Ce trebuie să facă proprietarul autoturismului

Acțiune ilegală a celor de la Penny Buzău, magazinul de la gară.

Astăzi au pus „caracatiță” unui autoturism (lăsat cu orele în parcare de proprietar) și cer, probabil, bani pentru deblocare.

De ce e ilegală acțiunea Penny ?

1) În România, conform legilor, doar o instituție a statului (Poliția Națională sau Poliția Loacă) poate dispune imobilizarea unui vehicul.

Paznicul de la Penny nu lucrează la poliție! Dimpotrivă, el (paznicul) urmează să fie amendat peste câteva ore de poliție!

2) Parcarea Penny de la gară nu este ACUM proprietate privată. ACUM este domeniu public! Parcarea Penny poate deveni privată doar dacă magazinul pune barieră pe care o coboară la finalul programului. Câtă vreme Penny nu pune barieră și nu o coboară – parcarea lor are, legal, statut similar parcării de-a lungul str. Spiru Haret (de pildă).

3) Penny poate cere bani pentru folosirea parcării, doar dacă merge la Registrul Comerțului și își adaugă în codul CAEN „parcări publice cu plată”. Apoi, Penny trebuie să meargă la Primăria Buzău să obțină autorizație pentru înființarea unei parcări publice cu plată. Pe care e posibil să nu o primească întrucât parcarea respectivă a fost deja trecută în scripte ca parcare supermarket (atunci când s-a cerut autorizarea construirii magazinului).

Ce trebuie să facă proprietarul SKODEI

Simplu, trebuie să sune la Poliția Mun. Buzău și să anunțe că i-a fost imobilizat autoturismul.

Poliția va veni și le va impune celor de la Penny să deblocheze autoturismul. Plus amendă pentru fapta ilegală pentru domnul de la Penny care se crede polițist.

Ce poate face legal Penny în astfel de cazuri

Să aștepte închiderea magazinului și să sune la Poliție, reclamând un autoturism pe proprietatea sa. Poliția poate veni, căuta proprietarul pe baza numărului de înmatriculare și să-i pună acestuia în vedere să-și ia până dimineață (când se redeschide magazinul) autoturismul de acolo. Atenție, fără blocare a roților, amenzi date de supermarket și alte astfel de prostii.

Rugăminte Reporterul buzoienii.ro îl roagă pe proprietarul autoturismului să-l sune la 0721.540.938 pentru a-i comunica dacă lucrurile au decurs conform celor scrise mai sus.

Citește și:

loading...

34 de comentarii la „Ce trebuie să facă proprietarul autoturismului

  • Nenea de la penny de la gara se crede zmeu… l am văzut făcând urat rau la un taximetrist care, culmea, a întrat în parcare legal și voia doar sa si cumpere ceva din magazin.

    Răspunde
  • Numai putin! Daca e PARCARE PUBLICA gratuita dar conditionata de durata, cu ce difera de una cu plata? Si cele rezidentiale sunt publice, cu plata pentru titularul contractului de concesiune dar gratuita pentru ceilalti, in niste conditii, respectiv un interval orar. Presupun ca acel dispozitiv nu a fost montat de catre cei de la Penny (nu-i cred chiar asa de habarnisti).

    Răspunde
  • E un panou pe acel stalp, fix despre regulile de parcare, pacat ca nu e poza mai mare! Ne lamuream imediat.

    Răspunde
    • Acel panou nu are nicio valoare. Nu respectă legea. Și eu post să mă duc acum pe un stalp în parcarea blocului să scriu ce vreau eu.

      Răspunde
  • Bravo, incurajati toti aiuritii sa parcheze unde vor. Penny a asfaltat, a amenajat pe banii lor, si lasa unu masina care pleaca cu trenul la Nehoiu si vine maine sa o ia inapoi…

