Se pun bolarzi + un nou indicator

Fotografia e din această seară de pe str. Transilvaniei.

S-au montat primii stâlpișori (bolarzi) flexibili pentru a împiedica parcarea mașinilor (cu două roți pe trotuar și două pe carosabil) pe segmentul mai îngust dintre magazinele sătești și angro-uri.

Pe Transilvaniei au apărut și mai multe indicatoare rutiere:

Acestea anunță că la un moment dat banda de lângă trotuar va fi rezervată autobuzelor.

Pentru delimitarea celor două benzi (pe sens) se vor folosi bolarzi de tipul celor prezentați mai sus.

Pista specială pentru autobuze (care provoacă îngrijorare printre riveranii care acum parchează pe stradă) va deveni operațională abia după recepția lucrării. Adică prin toamna anului viitor, dacă nu și mai târziu.

Citește și:

loading...

15 comentarii la „Se pun bolarzi + un nou indicator

  • Daca erau 3 benzi pe sens, as mai fi inteles, dar asa… Autobuzele merg rar si multe din ele goale, iar oamenii se vor ingramadi toti pe o banda. Dar daca UE a zis, ce mai conteaza ce vor oamenii, doar UE e stapanul nostru. Banii nostri s-au dus pe tot felul de proiecte caraghioase ca sa ajungem in situatia ca pentru asfaltari sa intindem mana la UE, iar UE sa ne spuna cum, cand si in ce fel sa circulam. Il va costa scump pe Toma aceasta greseala.

    Răspunde
  • Stâlpișorii sau bolarzii sunt puși prea aproape unul de celălalt. Dacă se puneau mai rari, se făcea economie, pentru că se foloseau mai puțini. Dar, probabil, interesul a fost altul. Bine că nu i-au pus unul lângă altul.
    Apropo, cât a costat un bolard? Cât a costat montarea unui bolard?

    Legat de indicatoarele rutiere, semnificația unui indicator rutier se respectă imediat după montate, nu peste un an. Ori nu îl montezi, ori îl montezi și îl acoperi.

    Răspunde
  • Vasile, cand vrei sa vada si ochiu lu UE ceva, vrei sa nici nu te apostrofeze oamenii, merge si asa, semnu de circulatie acum, sa vada UE, iar respectarea mai incolo, dupa alegeri, ca inainte e e periculos

    Răspunde
  • Pentru domnii care nu sunt de acord cu banda pentru autobuze.. cu tot respectul, va invit sa vizitati orasele din vestul Europei. Vreti civilizatie dar doar cum va convine voua.. Peste tot in lumea civilizata se prioritizeaza transportul public in fata transportului individual. Dar na.. asa e romanul.. si sarac da’ si comod. Aia de prin vest care n-au masini.. credeti ca nu au pt ca n-au bani sa isi cumpere una sau ca e scump sa detii una (bani pe parcare, taxe etc)?

    Răspunde
  • Baditoiule, da’ ia spune-i tu lu’ tata, tu ai fost „in vest” in anii 80?
    Hai sa-ti spuna tata, ca el a fost : in anii 80, cand aia erau cam cum suntem noi acum, „in vest” era semi-haos, cam ca la noi.
    Si stii de ce? Pentru ca aia „din vest” erau ocupati sa-si puna lucrurile in ordine in punctele IMPORTANTE. Dupa ce au facut ce era de facut IMPORTANT au avut bani si timp si , de plictiseala, au inceput sa faca „sa fie frumos”. Si ordonat. Si cum iti mai place tie sa ii spui.
    Dar, repet, DUPA ce au rezolvat CE ERA IMPORTANT.

    Uite, ca sa venim in zilele noastre, in minunatul nostru orasel, lucrurile importante ar fi :
    -locuri de parcare
    -locuri de parcare
    -locuri de parcare
    -strazi asfaltate (dar asa, pe bune, nu in valuri si/sau doar pe jumatate – a se vedea Horticolei)
    -utilitati ieftine (ca tot e Compania de Apa „de stat”, cum abereaza unii pe aici)
    -scoli, gradinite, crese pe saturate, pentru BUZOIENI. Buzoienii sunt aia care locuiesc, de fapt si de drept, in municipiul Buzau, nu aia care muncesc in municipiul Buzau si dorm in comunele-dormitor – ala care munceste la Hamburg dar are casa si nevasta la Buzau nu e neamt, ai prins ideea)
    -hai sa fie gata astea si pe urma vedem ce-o mai aparea, ce parere ai, stimabile?

    A, sa nu uit : sa nu mai spui nimanui tampenia asta cu „peste tot in lumea civilizata se prioritizeaza transportul public in fata transportului individual” ca te faci de ras. Asta e folclor urban, in realitate din Anglia pana in Ungaria si din Norvegia pana in Grecia oamenii iubesc sa mearga cu masinile persoanale pe unde au treaba. Ca altfel nu s-ar mai vinde atatea zeci de milioane de masini anual, nu? Si nici dublarea pretului combustibililor in mai putin de 1 an de zile nu a prea redus numarul masinilor de pe strazi, nu?

