O firmă din Buzău și-a crescut de 5 ori cifra de afaceri în 5 ani!
Sunt date contabile oficiale. Matematică.
În cinci ani (2018 – 2023) o firmă din Buzău și-a mărit de cinci ori cifra de afaceri:
Firma cu această creștere spectaculoasă este Trans Bus SA.
Datele sunt publice și pot fi consultate (de oricine) pe listafirme.ro.
Tot de pe listafirme.ro descoperim că Trans Bus și-a mărit considerabil (dublare) și numărul angajaților:
De la 181 angajați în 2016 s-a ajuns la 351 în 2023. Asta înseamnă noi locuri de muncă pentru 170 de buzoieni.
Trans Bus și-a mărit în acești ani și flota de autobuze. De la 30 la 130. Iar în acest an mai vin 16 autobuze electrice și 20 de microbuze, tot electrice.
Cum energia necesară deplasării unui autobuz electric costă pe jumătate față de prețul motorinei unui autobuz Diesel, Trans Bus poate spera de anul viitor la reducerea o reducere semnificativă a cheltuielilor.
Citește și:
Și totuși are nevoie de subvenții să supravietuiască. :))
Subvențiile sunt de fapt biletele pentru pensionari și elevi pe care și le-a asumat să le plătească Primăria Buzău.
Să nu le mai plătească primăria și să vedem după falimentul. De ce dau gratuitate doar la pensionari. La aia cu minim pe economie nu, de ce tereacă???
Aceasta firma este crescuta din bani publici, subventii, nu din spiritul antreprenorial al unui investitor. Aici este vorba de un serviciu public, sustinut din banii buzoienilor, asa ca nu e cazul de lauda. Daca n ar exista banii publici era inchisa de cativa ani.
Păi și covrigăria din colț nu e susținută din banii buzoienilor ? Vin americanii să cumpere covrigi ?
Hai ca ai dat-o de gard! Covrigaria din colt primeste bani de la buzoieni pentru un serviciu/produs pe cere ei il doresc si il primesc personal.
In cazul transportului in comun aceiasi buzoieni sunt obligati sa plateasca pentru un serviciu pe care nu il primesc ei ci altii.
Pe logica raspunsului tau te intreb: primaria da bani la covrigaria din colt? Sau primeste de la ea?
Sunt convins ca stiai toate astea dar dadea bine pentru „georgesti”.
Nu vă supărați, dar ce vină are Trans Bus-ul ? Firma de transport e obligată de Curtea de Conturi să ceară bilet pe fiecare călătorie făcută de un elev sau pensionar.
Curtea de Conturi verifica lună de lună cate călătorii au facut elevii si pensionarii (există tehnologie modernă pentru așa ceva) și daca Trans Bus a emis factură către Primăria Buzău pentru asta.
Pentru că înainte „diferența” dispărea în buzunarele private ale mafiei maxi-taxi, „protejate” de jegurile politice boșco-târlo+pesediste.
Sub pretextul „concurenței” au organizat un șmen prin care dube maxi-taxi piratau fățis Transbus prin faptul că foloseau aceleași trasee pe porțiunea rentabilă, nu existau orare afișate, nu se respectau cele „de formă” girate de Primărie, nu se dădeau bilete, se tolera încărcarea ilegală peste capacitate a dubelor, „aleșiipulii” nu respectau legea care cerea ca vehiculele să fie adaptate pentru accesul persianelor cu dizabilități etc etc.
De aia ani de zile banii au fost „furați”/deturnați de la Transbus spre firme private gen a lu’ fi-su lu’ ta-su și care probabil „cotizau” unde trebuie să „fie bine să nu fie rău”.
Domnul Toma a eliminat ciuma maxi-taxi, dar nu a inițiat recuperarea prejudiciului uriaș creat Transbus de pirateria maxi-taxi a bandei boșcodite.
Și acum, cum să îi mai votezi pe nenorociții politici pesediști din cauza cărora nu aveam cu ce face naveta la gară? Că nu acceptam cum făceau și fac majoritatea buzoienilor, să fiu cărat ca o vită în maxi-taxi !
