Sfârșitul total al maxi-taxi la Buzău bate la ușă! Iată când se va produce!
E deja certitudine. Serviciul maxi-taxi din Buzău va dispărea. Singura necunoscută rămâne când. Termenul poate fi mai apropiat, după unele zvonuri, mai puțin credibile, chiar la 31 decembrie în acest an, sau mai îndepărtat, adică peste doi ani.
Sfârșitul maxi taxi la Buzău este grăbit de două aspecte, foarte asemănătoare.
Pentru a se accesa fondurile europene în vederea achiziționării a 30 de autobuze noi plus asfaltarea străzilor pe care acestea circulă, Comisia Europeană pune anumite condiții.
Printre ele, rentabilizarea societății locale de transport. Or, Trans-Bus nu va deveni rentabilă câtă vreme serviciul maxi-taxi va prelua majoritatea călătorilor.
Al doilea aspect e că însuși Toma, independent de Comisia Europeană, vrea ca Trans-Bus să devină profitabilă sau măcar să nu mai producă pierderi atât de mari. Primarul este adeptul reducerii subvențiilor către societățile din subordinea primăriei, astfel încât banii economisiți să fie folosiți în investiții pentru modernizarea orașului.
Maxi-taxi tremură în așteptarea celor 60 de autobuze
Deci, intenția de a se carota sistemul maxi taxi este cât se poate de certă. Pe de altă parte, măsura nu poate fi luată până când Trans-Bus nu va dispune de o flotă de autobuze suficient de mare astfel încât să poată transporta toți călătorii în bune condiții. Iar acest lucru va dura. Pentru 2017 ar urma să fie achiziționate în jur de 30 de autobuze second hand. Dar acest număr nu va fi suficient. Se va putea, eventual, elimina maxi-taxi de pe câteva trasee.
Sfârșitul total al maxi-taxi se va produce atunci când vor ajunge la Buzău și cele 30 de autobuze noi, achiziționate cu fonduri europene. Acest lucru se poate produce în cel mai fericit caz în primăvara anului 2019. Așadar, patronii și șoferii firmelor de maxi-taxi ar dispune de acest interval de timp pentru a-și pregăti ieșirea din scenă. Unii dintre șoferi ar putea să fie preluați chiar de Trans-Bus pentru a pilota cele 60 de noi autobuze cu care se va îmbogăți flota Trans-Bus.
Maxi-taxi nr. 2 dispare de la 1 mai
Reamintim, primele maxi taxi care vor fi scoase din joc vor fi cele de pe traseul 2M, cu începere de la 1 mai. Primăria Buzău și Asociația de Dezvoltare Buzău-Mărăcineni-Săpoca nu vor mai prelungi contractele operatorilor privați de maxi taxi. Pentru a prelua călătorii, Trans-Bus va mai direcționa pe acest traseu încă două autobuze.
Auraș Tereacă
Dar canalizare în oraș nu avem stau în Buzău și până când și cei de la țară au iar noi nu.Prea multe cererii am făcut și degeaba,statul cere foarte multi bani,pentru ce? Nu avem condiții la oras .
Mă, tătică mă, vorba lu Axînte de la Vacanța mare, de ce întărâți tu lumea inutil, spunând, fără nici un temei, că cineva ține neapărat „să caroteze” transportul cu maxi-taxi? Uită-te, bre, la celelalte reședințe de județ ca să vezi că nimeni nu mai are un asemenea talmeș-balmeș de mijloace auto de toate neamurile și din toate epocile ca la noi. O asumare integrală a transportului urban de către municipalitate are sens. Așa vom ști și noi pe ce dăm zecile de miliarde de la bugetul local ca subvenție la Transbuz, și miile de miliarde pe autobuze. În principiu concurența e bună, face ca raportul calitate-preț să fie în folosul cetățeanului, dar concurența între serviciile publice și cele private s-a dovedit că nu rentează. Poate un alt soi de parteneriate ar fi ceva, dar mixtura din transportul local de până acum nu a fost în favoarea cetățeanului. Nici în folosul primăriei, în actuala conjunctură, când edilii nu mai vor să continue finanțarea mascată a transportului privat, ținând un transport public formal, cu capacități reduse.