În curând pe străzile Buzăului: bicicleta municipală

După Piața Dacia și noul parc (din prelungirea Parcului Tineretului) se pregătește să ajungă la scadență un alt proiect cu fonduri europene.

„Viitorul proiect pe care îl vom inaugura va fi Velocity”, a anunțat Luminița Colțeanu, șefa Dep. Fonduri Europene din Primăria Buzău.

Luminița Colțeanu a făcut anunțul la inaugurarea noului parc

Proiectul e avansat, cele 475 de biciclete sunt la Buzău de câteva luni (în curtea primăriei), iar firma care a câștigat proiectul a montat deja cele 48 de stații din oraș.

„Stați să terminăm cu Bd. Unirii. Nu mai e mult, forajele sunt pe final, la sfârșitul lui septembrie m-au anunțat că vor fi gata. Când se va putea circula pe pistele de pe Bd. Unirii fără impedimente, atunci vom aduce și bicicletele municipale”, a răspuns primarul C-tin Toma unei întrebări a reporterului buzoienii.ro

Zilele trecute angajați a firmei care execută lucrarea făceau probe în fața Palatului Comunal
Bicicletele municipale au atașată acea piesă rotundă care trebuie introdusă/scoasă pe canalul rastelului(vezi foto mai jos) pentru așezarea/ridicarea bicicletei


Fiecare bicicletă are un sistem GPS (cu încărcare solară) astfel încât viitorii angajați ai Velo City Buzău să poată monitoriza flota de biciclete.

Mai rămâne de stabilit și care vor fi tarifele/abonamentele pentru folosirea bicicletei municipale.

Citește și:

loading...

12 comentarii la „În curând pe străzile Buzăului: bicicleta municipală

  • Foarte tare, de abia aștept să mă plimb in cerc la nesfârșit in minunata piața Dacia sau să dau liniuțe pe Bd 1 Decembrie, ne-am tâmpit la cap, mai nou Buzăul e Cluj, așa mare te poți plimba toată ziua fără să te plictisești la câte minunății găsești în satul, pardon orașul acesta

    Răspunde
    • Măi Lică, nici așa nu i bine nici dacă nu se făcea nimic nu era bine. Mai terminați cu ifosele astea de țărani din fundul Moldovei, nu ți convine evoluția urban-umană du-te în pădure.

      Răspunde
  • Asta ca asta, dar nebnunia aia de ,,Park and ride” e superba, dar complet inutila

    Răspunde
  • Oamenii astia sunt prajiti, vor sa lasam masinile, dar baga autobuze si biciclete pe bani. Pai de ce sa platesc aceiasi bani pe care i-as da pe benzina (sau poate mai multi) ca sa merg cu autobuzul sau bicicleta, sa ma bata ploaia-n gura? Autobuzele, cel putin, merg de cele mai multe ori goale. Fix aia care muncesc pe branci sa tina Transbusul nu au acces gratis la el, au doar persoanele asistate, aia care merg la serviciu, uneori pe un salariu mic, trebuie sa plateasca. De ce nu ar merge cu masina personala?

    Răspunde
    • Cine te opreste sa folosesti masina personala? A, stiu, trebuie sa platesti benzina si parcare. Asta e, domnia se tine cu sume de bani, nu cu datu mare.

      Răspunde
  • Da,e f adevărat,sunt ineficiente autobuzele.Sunt curse care merg cu câțiva pasageri.

    Răspunde
  • comoditatea și lenea ne fac să luăm mașina până la serviciu, dar se poate schimba mentalitatea. de ce să stau în trafic și să uzez motorul degeaba, să consume 20% și să polueze degeaba când pot să merg cu bicicleta? de câteva luni de când mi-am luat bicicleta nu am mai folosit mașina în oraș

    Răspunde
  • Destul de curand, cand criza aceasta isi va intra pe deplin in drepturi se va termina cu toate tembelismele astea de salvat planeta, viitor verde, biciclisti si triciclisti in loc de soferi si alte asemenea rahaturi. Foamea cronica anuleaza orice ideea tembela si readuce omul in realitate.

    Curand, foarte curand, pe toate strazile din Romania.

    Răspunde
  • Asa este, în tara clădită ,,pas cu pas” și apoi devenita ,,stat esuat”, cei care nu vor sa muncească au cele mai mari favoruri. Cei care muncesc trebuie sa tina în spate și ,,asistatii” și ,,specialii”, speciali care muncesc 15 ani și mănâncă pensie speciala 70 de ani.

    Răspunde
    • Pensie speciala 70 de ani? Adica vor trai cam 120 de ani fiecare.
      Hai sa zicem vorbe ca de gandit mai putin. Sigur gasim altii ca noi…

      Răspunde
  • Interesant, abia aștept să fie pus sistemul în folosință, să văd cum funcționează !

    Între timp, am o droaie de nelămuriri:
    Dacă taxarea e la 30minute, așa cum am înțeles, dar eu ajung mult mai repede la destinație, rămân cu banii dați, bănuiesc, nimic tragic…
    Dar dacă nu reușesc să mă incadrez in cele 30 de minute, de exemplu daca nu găsesc rastel liber unde am eu destinația, sunt nevoit să plătesc încă 30 de minute ?
    Dar cu bicicleta ce fac ?!
    O păzesc până catadicsește cineva sa vina sa ia o alta bicicletă și să elibereze un loc ?
    Îmi incerc norocul și o duc la alta statie de biciclete, pe timpul, banii și nervii mei, riscând același rezultat apoi ma-ntorc la treaba mea cu taxiul ?
    O abandonez pur și simplu caz în care probabil sunt pasibil de acea „taxa de serviciu de minim 100lei” care se vehiculează pe site-ul oficial, care, apropo, este catalogat drept conexiune nesigură și browserul îmi recomanda sa nu intru. De ce ?!
    Daca din variate motive bicicleta se va strica, cum procedam ?
    Daca se-ntampla vreun accident, de orice fel, mai ales când suntem forțați să circulam pe unde nu avem pista de biciclete, adică prin tot orașul, cu excepția câtorva străzi, exista vreun soi de asigurare ?

    Sper ca fiecare statie din aceasta să aibă și vreun sistem de informare cu privire la funcționarea deplină a sistemului precum și un F.A.Q. !

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.