Anunță inaugurarea unui viitor obiectiv important pentru Buzău
De câteva zile a apărut o nouă trecere de pietoni în orașul Buzău:
Noua trecere de pietoni e situată pe Calea Eroilor și are rolul de a face legătura pietonală între Kaufland Sud și viitorul Centru Intermodal de Transport.
Centrul Intermodal zis și Park and Ride e aprope de finalizare.
Muncitorii asamblau azi ultimele componente, e vorba de cele două stații de încărcare pentru autobuzele electrice + o stație Type 2 pentru autoturismele electrice:
Aici, la Centrul Intermodal ar urma să se mute autobuzele din autogara de la Piața Săracă și, probabil, cele din autogara de lângă Galleria Mall.
Călătorii de pe traseele rurale ar urma să ajungă în oraș cu autobuzul 10 care va face un ocol de pe Unirii Sud până aici, pe Calea Eroilor.
De o parte și de alta a trecerii de pietoni se vor monta zilele următoare limitatoare de viteză pentru protejarea pietonilor.
Citește și:
Domnilor și doamnelor acel centru este pustiu, nu e nimeni acolo, e o părăsească și asa va rămâne….
Iarăși soluția barbară, cu limitatoare. Asta ca să primim cum se cuvine musafirii, să ne înjure de la intrare….
Era mai elegant semafor cu buton, că acolo va fi folosită intermitent trecerea, ca pe Transilvaniei.
Aici sunteti carcotas. E bine ca s-a facut o trecere de pietoni si acolo in dreptul Kaufland, ca erau destui muncitori (ce lucreaza in cladirile de pe partea cu noul centru Intermodal) sau navetisti care traversau prin zona aia ilegal, pentru ca urmatoarea trecere de pietoni pe unde puteau traversa legal era cu 200m mai in spate, dupa OMV, iar statiile de autobuz erau in dreptul Kaufland sau in lateralul Kaufland langa patinoar.
Pe Eroilor s-a facut renovare cu ani in urma care a dus la transformarea trotuarelor in loc de promenada, iar pe Eroilor care are aprox 650m intre Kaufland si Lidl erau 3 treceri de pietoni, toate in dreptul unitatii militare, si cum strada e in oras, soferii ce aleg sa tranziteze orasul ar trebui sa circule cu viteza redusa, maxim 50km/h conform legii, nu sa faca liniute cu viteze de autostrada. Asadar e bine ca pe Eroilor sunt treceri de pietoni multe si „limitatoare” pentru vitezomani.
Oricum se fac destule accidente pe acolo, imi aduc aminte acum vreun an cand un BMW din cauza vitezei a zburat cu masina prin gardul zidit direct pe mormintele din cimitirul militar de vis-a-vis de unitatea militara. A avut noroc ca a aterizat doar pe morti cu masina, ca putea sa aterizeze pe niste oameni nevinovati iesiti la promenada si care ar fi fost azvarliti direct in cimitir.
Deci e inca o autogara. Poligonul auto nu mai e pe nicaieri.
Va fi singura? Daca se va mai face alt „centru” d-asta, asa cum ar fi conform cu logica ca oamenii care fac naveta isi lasa masinile si iau autobuzele bla-bla-bla, acolo ce muta ca sa fie cat de cat viata si activitate? Oamenii vin si dinspre Rusetu, si dinspre Magura si dinspre Ramnic, nu doar dinspre acolo unde le-a venit lor usor sa construiasca.
Autogara de la XXL e pe spatiu public, sau privat? De la Pta Saraca? Cum ii convinge, daca e terenul oamenilor? Le pune interzis, ii ameninta, ii roaga sa se mute? Economic nu vad de ce ar face-o din proprie initiativa, si pe cheltuiala lor.
Mai e nevoie de autogari, acum ca TransBus este aproape peste tot prin judet, doar pentru rute interjudetene? Credeam ca se fac statii de tren moderne, ca venim cu trenul sau rata oraseneasca la oras, acum numai, gata??!
Suntem victime ale modei noi. Din nefericire, nici dupa atatia ani de erori si bazaconii tot n-au invatat sa gandeasca si apoi sa ne arunce banii pe fereastra, nici nu e de mirare de ce experienta negativa din mediul privat a edilului da aceste roade. Atat se poate. Nu e nimic, meritam!
Un bat in fund daca-si baga olandezii, in doua luni vor unii si la Buzau.
Imi place viziunea si traiectoria administratiei, din mers asa, foarte activa, din gard in gard.
Bine totusi ca am scapat naibii de Boscodeala, era sa uit!
O pot face prin oferirea operatorilor de transport a unor tarife de autogara mai avantajoase decat cele practicate de cei ce au pus mana pe fostele autogari dupa lovitura din 89.
Doar nu crezi ca operatorii de transport sunt fericiti ca platesc bani sa foloseasca acele autogari vechi ce au ajuns pe mana unora care scot bani din piatra seaca, din faptul ca legea obliga operatorii de transport sa plateasca o autogara daca vor sa functioneze in domeniul transportului.