    Răspunde
  • Baditoiu’, s-ar putea sa te șocheze dar exista locuri prin lumea aia civilizata unde nici nu mai exista transport in comun, fiindcă n-are pe cine transporta.

    In alta ordine de idei, cunoști personal niscaiva occidental care sa n-aiba mașină ?
    In afara de cei minori și aia aflați la circa 2m underground ?

    Că la noi, la metropola Buzău, viitoare comună, autoritățile sunt mai ales preocupare de plantat gazon, aka parcuri și-n rest îngustează străzi, in loc sa le lățească, taie benzi in loc sa creeze altele, elimina străzi cu totul, in loc sa creeze altele, elimina sute de locuri de parcare deși cerința primordială a buzoianului o reprezintă parcarea, ei bine, asta-i cu totul altceva…

    Occidentalul are mai multe mașini pe cap de locuitor și circula cu ele mult mai mult decât buzoianul iar autoritățile lui înțeleg necesitățile de mobilitate de care are nevoie cetățeanul secolului 21 și-i creează condiții în această accepțiune, nu-i creează interdicții, parca dinadins, ca pe la Buzău.

    De asemenea, părinții occidentali fac naveta spre a-și duce copiii la școală dimineața, chiar și zeci de km, nu s-a inventat la Buzău fenomenul pe marginea căruia se lamentează tot felul de inși, străini de acest fenomen, implicit neintelegandu-l.

    Răspunde
    • Anonim, în Amsterdam sunt de trei ori mai multi biciclisti decat posesori auto. În orașele mari din vest numărul celor fără de mașină e mult mai mare decât al celor cu mașină.

      Răspunde
  • Ai fost in tari straine da’ nu cred ca te-au lasat sa intri :)))) Ba inteligentule, vrei locuri de parcare? Plateste pentru el. 100 lei pe an crezi ca face un loc de parcare? Incearca sa inchiriezi un loc de parcare in Munchen sau in Viena, sa vezi cat costa. Foarte bine, sa faca locuri de parcare, dar sa plateasca pentru ele aia de le folosesc. Cand o sa fie un loc de parcare 200 euro pe luna sa vedem daca iti mai convine. Sau tu vrei sa parchezi de-a moka asa, nu?

    Răspunde
  • Bolarzii ăștia nu au și traducere în limba romana. Nu mai știm oare sa vorbim românește?
    Și apropo nu trebuia sa se planteze tei pe str. Transilvaniei și sa se numeasca Aleea Teilor?
    Dar se pare ca ne prostește Tomita, după cum îi canta unii în struna.

    Răspunde
  • Ba da’ de ce nu va mutati voi acolo daca e asa misto, occidentalilor?

    @Baditoiu
    Auzi la ala, 200 euro/ luna locul de parcare. Ba baiatule, tu traiesti in realitate?

    In Amsterdam (ce Dumnezeu tot aveti cu Amsterdam, ati fost vreodata acolo? Nu e nici o smecherie sa stai acolo) un loc de parcare in zona CENTRALA , „permit area Centrum-2”, costa 287,09 euro pentru SASE (6) luni !!! Adica 239 de lei pe luna! In centrul Amsterdamului!!!

    Tot pentru cultura ta generala (lacunara, ce-i drept) iti spun si despre salariul mediu net in Amsterdam, in 2022 : 3620 euro/ lunar. Cu alte cuvinte un „amsterdamez” ia in 6 luni 21720 de euro „in mana” si plateste pentru locul de parcare, catre primarie, 287 de euro. Si asta daca sta in centrul orasului! Altfel, mai putin! Inteligentule, intelegi ceva din toate astea? Parcarea este GRATUITA acolo!

    Acum ce facem, comparam Buzau cu Amsterdam? Ca daca facem asta, la Buzau ar trebui sa coste cam…10-15 lei / luna. E jale mare cum toti calatorii pe Google Earth ne explica noua cum sta treaba „in afara”, cum suntem noi prosti si saraci, ei destepti si bogati si cum nu meritam noi sa fim contemporani cu ei. Dar realitatea e fix pe dos…

    @Tereaca
    Stimabile, in Germania traiesc 81.1 milioane de oameni (2021) si sunt inmatriculate 47.7 milioane de masini (2021). Numarul mediu de persoane in familia germana este de 2 , asadar sunt aproximativ 40.5 milioane de familii care „stapanesc” 47.7 milioane de masini. Eliminam societatile si alte asemenea si ajungem la concluzia rezonabila ca, in Germania, cam fiecare familie are masina sa.

    In Olanda e aceeasi poveste, cu exceptia notabila a Amsterdamului care, din cauza specificitatii sale (imobile, canale, strazi), are cel mai scazut numar de automobile/cap de locuitor din Europa, cu 25% din populatie fiind proprietari de automobil. Daca insa adaugam si pe cei care le folosesc dar nu le detin (inchiriate, leasing, etc) ajungem undeva la 33-35% din populatie, deci 1/3. Si chiar si asa, cum i-am explicat cetateanului de mai sus, locul de parcare costa numai 287 euro/ 6 luni la un venit mediu net de peste 20.000 euro in aceeasi perioada.