    Răspunde
  • Panourile Urbis o respecta? Urbis e un ”srl” prin care administratorul (primaria) administreaza parcarile publice, in baza unei HCL (care nu e lege). Urbis pune acel dispozitiv doar dupa ce constata politia locala si rutiera fapta, asta insemnand si amenda, pe langa taxa de ”eliberare”. La Penny nu e amenda, e taxa de SMECHERIE doar. In parcarea subterana de la Aurora o perioada a functionat bariera, unde, daca depaseai timpul, nu ieseai. Mai mult, daca pierdeai tichetul, plateai o taxa. Va rog sa va interesati ce statut are acea parcare, daca Penny achita ceva la primarie sau au vreun acord. Ar face bine sa aiba aceleasi regim cu Urbisul si aceste marketuri, sa cheme politia, sa-i puna dispozitivul si cel in cauza sa achite si amenda, sa ramana si fara puncte si cu taxa data. Nu-mi pot imagina ce facea proprietarul acelei masini, mai mult de o ora… la Penny, totusi!?! Eu zic ca civilizatia nu se face cu vorba buna, fara masuri punitive ar sta parcarea aia full non-stop, despre ce vorbim aici? Daca ar respecta toti regulamentul ala, ”neneacel voinic” ar ramane mic si insignifiant, dar se pare ca PRADUITOR la PRADUITOR trage si isi conditioneaza existenta unul altuia.

    Răspunde
  • Este clar un abuz, proprietarul skodei poate cere despăgubiri în instanta pentru orice motiv, precum grevarea de a merge la spital sau de a transporta o ruda cu dizabilități.

    Răspunde
  • Dl reporter, pe acel teren Penny plătește impozit, așa că au niște reguli stabilite, nu poate veni orice țăran nesimțit să-și lase hârbul acolo, că el e paduche și nu vrea să plătească nicăieri. Mă uit la multe marketuri unde parcările sunt ocupate de fel de fel de hârburi abandonate, că așa-i românul nesimțit.

    Răspunde
    • Regulile Penny sunt egale cu zero dacă ele contravin legilor. Câtă vreme magazinul și parcarea sunt deschise publicului trebuie să respecte legea. Dacă nu le convine, cei de la Penny pot închide oricând bariera și ușile magazinului și pot face ce vor. Scuze, nici așa nu pot face ce vor. Că și dacă ești la tine acasă și faci o faptă ilegală intră poliția peste tine și îți dă amendă/dosar penal.

      Răspunde
  • Dar daca fara bariere, parcarea magazinelor e considerata parcare publica, de ce mai trebuie sa vorbeasca Primaria cu Lidl sau Kaufland ca sa poata lumea parca pe timp de noapte?

    Răspunde
  • Pur si simplu Penny trebuia sa se adreseze politiei si sa rezolve problema pe cai legale.Amenda sau blocarea rotilor nu o poate face decat Statul,respectiv politia.Ca ala e nesimtit si ghertoi ingamfat e cu totul alta problema.E capitolul 2 si anume educatia romanului.

    Răspunde
  • Daca nu exista legiferare asta nu inseamna ca GHIOLBANUL are toate drepturile din lume ci doar ca ROMANIA e un stat inapoiat, care nu e in stare sa-si aduca la zi legile. Uneori e nevoie doar de bunsimt si logica, empatie si rationament civic. Dobitocii care se cred STAPANI, sa mearga la dansii pe mosiiile unde platesc impozite! Eu ii dadeam foc la masina, cum altii ucid ursii sau unii parcheaza tirurile unde doresc. Apropo, inca nu s-a pus semn cu statie de autobuz la Marghiloman, asta nu e stire?!?

    Răspunde
  • Hai sa nu fim penibili. Ala la Penny nu a parcat noaptea, ci ziua, ca nesimtitul. E ruda, sau care e explicatia acestei atitudini furibunde?
    Bariera pe timp de zi, cu depasirea timpului alocat GRATUIT tot intr-o taxa se traduce.

    Răspunde
  • Eu nu mai merg din primăvară la Peny de la gară. Eram cu cineva care era in tricou și pantaloni de trening fără buzunar. A plătit ce a cumpărat. Eu eram in spate, nu știau că suntem împreună. Iar o vânzătoare care era pe casă îl loc să fie atentă la munca ei, ii spune paznicului vezi că are ceva la spate. Am reacționat, am chemat persoana și am întrebat vânzătoarea, spune ce are? Și zicea că nu se pot concentra,că eu fac gălăgie. Deci, un market cu angajați incompetenți! Fugiți de ei să dea faliment!

    Răspunde
  • Daca asta-i atitudinea presei fata de o nesimtire sociala, ma felicit in plus ca am emigrat acum 4 ani. Moralitatea e subordonata legilor anacronice. Imi cer scuze lui Toma ca i-am scazut efectivul de boi!

