Au apărut imagini cu accidentul de pe str. Stadionului
Mămica a fost azvârlită câțiva metri prin aer în urma impactului cu taxiul:
Mămica de 27 ani traversa pe trecerea de pietoni cu un copil de 8 luni în brațe și altul, de 6 ani, de mână.
Copiii au suferit traumatisme la nivelul capului/feței, iar mama lor s-a ales cu un traumatism cranio-cerebral și unul de bazin.
Vina o poartă, evident, pentru neatenție la volan, șoferul de taxi, un buzoian de 36 de ani.
Dar, din imagini se observă și mașinile parcate pe carosabil, în vecinătatea trecerii de pietoni, care au redus vizibilitatea șoferului.
Citește și:
Multi taximetriști sunt analfabeți care au permise luate cu bani prin Europa și preschimbate în România. Unele masini sunt epave. nu înțeleg cum dețin ITP pe unele mașini care sunt praf , taximetria cu epave trebuie eliminata , cine dorește sa facă taximetrie sa aducă și mașini sa ofere conform și igiena.
Cerere și ofertă !
Daca nu ar mai merge nimeni cu taxiul, ar dispărea în mod natural, curios e că încă vezi mai multe taxiuri circulând pe străzi decât alternativele…
Cum se-ntampla și cu maxi-taxi-urile despre care toată lumea era de acord că sunt insalubre, înghesuite, etc, dar se bulucea lumea în ele ca la revolutie, iar autobuzele circulau goale. Daca nu s-a fi întâmplat așa, patronii ar fi dat faliment în mod natural.
Eu vad masina parcata pe partea cealalta de trecere, in filmare nu se vede daca sunt masini si inainte de trecere, adica acolo unde conteaza. Deci nu stiu pe ce se bazeaza cei care blameaza masinile parcate. Dar da, sunt zone in oras, pe strazi intens circulate, unde marlanii parcheaza la 2-3m de trecere.
Acel maimutoi cocalar penal din poza din articolul precedent probabil este semi-analfabet, ca majoritatea taximetristilor. Ar trebui desfiintate toate statiile de taxi in primul rand, ca ne incurca peste tot, se sicaneaza toti in trafic pentru 2-3 cocalari care sparg seminte parcati pe benzile de mers, cu complicitatea primariei. Oamenii pot apela la Bolt, Uber, sau sa cheme taxiul daca vor, dar sa le faca statiile mai dosite, nu in mijlocul strazii.
1. Imaginile filmate provin de la o cameră de supraveghere de vis-a-vis și evident că sunt mărite (zoom);
___
2. REGULAMENT din 4 octombrie 2006 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice
Art. 123 – Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h, in localitati, (…):
i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate (…);
Art. 124 – Administratorul drumului public este obligat ca in locurile prevazute la art. 123 sa instaleze indicatoare de avertizare si sa ia masuri pentru realizarea de amenajari rutiere care sa determine conducatorii de vehicule sa reduca viteza de deplasare.
Art. 142 – Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m ÎNAINTE şi DUPĂ acestea;
Art. 143 – Se interzice staționarea voluntară a vehiculelor:
a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
Art. 144 (1) – Administratorul drumului public este obligat să delimiteze și să semnalizeze corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă oprirea sau staționarea vehiculelor.
___
3. Imagini explicative https://ibb.co/kHX9q06
___
4. POLIȚIA RUTIERĂ Buzău este invitată în continuare să ne țină la curent cu rezultatul anchetei cu indicarea celor responsabili de accident!
Art. 123, parerea mea, nu se aplică aici. Drumul are mai mult de o bandă pe sens, că una dintre ele este ocupată cu mașini parcate este altă poveste. Vina oricum este a taximetristului.
Și totuși pietonii uită să se asigure de foarte multe ori, alții sunt de genul mașina trebuie să oprească pentru că eu am prioritate.
Poliția trebuie să intervină și in educarea pietonilor.