Se vaită jegoșii pesediști că un parazit susținut de forțe străine le fură „ciolanul” lor, asta îi „tufe” pe ei, vedea-i-aș la Antipa, împăiați, și pe Boșco, șinpe târlă si pe ceilalți pesedei, penelei, pedelei și alți căcăței ca ei din cauza cărora am avut de suferit.
Auraș, dezice-te de kkții ăstia, sfătuiește-l și pe domnul Toma să se dezică de ei, că mămăliga fierbe si pe mulți îi va „arde” când va exploda.
Stimabile, hai sa nu fim ipocriti(stim noi ca cine – covrigarul tarii), situatia nu e comparabila, in conditiile in care covrigaria din colt nu primeste 100% buget de cheltuieli de la Primarie. Cam asta e ideea dle reporter, stiu ca sunteti fan PSD si implicit autoritatea locala – PSD, insa asta nu confera societatii cu pricina vreun merit in dezvoltarea afacerii, totul fiind „crescut” exclusiv din bani publici, ce sunt ai buzoienilor.
E o prostie ce spuneți că Transbus „primeste 100% buget de cheltuieli de la Primarie”.
Cum 100% ? Păi eu văd acum de la mine de la etajul 8 cum se duc buzoienii la chioșcul Trans Bus și cumpără bilete și abonamente.
Trans Bus primeste de la Primăria Buzău, și e normal să fie așa, costul călătoriilor pe care le fac elevii și pensionarii. Nu Trans Bus s-a dus la primărie, primăria a venit la Trans Bus cu această solicitare, promițând că plătește ea pentru pensionari și elevi.
Cand Primăria Buzău nu va mai plăti, atunci pensionarii și elevii vor trebuit să plătească bilet din buzunar ca restul lumii sau să nu mai circule cu autobuzul.
Alo, peste tot în lume transportul public este subvenționat! De la Tokyo până la Canberra ! Metroul la fel! Altfel biletul ar fi 10 euro călătoria! E adevărat ca în Buzău e mai special ! Să dai subvenție până la pensii de 4000 de lei , adică 800 de euro e anormal! Păi în Spania și Italia multă lume are pensie 800-1000 de euro! Și primesc ciuciu! Da altfel cum ar mai vota lumea 45% PSD! Elevii ar trebui să plătească 50% ! Studenții la fel! Până și pe vremea lui Ceaușescu era reducere 50% pentru elevi și studenți! Și după aia urlă ca nu sunt bani de investit! Nu mai zic ca toți devin pomanagii ! Iar când le reduci din pomeni urlă ca arși! Ca deja alea sunt drepturi acum!
Am triplat banii pe un cont demo forex la CMC Markets, intr-un an de zile, pana la sfarsitul anului cred ca o sa se mareasca de 10 ori, asa ca cine are bani si doreste profituri mari si rapide sa-mi lase mesaj.
Am putea scoate si Romania din impas.Cristian Sima a fost singurul care a sugerat aceasta metoda in trecut. Trebuie profitat de drama si prostia japonezilor care nu primesc imigranti desi populatia scade si imbatraneste rapid, la fel si economia. Drama si prostie e si la turci, ca Erdogan numea cresterea dobanzilor mama tuturor relelor, intre timp s-a razgandit.Cine intelege circuitul banilor in natura nu are nevoie decat de un smartphone performant cu acces la internet.
plimba ursul
Ai niste explicații elucubrante.
….https://www.cotidianul.ro/negrescu-vom-manca-in-2025-mai-multi-covrigi-ca-niciodata/
Cu ceva timp în urmă citeam în articolele publicației dumneavoastră faptul că se are în vedere un proiect de șosea care să supratraverseze calea ferată la intrarea în Vernești, să ocolească localitatea și să se conecteze la DN la ieșirea din Buzău. Ce vești mai sunt despre acest proiect?
Domnul Neagu, de la CJ Buzău, a făcut acest proiect public. Acum dânsul nu mai e la CJ, rămâne de văzut daca va fi preluat de domnul Romascanu.
La viitoarea conferinta de presă o să-l întreb.