    Asadar…de ce sa lasam adevarul sa strice o stire buna, nu ?

    Răspunde
  • Ne-ai făcut din nou cu exemplul acesta stimate redactor !

    Pai compari Olanda, o țară ca-n palmă, cu una dintre cele mai mari densități de populație din Europa și-n care 40% din populație lucrează de la domiciliu, in particular Amsterdamul, cu o densitate de 4x cat a Buzăului, doldora de canale că de-aiai-i poreclit „Venetia nordului”, recte cam complicat by default pentru mașini, cu Romanica, inclusiv cu Buzăul ?!

    Ok, fie, sa le comparăm !

    Olandezul dumitale, exact ca și neamțul și danezul, folosește bicicleta mai ales sa se relaxeze in timpul liber, ocazie cu care, după amiază, seara vezi cârduri interminabile de bicicliști, mișcarea și sportul pe la ei fiind adevărata religie, într-o mică măsură folosind bicicleta pentru treburile cotidiene, inclusiv serviciul, prin comparație cu autoturismul.

    Pe cifre, olandezul pedalează vreo 3km/zi iar cu mașina, deși n-are prea multe motive să conducă, totuși aduna vreo 35km/zi, adică de vreo 10x cat cu bicicleta.
    Olandezul totuși are mai multe mașini pe cap de locuitor decât romanul. Cum le-nghesuie prin orase, că la ei populația e virtual 100% urbana, orașele lor avand si densitățiai mult mari decat cele romanesti, te invit sa vezi personal.

    Nu în ultimul rând, in Olanda și Germania exista piste de biciclete care aproape pot rivaliza cu proaspăt îngustatul bulevard Unirii in termeni de dimensiuni iar piste de biciclete, inclusiv cu semnalizare dedicata exista pe absolut orice strada, nu pe 4 străzi, într-un oraș cu sute de străzi.

    Când buzoianul va avea pe unde sa utilizeze bicicleta și s-o facă și în siguranță, fii convins că bicicleta va câștiga teren, însă nu e cazul momentan, nici măcar cu ocazia apariției fâșiilor vopsite diferit intitulate piste de biciclete de către unii cu exces de imaginație, pe unde n-au loc 2 bicicliști care se întâlnesc.
    Apropo, pe Aleea industriilor, pe alocuri așa numita pista de biciclete e mărginită pe ambele părți de iarba, nu de trotuar, ei, te întreb, daca acolo se întâlnesc doi bicicliști, unul dintre ei va fi nevoit s-o ia prin boscheti, corect ?
    Nu că toți cei care au participat la facerea pistei nu-și dau seama de asta, dar suntem in Romania și-i doare fix in cot, important e sa se ruleze banul prin buzunarele cui trebuie, nu da nimeni doi bani pe atenția către nevoile cetățeanului.

    Eu propun sa fim mai atenți cu pianul pe scări că-i împrăștiem, Doamne-iarta-ma, toate clapele !

    Răspunde
  • Mai usor cu limbuta pe olanda, ca e o tara destul de infecta, centrul crimei organizate europene, ca acolo se descarca vapoarele cu trafic de droguri, bautura, tigari, oameni… tot acolo se descarca tiruriile cu bani negri de dus la spalat in circuitul special de spalare a banilor creat de olandezi… de ce crezi ca sunt asa bogati, ca de muncit nu muncesc nimic, banii in fac din prestarea de servicii catre retelele de crima organizata, de evazionisti, etc.

    Biciclistii astia planuiesc sa circule mereu ilegal, pe contrasens?
    Sau de ce ai tu impresia ca se vor intalni doi care trebuie sa se ocoleasca unul pe celalalt?

    stii ca la codul rutier care se aplica inclusiv biciclistilor scrie clar ca trebuie sa circule pe partea dreapta a drumului, nu cum le taie lor capul dupa cum vrei tu.

    Răspunde
  • Pilonii astia s-au pus la mica intelegere, dupa negocieri cu patronii.
    In functie de cat au fost dispusi patronii sa „negocieze” au primit portiuni mai generoase de trotuar in gestiune. O sa constatati asta cand o sa luati la pas strada, sa vedeti cum unde s-a dat, s-a primit spatiu generos fara pic de pilon… unde nu s-a dat, s-a pus si diferenta de piloni ce a ramas de la cei ce au dat.

    Răspunde
  • Ala cu …. „Olanda – centrul crimei organizate”….ai fost vreodata macar pana la Chisinau sau pe la bulgari ?!
    Nu cred. Altfel nu ai abera, micule comunist.
    Iti propun Moscova, stiu io un tip mic si blond care te asteapta acolo cu bratele deschise !
    Dha…dhhhaaa…

    Răspunde
  • Buzaul este un oras provincial cu strazi inguste ….. nu poti veni cu hardughii de autobuze imense pe strazile inguste …. plus ca circula mai mult cu 1 sau 2 calatori …. trebuiau luate unele inguste care mergeau la orele de varf si in rest unele mici electrice vezi Brasov ….. deh primarele e specialist in grandoare si decadenta ….

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.