Muncitori pod Buzău: „Ne plătește mai bine ca-n Italia!”
Dublă bucurie pentru reporterul buzoienii.ro pe șantierul marelui pod de la Buzău.
Iată că se întâmplă și în România, după mulți ani, lucruri bune și foarte bune.
Pe lângă realizarea inginerească deosebită (construcția unui asemenea pod și a autostrăzii care va lega Bucureștiul de Moldova) reporterul a aflat de la muncitorii din imagine că după 15 ani de Italia s-au întors acasă, în România.
„Da, ce vedeți aici, suntem întorși în România din Italia. Împreună cu familiile. Am lucrat 15 ani tot la autostrăzi, dar în Italia. Umbrărescu ne-a făcut oferte de nerefuzat. Vă spun sincer, ne-a dat salariu mai mare ca în Italia. Am făcut ședințe de familie, cu toții, și am hotărât să ne întoarcem acasă. E bine, suntem mulțumiți, sperăm că statul român îi va da domnului Umbrărescu lucrări 10-20 de ani de-acum înainte, ca patronul să ne poată plăti în continuare, noi să facem autostrăzi și toată lumea să fie mulțumită”.
Grindeanu: „Sunt 2.500-3.000 de români întorși acasă și care lucrează acum la autostrăzi în România”
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Mi s-a spus că doar pe șantierele de autostrăzi de acum din România sunt 2.500-3.000 de muncitori români întorși din străinătate. E o bucurie pentru mine, ca român, să aflu asta, pentru că plecarea oamenilor din țară a fost unul din cele mai dureroase lucruri petrecute în România după revoluție. Pe lângă bucuria reîntoarcerii lor, resimt și o mare responsabilitate. Trebuie să le dăm de lucru acestor oameni în continuare. Dacă nu se va întâmpla asta, vor pleca din nou și nici că se vor mai întoarce vreodată”.
2.500-3.000 de muncitori la autostrăzi înseamnă cu soții și copii aproape zece mii de români întorși acasă. Adică un orășel.
Să sperăm că acesta e doar începutul și că pe măsură ce salariul minim și mediu va continua să crească – în ritm accelerat, așa cum s-a întâmplat în ultimii ani, România va repatria măcar două din cele aproape șase milioane de români pe care le-a pierdut după 1989.
Citește și:
Salarii poate sunt apropiate ca in italia dar pana la vara. Apoi inapoi la 3000 lei. Iar civilizația la noi …..zero….comparam mere cu pere….
Muncitorii astia reveniti acasa plus poza cu numarul foarte mare aflat la armarea podului sunt argumentele UMB pentru care si-au asumat sa construiasca atatea loturi. Alte calcule in raport cu ale celor care nu stiu nimic despre nimic dar din sculare in culcare fac estimari de termene. Nihilismul bazat pe aer capata valente grotesti daca intri pe paginile autointitulatilor specialisti in infrastructura.
Cum poti face o estimare cand tu habar nu ai cum evolueaza numarul muncitorilor si utilajelor unui constructor?Tu nu stii nici fortele implicate azi,apoi alea din grafic pentru stie eu ce lot.Tu nu stii despre rulourile de armatura pre-legate dar iti dai cu parerea cat dureaza o etapa. Bagi gunoi in excel si astepti sa iasa giuvaer.
Exercitiu pur teoretic. Umbrarescu si echipa isi asuma mult mai mult decat li se pare unora ca pot duce. Merg o perioada cu o viteza cu niste resurse implicate si apoi resursele cresc conform cu ce stiu ei si noi habar nu avem. Apoi loturile care noua ni se pareau imposibil de terminat se dau ca prin minune in circulatie. Altele aparent noua cu un grafic nesatisfacator erau din start programate a primi si mai multe resurse decat loturile date in circulatie, nu doar prin mutarea resurselor dar si prin atragerea altora suplimentare, deja programate managerial. Si mai mult, in caz in care aparent unele loturi pot fi intarziate semnificativ, poate UMB a programat sa aloce resurse extraordinare, cu un cost asumat, ca licenta literara si mai incredibile decat astea incredibile mai ieri pe care le vedem azi pe pod in poza.
Vorbesc despre capacitate unii care habar nu au ce are compania UMB in programare, poate lor le da ca la fiecare 3 luni adauga alte sute de muncitori ca cei citati in articol. Poate intarzie pana la 30% in 1/2 din timpul alocat pe niste loturi ca sa faca Bz-Fc de maniera asta ‘incredibila’ si astfel sa atraga mult mai multi muncitori decat ar fi facut 60% in jumatate din timpul alocat pe alte loturi. E un fel de corporate marketing care lor le aduce beneficii si pe loturile urmatoare cand oamenii, inclusiv prezumtivii angajati, vad ca se termina asa rapid ceva cap-coada, ca loturile pana la Fc.
Gandirea limitativa, in sabloane si stereotipuri’s-au intins mai mult decat pot duce’,’pe nu stiu unde sunt intarziati e demolata complet de astfel de realizari. Imensa parte a romanilor vad ca se face ceva coerent intr-un ritm uluitor, oamenii vorbesc intre ei, de aia ajung cei din Italia sa munceasca inapoi acasa. Nu stau incremeniti in proiect citind clarvazatori in excel cu datele de intare culese din lanul de porumb.
Oamenii sunt foarte multumiti ca se vede ceva cand ei nu se mai asteptau la asa ceva. Asta nu vor intelege niciodata cei care considera ca au orgoliul franjuri pentru ca nu le ies pronosticuri pe care nimeni nu i-a obligat sa le faca. Ei procedeaza la fel ca la pariuri, isi baga singuri gatul in malaxor fara sa aiba un control minimal al datelor de intrare in program. Garbage in garbage out. Normal ca din punctul asta se vor inversuna grotesc in a-si apara prognozele bazate pe praf si se vor face de ras sistematic. Oamenii pragmatici si cu toate tiglele pe casa se vor sui cu satisfactie in masina si vor zice’ ce bine e si la noi, ma bucur de sosea, de acum putem face lucrurile si mai bine,am vazut ca putem’.