Gară CFR, Parc Marghiloman, Bd. Unirii 1…9, Aleea Trandafirilor 1+2, Cuza Vodă, Spital CFR, N. Titulescu, T. Vladimirescu, Piața Dacia 1+2, Aurora Mall 1+2, Aurel Vlaicu, Ice Magic, LPS 1+2, Șoseaua Brăilei 1+2, Obor, Lic. Marghiloman, Stadion Gloria, Șc. nr. 11, Parc Tineretului, Colegiu Hasdeu, Colegiul Eminescu, Lic. Filipescu, str. Transilvaniei 1+2+3, Aleea Industriilor 1…5, Bd. 1 Decembrie (bloc ANL).
Mai multe detalii despre acest proiect a dat primarul C-tin Toma:
Citește și:
Pe strada Sporturilor spre Dorobanți nu e nici trotuar pe partea cu Sala și primarul vorbește de pista de biciclete…
Să fie sănătos el Toma, că va face trotuar și acolo. Știe problema.
Unde va face trotuar, că nu este loc, sunt proprietăți private?
Parisul a votat fără biciclete și noi le băgăm.Încurcă pe toată lumea,circulație etc.NU BICICLETELOR !
Induci lumea în eroare. Parisul a votat fără trotinete electrice. Acelea ale firmelor, care se abandonează aiurea de către utilizatori. Dacă ai trotinetă electrică pe persoană fizică nu-ți interzice nimeni s-o călărești prin Paris.
Ia zi, boss, unde va face faraonul trotuar acolo? Ca fizic nu prea pare c-ar avea unde, „e cam privat” pe-acolo.
Nu e nimic privat acolo.
In zona aceea multi proprietari in mod ilegal si-au instalat gardurile langa bordura ca sa se extinda de pe vremea cand pe partea aia nu prea erau constructii, dar treptat gardurile s-au retras la pozitia corecta, cu retragere de la bordura.
Ultimul care ramasera cu gardul pana in bordura era cel ce are o casa langa restaurantul Zigo, dar si acela a fost obligat de primarie acum 10 ani sa isi mute gardul la limita de proprietate care este mai in spate.
In momentul de fata exista spatiu public de trotuar pe tot tronsonul dintre Penny si Sala Sporturilor, dar amenajat cu asfalt bun sau pavele nu este decat in dreptul spatiilor comerciale (Penny, Fortuna, TDV GPL, TudorAuto Spalatorie, Zigo, Constam, in dreptul caselor ori e pietris, ori e asfalt macinat turnat acum zeci de ani.
Primarul vrea un oraș mai puțin poluat, dar mașinile se opresc din zece în zece metri, ori la gropi, șanțuri sau bârne la treceri. Asta dacă nu stau să aștepte blocați de lucrări care se lungesc peste măsură.
Și mașina eu as lăsat-o acasă, dar unde? Că locuri de parcare a desființat, de construit doar a promis și la fraieri le mai ia banii odată pt strada. Cică taxa de parcare.
Și trotuar va face, că nu-l doare gura să mai promită credulilor pt încă un vot.
Din fericire nu va fi. Sanatos
…ce show total va fi !…
Dl. Tereacă, unde spuneți că se va face trotuar pe strada respectivă? Aveți informații?
Cam mult idealism in ideile lui Toma,la cati prosti sunt in Buzaul asta!Il vezi pe ghiolbanul din comuna …sa se dea el jos din BMW-ul lui din 2 000 sa se urce pe bicicleta????Haida bre!
Pistele, toate, respectiv acele demarcari pe trotuare, sunt inutilizabile. I-au zis oamenii deja, dl Toma, ciclist din copilarie, stie insa mai bine, ca tot ce a miscat in ultimii 7 ani.
Curbe nu ca stranse si frumoase de sus, pe planșă, dar la 90 grade in 2 metri eu n-am mai pomenit. Latimea. In afara de incolonat, nu ai cum pedala, ca nu e loc nici de tandem, nici de depasit. Mergi si te uiti in dosul șeii celui din fata, si atat! Pana cand? Pana cand ajungi unde doresti ori iti cedeaza cel din fata locul, ca nu poate lua curba de mai sus, aia de 90 de grade. Separarea clara fata de trotuarul pietonal, adica sa nu ti se intersecteze vreun pedestrian ametit sau nepasator ori nevoit de geografia sistematizarii, nu exista. Nu exista nicio continuitate, asa cum ridica problema antecomentatorii, pentru ca din birou nu-i ca din teren, unde realitatea e realitatea iar aia din birou e pur virtuala si frumoasa de sus.
