Ce au răspuns cei de la Urbis Serv și primarul Toma
„Doresc să sesizez ora TOTAL NEADECVATĂ la care parcările din oraș devin „parcare de reședință”. În general, parcările din centrul orașului sunt folosite, în timpul zilei, de persoane ce lucrează în zonă. Autoritățile locale ar trebui să știe că nu toată lumea beneficiază de un program de lucru asemănător bugetarilor (sfârșitul programului la ora 16.00). În mediul privat programul se termină teoretic la 17 – 17.30 și practic undeva în jurul orei 18.00. Prin urmare, în cazul in care ai parcat pe un loc de reședință ești nevoit să relochezi mașina înainte de ora 16.30. În caz contrar TE AȘTEAPTĂ o amendă în suma MODICĂ de 1500 RON. Consider că ora limită este total inadecvata, iar măsurile luate sunt extrem de drastice. Ora 18.00 ar fi o oră decentă, iar amenda ar trebui să sancționeze reaua intenție și nu întârzierea în a muta LA FIX mașina”.
Cei de la Urbis Serv au oferit o explicație în două puncte: 1) Numărul buzoienilor care vin acasă (de la serviciu) la 16.30 și mai devreme e mult mai mare decât al celor care lucrează până mai târziu: „Vedeți ce e pe podul de la Drăgaică în jurul orei 16.00. Acei oameni lucrează tot în privat, nu la stat”. 2) De la ora 16.30, cei care lucrează până mai târziu pot parca gratuit în parcările cu plată (fixă sau progresivă)UPDATE. Și primarul Toma a oferit un răspuns la această reclamație.
NOTĂ. Cu începere de la 01 martie, ocuparea unui loc în parcările publice cu plată (orele 07.00 – 16.30) fără achitatea taxei poate duce la blocarea roților. La fel și în cazul celor care ocupă un loc în parcările rezidențiale după ora 16.30 (click pe știrea d emai jos pentru detalii).
Auras, in speranta ca mesajul meu ajunge la primarie scriu aici. Este o idee stupida blocarea rotilor celor ce ocupa parcarile de resedinta. Daca omul ajunge acasa si vrea sa parcheze pe locul lui, nu il incalzeste cu nimic sa vada o masina cu roti blocate, ce nu se poate misca. Solutia ar fi ridicarea masinilor, asa cum se procedeaza in alte orase. Trebuie gandite aceste masuri cu cap, altfel doar cauzeaza mai mult rau.
Buna ziua
Am și eu o întrebare: este corect din punct de vedere legal ca un deținător a unui lor de reședința sa își monteze blocator de parcare ca sa nu poată parca nimeni nici pana in ora 16:30 pe ecel loc?
Nu, nu este corect. Unde se intamplă asta ?
Cel care parchează pe locul de reședință al altuia să-și lase pe bord, la vedere, numărul de mobil. Înainte de blocare, ridicare, rezolvarea vine prin simpla înțelegere a șoferilor.
Parcarile de resedinta sunt plasate pe teren al ORASULUI ! deci si al celor care nu au reusit sa inchirieze acel loc !
Vad ca sunt unii care vor deja sa puna garduri si alte chestii pe ele.
Solutia adoptata de Buzau e o bataie de joc vizavi de locuitorii orasului…
Totuși nu este corect sa ocupi un loc de parcare , timp de 8 ore pe zi , cât durează programul de serviciu . Acel loc poate fi folosit probabil și de 32 de persoane care au probleme rapide de rezolvat in centru . Există și autobuze sau pot veni mai mulți colegi cu o mașină .
@Georgian, asta se intampla cand faci exclusiv parcari de resedinta. Eu daca imi gasesc locul ocupat, am noroc ca ma stiu cu vecinii si pot parca pe locul lor deoarece ma suna cand vin acasa.
Dar intreb si eu, nu ar trebui sa existe si locuri la liber? Oricum masura blocarii rotilor este ilegala, a se citit art. 96 din OUG 195/2002. Spor la despagubiri in procese celor din primarie!
„Eroul” care lucrează non-stop la privat și vrea să-i stea mașina parcată pe locul plătit de cineva, ar face bine să știe că nimeni nu-l obligă să vină cu auto personal la servici, poate veni cu autobuzul, pe jos, cu bicicleta sau taxiul, în caz contrar să-i ofere firma lui loc de parcare de luni până luni, eventul și loc de cazare în incinta societății. Adică posesorul locului plătit, după mintea lui, vine la 16—16.30 de la job, apoi stă și se uită ca prostul la locul lui plătit, până se gândește „eroul” nostru să plece de la servici? Emit unii niște inepții de-ți stă mintea-n loc!
Pixele, nu, fac ceva pe numarul tau din bord. Asa fac toti ghertoii. De ce sa stau eu 10 minute langa masina ca sa astept marlanul care a parcat ilegal pe locul meu?