Piata Saraca e operata de Voicila, pentru trei transportatori interjudeteni, in timp ce autogara Nord e clar a lui si deserveste exclusiv propria flota. Sigur ca mai sunt vreo 20 de puncte de oprire prin Buzau, dar alea sunt adhoc, neoficiale, locatii populare gen MacDonald s, „autogara” aluia de i-a facut primaria loc de parcare special, FIX in trecerea de pietoni vis a vis de Voinea Construct (Marghiloman cu Al Sporturilor) etc.
Intrebarea mea era legata de Park&Ride cum i se mai zice am inteles, sau Centru Intermodal, si ce a justificat construirea lui VS se cauta acum utilitate, pentru ca este identic cu fapta denumita prescurtat Iazul Morii, ca Morilor nu s-a putut. In plus, au lasat si orasul fara poligon (nu discut cum arata cel vechi, doar de necesitatea existentei unuia).
Practic, asta era si nevoia stringenta acumulata in 8 ani. Nu cainii, nu blocurile care stau sa pice, nu cei 10.000 de buzoieni plecati spre Brasov in ultimii ani, nu puterea de cumparare mica, nu turismul inexistent, nu somajul critic, nu strazile originale din 70% din oras, nu preturile mari la utilitati, nu lipsa facilitatilor urbane, nu cel mai imprumutat oras din tara – fara rezultate certe.
Era sa uit, dar bine ca suntem in Liga 1 la fotbal! Cele 22 mil euro cheltuiti in 7 ani cu sportul au dat roade.
Cat timp ne ferim de discutii corecte si cu toate cartile pe masa, vom fi orasul try&error.
P.S. Ptr Redactie, parcul donat de langa fostul Liceu de politie ce face? Eu l-am vazut imprejmuit cu plasa „de Buzau” si plin de balarii, gol spre pustiu. Multumesc primarului „parc” ca l-a acceptat cadou pentru noi, totusi! E pacat insa ca se creeaza precedente negative cu parteneriatele astea public-private de la Buzau.
Îl regreți rău văd pe Boscodeala.. și eu
Regret mult ca nu mai bag masina o data la doua luni in service sa schimb amortizoare și bucși
Regret mult ca nu mai văd boscheții ăia de la fiecare bloc, ăla era singurul spațiu verde
Regret ca fiecare bulevard are pista de biciclete și nu mai iau și eu câte un biciclist pe capotă
Regret parcul Marghiloman și tineretului care arătau ca niște terenuri extravilane cu câteva tobogane și leagăne aruncate pe ele
Regret domnia împăratului Boscodeală, dar ce sa facem …
Cum ii convinge sa se mute ?! ….simplu am inteles ca parcarea autobuzelor acolo și celelalte chestiuni legate de autogara vor fi gratis. Ce mi se pare mie aiurea este ca pentru a ajunge de la autogara la gla spital sau cam la orice punct din oraș trebuie sa schimbi autobuzele în zona pieței centrale
Bani aruncați aiurea de niște oameni (edili) care nu au simțul măsurii, care nu vor să gândească, care nu vor să asculte și părerile celor care se pricep.
Ne merităm soarta !
Cu banii investiți (aruncați pe fereastră ) în Buzău în ultimii ani, se puteau face lucruri mărețe, deosebite, utile, necesare pentru populația acestui oraș, dar așa cum spune un prozator cunoscut „am ratat clipa”.
P.S. Domnule Tereacă, vă rog lămuriți dilema (întreb pentru un prieten), pe firma acestei autogări, că altceva nu este, scrie Centru Intermodal de transport, și nu Centrul Intermodal de transport, am uitat eu gramatica sau cei din primărie ?
Asta ca să nu ne lansăm în alte dezbateri, cu ce înseamnă „intermodal” !
A uitat Tereaca să citească în general si nu e capabil sa citească mesaje întregi și tu te plângi de o literă
Varianta corectă este „Centru Intermodal de transport”. Pentru că pot fi mai multe, iar ăsta e doar unul.
Dacă însă i s-ar fi dat o denumire, de exemplu „Ionuț Apostu”, ar fi fost corect „Centrul Intermodal de transport Ionuț Apostu”.
Ideea este ca prin montarea acelor limitatoare de viteza, mai mult se obstructioneaza traficul. Cum s-a mai spus, util era un semafor cu buton. Cine doreste sa traverseze apasa butonul, asteapta culoarea verde si trece strada. Acum, oricand te poti trezi cu un pieton grabit in fata masinii, pt ca trebuiesc disciplinati nu doar conducatorii auto, ci toti participantii din trafic. Este o zona chiar intens circulata, iar daca de exemplu trebuie sa ajungi la OMV, CIMITIR, sau LIDL, venind dinspre oras, vei avea parte de ambele limitatoare. Oare soferii de la Transbuz nu au nici un cuvant de spus in situatii de genul asta?
Adevarata solutie pentru toate trecerile de pietoni „pazite”de bumpere, este cea in care se monteaza un semafor cu buton. Rezultatul, fluidizare trafic si reducere poluare, disciplinare pietoni.