Atatea lucruri necesare s-au facut, dar nu așa si nu acum, incat buzoienii vor ajunge sa ocoloseasca ori sa urasca ceea ce avea potential de util pentru noi. Pacat!
Buzaul nu este momentan un oras accesibil sau pretabil ciclismului, oricat s-ar incerca cu japca unele implemenatri impotriva naturii umane. Bine, dl Toma poate incerca sa fie mai tare-n incapatanare decat evolutionismul ori stiinta, din pacate numai noi suntem constatatorii nereusitelor, ca dumnealui va trece.
Și pe unde mergem cu bicicletele astea????? Că piste nu sunt peste tot. Iar am pus carul înaintea boilor……offf, nu ne mai vine mintea la cap
Ideea aducerii bicicletelor în masă , în principiu , nu-i rea , căci obligă oamenii la atât de sănătoasa MISCARE . Numai că, la modul cum arată actuala ( și chinuita ) sistematizare urbană nu cred că bicicliștii pot circula fără PERICOL pentru ei și pentru ceilalți participanți la trafic decât acolo unde pistele sunt din belșug . Si astea sunt cam puține… De aceea cred că pîn la urmă, tot MERSUL PE JOS rămâne sfânt pentru cei dornici de a lăsa automobilul să … mai respire ! P.S. – Pentru dl. Petrideanu : Primăria din Orașul luminilor a interzis total accesul și folosirea pe drum public a TROTINETELOR ELECTRICE și nu a bicicletelor !
Uităm de ce proiectul bicicleta a fost eligibil pentru finanțare din fonduri de coeziune. Să tot fabrici biciclete cu baterie la 7.000 de Euro bucata!
Nene Tereacă, matale chiar ai impresia că va utiliza cineva aceste traznai, mai ales că vor fi și cu bani ?!
Cui i-a fost sa se de-a cu bicicleta, n-a așteptat să-i cumpere Toma bicicleta, prin 2023, ci și-a cumpărat deja, și de mult timp.
In afara de asta, cate biciclete electrice ai văzut dumneata prin acest oraș ?!
Oare de ce nu exista ?!
Pai, fiindcă aia care vor sa pedaleze, își cumpara bicicleta clasica, iar aia care nu vor sa pedaleze, își iau trotineta fiindcă este mult mai practica și ieftina in utilizare și întreținere, lejer o bagi in lift, mașina, apartament, etc.
Nu în ultimul rând, in afara de curiozitatea câtorva utilizări, cum isi imagineaza cineva utilizarea acestor biciclete ?!
Cobor din bloc, merg până la cea mai apropiata statie se biciclete, iau bicicleta, o duc până în cea mai apropiata statie de biciclete de locul unde am eu treabă, las bicicleta, apoi îmi continui drumul unde am treabă ?
Pai, de ce n-aș lua autobuzul sau taxiul ?
Ca merg mai repede, protejat de intemperii, fara nici un fel de efort, fara să mă expun la un trilion de pericole din traficul auto pe unde voi fi neapărat nevoit să acced.
Aaa, că vreau să mă relaxez ?
Pai, daca am in obicei acest mod de relaxare, cu siguranță am bicicleta deja și nu merg aiurea pe străzile orașului ci prin vreun parc, etc, unde am și un comfort psihologic, unde nu risc sa ma-ncalece BMW-ul cocalarului de 18 ani la orice intersecție.
Poate că acolo unde aveți treabă nu circulă autobuzul. DE exemplu din Micro V în Dorobanți. Iar la taxi v-ar lua 10 lei. Cu bicicleta poți ajunge în 5 minute. O iei de la Piață din Dorobanți și o lasi la Piată în Micro V. Iar tarifele vor fi infime, 1 leu probabil.
Din Micro 5 in Dorobanti? Sefule, ca sa ajungi din M5 in Dorobanti pur si simplu traversezi strada Al. Marghiloman. Deci de-asta a facut Tomita ciuciuclete electrice, sa ajungem rapid si confortabil din M5 in Dorobanti, din Brosteni in Dorobanti 2 si, poate, chiar si din Crang in M14?
