S-a aflat care era problema cu bolarzii
Muncitorii de la Strabag umblă în aceste zile la toți bolarzii de pe Bd. Unirii:
S-a descoperit care era problema bolarzilor care se desprindeau ușor (vezi foto și explicația de mai jos legată de dibluri):
Muncitor Strabag: „Diblurile alese inițial erau prea lungi. Mai lungi decât grosimea plăcilor. Când se băga șurubul, diblurile se umflau în partea de jos, unde era stratul de pietriș. Acum, punem peste tot dibluri mai scurte, egale cu grosimea plăcilor. Astfel că diblurile se umflă acum în plăci. Nu mai poți scoate bolardul decât împreună cu placa!”
În următoarele zile se vor prinde din nou toți bolarzii de pe Bd. Unirii.
Pe Transilvaniei și pe Aleea Industriei, bolarzii s-au prins bine pe trotuare. Sub asfalt nu e pietriș, ci placă de beton.
Citește și:
Am văzut prin alte părți din țară bolarzi asemănători (identici) la jumătatea celor de la noi și arată mult mai ,,european”.. Pe când și la noi, fără exagerări? Ar fi si mai plăcut.. vizual vorbind.
Succes mamă, succes! Să puneți mulți, mulți că tare e frumoși ! Și să-i facturați pe toți!
extraordinar … dosarele x …
pe bune ? aduca totul e improvizatie de la un cap la altul ?
ce scrie in proiect ?
Care proiect ?!
Ce „proiectant”, chiar și din asta de Buzău, ar putea admite prinderea de dibluri in…..dale și pavele ?!
Acest sistem e brevetat aici, pe meleagurile Buzăului.
Nenea „specialistu'” care a oferit explicația de mai sus, a vrut să „scape” de dumneata, domnule reporter, oferind o explicație aplicabilă mai degrabă ancorelor metalice, nu diblurilor și care ar fi fost o soluție de prindere net superioara. Data viitoare când îl mai zăriți să-l interpelați intrebandu-l daca are idee ce-i aia ancora, și modul cum funcționează atâta ancora cât și diblul și care crede că ar fi mai eficienta in această aplicație.
Mai degrabă ii puneau pe niscaiva prenadez, cum au pus tâmpeniile alea de petice galbene care s-au desprins de-a doua zi…
Apropo: cin’ se prinde la un rămășag că după scurtarea diblurilor problema va persista ?
Râsu plânsu !
Asta da inginerie…s-a aflat!! Apropo, șeful de șantier, reprezentanții administrației locale, domnul Toma în persoană, or fi ingineri la bază?
Ba, astia NU SUNT bolarzi!!!
Bolardul este „stâlp scurt de metal sau de beton, cu cap în formă de ciupercă, montat pe chei pentru legarea parâmelor navelor acostate.” Asta e definitia din DEX.
Asadar incetati dracului sa le mai spuneti bolarzi acestor mizerii.
Pe de alta parte, daca sunt trecuti in proiect cu denumirea de „bolarzi”…cine merge la mititica si cine da banii inapoi la UE?
Hopa, e grea limba romana, mai baieti, e grea tare, mai grea chiar decat carnea de porc.
Ce inseamna „se desprindeau usor”? La vant? Se sprijina oamenii in ei, ii iau in picioare ori ii vandalizeaza? Cu aceste dibluri „optime” se va rezolva problema cu vantul macar, sper!
La stalpii de pe carosabil, care-i rezolvarea pentru ca in continuare ei sa existe dar fermi, a.i. orice vehicul care face slalom printre benzi, asa cum ne-a spus dl Toma ca e permis, si ii loveste (pentru ca sunt mici si murdari, deci invizibili), sa fie dauna totala, semn de treaba serioasa din partea strabag? Ori sunt „consumabile”?
Problema stâlpișorilor este că nu sunt bolarzi.
În al doilea rând, nu sunt prea deși, sunt foarte mulți, distanța ar trebui să fie de minim 1,2 metri între doi stâlpișori. Sunt zone unde nu era necesară montarea acestora.
3. Culoarea acestora este prea stridentă, era nevoie de o nuanță adaptată zonei.
4. Cine plătește demontarea și montare acestora, dar și noile dibluri?
5. De ce se prind doar în dală, ca să poată fi scoși ușor, cu tot cu dală?
6. Ce prevede proiectul (dacă există) cu privire la montajul acestor stâlpișori?
7. Există aviz de la Serviciul Rutier pentru montarea acestora?