    Răspunde
  • La Penny Broșteni e talcioc,stau mașini părăsite ,iar clienți nu au unde parca!!!!!

    Răspunde
  • Deci o simpla bariera de noapte face diferenta intre a putea bloca rotile si a nu putea? Nu are nicio logica, dar daca bariera face diferenta, sa o monteze, iar apoi sa vedem ce fac aia care abandoneaza masinile acolo. Eu la Penny gara nu am gasit loc de cateva ori din cauza asta

    Răspunde
    • Nu ați înțeles. Cu sau fără barieră, cei de la Penny nu au dreptul de a bloca roților. Asta o poate face doar poliția (națională și locală).

      Răspunde
  • Cu bariera sau nu, parcarea aia e proprietate PRIVATA si doar se permite accesul public conditionat de niste reguli.

    Mai simplu: daca eu am un teren al meu, proprietate, si amenajez o parcare, e parcarea mea. A, ca decid sa las si pe altcineva sa parcheze, ok, dar tot a mea este. Daca decid sa te las sa parchezi 1 ora, dupa 1 ora vin si te rog sa pleci sau te evacuez. Dupa mintea romanului, mai multe drepturi are infractorul care imi intra pe proprietate decat eu ca proprietar!
    Daca tu, cel care citesti, te trezesti cu unul care parcheaza o rabla la tine in curte, ce faci? Te rogi de el? Si daca nu dai de el? Nu, iei rabla si o arunci. Simplu. Dreptul de proprietate e sfant.

    Nu stiu cu caracatita aia daca au dreptul sau nu, dar o cale trebuie sa fie pentru a-si proteja proprietatea.

    Răspunde
    • 1) Una e proprietatea ta și alta e deschiderea unui magazin. Când ai deschis magazin trebuie să te conformezi legilor țării. Nu-ți convine, închide șandramaua sau nu mai face deloc afacerea respectivă.
      2) Cu caracatița e clar. Doar poliția o poate pune.
      3) Trebuie să ne învățăm drepturile și să obligăm inclusiv autoritățile să vegheze la respectarea lor. Din păcate, mulți polițisti habar n-au că doar ei au dreptul de e pune caracatițe si că parcările supermarketurilor sunt domeniu public din momentul in care se deschide magazinul. Și afară și înăuntru.
      4) Mai vin tot așa niste paznici prin magazine si nu te lasă să fotografiezi. Cică a proprietate privată si că au ei un regulament. Surpriză! Când ai deschis magazinul si ai invitat oamenii inauntru să cumpere nu mai e proprietate privată si se aplică regulile de pe stradă. Regulamentul lor are valoare zero. Nu-ți convine, ție, ca proprietar, închide magazinul!

      Răspunde
  • Lasă că vor actualiza legile peste câțiva ani și se va face cum e în țările civilizate. Magazinul oferă parcarea unei firme de administrare parcări, ăia montează bariere, camere cu recunoașterea numărului de înmatriculare la intrare și la ieșire. Apoi dacă nu respecți termenii și condițiile pr care le-ai acceptat intrând în parcare, adică maxim 1-2 ore și parcat perfect între linii de exemplu, operatorul parcării contactează autoritățile și după numărul mașinii te trezești cu scrisoare acasă. 90£ m-a costat 10 minute peste 2 ore. Frumos, elegant, și uite așa peste câțiva ani în România parcările supermarket-urilor nu vor mai fi parcuri de vânzare mașini. Aveți noroc că legile sunt stufoase și că să dai pe cineva în judecată e greu.

    Răspunde
  • Incredibil cati din comentarii vor ca multinationalele sa nu respecte legile si sa abuzeze cetatenii romani.
    Uite asa au ajuns astia sa vanda produse expirate si toate gunoaiele pline de cancer in Romania, din cauza unora precum celor de mai sus, care considera ca e dreptul neamtului sa batjocoreasca romanul doar pentru ca are mai multi bani, bani in mare parte facuti, sa nu uitam istoria, din abuzarea altor cetateni pe vremea nazismului.

    Răspunde
  • @Gicu, vezi ca nu platesc nici un impozit magazinele astea pentru parcarile publice. Sunt scutiti de impozit, dar tu continua sa iti dai cu parerea.

