Alo, Ciolacu, Romașcanu, Toma! Ce facem, stăm ?
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a venit vineri la Buzău ca să ne dea două vești proaste:
1) Nu se mai face drumul expres Buzău – Brăila, fiind preferat Focșani – Brăila.
2) Umbrărescu nu va termina anul ăsta podul peste râul Buzău.
Subiectul articolului de față e legat de prima declarație a domnului Pistol, conform căreia Buzăul ar fi pierdut în fața Focșaniului la „rata internă de rentabilitate”.
Cristian Pistol: „Focșani – Brăila e viabil, și el se va implementa”
De ce e mai viabil Focșani – Brăila ?
O posibilă explicație e că pe aici (Focșani – Brăila) vor merge cei din Moldova vara la mare și mărfurile din Moldova către portul Constanța.
Pe de altă parte și Buzău – Brăila are argumentele lui, poate chiar mai importante.
Pe aici ar merge mult mai ușor/repede bucureștenii în Deltă (lucru foarte important pentru turism și economia locală din Tulcea), pe la Buzău spre Brăila ar merge traficul de mărfuri din București, Ilfov, Muntenia, Oltenia etc. către Dunăre în port la Brăila.
Când va fi gata autostrada Sibiu – Pitești, inclusiv ardelenii vor ajunge mai facil în Deltă pe la Buzău (Sibiu – Pitești -București – Buzău doar pe autostradă) și nu pe la Focșani.
CIUDĂȚENIE. Buzăul are politicieni mai importanți, dar câștigă Focșaniul ?
Buzoianul Ciolacu e prim-ministru, Romașcanu e purtătorul de cuvânt al PSD și șeful senatorilor PSD, Toma e un primar cunoscut și vocal în țară. De partea cealaltă, Vrancea și Focșaniul nu mai au, de la Oprișan încoace, pe nimeni important.
Anunțul lui Pistol n-a căzut deloc bine la Buzău (pentru buzoieni), mai ales că argumentele în favoarea Focșaniului sunt subțiri, și n-ar fi deloc rău ca triada pomenită mai sus să se activeze pentru a apăra interesele Buzăului. Sunt chiar obligați să facă asta, toți trei sunt aleși de buzoieni tocmai să le apere interesele.
Emanoil Ungureanu, deputat USR de Buzău, anterior deputat USR de Cluj: „Voi, buzoienii, ar trebui să trageți tare acum de Ciolacu să aducă investiții guvernamentale la Buzău. Boc așa a făcut când a fost prim-ministru. A tras cât o putut pentru Cluj. Cereți-i lui Ciolacu acum bani de spital, bani de drumuri, poduri, tot ce e nevoie. Nu vă fie rușine, apoi vor veni alții la putere și n-or să mai bage Buzăul în seamă”.
Citește și:
„Umbrărescu nu va termina anul ăsta podul peste râul Buzău.” – offf, nu se mai elibereaza 99,(9)% din traficul de pe E85.
„O posibilă explicație e că pe aici (Focșani – Brăila) vor merge cei din Moldova vara la mare și mărfurile din Moldova către portul Constanța.” – e ilogic sa ocolesti 100 de km pe la Buzau cand poti avea drum direct pentru Moldova catre Dobrogea. De asemenea Ucraina e un jucator important in ecuatia asta.
„Pe aici ar merge mult mai ușor/repede bucureștenii în Deltă (lucru foarte important pentru turism și economia locală din Tulcea), pe la Buzău spre Brăila ar merge traficul de mărfuri din București, Ilfov, Muntenia, Oltenia etc. către Dunăre în port la Brăila.” – judetul Tulcea nu exista economic, bucurestenii care merg in Delta sunt in numar insignifiant economic. Cat despre marfurile din Bucuresti, Ilfov, Muntenia si Oltenia care ar trebui sa plece pe mare, presupunand ca exista si altceva in afara de produse agricole, cea mai ieftina si eficienta varianta este incarcarea lor in porturile cele mai apropiate in barje care sa le duca la porturile maritim-fluviale (Galati, Braila, Isaccea, Tulcea, Sulina). Atat Oltenia cat si Muntenia au iesire la Dunare mult mai aproape decat Braila.
„Când va fi gata autostrada Sibiu – Pitești, inclusiv ardelenii vor ajunge în Deltă pe la Buzău (Sibiu – Pitești -București – Buzău doar pe autostradă) și nu pe la Focșani. ” – apreciind nota de optimism bazata doar pe optimism nu pot sa nu remarc o alta scapare logica : daca tot e vorba de autostrada, traseul poati fi, foarte usor, Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Buzau – Focsani, pe autostrada ar insemna un plus de 30-35 de minute. Desi cred ca sunt sanse mai mari sa gasesti beduini in Delta decat ardeleni.
1) Pe Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Buzau – Braila (doar pe autostrada si drum expres) castigi lejer doua ore fata de Sibiu – Fagaras – Brasov – Tg. Secuiesc – Lepșa – Focșani – Braila. Ca să nu mai vorbim de siguranta.
2) Am fost vara asta la Sf. Gheorghe. Majoritatea turistilor erau bucuresteni si ardeleni. Pe etaj cu mine au stat familii cu copii din Maramureș și Arad. Bucurestenii sunt prezenti in Delta nu doar ca turisti, chiar au deschis pensiuni aici.