La modul serios, primarul asta o avea o groaza de idei (unele bunele, cele mai multe proaste) dar ceea ce-i lipseste lui cu adevarat este un plan, o sistematizare, o lista cu nevoile reale ale buzoienilor pe baza careia sa actioneze.
P.S. De la piata M5 la piata Dorobanti, pe jos, faci vreo 5-7-10 minute, in functie de varsta, chef si conditie fizica.
Dar nu-i nimic, merge si asa, doar suntem in Buzau, avem antrenament pe directia asta.
Am fost in strainătate, orase din vestul Europei, acest sistem de biciclete era peste tot si folosit. De ce împotrivirea asta câtă vreme banii sunt tot din fonduri europene ?
Aveau piata agroalimenatara in centru, cartiere pe un format sovietic oriunde prin oras si infrastructura rutiera subdimenstionata din start? Eu nu cred, de aici si bulibaseala asta ce a iesit si va iesi la noi cu astfel de heirupisme ”ca afara”. Repede, ca la Oradea, ca afara, ca la naiba. Mai dar noi nu mai gandim cu capul nostru deloc in orasul acesta?!?
Oameni buni, faci daca iti trebuie, ca nimeni nu a construit bulevardele si apoi au aparut masinile si calestile. Faci piste daca oamenii au unde folosi acest mijloc de transport. Daca locul de munca le permite, daca scoala copilului e aproape si nu trebuie dus-adus, aprovizionarea care e departe pentru ca locuitorii locuiesc… peste tot prin oras si tot asa. Medicul e in casa la curte, ginecologul e la bloc, profa de muzica e la Maracineni etc., etc. Nu e nimic rau daca nu ne potrivim occidentalilor, mai oameni buni! Nu e o drama. Daca aveau minte, conducatorii transformau asta intr-o mandrie, ca ne-am pastrat identitatea, prostii d-astea bune la vandut turism, mai ales cand esti un oras fara deloc.
Asadar, daca stam si ne miram ca suedezii sunt blonzi si la noi nu prinde la par frunza de nuc, tot e bine, simtim ceva, dar nu e ce trebuie.
P.S. Exact ce am simtit, incet si treptat ”vina” chixurilor realizarilor administrative va apartine populatiei, una suficienta, reticenta, traditionalista, inflexibila.
Impotrivirea asta, cum ii spui, vine din ceea ce spuneam anterior, lipsa unui plan, a unei liste cu nevoile reale ale buzoienilor.
Vom avea biciclete. Perfect, spui tu. Pentru ca au si „aia, afara”. Dar noi avem aici infrastructura necesara bicicletelor? Avem piste de biciclete in tot orasul? NU!
Asadar, probabil (de fapt nu probabil, sigur), ordinea corecta ar fi fost asa : locuri de parcare, piste pentru biciclete, biciclete. Toate pe fonduri europene sau de oricare alta natura.
Si atunci ce vom obtine? Vom obtine cateva zeci/sute de biciclisti care isi risca vietile lor si libertatea noastra (a noastra, a celor care preferam masinile pentru ca nu suntem atat de plini de noi incat sa ne inchipuim ca o planeta ar avea nevoie sau ar putea fi salvata de o specie care a aparut, prin comparatie cu „viata planetei”, in urma cu 15 secunde) in fiecare zi intr-un trafic SUFOCAT de atata modernism. Pentru ca, nu-i asa, nu se mai termina cu cat modernism si cata modernizare au lovit Buzaul in ultimii doi ani.
În ultimii doi ani s-au amenajat piste de biciclete pe două bulevarde mari ale BUzăului: Unirii și Industriilor. E ceva, față de nimic în vremea lui Boscodeală. Acum se repară trotuarele pe Republicii, late, pot fi folosite de bicicliști, iar în a doua jumătate a anului si de pe Bd. 1 Decembrie. Poate vor putea fi folosite si cele de pe Transilvaniei, chiar acum se lucrează la trotuare si acolo. Deci, se fac eforturi remarcabile și în acest sens. Lipsa de viziune e mai degrabă la dvs.
Tereaca banii europeni sunt si din banii nostri, iar ce ai vazut tu in occident nu se potriveste cu mahalaua ta, este vorba de educatie si aia lipseste, la noi cocalarii si idiotii fac legea.