Toma a făcut azi anunțul. Iată când se va scoate maxi taxi din Buzău!
Despre eliminarea maxi taxi din Buzău, site-ul buzoienii.ro a mai scris câteva articole în ultimele luni.
Mai întâi fără a se preciza un termen exact, pentru ca mai apoi să fie avansată cu titlu de zvon – data de 1 ianuarie 2019.
Astăzi, în timpul dezbaterii din Consiliul Local a proiectului privitor la facilitățile pentru pensionari și elevi, primarul toma a făcut și următorul anunț:
„De la 1 august vom interzice maxi-taxi în Buzău. Până atunci ne vom ocupa ca Trans-Bus să aibă suficiente autobuze astfel încât să asigure un transport de calitate. Adică frecvența să fie una rezonabilă, iar condițiile de transport superioare maxi taxi. Sunt mulți cei care susțin și au argumente în acest sens că acele microbuze nu sunt adecvate transportului urban de persoane. Există o directivă europeană care obligă ca pe un traseu să existe un singur operator. La noi, cei cu maxi taxi au copiat traseele Trans-Bus. Diferențele nu există sau sunt insignifiante. În plus, avem obligația de a aduce Trans-Bus pe profit pentru a putea atrage cele 12 milioane de euro de la Uniunea Europeană. Sper că după ce vom scoate maxi taxi din Buzău, cumulat cu această creștere de bilet de la 1,5 la 2 lei, Trans-Bus se va apropia de acest deziderat”.
Citește și articolul: EXCLUSIV! Bandă de patru tâlhari în Buzău. Au escrocat vânzătorul și au furat din magazin. Totul s-a văzut pe camerele VIDEO!
În teorie, prin interzicerea maxi-taxi din Buzău câteva zeci de șoferi vor rămâne fără loc de muncă.
Numai că, în practică, o bună parte din ei se vor putea angaja la Trans-Bus, societatea de transport public fiind în căutare de noi șoferi pentru cele 30 de autobuze care vor mai fi achiziționate în acest an (în afara celor 9 cu burduf deja venite la Buzău).
Silviu Roșioru, consilier PSRO: „Eu nu sunt de acord cu eliminarea maxi-taxi. În acest fel, Trans-Bus va avea monopol în Buzău. Concurența dintre cele două entități, maxi taxi și Trans-Bus, o apreciez ca fiind în avantajul călătorilor”.
Citește și articolul: Azi, se termină cu o discriminare în Buzău
Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.
SINCER…nu stiu ce sa spun
nu circul cu nici-unul din cei 2 operatori
insa vreau sa precizez urmatorul aspect care persoanal ma deranjeaza si anume aglomeratia din oras!
nu sunt rautacios, dar oameni buni sunt prea multe autobuze
sa fim realisti
si totusi as suporta altfel daca ar fi electrice
sa fie 1000 de autobuze sau troleibuze
sa stau ore blocat in trafic
dar sa ne gandim si la aerul pe care il respiram
padurile sunt pe sfarsite
mai nou, de rasul curului trebuie sa bem bere pt a se planta brazi
ca noi nu suntem in stare sa mai facem campanii de plantare ca pe vremuri cand eram elev…
asta este altceva
totusi, cu aglomeratia din trafic ce se poate face???
Dimpotrivă, autobuzele ar trebui să limiteze traficul. Ideea e ca posesorii de autoturisme sa le mai lase acasă și să meargă cu autobuzul mai ales că acum sunt confortabile și circula mai des!
Exagerezi, nu sunt multe, par multe pentru ca pana acum erau putine rau si maxitaxi foarte multe care nu prea ieseau in evidenta pentru ca erau mai mici ca dimensiuni ca doar erau dube de transport cartofi si varza sau „tarabe” de vandut pe marginea drumului.
Estetic va da bine, dar ii pun urmatoarea intrebare domnului primar Toma, doamnule primar, in cazul in care peste 2-3 ani compania municipalitatii Trans-Bus va intra in faliment sau cine stie se descopera vreo frauda sau fac greva soferii, ce vei face atunci, vom ramane sa mergem pe jos, va asumati acest risc ???? dar nu pe vorbe !!! clar pe semnatura, in rest sa dea domnul sa aveti dreptate !!!
Cum sa faca greva totala soferii de la TransBus?
Tu ai vazut ce salarii au?
Gasesc in 5 minute alti soferi dornici sa se angajeze pe salariile alea. Si aia care fac greva daca nu sunt multumiti sunt liberi sa plece, nu e ca si cum n-are balta peste.
Niciodata monopolul nu a fost bun. Si de ce nu accepta domnul Toma concurenta? Macar ar putea sa puna operatorii sa respecte anumite criterii de igiena si stare de functionare. Daca trans bus va pune o taxa de 3 lei pe bilet noi trebuie sa o suportam. Daca o sa fie confort in autobuz lumea o sa aleaga aceasta alternativa. De la sine. Nu obligata. Eu mereu am zis si am sa zic: ne vor scutura de bani bine de tot. Prin diverse mijloace, dar usor , usor. In acesti ani de mandat o sa vedeti cum o sa scoatem bani din buzunar….
Nici eu nu sunt pro monopol, se putea atribui o licenta la licitatie pe bune pentru un autobuz privat pe fiecare traseu.
Asta daca vor mai fi doritori de asa ceva. Oricum le-a cam taiat din piata Primaria cu tot felul de subventii. Pe vremuri clientii nr 1 ai maxitaxi erau exact elevii, dar acum ca au gratuitate nelimitata la TransBus nu mai prinzi picior de elev in maxitaxi.
Acum Maxitaxi a ramas doar ceva de backup, in cazul in care pierzi autobuzul spre munca si ca sa nu intarzii sari in primul care vine.
Aia cu renuntatul la masini e o idiotenie, nu renunta nimeni la ele.
Si maximul de ipocrizie e ca de obicei vine din gura persoanelor care nici pana la colt sa cumpere un pachet de tigari nu se duc pe jos ci cu masina. Si dorinta lor e sa renunte altii la masini ca sa mearga ei mai bine, nu ca ar da doi bani pe mediu sau alte chestii de acest gen.
Eu sant de acord sa scoata maxitaxi acei zis soferi de maxi nu au nici o treaba cu circulatia opresc pe unde apuca blocheaza circulatia si patronilor nu le duceti grija ca au tras destul pe langa faptul ca nu platesc angajatilor decat doua sau patru ore si nu ia nimeni nici o masura nu respecta programul de traseu si cate si mai câte asa că să dispara