A treia încercare de spargere a „zidului” dinainte de orașul Buzău
„Zidul” din fotografia de mai sus rezistă de aproape un an.
Se găsește la întâlnirea dintre tronsonul 2 (Mizil – Spătaru) și tronsonul 3 (Spătaru – Buzău Est) al autostrăzii Ploiești Buzău.
Pe tronsonul 2 se lucrează (asocierea româno – bulgară Coni – Trace), în timp ce lotul 3 e blocat din martie 2022 în contestații între cele 14 asocieri care au depus oferte.
Noutate. A treia atribuire!
Ieri, directorul CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat a treia atribuire a contractului pentru Spătaru – Buzău Est.
După cele din februarie 2022 (orădenii de la Drum Asfalt) și octombrie 2022 (turcii de la Nurol).
Acum, în mai 2023 s-a făcut a treia atribuire (alți turci!). Sunt însă șanse mari ca și această atribuire să fie contestată, cu riscul îngrijorător de a se rata finanțarea U.E (termen 2026)!
Ratarea construcției acestui lot e sinonimă cu blocarea podului de la Mărăcineni + Șoseaua de Centură + Bd. Industriilor și chiar a Bd. Uniriii din orașul Buzău.
Cele 14 firme/asocieri care au depus oferte pentru Spătaru – Buzău Est.
Citește și:
Nu este exclus ca ratarea finanțării să fie motivul pentru care se tot contestă atribuirea. Pe principiul: eu ți-am alocat dar dacă tu nu ești în stare să-i valorifici, ne pare rău!
Domnu; reporter, de ce va bagati unde nu va pricepeti? Nu se blocheaza niciun pod de la Maracineni! Fara acest lot de autostrada traficul va afecta Sos Spatarului, B-dul Industriilor si Sos Brailei, UMB construieste acum un alt pod peste raul Buzau. E asa greu sa ganditi un pic?
Pentru Zoe. Din informațiile mele, lotul 1 Buzău – Focșani făcut de Umbrărescu nu se va lega la Dn2B. Nodul de legătură cu DN2B e (tot) pe tronsonul Spătaru – Buzău Est.
Pai din ce a postat Sorin Grindeanu, s-a semnat si cel de al treilea lot din autostrada Ploiesti – Buzau.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0fGdgfwBu4q7zRfCma3Av28pf99nkRm2QLNgC9RabSedaDwxsoUHpLjxcoWPTbsmGl&id=100044139414373
Informatiile dumneavoastra sunt total false! Exista nod cu DN2B!
Există nod cu Dn2B, dar pe tronsonul Spătaru – Buzău Est (neatribuit), nu pe Buzău Est – Vadu Pașii (Umbrărescu). Așa ca tot pe la podul Mărăcineni se va trece râul Buzău, cu toate consecințele nefaste.
S-a modificat legislatia contestatiilor. Cel care a contestat si a ”pierdut”, daca din cauza contestatiei lui se intarzie finalizarea proiectului si astfel rezulta pierderi financiare, autoritatea contractanta trebuie sa-i retina din cautiunea constituita la depunerea contestatiei. De un an e reglementarea asta legislativa, coincidenta nefericita pentru firma, exact din martie 2022 de cand se judeca. Ma refer desigur la OuG 26/2022 (martie), care modifica Legea 101 din 2016.
Presa locala ar trebui sa urmareasca peste ani subiectul, posibil sa fim si aici primii la incasat despagubiri de la o firma care a depus contestatie doar pentru a incurca lucrurile. Celalalt caz e al unicului blat dovedit si pedepsit din fotbalul romanesc.