Pasaj/pasarelă rutier de la Gara CFR pe sub/peste linia ferată înspre cartierul Mihai Viteazul şi Zona Industrială ?
Un pasaj subteran sau o pasarelă supraterană din zona Gării CFR pe sub sau peste linia ferată înspre cartierele Mihai Viteazul şi Poştă şi Zona Industrială!
Ar fi un proiect util, fezabil, care ar scoate din izolare cele două cartiere. În plus, accesul înspre şi dinspre Zona Industrială ar fi unul mult mai facil, fără a fi nevoie de ocol pe la Drăgaică sau pe partea cealaltă, pe Şoseaua Brăilei.
Cu un astfel de pasaj care ar conecta Bd. Gării sau Bd. Republicii cu strada Aurel Vlaicu din „Mihai Viteazul”, după cum se poate vedea în fotografia de mai sus, Zona Industrială ar fi la doar 5-10 minute distanţă de centrul oraşului! Pare incredibil, dar ar putea fi adevărat.
Pentru un oraş potent financiar din vestul Europei acest proiect ar fi fost realizat de mult sau, o dată pus pe hârtie, realizat în câţiva ani. Pentru municipiul Buzău ideea un unui astfel de pasaj stârneşte râsul sau e trecută la categoria science-fiction. Evident, cei mai mulţi vor zice, argumentat, că Buzăul n-are bani pentru a-şi asfalta străzile şi trotuarele, darămite pentru o astfel de investiţie costisitoare.
Reporterul buzoienii.ro e primul care scrie din presa locală despre o astfel de investiţie. Ideea însă, nu-i aparţine.
Cineva, unul sau mai mulţi din Primăria Buzău, au născocit-o sau au preluat-o de la alţii. Cert este că ea este scrisă, negru pe alb, în planul de mobilitate urbană durabil al municipiului Buzău 2016-2030 (vezi facsimilul alăturat).
Planul e conceput pe trei paliere: a face mininum (adică un pic mai mult decât nimic), a face totuşi ceva şi a face ceva important. Evident, pasajul sau pasarela despre care vorbim e trecut la capitolul trei.
Drum nou de la Pasarela Nehoiu peste câmp până în Zona Industrială ?
Pasajul despre care s-a vorbit mai sus nu e singurul proiect cu implicaţii majore în traficul din municipiul Buzău. În planul de mobilitate urbană 2016-20130 se mai face referire la un drum util.
Acesta ar urma să facă legătura între Podul din Bariera Ploieşti (Pasarela Nehoiu) şi rondul de la Ductil (intersecţia Aleii Industriilor şi a şoselei spre Spătaru), după cum se poate vedea din fotografia alăturată.
Noua şosea ar face ca tirurile dinspre Ploieşti şi Braşov înspre Brăila, dar şi cele care se încarcă în Zona Industrială cu marfă să nu mai folosească podul de la Drăgaică şi zona barierei Ploieşti.
Şi acest drum este trecut în Planul de Mobilitate Urbană 2016-2030 (vezi facsimil alăturat), dar pe o treaptă superioară faţă de pasajul de la Gara CFR. Mai exact acesta figurează la capitolul a face totuşi ceva.
Auraş Tereacă