Adio căruțe, dar și scormonitori prin gunoaie în Buzău. Iată ce vrea să facă Toma
Adio căruțe, dar și scormonitori prin gunoaie în căutare de peturi.
Minunea, care alături de eliberarea domeniului public de câinii vagabonzi va transforma Buzăul într-un oraș mai civilizat, ar urma să se înfăptuiască din luna octombrie.
Primarul C-tin Toma a terminat proiectul de hotărâre care ar urma să fie votat de consilieri în luna septembrie.
Articolul 1 prevede următoarele:
Se interzice utilizarea în municipiul Buzău a vehiculelor cu tracţiune animală cât şi a celor trase sau împinse cu mâna pentru transportul deşeurilor, precum si colectarea/ridicarea de către persoane neautorizate a deşeurilor de orice natură depozitate la platformele de colectare a deşeurilor menajere din municipiul Buzău.
Amenda pentru căruțași și scormonitorii prin gunoaie va fi între 400 și 1000 de lei. Mai grav însă e că aceștia vor rămâne fără atelaje și cărucioare. Acestea le vor fi confiscate și vor putea fi recuperate de proprietari doar după plata unui tarif de 400 de lei pentru ridicare și transport, suplimentar amenzii de 400 de lei.
Constatarea contravențiilor se va face de către Poliția Locală, iar căruțele și cărucioarele vor fi ridicate de către RER.
Mai jos a fost inserat integral proiectul de hotărâre care în această perioadă se află în dezbatere publică.
Proiect_HCL275_Vehicule_tract_animala
se interzice pentru transportul deseurilor….. nu e bine… se interzice circulatia in mun. buzau a atelajelor si etc….. asa trebuie sa sune textul de lege….. daca atelajul e gol poate sa circule ???
Ok, daca se confisca este un lucru destul de bun, dar sa ne spuneti si noua unde vor duce caii atelajelor confiscate . Animalul nu are nici o vina ca este pus sa traga atelajul cu diverse lucruri. Animalul trebuie hranit si hidratat pana plateste saurul amenda . (asta daca plateste)
Si pe langa asta, nu ar mai trebui sa fie nici o caruta pe sosea, fie ea plina sau goala. Acestea pun in pericol circulatia rutiera.
Problemele aparent simple sunt în fond de o mare complexitate. Aici e vorba de eradicarea sărăciei extreme. Căruțele, atelajele și cărucioarele improvizate nu sunt mofturi, hobiuri sau fandoseli, ci un mod dramatic de supraviețuire. Interzicerea circulației în oraș lasă să se înțeleagă că pot circula numai la țară, prin localitățile rurale. Se are în vedere un transfer de populații? Reciclarea plasticelor din rural asigură aceleași venituri de 25-50 lei pe zi? Confiscarea atelajelor va fi suplinită cu alte resurse de trai? Există cadru legal, servicii și baza materială pentru reținerea, adăpostirea, hrănirea animalelor confiscate? În caz de abandon de către proprietari, există cadrul legal pentru valorificarea prin vânzare ori sacrificare a animalelor de tracțiune? Mă opresc, ca să nu am pe conștiință fracturarea intelectului mult solicitat al edililor noștri.