De ce nu sunt lăsate taxiurile pe centru
Viceprimarul Ionuț Apostu a explicat recent de ce taxiurile nu sunt lăsate să circule pe mijlocul Bd. Unirii.
„Sunt două motive. În primul rând, senzorii din asfalt de pe banda specială din mijloc simt doar autobuzul. Astfel că taxiurile ar sta minute bune pe roșu la semafor până când în zonă va ajunge un autobuz. Un al doilea motiv e riscul ca din taxi clienții să fie lăsați pe spațiul verde de pe mijloc, iar de aici să traverseze periculos spre trotuar. Poliția Rutieră ne-a avertizat că nu va permite așa ceva”, a anunțat viceprimarul într-o conferință de presă.
În aceste condiții, pe banda din mijloc vor circula în continuare doar autobuzele și autospecialele de Poliție, Pompieri, Ambulanță și Jandarmerie.
Taximetriștii și-ar fi dorit să fie lăsați pe banda specială argumentând că:
1) Vor efectua curse mai rapide
2) Vor ajuta la îmbunătățirea traficului, întrucât benzile pentru autoturisme vor fi eliberate de mașinile taxi
Citește și:
„senzorii din asfalt de pe banda specială din mijloc simt doar autobuzul”
asta e fake news. Nu avem, deocamdată, semaforizare inteligentă. Toți șoferii care circulă pe Unirii constată că intervalele de verde/roșu atât pentru automobile, cât și pentru autobuze, sunt fixe de câteva luni. Deci cei de la Swarco ne-au păcălit. Asta e. Votați pe 9 iunie!
Ar trebui ca primăria sa facă controale mult mai frecvente în rândul taximetriștilor. Comportamentul taximetriștilor lasă de dorit.
Poate vede domnul Apostu și coada de taxiuri care din Piața Mare se întinde pe lângă parc până în bulevardul Unirii! Pe două rânduri de multe ori ! Poate să acceseze camera web de la Digi în orice moment! Taximetriștii se plâng tot timpul dar ei nu respectă nici o regulă ! Sper să desființeze stația de taxi ca aceștia sa priceapă ca nu pot să facă ce doresc! Nu mai zic ca întorc in mijlocul bulevardului ! Cocalari de cocalari!
Poate tot acolo vede domnul Apostu și faptul că sunt două treceri de pietoni la 10 metri una de cealaltă. Poate anunță dumnealui Poliția sau cine are autoritatea să desființeze una.
Poate nu mai ne pun „borduri” perpendicular pe axul drumului doar pentru că nu pot ține în frâu descreierații care gonesc pe șosele.
Dar de ce oamenii care merg cu taxiul sa aiba drumuri mai rapide si ceilalti nu? Care e logica? Ca poluarea e mai mare cu taxiul, ca nu ramane la destinatie, se intoarce inapoi la baza, deci poluare dubla. Autobuzul sa zicem ca duce mai multe persoane, desi astea din Buzau merg goale mereu cu exceptia orelor de varf, pe anumite trasee, dar taxiurile pe ce logica sa aiba prioritate?
Senzorii, dacă exista nu au nici o treaba cu semafoarele. Asa de curiozitate ca este aproape primăria de cel mai apropiat semafor de pe Unirii, nici 5 minute sa mergeți sa constatați, dar sa mai luați vreo câțiva colegi ca poate asa va sfătuiți mai bine, ca pe Unirii la autobuze semafoarele merg pe culori și când este autobuzul prezent și când nu este… Pentru taxiuri dacă merg pe acea banda și efectuează un serviciu pentru clienți, aceștia ajung mai repede, în concluzie omul folosește taxiul și nu mai blochează traficul cu masina personala. Trece taxiul repede cu clientul care este bucuros ca a ajuns la timp și nu mai sta în trafic, bucurie și la taxe ca plătește impozit la serviciu. Dar este greu la noi, pe acest principiu se merge și în celelalte tari și au benzi comune autobuze și taxiuri.
Nu e nicio logică, în forma actuală, că doar nu mergi cu taxiul tu și încă 2 de pe stradă.
Logică are atunci când condiționezi transportul de numărul de persoane, astfel încât ”banda rapidă” să fie și un avantaj pentru cei care călătoresc cu mașina în grup: ajungi mai repede dacă circulați mai mulți în mașină și nu fiecare cu a lui. Cel puțin așa au gândit aceste benzi speciale. Că la Buzău Oraș Deschis s-a înțeles ce se vede… aia e!
P.S. Conceptul de FAST LANE (care diferă de Pass Lane, Left Line sau banda de viteză, cum îi zicem noi) permite chiar și o taxă pentru cei care nu îndeplinesc condiția cu numărul de persoane, dar ne complicăm de ne mai trebuie un viceprimar.
Poliția nu este de acord?
Dar cu toate aberațiile din oraș a fost?
Explicațiile sunt pentru cei cu un IQ scăzut…
Pe mijloc ar tb să meargă autobuze electrice și mașini mici electrice dacă au chef, nu cine vrea Toma ca nu e orasul lui să meargă autobuze poluante goale.
Mai degraba ar trebui sa circule masinile pe combustie pe mijloc, ca sa nu stea in trafic mai mult.
Alea alectrice pot sta mai mult, ca nu scot fum, deci pot sta mai mult in trafic.
Scopul pana la urma era sa reduca poluarea, nu?
Aiurea…. îi doare pe taximetriști daca ajunge clientul undeva mai repede sau nu ! Unii te ocolesc dacă nu ești atent… de-ți sare portofelul!
Poate ne explică și indicele TRAI…
Sa lase sa circule boltu si uberul ca taxiurile oricum nu mai au clienti….
Uberul nu opereaza in Buzau.
Nu stiu ce senzori in asfalt viseaza vicele, dar pe toata perioada santierului pe Unirii n-am vazut nici un senzor instalat in asfalt si pe perioada lucrarilor stateam minim 10 ore cu vedere exact la intersectie ca acolo aveam biroul. Ca ei or fi platit senzori o fi una, dar de instalat eu n-am vazut sa fi fost instalat asa ceva.
Oricum toti soferii care trec pe Unirii stiu ca e o minciuna ca semafoarele sunt inteligente si pe baza de senzori. Au aceeasi temporizare simpla de dimineata pana seara, temporizare poate chiar mai proasta decat cea care era inainte de restructurarea benzilor ca sa faca culoar pe mijloc, mai ales pe sensul Centru-Ploiesti.
De acord cu utilizatorul B.E.
Indiferent ca este un autobuz sau nu pe strada, semaforul merge intotdeauna la fel. Ar fi fost o minima dovada de „inteligenta” sa nu se mai dea verde la autobuz cand nu este nici macar unul pe toata strada unirii, insa asta nu se intampla cum nici timer-ul de la semafor nu se schimba indiferent daca pe o strada care da in intersectie sunt 1.000 de masini la coada iar pe celelalte nici macar una. Daca as putea reprosa ceva actualei administratii, asta ar fi. Si este pacat sa ne prosteasca in fata cu povesti de adormit copii. Per total, este un bilant pozitiv, insa exista clar aspecte care ar trebui imbunatatite.
Deci alta explicație mai buna nu au găsit?dar când pietoni traversează pe unde pot sa ajungă la autobuz cum este?terminați cu senzorii ca semafoarele alea se schimba oricum cu sau fără autobuz,Doamne mult prea prosti ne credeti