    Răspunde
  • Aici pe langa directorasii magazinului care se cred niste zeitati, vinovata e firma de paza SSG care se cred si ei niste zeitati carora nu trebuie sa li se aplice legea si comit abuzuri peste abuzuri in locatiile unde sunt instalati sa pazeasca. Au impresia ca sunt deasupra Politiei, fac retineri ilegale, pun sechestru pe bunurile oamenilor in mod ilegal, bat lumea fara motiv, etc.
    Asa sunt astia de la firmele de paza, ii angajeaza din cauza comportamentului abuziv, nu ca ii duce mintea la altceva, ca daca ii ducea mintea la altceva nu ajungeau slugai la niste interlopi. Isi refuleaza si ei frustrarea neputintei proprii prin a face abuzuri fata de cetatenii nevinovati ce calca prin magazine.

    Răspunde
  • Lipsa de educație, indolența și o scală de valori alterată. Prin asta se caracterizează România de azi.

    Situația este alimentată și menținută de cei care conduc această țară prin:
    – legi cu un nivel ridicat de ambiguitate;
    – legi care oferă infractorilor mai multe drepturi decât celor liberi;
    – legi care nu mai sprijină performanța școlară;
    – legi care oferă mai multe drepturi naționalităților conlocuitoare decât românilor;
    – legi făcute ca cei ce conduc țara și acoliții lor să poată fura cât mai mult;
    – legi care sprijină și susțin incompetența în instituțiile statului;
    – legi care încurajează nemunca;
    – un nivel precar de educație al unei mari părți din cei aleși în Parlamentul României, consiliile județene și locale;
    – șamd

    Lista poate continua cu multe altele.

    Și atunci vă mai miră faptul că un individ cu un grad mai mare de nepăsare își lasă mașina “uitată” într-o parcare de supermarket și că unul dintre agenții de pază ai obiectivului îi blochează roata într-un moment de exces de zel?
    Nu ar trebui. Asta este starea de “normalitate”.

    Răspunde
  • De un’ se mai cumpără oameni buni caracatițe in ziua de azi și cât mai merge una ?! 🙂

    Am și io la bloc, taman chiar prin spatele Mariupol-Unirii, niște cetățeni care nu muta șandramalele cu săptămânile, una dintre ele ditai duba care ocupa doua locuri.

    Ori sa apelez gospodărește la nenea de la Penny că tot știe el cum se montează ?!
    Hmm……..

    Ce-am ajuns in orașul ăsta !
    O sa ne tăiem cu satâru’ pe un loc unde sa ne-nghesuim mașina !
    Și avem o densitate de mașini de 2x mai mică decât alte orașe din România, aia cum or’ fi înfrângând ?!

    Răspunde
  • Auraș, supermarketurile au obligația de a crea locuri de parcare pentru clienți, însă acele parcări nici nu devin domeniu public, ci rămân tot private, și nici nu spune nicăieri că trebuie să fie puse la dipoziția clienților gratuit și/sau nelimitat.

    Adică îți fac locuri să poți parca dacă vii la magazin, într-un număr stabilit de lege, dar pot stabili și un regulament de exploatare a lor cu bun simț, adică să nu lași rabla cu orele pe acolo.

    La fel de adevărat e că e sensibilă și treaba cu înlăturarea mașinii sau cu caracatițele, cel mai simplu ar fi cu o barieră cu timp limitat, gen 2 ore, și apoi cu plată. În felul ăsta nu poate ieși bizonul până nu plătește. Că până la urmă la asta se reduce, săracii cu ‘benveu’ se – mă scuzați! – „coiesc” să plătească 2 lei o parcare, cu ăia 2 lei pun gaz 2 zile la rablă… 😉 cam despre asta e vorba pe scurt, sărăcie și prostie.
    Când o să vedeți mașini d-astea cu caracatiță, cu unele excepții, căutați să vedeți și „căruțașul” care „mână” mașina aia… eu le-aș face o altfel de surpriză: aș chema poliția să verifice ITP, RCA al rablei. Multe nu ar mai pleca… 😉

    Răspunde
  • Domnul reporter! Nu mai induceti in eroare cititorii! Singura institutie abilitata conform legii, sa indisponibilizeze un autovehicul (in speta blocarea rotii), este Politia Nationala! cei de la politia locala, pot doar daca sunt asistati de un politist! cine contesta in instanta, va castiga cu siguranta!

