Tendințe recente în comportamentul pariorilor. Ce ne spun datele?
Cum se schimbă comportamentul pariorilor din România?
Având în vedere schimbarea industriei pariurilor online, se modifică și unele aspecte comportamentale ale pariorilor. Citește și află detalii!
Casele de pariuri nu mai sunt ca pe timpuri – nu mai trebuie să stai în rând pentru a plasa un bilet pe evenimentul sau evenimentele care te interesează. Pariorii din România practic au uitat ce înseamnă agențiile de la colțul străzii. În prezent, orice pariu poate fi plasat online, de pe desktop sau telefon.
Acest lucru se datorează caselor de pariuri, care au migrat în masă în ultimii ani în spațiul online. Pariorii le aleg nu doar din considerent de comoditate, dar și datorită ofertei de promoții. Cu ușurință poți obține un bonus de bun venit, cu ajutorul căruia să începi să plasezi pariuri pe bani reali într-un mod mai curajos și cu mai puține riscuri asociate.
În contextul descris mai sus, evident, se modifică și comportamentul pariorilor. Ce ne spun datele despre aceste noi tendințe? Cum își schimbă pariorii preferințele și obiceiurile? Citește în continuare acest articol pentru a găsi răspunsurile la aceste întrebări.
Pariurile în online – tot mai puțini români obișnuiesc să parieze offline
Deja este un lucru evident – pariorii preferă casele de pariuri online. Acest lucru se validează și prin analiza datelor – cele mai recente estimări de arată că peste 70% dintre pariurile efectuate astăzi în România sunt plasate online. Și, evident, această pondere este în creștere. De fapt, aceasta este una dintre cele mai vizibile tendințe din ultimii ani este mutarea masivă a pariurilor în online. Datele arată că tot mai mulți pariori preferă să își plaseze pariurile pe platforme digitale, în detrimentul agențiilor fizice.
Cum se explică acest lucru? Comoditate și accesibilitate. Fără necesitatea de a merge fizic la agenție și fără cash. Metodele de plată digitale îți permit să plasezi pariuri pe bani reali absolut online, cap-coadă, până la retragerea câștigurilor. Această tendință a cunoscut un adevărat boom în pandemie, dar și-a continuat trendul ascendent chiar și după ce situația și-a revenit la normalitate.
Impactul tehnologic
În rol de pasionat de pariuri sportive, nu puteai să nu observi că platformele de pariuri online au început să folosească tehnologii avansate pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. De la transmisiuni live și actualizări în timp real, până la opțiuni de cash-out instant, pariorii sunt atrași de facilitățile pe care mediul online le oferă.
Tot aici se pune și inteligența artificială. Prin aplicarea și prelucrarea unor algoritmii complecși, casele de pariuri online personalizează experiența fiecărui parior, recomandându-le evenimentele și pariurile care se potrivesc cel mai bine cu istoricul lor de joc.
Românii tot mai mult pariază live
Un alt aspect care s-a schimbat în comportamentul pariorilor în ultimii ani – tot mai mulți români pasionați de pariuri pariază live. Dacă în trecut pariorii își analizau meciurile înainte de începerea acestora și plasau pariurile cu mult timp înainte, acum pariurile în timp real sunt la modă.
Pariurile pe eSports – o nouă tendință emergentă
Alte date statistice denotă o creștere semnificativă a volumului de pariuri plasate pe competițiile de eSports, în special pe jocuri precum:
- League of Legends;
- Dota 2;
- Counter-Strike: Global Offensive.
Pentru mulți pariori tineri, meciurile de eSports oferă aceeași emoție și suspans ca sporturile tradiționale, iar pariurile pe aceste competiții au devenit o parte integrantă a experienței de vizionare.
Casele de pariuri online din România s-au adaptat foarte rapid la această schimbare comportamentală. Platformele au înțeles potențialul acestui nou segment de piață. Casele de pariuri au început să ofere cote și evenimente dedicate eSports, atrăgând astfel o nouă generație de jucători.
Promoții și bonusuri – un factor decisiv în atragerea pariorilor
Alte studii ne demonstrează clar că tot mai mulți pariori iau decizia de a juca sau nu la o anumită casă de pariuri în baza bonusurilor pe care aceasta le oferă. Ofertele de tipul „primul pariu gratuit” sau „bonus la depunere” sunt strategii frecvent utilizate de casele de pariuri pentru a atrage noi jucători și pentru a-i încuraja pe cei existenți să își continue activitatea.
Bonusurile sunt importante pentru jucători, nu doar deoarece cresc nivelul de distracție, dar și datorită faptului că reduc puțin din riscurile asociate pariurilor sportive pe bani reali. Cel mai des casele de pariuri dublează valoarea depunerii inițiale sau în genere oferă pariuri gratuite, ceea ce oferă jucătorilor mai mult curaj și reduce puțin riscurile.
O industrie în continuă transformare
Din punct de vedere al marketingului, pariorii sunt exact aceeași consumatori, care și ai altor industrii de divertisment. Odată ce se schimbă anumite aspecte ale comportamentului lor, casele de pariuri nu au decât să accepte și să se adapteze. Anume din acest considerent, de la pariurile online și cele live, până la interesul tot mai mare pentru eSports, industria pariurilor se schimbă constant pentru a răspunde nevoilor și preferințelor în continuă evoluție ale consumatorilor.
Din punct de vedere statisticii – datele aici vorbesc de la sine – viitorul va aduce și mai multe inovații în acest domeniu, dar și provocări legate de responsabilizarea jucătorilor și menținerea unui echilibru sănătos între divertisment și riscurile asociate pariurilor.