Am plecat primii, dar Focșaniul ne-a depășit și a câștigat

E o înfrângere a noastră, a buzoienilor.

Bucuroși că se face Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani (A7), n-am mai fost atenți la drumul expres Buzău – Brăila.

Am plecat primii în cursă, patru luni avans, dar pe parcurs Focșaniul ne-a depășit și a câștigat(!).

E sigur drumul expres Focșani – Brăila, cu finanțare asigurată pe fonduri europene și cu licitație lansată deja pe SEAP pentru proiectare și execuție. Buzău – Brăila a rămas de căruță, fară studiu de fezabilitate terminat și cu finanțare probabilă, din bani de la buget.

E un adevăr, de la Focșani de pe A7 va pleca DEX 6 spre Brăila. Buzăul trebuie să mai aștepte

Cum a tras Focșaniul preșul Buzăului ?

Patru luni avans a avut Buzăul.

Studiul de fezabilitate pentru DEX Buzău – Brăila a fost semnat cu spaniolii pe 24 februarie 2020:

24.02.2020: CNAIR S.A. a semnat contractul pentru „Elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Buzău-Brăila” cu firma Ingineria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. Contractul are o durată de 24 de luni, iar valoarea este de 16.591.031,97 Lei, fără TVA.

Focșani – Brăila a fost semnat, cu aceeași firmă spaniolă, patru luni mai târziu:

18.06.2020: C.N.A.I.R. a semnat contractul de servicii Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Focșani – Brăila. Contractul în valoare de 15.001.446,99 Lei, fără TVA, a fost semnat cu operatorul economic INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A. Durata contractului este de 24 luni.

Din păcate, spaniolii au predat studiul de fezabilitate pentru Focșani astă vară. Cel pentru Buzău e încă în lucru, nu va fi gata anul ăsta. Astfel că DEX 6 (Focșani – Brăila) a intrat pe culoarul câștigător, cel cu bani asigurați de la Bruxelles, și cu licitație de execuție deja lansată. Buzoienii, ghinion, fluieră a pagubă.

E o întrebare bună, nu știm dacă vom primi vreodată răspuns, cum de Focșaniul a tras preșul Buzăului. Când Buzăul are primul-ministru și încă doi oameni importanți în politica mare, Romașcanu și Toma. A fost doar o întâmplare, legată de firma spaniolă, sau cineva din CNAIR a tras pentru Focșani ?

E și vina noastră, a tuturor, inclusiv a presei locale. Subiectul Drumului Expres aproape că n-a existat în mass-media buzoiană. Nimeni n-a întrebat și n-a scris despre acest subiect, atenția toată fiind către A7. La Focșani n-a fost așa, cineva are o pagină de facebook intitulată ciar așa Drum Expres Focșani – Brăila, pagină pe care aproape în fiecare zi se scrie ceva. Bravo Focșani, nota 10, noi, Buzăul, am rămas corigenți.


Citește și:

loading...

13 comentarii la „Am plecat primii, dar Focșaniul ne-a depășit și a câștigat

  • Drumul Expres Braila – Buzau e mai important pentru cei din Galati si Braila unde sint vreo 400000 de locuitori Ar fi fost legate cele 2 orase de Bucuresti Probabil ca politicienii de acolo ( Tudose , Nica ) sint precum cei din Buzau se agita citeva zile cind sint alegeri pentru Parlamentul Europei

    Răspunde
    • Da, foarte bun argumentul. M-am uitat doar de la Buzau încolo, nu și încoace. Pentru cei din Brăila și Galați ar fi de aur DEX spre Buzău, nu spre Focșani. Bravo! Ce-mi plac comentariile deștepte!
      Părerea mea, poate subiectivă, e că dacă s-ar face un punctaj corect, pentru țară e mai util Buzau – Brăila decat Focșani – Brăila.

      Răspunde
      • Cel mai util dintre cele doua drumuri expres pentru tara e Focsani-Braila. Tot traficul dinspre Moldova spre Constanta vine pe DN 23 ( o ruptura de sosea) nu pe Buzau-Braila. Nu ca Buzau-Braila n-ar trebui facut inaintea altora ( vezi Filiasi- Tg. Jiu) etc.

        Răspunde
  • Ba, dar noi nu avem firme deloc in tara asta, chemam spanioli pentru un rahat de studiu de fezabilitate?! Vai de capul nostru

    Răspunde
    • Măcar de le-ar face ca lumea și la timp. Dar se iau ăia cu mâinile de păr pe șantier… Oricum, comentariul dvs e foarte bun. Dăm o grămadă de bani la străini, iar specialiștii noștri pleacă afară…

      Răspunde
  • Eu as făcut drum expres Brăila- Rm.Sărat și I am fi împăcat pe toți. Și nu era nevoie de 2 drumuri expres.

    Răspunde
  • Nu s-a ales Buzău – Brăila, căci va fi Galați – Brăila – Slobozia – Călărași, drum expres. Va fi făcut foarte rapid.

    Răspunde
  • Înfrângerea este a politicienilor buzoieni.

    Răspunde
  • Focsani -Brăila,foarte important nu numai ptr Moldova,ci și ptr mare parte din centrul țării,Covasna,Harghita,Mureș,Sibiu și alte judete

    Răspunde
    • Cred că aveți dreptate ! Îmi pare rău pentru schimbarea survenită la alegerea traseului drumului expres, cu FOCȘANI, în locul BUZĂULUI, deoarece sunt buzoian !
      Dar, alegerea finală este justificată de traficul spre BRĂILA, TULCEA, CONSTANȚA, care se descarcă aici, provenind dinspre județele BRAȘOV, COVASNA, HARGHITA și toată MOLDOVA.
      Pe de altă parte, această decizie poate pune capăt ipotezei că alegerea BUZĂULUI s-ar fi datorată influenței primului ministru, născut și crescut în BUZĂU.

      Răspunde
      • 1) Vă respect opinia.
        2) Un cititor ne-a rugat să vedem lucrurile și din sens invers. Cei din Brăila și Galati ce credeti ca si-ar dori ? Să meargă la Focșani mai repede sau la Bucuresti ?

        Răspunde
        • Amuzant. Unde vă credeți dragă redacție? În Elveția pe stânga!
          Când vreodată au ținut cont politicienii de dorințele mulțimii?
          De întrebat, au întrebat, că nu-i doare gura dar doar să mimeze că le pasă.

          Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.