Despre extinderea Trans-Buz în jurul comunelor din jurul Buzăului. Iată ce condiție le-a pus C-tin Toma primarilor reuniți în biroul său
De ceva vreme se vorbește tot mai insistent despre extinderea Trans-Bus în jurul comunelor din vecinătatea orașului Buzău.
Acest lucru s-a înfăptuit cu autobuzul 2 care ajunge acum până la hotarul dintre Săpoca și Cernătești, în timp ce înspre Vadu Pașii în aceste zile se fac ultimele aranjamente.
„I-am pus la masă, pentru o discuție preliminară pe toți cei implicați. De o parte primarul Buzăului, C-tin Toma și Asociația de Dezvoltare, de cealaltă, primarii comunelor din jurul Buzăului, interesați ca autobuzele Trans-Bus să ajungă până la ei. Au fost prezenți primarii din Vernești, Berca, Gălbinași, Costești, Merei, Țintești, V. Pașii, Poșta Câlnău, Mărăcineni, Săpoca și Cernătești. Primarul Toma le-a făcut o propunere, rămâne acum ca primarii din comune să decidă dacă o acceptă sau nu”, a declarat, pentru buzoienii. ro, vicepreședintele CJ Buzău, Adrian Petre.
Din informațiile culese din mai multe surse de reporterul buzoienii.ro, Toma a condiționat ajungerea autobuzelor Trans-Bus în localitățile din jur de plata unei subvenții.
Mai exact fiecare comună doritoare trebuie să achite lunar o subvenție de 1,4 lei pentru fiecare cetățean al comunei (1,4 lei X numărul de locuitori al comunei). La aceasta se va adăuga și cotizația anuală pentru Asociația de dezvoltare (1,4 lei X numărul de locuitori).
Citește și articolul: „Trebuie făcut ceva. Am văzut salvări blocate în trafic! M-am pus în pielea pacientului aflat în nevoie”. Iată propunerea vicelui CJ Buzău, Adrian Petre
Au fost primari care au agreat din prima (ex. V. Pașii și Cernătești), primari care au anunțat că vor analiza propunerea, dar și primari care i-au mărturisit reporterului că nu vor achiesa la această ofertă.
Trebuie precizat că și dacă primarii ori Consiliile Locale Comunale vor accepta această propunere până la punerea în practică e nevoie să treacă mai multe luni (completarea documentației destul de stufoase la care se adaugă achiziția de noi autobuze).
Citește și articolul: Au apărut în stații. Noi panouri cu orarul autobuzelor. Vești bune privitoare la frecvență
Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.
1’4 lei pt fiecare cetățean al comunei…multi se pare ,exagerat.
Nu toți locuitorii unei comune circula cu transbuz. Unii au mașini personale la care nu vor renunța in favoarea transbuz , alții sunt bătrâni care nu au mai plecat de acasă de ani buni.Poate doar pentru un procent ,din Nr locuitorilor ar fi rezonabil.
Un alt aspect demn de luat in seama ar fi situația satului Gura Calnaului,care este lipsit total de orice mijloc de transport.Zilnic ,zeci de cetățeni,( oameni în vârstă, copii care se duc la scoala)merg pe jos până la podul Mărăcineni ,la primul musloc de transport .