Compania de Apă știe ACUM la ce blocuri sunt pierderi! „Noaptea ne dăm seama!”

„Eu știu acum, instantaneu, care e consumul la orice bloc din orașul Buzău!”.

Afirmația a fost făcută de ing. Teodor Antimir, șeful Zonei Metropolitane Buzău a Companiei de Apă.

„Am montat deja la branșamentul a șapte mii de blocuri și case din Buzău noile contoare inteligente LoRa. Acestea transmit non-stop datele către sistemul nostru informatic. Ne e destul de ușor acum să descoperim unde sunt pierderi inclusiv pe rețelele interioare ale blocurilor. E o axiomă, pe timpul nopții, trebuie ca măcar o dată consumul din bloc să fie zero. Dacă nu e zero înseamnă că acolo sunt scăpări de apă, defecțiuni. Sistemul informatic ne scoate lista blocurilor cu probleme. Și a caselor, instituțiilor etc. A doua zi echipele noastre merg pe teren pentru a descoperi problema și a o rezolva împreună cu locatarii”.

Acestea sunt noile contoare de branșament inteligente. Nici măcar nu s-a cheltuit cu ele, Compania de Apă le-a primit, pentru orașul Buzău, pe fonduri europene!

Sute de buzoieni deja au beneficiat!


În acest bloc, de exemplu, problema era la un apartament nelocuit de la etajul doi.

Compania de Apă Buzău nu doar că dispune acum de sistemul informatic, dar a înființat inclusiv echipe de intervenție care merg zilnic la blocurile și casele cu probleme!

Sute de buzoieni deja au beneficiat, scurgerile au fost descoperite și remediate!

Se face praf acum și un mit, grație acestui sistem, că onor Compania de Apă e interesată de consumuri cât mai mari pentru a avea încasări asemenea.

Iată că nu-i așa, ba dimpotrivă, există interes ca buzoienii să plătească mai puțin. Locatarii care au găsit la avizier astfel de anunțuri pot confirma.

Până la finalul anului în orașul Buzău se vor monta ultimele 500 de contoare LoRa, urmând ca apoi acțiunea să se mute în Rm. Sărat.

Citește și:

loading...

5 comentarii la „Compania de Apă știe ACUM la ce blocuri sunt pierderi! „Noaptea ne dăm seama!”

  • Poate mai scad pretul la apa, ca am ajuns sa platim indirect si aerul pe care il respiram!
    Ca sa nu mai vorbim de duritatea apei…

    Răspunde
  • Nu va pot spune care bloc e, dar avem pierderi intr-o luna de 54 m3 de apa rece si 27 m3 de apa calda. Astea nu sunt pierderi, asta e furt pe fata. Careva din bloc pune magnet sau ce or pune sa nu mai inregistreze apometrul, iar cel din fata blocului inregistreaza logic. Si apar ca pierderi. Avem vecini la care apa curge doar noaptea intr-o veselie, tot timpul dupa ora 0, dar raporteaza ca are 3 m3 de apa la final de luna.

    Pe asta cum o mai rezolva aparatele lor inteligente?

    Răspunde
    • Dacă nu ne spui și câte apartamente are blocul nu putem aprecia dacă este o pierdere rezonabilă sau o pierdere majoră. După cum pui problema pare o pierdere/furăciune consistentă.
      Magnetul nu e singura metodă de furat. Inversarea sensului apometrului pentru a da contorul înapoi este o altă metodă de furt.
      Dacă apometrele montate în apartamente sunt de clasă inferioară celui montat de furnizor atunci există diferență între metrii cubi înregistrați de acesta și suma metrilor cubi înregistrați de consumatori. Un apometru din clasa A sau B nu înregistrează debitele mici pe când un apometru de clasă C înregistrează cea mai mică pierdere. Debitul foarte mic înainte de oprirea completă a apei de către flotoarele vaselor de WC nu este înregistrat de apometrele de clasă inferioară. Identic dacă lași să țârâie apa în cadă non- stop.
      Ca să se stopeze furtul vecinilor între ei o soluție ar fi tot montarea apometrelor cu citire de la distanță care avertizează prezența magnetului sau dacă se umblă la acestea.
      O altă soluție ar fi contorizarea individuală ceea ce presupune și contract direct cu furnizorul. Imediat după apometrul furnizorului se montează toate apometrele apartamentelor de unde pleacă țeavă individuală pentru fiecare apartament în parte. Soluția se pretează la imobile cu număr redus de apartamente.

      Răspunde
  • Micro 5 ,Bl.18 ,bloc cu 10 etaje !Poate ajung și aici acele apometre inteligente !

    Răspunde
    • Ce trece de apometrul furnizorului nu mai este problema acestuia, este problema asociației de proprietari. Furnizorul doar citește pe apometrul lui câți metri cubi de apă facturează asociației. Nu vă rezolvă nimeni problemele. Faceți ședință și decideți să achiziționați apometre din aceeași clasă cu cel al furnizorului și cu citire de la distanță. Dacă nu vă organizați cei care-și fură vecinii vor fi încurajați. Probabil mulți dintre ei nici nu conștientizează că de fapt fură de la vecini și nu de la Compania de Apă.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.