    Răspunde
  • HCLM Buzau nr. 99/2021, care modifica si actualizeaza HCLM nr. 49/2019, precizeaza clar cine, unde si cum blocheaza. Pentru ca legislatie privind circulatia pe drumurile publice da dreptul (ba chiar traseaza obligatii) administratiilor locale sa-si legifereze singure aceste aspecte. In cazul ridicarii e chiar mai simplu, exista direct lege.
    Ca o veste, daca citim hcl 99, constatam ca societatea careia i s-a acordat dreptul de administrare, dimpreuna cu politistul local, LA BUZAU, are dreptul sa imobilizeze roata.
    In rest, in cazul parcarilor private, exista TAXA DE PENALIZARE (pe care o aplica inclusiv URBIS SERV SRL), care este foarte legala si se aplica in baza unui CONTRACT (pancarta afisata intr-un loc vizibil) cu care utilizatorul, din moment ce patrunde in acel spatiu, este DE ACORD. Sa zicem ca e o forma de GARANTIE IMOBILIARA dar pe care nu o platesti la inceputul contractului ci la final, daca nu l-ai respectat (e un exemplu de penalizare intre particulari), iar ca PROPRIETARUL sa fie sigur ca platesti, te „roaga” sa-l cauti pentru ca sa te lase sa parasesti spatiul privat de care AI ABUZAT.
    Detaliile sunt mai multe, pe spete, am aratat in mare cum sta situatia. Apropo, Primaria nici acum nu a montat semnul cu statie de autobuz in dreptul parcului Marghiloman.

    Răspunde
  • In acest caz fiecare are nemultumirea lui, cel care a parcat acolo nu are unde parca (nu pot veni cu locul de parcare platit de mine sa-l car in spate de la bloc), cel care detine spatiul este nemultumit ca nu au unde sa parcheze viitorii clienti si le tin locul ocupat ,dar in cele din urma degeaba ne dam noi cu parerea, ca asa–i romanul se pricepe la toate si isi da el cu parerea cum ar trebui sa fie si de asta suntem aici ca nivel de civilizatie, TREBUIE SA RESPECTAM LEGEA BUNA, PROASTA asa cum este.

    Răspunde
  • Inainte de orice trebuie sa spun asta : bai civilizatilor, cultilor care stati cu civilizatia si modernismul in gura din sculare in culcare, cine va opreste,ba, sa mergeti pe meleagurile civilizate pe care le tot mentionati? Voi sunteti culti, destepti, descurcareti, de ce mai stati aici cand „acolo” e o lume minunata, asa cum va doriti voi? Siktir!

    politia locala NU ESTE forta politieneasca!
    Singura forta politieneasca din Romania este POLITIA ROMANA ( sau Politia Nationala, cum le place unora sa ii spuna). Desigur, putem mentiona si Politia Militara dar acolo discutam despre cu totul si cu totul alta poveste.

    Asadar, daca plecam de la premisa ca DOAR POLITIA poate dispune imobilizarea unui vehicul si, in acelasi timp, ca singura forta politieneasca din Romania este Politia Romana, concluzionam destul de usor si rapid ca NUMAI si NUMAI POLITIA ROMANA poate dispune imobilizarea unui vehicul, indiferent de ce viseaza orice primar sau primaras ori paznic de cascarabeta nemteasca din superba noastra patrie. (pseudo-politia locala poate dispune, totusi, ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar)

    Totusi discutia ar putea fi si mai profunda : daca in cazul paznicului de taraba nemteasca lucrurile sunt simple in ideea ca poate fi/ar trebui sa fie amendat/batut la fundulet pentru excesul de zel, in cazul imobilizarii dispuse de asa-zisii politisti locali am putea discuta despre o infractiune, conform legii 286/2009, art. 297 :
    • Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o pagubă ori o vătămare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică.

    Evident, pentru moment nu s-a ajuns la asa ceva dar, probabil, e destul de aproape primul dosar pentru abuz in serviciu faptuit de unul dintre multii si minunatii pseudo-politisti locali pe care ii plateste cu multa marinimie frumosul nostru municipiu.

    Sa nu uit : pseudo-politistii locali nu au dreptul legal de a va opri in trafic (cu exceptia depasirii masei maxime autorizate si a accesului pe sectoare de drum unde accesul este interzis). Cum se traduce asta? Daca iti fac semn sa opresti, ii ignori.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.