HAI SA VEDETI CA DE MIINE O SA INCEAPA PROTESTELE SA VEDETI CA INTR O LUNA COVRIG ISI DA DEMISIA SI DUPA ACEEA O SA VEDETI TAXE SI INPOZITE FRUMOASE TARE ASA CA PENTRU PENSIONARI SA FIE DE BINE SA MAI VOTEZE PSD URAAAAAAAAAAAAAAAAA CA LEA MARIT PENSIA SI O SA I TAXEZE DE TREI ORI
@kgb,
strategia se numeste carry trade si pot sa spun ca a mers foarte bine MXNJPY vreo 4 ani, deci se poate, mai ales daca se combina cu investitiile imobiliare, un profit de 35%/an e floare la ureche.
Voi posta pe facebook cand o sa duc contul respectiv la 1000%.
Economie de clasa a 5-a : atata timp cat o societate primeste subventii inseamna ca acea societate nu are profit ci pierderi. E chiar la mintea cocosului.
Toate povestile si vrajelile „jurnalistice” functioneaza pentru cei ce au scoala deloc.
Asadar, recapitulam : daca o societate comerciala PRIMESTE SUBVENTII inseamna ca acea societate NU ARE PROFIT ci, din contra, ARE PIERDERI!
S-a auzit si la managementul Trans Bus? Nu de alta dar un bun administrator al orasului ar fi concediat directorul Trans Bus doar pentru ca a putut spune, direct sau indirect, ineptia ca are profit dupa ce a primit milioane de euro subventie.
P.S. : a nu se confunda subventiile cu ajutorul de Stat! Aia-i alta poveste si nu e cazul aici.
Nu ai dreptate. Continuăm exemplul cu covrigăria.
Momentul T1: Patronul vinde 5.000 de covrigi pe zi și are un oarece profit.
Momentul T2: Primăria cumpără și ea 1.000 de covrigi pe zi și îi dă la pensionari și elevi. Unii îi spun faptului ăsta subvenție.
Tu spui că dacă primește subvenție înseamnă că covrigăria nu mai are profit. E o prostie! Patronul avea profit și înainte de așa zisa subvenție, va avea și de acum încolo.
Nu stii ce inseamna subventie, asa-i?
Subventie inseamna ca o entitate primeste bani de la Stat (prin orice forma, administratie centrala sau locala) si trebuie sa indeplineasca niste conditii, neoferind nimic. In general subventionate sunt firmele de Stat (subventia se mai numeste si subsidiu – subsidiara suna cunoscut?) si mai rar firmele private, acestea din urma in special in ceea ce priveste angajarea fortei de munca vulnerabile (cetateni activi trecuti de 50-55 de ani).
Daca primaria cumpara covrigi, primaria de fapt plateste pentru ceea ce primeste de la covrigarie. Adica pentru covrigi. Ce face primaria cu acei covrigi nu mai e treaba covrigariei iar covrigaria nu este obligata in vreun fel fata de primaria care a cumparat acei covrigi. Transbus, in schimb, primeste bani de la primarie fara sa ofere nimic in schimb celui ce plateste acea subventie, adica primariei.
Conform logicii tale Statul subventioneaza si companiile care ii vand carburanti, care ii vand electricitate, masini, hartie pentru copiator, tus pentru imprimanta, etc. Ceea ce este o prostie!
Si da, Transbus este pe pierdere multe milioane de lei daca scazi subventia primita de la primarie in fiecare bilant anual.
Amice, te faci că nu înțelegi.
Cum adică Trans Bus nu oferă nimic ?
Îi lasă pe pensionari și pe elevi să meargă cu autobuzul!
Trans Bus nu ar fi oferit nimic (cum zici tu) dacă primea bani fără a lăsa aceste două categorii să meargă cu autobuzul.
Să luăm cazul unui elev din Ulmeni (unde nu e Trans Bus) care învață la liceu la Hasdeu și vine zilnic la scoală cu autobuzul privat de la Săhăteni.
Firma privată încasează la sfârșitul lunii prețul abonamentului de transport al elevului de la Hasdeu de la stat (inspectoratul scolar).
Exact la fel face și Trans Bus cu Primăria Buzău.
PS. O firmă care vinde la stat hârtie și tuș pentru copiator nu ar da faliment dacă nu ar încasa banii pe ele ?
Nu faci diferenta intre banii platiti de Stat catre o companie care ii apartine partial si banii platiti de Stat pentru a beneficia de produse ori servicii.