3) Prezenta bucurestenilor și ilfovenilor nu e deloc insignifianta economic, 50% din turisti probabil că sunt bucuresteni. Iar un drum expres Buzau – Braila ar crește acest aflux. Mai ales că în toamna asta se va deschide circulatiei rutiere atât drumul spre Jijila de la Brăila, cât și podul peste calea ferată de la intrarea în Brăila. Cu astea doua se mai castiga aproape o oră. Dacă s-ar face si drum expres Buzau – Braila s-ar mai castiga aproape o oră.
Dacă ruta prioritară este Moldova spre portul Constanța atunci Focșani-Brăila are logică în eventualitatea că urmează Brăila-Fetești. Și cum logica partenerului strategic are întâietate poate să aibă Buzăul și Președintele și Prim Ministrul și Patriarhul și Rabinul șef că tot cum vrea stăpânul se va face.
1) De la Focșani la Buzau mai faci 30-40 de minute pe autostrada. De aceea DEX Buzau – Braila cred ca e mai util, pentru că prinzi atat traficul dinspre Moldova cat si pe cel din Bucuresti si restul tarii.
2) Razboiul din Ucraina se va termina la un moment dat. Iar atunci argumentul cerealelor din Ucraina va pica.
Cand se va termina razboiul din Ucraina vom fi toti batrani. Prea multi bani se fac acolo ca sa fie cineva interesat sa opreasca tiparnita.
Mai depinde și cum se va termina războiul. Dacă Ucraina nu va mai avea ieșire la Marea Neagră atunci proprietarii de terenuri agricole de pe teritoriul Ucrainei tot la portul Constanța vor apela. La război e ca și la fotbal. Se poate termina cu pronostic 1, 0 sau 2.
Concluzia : nu e nevoie de drumuri în România, lasă.. mai bine să circulăm pe ulițe cu pământ!
A uitat să mai dea o explicație: incompetență crasă !
MOMENTAN SUNTOCUPATI CU ALEGERILE SI NU AUD NIMIC
Dl. Tereacă, dar nu ați spus în mai multe articole că la 1 decembrie este gata podul și circulăm până la Râmnicu Sărat?
Faceți o confuzie. La 1 decembrie se va circula Focșani – V. Pașii, cu doua iesiri spre Buzau în E85 si DJ 203 K. Pe final de decembrie se poate intampla sa fie gata si podul peste râul Buzău. Sunt șanse 50%, depinde si cum va fi vremea. Iar de nu va fi decembrie va fi ianuarie, nu-i bai.
Săraca țară bogată. Și Buzău-Brăila și Focșani-Brăila sunt necesare, din păcate discuția a fost trasă în derizoriu atunci când se caută argumente pro sau contra doar pentru una dintre variante.
Podul peste Buzău va fi gata, nu va fi dat în funcțiune, descărcarea făcându-se pe la rondul nou creat înainte de Autorola. Podul este accesat printr-o rampă (alt pod, peste calea ferată spre Țândărei și peste DN2B, adică pe uscat) care revine turcilor, rampă care acum e la nivel de pământ și o parte dintre armături deja în pământ. Adică degeaba e podul UMB gata dacă la capătul lui e barieră. Partea bună e că traficul de pe A7 nu va fi descărcat în Al Industriilor, pe o sg bandă, și va continua tot ca până acum, pe E85. Probabil că rampa va fi gata în același timp cu secțiunea dintre DN2B și ”trefla” dintre Spătaru și Țintă.
Lui Marcel și celor din genul lui trebuie să-i spui ce are de făcut, ce naiba, doar nu ne așteptăm la idei proprii, izvorâte din vreun intelect stat la păstrare undeva bine ascuns până acum… Probabil că Toma, dacă era ministru al transporturilor de ex, sugera până la obligativitate utilizarea trenurilor, pentru că poluăm altfel. Aia e, ne-au înfrânt de ani de zile!
Se va face o descărcare provizorie în DN2B (Soseaua Buzau – Brăila) cand podul peste raul Buzau va fi gata (decembrie sau ianuarie).
Totul are o logica in toamna asta. Dar mai am o intrebare,daca Ciolacu se alege presedinte oare cine ii va locul la PSD ? Sa fie cumva un banatean ca un muntea nu cred sa fie. . Problema este de moderare.
Ce de broscoi s au umflat ca termina pesedeul și umbrarescul tot felul de drumuri anul ăsta, broscoi care au crăpat acum. Dar nici măcar nu e o mare pagubă. Anul ăsta a lucrat, dacă se lucra în ritmul ăsta de la revoluție aveam mii de km de autostrăzi și de trenuri de viteză. Doar ca pesedeul cu alți comuniști de ai lui gen Basescu Traian mare scamator, cu dispariții de vapoare nu au construit nimic zeci de ani. Nu e nicio diferență între Băsescu și Năstase. Toți comuniști îndoctrinați de Ceaușescu ca nu avem nevoie de autostrăzi. Toți votanții de comuniști sunt de vină ca nu avem autostrăzi iar ei zic ca nici nu avem nevoie.