O altă ”măsură” pe sistemul de logici kaizănești ”Lasă că se învață ei să facă cum le zic eu” (a se citi cu voce de Toma!). Nu știu cum de, înainte de concesionări, TOȚI aveam locuri de parcare, iar după licitare sunt parcări pe jumătate goale în weekend, că omul mai și pleacă de acasă, în timp ce parcările stradale sunt FULL.
Bă băeatule, și mă refer la Costik ținteșteanul, bă băeatule, întâi OFERĂ, apoi scoți răul! Că știi de ce? Pentru că dacă nu merge noutatea, lași dracului cum a fost până atunci, te faci că plouă (cum ai făcut și la marele iaz al morii) și mergi mai departe spre mărețele orizonturi pe care cu îngrijorare constat că ni le-ai pregătit.
Vezi, bă Costik, că dăm drumu la ac-uri în casă și ăia de la Strabag încă n-au ieșit din văgăuni, bă! Vezi, bă, că aleea de pavele pe care sper să te conducem cândva curând, e numai valuri, bă Costik băăă!!!
@Diavolul ai dreptate. cum a scos la ‘bataie’ locurile cum au ajuns insuficiente… inainte se intelegeau oamenii – oricum se stia cine unde parca si nu era o problema sa mai parcheze si in alte locuri … acum, dupa ‘retrocedare’ au devenit toti boieri ca @Gicu si au pretentia ca locul INCHIRIAT e mostenire de la partid….
@gica contra, nu mă, asta ține de civilizație, cuvânt necunoscut bolșevicilor ca tine. Nu-ți convine că n-ai loc de parcare sau nu-ți permiți, valea în satele de unde ați venit.E vinovat primarul că meltenii în frustrarea lor și-au cumpărat 2-3 mașini, apoi tipă că nu-s locuri de parcare, înainte parca fiecare cum îl tăia capul, cum încerci să-i civilizezi, cum sar de cur în sus.
Da, asa e, cum s-a zis mai sus. Eu am loc platit, dar am fost santajat de situatie ca sa-l platesc. Stau locurile goale, dar nu poti parca pe ele acum. E un sistem de extorcare gandit de Toma asta, ca sa stoarca bani cat mai multi. La mine, noaptea sunt mereu 5-6 locuri platite goale si 5-6 masini parcate in intersectie, iesi ca la ruleta ruseasca, pentru ca nu vezi nimic. Daca s-ar desfiinta parcarile cu plata, am avea toti loc si s-ar elibera si intersectiile de masini parcate. Poate si un impozit marit de 5 ori pentrua 2-a masina si de 20 ori pentru a 3-a masina pe apartament ar ajuta.
În legea administrației publice există ceea ce se numește inițiativa cetățenească. Adică un procent din cetățenii cu drept de vot dintr-o localitate, 5%, pot iniția hotărâri de consiliu. La Buzău cred că înseamnă maxim 5000. Presupun că și desființarea uneia, bună prin alte părți, nimeni nu contestă posibilitatea, dar proastă la noi, e la fel de posibilă. E nevoie de semnături și de textul efectiv. Așa s-a gândit legiuitorul, să lasă o portiță pentru populație, să acționeze direct atunci când cel numit primar le amestecă interesele după cum a văzut el pe discavări sau în filmele cu CikiCean, la video. Aici se vede societatea civilă, compusă din asociații, organizații, voluntari, intelectuali, patrioți. La Buzău nimeni dintre aceștia n-ar fi în pericol de extincție din moment ce ei doar pseudo-există la umbra fondurilor publice, scremut stoarse de câtre cândva-colhoziștii-neamului spre dânșii, să-i hrănească, să-i adape. Aia e!
P.s. Art. 247 Cod administrativ
P.S.S. Ex. ”Noi,… (peste 5000 de semnături legitime), cetățeni ai municipilui Buzău, conform art. 247 OUg 57/2019, propunem desființarea parcărilor rezidențiale, dă-te-n…!”. Și apoi, prezență fizică în sala de consiliu, pe hol, în toată primăria, la dezbatere și votare. Atât de simplu este!
@ Diavolul
Problema consta in coagularea pozitiilor si initiativelor, vocile disparate nu pot avea succes. Daca aveti vreo idee / posibilitate, initiati un site, blog, sau alta forma de comunicare colectiva pentru concentrarea si armonizarea pozitiilor si, cu siguranta, se va rezolva problema celor 5000 de semnaturi.
Marea problema este sa ajungem in contact unii cu altii…
Dar suntem in contact cu unii cu altii.
Problema e ca unii urla ca fac si dreg, iar altii dau bir cu fugitii la actiune.
Tipic romaneshte.
Sunt detinatorul unui abonament de parcare de resedinta. Sunt destui care parcheaza pe locul meu, si dupa 16.30 asa cum este acum. Daca plec pana la Carrefour, la Mall, gasesc cate un fazan parcat, asa ca eu, cu parcarea platita, trebuie sa dau ocol sa gasesc un loc de parcare vacant, daca este liber. Nu parcheaza vecinii, pentru ca ne stim fiecare care cum avem locuri de parcare, iar cei care au nr de telefon in bord, sunt putini, undeva spre deloc, aproape niciunul nu se sinchiseste ca acolo unde a parcat poate e locul vreunui fraier. Le las bilet in parbriz, poate se misca in cursul serii, dar sunt destui care pleaca dimineata. Eu ce fac in acest caz? inghit in sec? Le las doar biletul, parchez la naiba, sau chem Politia Locala?