Iar ceea ce spui tu cu elevul care face si drege iar primaria plateste e pentru cretini. In 2022 primaria Buzau a platit catre Transbus Buzau nici mai mult, nici mai putin de …atentie… 40.123.857 lei. Exact, 40 DE MILIOANE de lei, adica vreo 8 MILIOANE + de euro.
Cat costa biletul de autobuz? 3 lei? 40 de milioane : 3 lei inseamna cam 13 MILIOANE DE BILETE platite de primaria Buzau pentru elevul de la Ulmeni si alte baliverne. Dar hai sa nu ne uitam la bani, hai sa zice ca era 5 lei biletul de autobuz. Asta inseamna cat, ia sa vedem, 40 de milioane : 5 lei = 8 MILIOANE de bilete! Un an are 365 de zile, nu scadem vacante si zile libere, ce inseamna asta ? 8.000.000 : 365 = 21917 bilete / zi. Impartim la 2, ca nu ramane elevul la Buzau, merge la Ulmeni si ajungem la aproximativ 10.500 de elevi cu bilete PE ZI platite de primaria Buzau. De la 1 ianuarie pana la 31 decembrie, netinand cont de zile libere, weekenduri, sarbatori, nimic! Si zici ca nu e subventie?
Dar stai asa, cate autobuze are/avea Transbus pe traseu? 10? 20? Ce capacitate medie? Sa fie vreo 50 de calatori? Si la ce frecventa? Punem cam 4/ ora. Asta ar insemna, in total, 20 de autobuze x 50 de calatori (le calculam pline, desigur) x 4/ore x 10 ore (desi, evident, autobuzele sunt pline doar la orele de varf, dimineata si seara ) = 40.000 de calatori. Asadar, presupunand ca autobuzele circula 10 ore pe zi, PLINE OCHI, transporta undeva la 40.000 de calatori. Deci 25% dintre acestia sunt cu bilete platite de primarie.
Pe bune, nici acum nu intelegi ca este IREAL?
Dar ce spui de asta? La nivelul anului 2022 (doar aceste date le-am putut gasi) Transbus spune ca a avut venituri de 54 de milioane de lei si subventie de 40 de milioane de lei. Defalcat, asta ar insemna cam asa : venituri proprii 16,5 milioane, venituri din subventii 29.9 milioane, fara TVA. Mai exista si alte sume, mai mici, din chirii, prestari si GRATUITATI (astea sunt vreo 3.6 milioane de lei) care fac sa se „pupe” cifrele la sfarsit. Chiar si cifrele publice de la Transbus arata clar ca aceasta companie traieste datorita subventiilor, performanta sa economica fiind ZERO BARAT! Faptul ca vii tu acum si ne explici ca nu-i asa nu face decat sa te umple de glorie, sa stii.
Serios, trebuie sa-ti desenez, ce e asa greu sa pricepi? Sau pricepi dar asta e directiva, sa pui Transbus intr-o lumina favorabila. Daca e vorba de asta, felicitari, le-ai luat banii fraierilor care n-au inteles ca singura lumina favorabila ar veni din performanta economica. Adica sa faca profit FARA subventie. Iar asta e imposibil la Buzau in general si in transportul public, in particular.
Ne putem mandri si cu altceva. Suntem din nou campioni! https://www.libertatea.ro/stiri/oras-cea-mai-scumpa-apa-din-romania-1006-lei-mc-tva-5148858
10.60 lei e o nimica toată pentru un metru cub.
Asta înseamnă o mie de litri. Noi suntem smecheri și doare ne plangem că e scumpa apa la robinet, dar cumparam apa din supermarket la 5 lei 2 litri.
Vai de viata mea!
Amice, tu nu ai prins ideea!
Este cea mai scumpă apă din țară!
Mai scumpă decât la Cluj, la București.
Și se cumpără apă de 5 lei/2l pentru băut! Se vinde in draci și aia ieftină din ce am vazut. Culmea tot pentru baut. Nu face nimeni baie cu apa de 5 lei! Și eu nu cunosc pe nimeni sa bea apa, direct de la robinet!
Bagi capul în nisip ca struțul! Mă rog, vorba vine. Struțul nu face asta, în realitate și tu…
de ce pensiile de lux au acealeasi facilitati ca pensiile minime ???????? bilete etc….