Toma: „Vom îngusta trotuarele de pe Bd. Unirii!”. Iată de ce se va lua această măsură
De la un capăt la altul al orașului, trotuarele de pe Bd. Unirii ar urma să fie îngustate pe ambele laturi.
„Din fericire, trotuarele sunt largi, permit să fie îngustate. Ideea este de largi suprafața carosabilă, astfel încât să creăm spațiu atât pentru o pistă de biciclete cât și a unei benzi dedicate autobuzelor și taxiurilor. Prin proiectul cu fonduri europene pe care vrem să-l atragem avem obligația ca pe două bulevarde mari ale Buzăului autobuzele să aibă bandă dedicată. Mai exact, pe această bandă se va interzice accesul autoturismelor. A doua arteră importantă care e mai largă e Bd. Transilvaniei. Și aici se va face bandă dedicată, pe tronsonul pe care e posibil”, a anunțat, ieri, primarul Toma în acdrul conferinței de presă susținute în autobuz.
Pe Bd. Unirii se pune în discuție dacă cele două benzi dedicate autobuzelor (câte una pe fiecare sens) să apară pe marginea străzii sau cuplate în mijloc. Deocamdată, părerile majoritare optează pentru poziționarea benzilor dedicate pe exterior pentru ca autobuzelor să le fie mai ușor atunci când opresc în stații.
Crearea benzii dedicate va însemna micșorarea locurilor de parcare de pe Bd. Unirii. De la un capăt la altul artera are copaci pe margine. Copacii nu vor fi tăiați, iar în dreptul lor vor apărea mici insule fără asfalt.
Citește și articolul: Ajutor pentru eleviii și navetiștii din V. Pașii! Iată ce decizie s-a luat!
Toate aceste lucrări vor fi finanțate din fonduri europene și ar urma să fie începute în 2019. Anul viitor, în primăvară, Primăria Buzău va depune documentația, iar apoi în toamnă, în caz că proiectul va fi declarat eligibil, se va organiza licitația pentru desemnarea firmei executante.
Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.
Nu cred ca este o idee buna, trotuarele nu sunt late chiar peste tot. Sunt zone unde pietonii abia trec unul pe langa altul. In plus, daca se ingusteaza nu mai pot fi asfaltate cu utilaje mici.
Parcarile in spic sunt greu de curatat atat vara cat si iarna. Nu tin cont de siguranta rutiera, asa ca au fost declarate neconforme cu legea.
Cea mai mare problema o sa fie traficul si asa chinuit.
Tendinta europeana si mondiala este de creare de noi spatii verzi, nu de distrugere a lor. Trotuarele nu au aceeasi latime de-a lungul intregului bulevard Unirii. Inca o data intrebam: ce facem cu masinile parcate in strada? Unde le ducem? In casa? Daca ideea cu taxarea progresiva s-a dovedit total nefericita, cetatenii luand atitudine impotriva pretului exagerat de mare, primaria numarase atunci vreo 700 de locuri de parcare, apare intrebarea fireasca unde vor disparea aceste masini ale locatarilor? Daca edilul s-ar plimba pe jos de-a lungul strazii, ar vedea foarte usor ca sunr deja zone f inguste, blocurile fiind construite chiar la strada. Doar pentru ca unele blocuri sunt ceva mai in spate, nu cu mult insa, nu constituie un temei suficient pentru ingustarea trotuarelor. O analiza mai aplicata e absolut necesara. Iar ideea aceasta de a face tot felul de modificari orasului doar ca sa ne incadram in niste eventuale fonduri europene, ne da impresia ca suntem intr-un nefericit pat al lui Procust. Mai taiem din maini, mai schilodim picioare, mai chinuim spatiul verde si asa insuficient intr-un oras tot mai sufocat, ca poate prindem niste fonduri europene, niste bani pe mana cine stie cui. Nu am vazut inca nicio initiativa a ‘noilor’ alesi pentru crearea unor zone verzi noi.
Autorul articolului sa puna imagini relevante pentru toata zona Unirii sa vedem cat e de ingust deja trotuarul in unele locuri. Imaginea e din statia Big, unde trotuarul e mai lat, dar doar la cativa metri trecerea e deja foarte greoaie din pricina terasei New Pizza asezata pana in copac. Ma mir ca nu l-au taiat inca asa cum s-a intamolat cu castanii de pe bulevard care luau fata hotelului minune. Pe aceeasi parte de Unirii Sud, dincolo de zona amintita trotuarul e din nou ingust, o alta carciuma ordinara intinzandu-se pe locul de trecere. Zona Sanitas e foarte stramta. La fel zona bloc Avicola si vizavi zona Carefour express. Intelegem ca teii nu vor fi taiati. Dar spatiul verde dintre ei de ce sa dispara, in loc sa fie amenajat corespunzator? Iar biciclistii vor face slalom printre tei? Ciudate idei.
-parcari supraetajate sau subterane
-banda pe care o cautati este sub masinile parcate, nu e nevoie sa scurtati trotuarele.
-sunt de acord cu pista pentru biciclete si pentru autobuz.
Eu zic să se ingusteze trotuarele unde e posibil pentru locuri de parcare în spic. Nu sunt locuri de parcare pe centru, nu sunt locuri de parcare la piață, ce-i de făcut?. Sa lasam pentru mai tarziu pistele de biciclisti si benzile pentru autobuze.
Buzaul este orasul resedinta cu cele mai inguste strazi. Trebuie regandita infrastructura rutiera si largit unde se poate. In curand masinile o sa sufoce orasul. Din pacate asta este tendinta.
Intr-adevar banda pt autobuz e cea care acum e blocata de masinile locatarilor, parcate in strada pentru ca nu au unde in alta parte sa le lase. Sa amenajeze cumva parcari pentru riverani si vor avea si banda dedicata. Ingustarea trotuarelor e o idee ingusta, fara privire in perspectiva. O sa ne sufocam precum bucurestenii cat de curand.