Serviciul rutier al Poliției Române monitorizează periodic trecerile de pietoni din zona Micro XIV, autospeciala de poliție fiind staționată în zona PENNY Filatură sau pe Aleea Centrală în proximitatea trecerilor de pietoni. Din păcate acesta ignoră cu bună știință mașinile staționate/parcate neregulamentar (oprite voluntar conform articolului de ordonanță), fiind focusați pe sancționarea șoferilor aflați în trafic care încalcă prevederile OUG. Conform Codului Rutier atunci când nu acordați prioritate unui pieton care vrea să traverseze regulamentar, primiți amendă și vi se suspendă dreptul de a conduce autovehicule.
Se pare că de aplicarea prevederilor OUG 195/2002 (R) privind staționarea pe drumurile publice se ocupă Poliția Locală. Cel puțin așa este în București unde pentru staționare/parcare neregulamentară ți se poate ridica mașina sau iei amendă (15 puncte amendă x 145 ron = 2175 ron).
Probabil că dacă trecerea de pietoni din acea zona ar fi avut vizibilitate (25 metri de o parte și de alta) nu ar mai fi fost acest accident. Pentru că la cât de aglomerat este este orașul e greu de crezut că vom vedea vreodată așa ceva la noi, o soluție ar fi fost amplasarea pe carosabil lângă trecere a unor stâlpi portocalii (costă cam 100 Ron unul), și în primul rând o mai mare implicare a PLB. În acest fel ca șoferi aveți mai mari șanse de a vedea la timp un pieton aflat pe zebră.
PS
Art. 123 – Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h,la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare și marcaje, când drumul public are cel mult o bandă pe sens, iar pietonii aflați pe trotuar, în imediată apropiere a părții carosabile, intenționează să se angajeze în traversare;
Strada Stadionului are doua benzi pe sens.
Interesant e că în aceste zile, se va dezbate o nouă lege a taximetriei – la cererea taximetriștilor care au protestat în fața Guvernului … Sunt curios ce cerințe le vor fi satisfăcute, ce îndatoriri vor avea ( pregătire școlară, profesională, calitatea mașinilor ) și ce măsuri sunt pregătite ținând cont de sufocarea orașelor cu automobile …
Cu ce viteză îmi sugerați să circul pe prima bandă (dinspre bordură) de pe Str. Stadionului, în acest caz, și câte mașini parcate ar fi omenește și legal permis să distrug în acest demers, dacă trec cu bine de stâlpișorii montați la ochi de către autorități? https://ibb.co/zJtMZqM
După ce vor desena locurile de parcare pe asfalt, și în mod oficial aceea nu mai e bandă de circulat (precum e în zona Lic Economic de ex, deși imaginea este puțin veche față de realitatea de azi, în sensul că sunt trasate locuri de parcare pe stânga, până și imediat după trecere). https://ibb.co/ZMKTqQr
Mulțumesc pentru comentarii, ele întăresc harababura și ambiguitatea pe această problemă a actualei administrații. Mai important mi se pare însă că o mamă cu doi copii mici suferă iar un șofer riscă să rămână fără obiectul muncii, (și) cu aportul mai multor autorități cel puțin indolente. Dacă erau copii mei, tommy boy avea o problemă existențială.
Hai să facem puțină diferență domnule MT. În lege specifică numarul de benzi, două, deci sunt. Faptul că este permisă oprirea dar nu este interzisă stationarea care se transformă în parcare NU înseamnă că este o parcare deci tot două benzi sunt.
*copiii (n-aș vrea să aibă erecție necontrolată vreun bengalez neanonim în căutare de matrimoniale pe aici).
Art 48 din Ordonanță, Conducătorul de vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză şi să o adapteze în funcţie de condiţiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevră în condiţii de siguranţă.
In alta ordine de idei, daca nu e taximetrist, are Bmw. Daca nu e taximetrist ori nu are Bmw, are tenisi si trening. Daca nu e nici taximetrist, nu are nici Bmw nici tenisi cu trening, e de la tara. Abia daca nu e taximetrist, nu are Bmw, nu are tenisi si trening, nu e de la tara, incepem sa gandim si noi precum niste fiinte intelectuale la cauze si la factorii lor. Tipic.
Daca se constata ca soferul nu era baut, drogat, nici nu conducea cu 80 km/h pentru ca a oprit aproape instantaneu dupa impact, iar femeia s-a asigurat inainte de a trece, ce facem? Ne resorbim scuipatii si invectivele si le redirectionam catre altii, sau ne doare la coccis?