@Gicu. Normal ca tine de civilizatie, dar unii nu au auzit de asa ceva, traiesc in grota lor intunecata, din care mai ies doar la „vanatoare”.
Trebuiau lasate si locuri ” la liber” .
Duminica 27 febr m-am dus pe Viitorului sa duc un pachet la cineva . Pachetul voluminos , deci lasati-o pasta cu autobuzul . 3 locuri de parcare am incercat sa ocup , se deschideau ferestrele si tipau la mine ca sa plec de acolo mca este duminica si este locul lor … platit ….
In alta ordine de iei nu toti sintem norocosi sa fim bugetari , noi astia mai ghinionistii mai lucram si simbata , duminica …. trebuie sa venim la serviciu cu masina din diverse considerente ( avem de dus , avem de luat cva , la iesire de la munca trecem si ne facem si cumparaturile , etc. ) . In conditiile in care pe Bd Unirii nu se va mai parca , noi astia ghinionistii …. cum facem ? Unde parcam ?
Le vone oamenilor de la bloc o ruda din alta localitate in vizita , in tranzit , o nunta , un botez , o cumetrie, ceva acolo …. astia cum fac?
Foarte bine scria cineva mai sus : stau locurile goale si nu pot fi ocupate ca na , sint concesionate iar pe de alta parte altii nu au unde parca !
Cum a functionat pina acum era mult mai bine si erau locuri pentru toata lumea . Acuma brusc nu mai exista parcari disponibile dar ele stau goale ….
@Gicu , cred ca ai lipsit de la scoala sau ai fost degeaba pe acolo. Reciteste mesajul tau te rog si inceaca sa gasesti greselile.
Daca nu le gasesti e posibil sa fii printre analfabetii functionali care se cred superiori celorlalti. Daca le gasesti, ma bucur pentru tine, inseamna ca iti poti folosi neuronii si la chestii mai ‘intelectuale’
Treaba cu nr de telefon în bord este cea mai buna. Cea cu civilizația.. este relativa. Noi, romanii, animale intelectuale ce suntem, apelam la „civilizatie” și „pe afara e…” doar când e ceva în interesul nostru, și indrugam fel de fel de rahaturi. Toate problemele vin de la nesimțire calicie și egoism. Nu avem locuri pentru aprovizionare. Deținătorii de autoturisme din oraș ar trebui sa fie obligați sa dețină loc de parcare cu plata sau privat. Atunci nu ar mai fi problema ca un bou a parcat pe locul tău.. Ar parca pe ala gratis pe care acum îl ocupa boul de vecin al tău, cu ale 3-5 mașini, care nici nu le mișcă prea des, ca nici la munca nu servește, ca muncesc banii pentru el.. În Buzău au fost marcate câteva locuri de parcare, iar acestea nu sunt suficiente. Singurul lucru care s-a calculat când au fost marcate, a fost profitul de pe urma lor. Nu s-a luat în calcul ca mai sunt și țăranii care vin sa slugareasca în metropola(acum știu ca deja unii aristocrați gândesc ca ar trebui sa vina cu rata, dar și aia care dețin ratele, sunt tot niște aristocrați care fac programele și preturile cum vor ei, ca doar suntem o tara libera ce tinde spre civilizația absoluta) țăranii ăștia lucrează 8 ore +30 min pauza legala de masa, care însumează pe ceas uneori și 12ore,facind un calcul civilizat. Mai sunt și locatari civilizați ai metropolei care au mașini abandonate prin tot orașul, și s-a cam uitat și de curățenia promisa și începută. Au început sa parcheze prin parcările supermarketurilor, ca nu mai ai unde sa lași mașina. Parcarea plina, mai au puțin și fac 30%locuri pentru persoane cu dezabilitati(și cu asta, înțeleg ca avem un procent mare de pensionați pe caz de boală,dar ar fi ok sa ii mai verifice decât sa le facă locuri de parcare, cunesc și eu destui căre singura boala este fobia de munca) dai roata de 5 ori, și când intri.. Surpriza nu e nici dracu la cumpărături. La fostul XXL sunt mașini care a crescut iarba sub ele, la kaufland 1 când intri zici ca ești la talcioc primele alei doar cu mașini la vânzare, la lidl Broșteni și Unirii, 15-20 de mașini după 12 noaptea.. Pe scurt. Locuri insuficiente, locuri funcționale inexistente, oameni nesimțiți, și obiectiv financiar neatins. Urmează sa se interzică parcarea în zonele fără plata, sau sa le facă și pe alea cu plata, sa ajungă și bugetarii la un nivel european, de salarizare, ca doar ei țin tara asta sa nu se ducă de râpă…ei și o parte din pensionari.
Eu daca ajung la ora 15.30 ajung acasă unde parchez mașina ?