Cine are prioritate în situația dată ? Rond Frăsinet – Christigii, Buzău

Așteptăm răspunsurile dvs. la situația dată (care se întâmplă frecvent în intersecția cu sens giratoriu Frăsinet – Chiristigii).

Cine are prioritate și în ce ordine:

Codul Rutier: „În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate față de cele care urmează să pătrundă în intersecție”.

Am ales să prezentăm acest caz întrucât la un articol precedent au fost exprimate mai multe opinii conform cărora mașina roșie ar avea prioritate.

Citește și:

loading...

28 de comentarii la „Cine are prioritate în situația dată ? Rond Frăsinet – Christigii, Buzău

  • Masina rosie are prioritate daca merge cu 100kmph si ajunge in giratoriu inaintea celorlalte doua, care merge cu 10kmph. Prioritate are cine ajunge primul in giratoriu.

    O problema e faptul caa giratorii au ajuns sa fie numite si intersectiile cu rond si cu 2 benzi in jurul rondului, si intersectiile cu un bidon pus in mijloc pe post de rond. Astea cam ies din definitia si modul de functionare a unui giratoriu autentic.

    Răspunde
  • Aici totul se rezumă la a delimita intersecția:
    Dacă considerăm că balizele longitudinale fac parte din intersecție, se va considera că mașinile care au ajuns în dreptul lor sunt deja în intersecție.
    În figură se vede că nici o mașină nu a ajuns în intersecție, deci în acest mod poza nu este edificatoare.
    dacă mașina galbenă ajunge cu botul în intersecție, iar celelalte încă nu au ajuns la balize, va avea prioritate.

    Răspunde
  • Auziți, dar în monumentalul, ca să nu zic monument, rond de la gară, care, cum, când și cum are prioritate acolo? Întreb pentru că am senzația că la Buzău e o problemă genetică când vine vorba de amenajat, semnalizat, trasat și accesat rondul. Dacă Bebe Ionescu nu auzise/văzuse în viața lui rond cu benzile trasate (cel de la Universitatea e prea mare, nici nu credea că e rond), ca drept dovadă și acum cel de la Episcopie se zbate în mizerie rutieră (de la facerea lui de acum pe puțin 15 ani), acum, la gară, au vărsat găleata cu vopsea, dar prost. Benzi care delimitează sensuri de mers dinspre o stradă către… e la latitudinea omului lăsat, că se termină-n asfalt nesemnalizat. HA-OS, și asta nu e nimic încă!
    ––––
    Vând bilete și preiau cote la câți din 10 șoferi Transbus iau colțul de la Piața de păsări, cu magaoaiele goale, fără cu tot cu clădirea de acolo!

    Răspunde
  • Stimabililor, dar de cand intersectiile au “benzi”? Liniile acelea pe care le vedeti sunt de ghidaj, nu separa benzi de circulatie. Si ce relevanta are daca in centrul intersectiei giratorii este un bidon sau turnul Eiffel?

    Pe youtube exista un clip foarte bine realizat de catre comisarul Pertea, de la Oradea, care explica intr-un mod foarte usor de inteles circulatia in sensul giratoriu.

    Va recomand sa il cautati si sa il vedeti, sigur nu poate sa va dauneze.

    Parere personala bazata fix pe traficul din Romania: daca te apropii de o intersectie giratorie si vezi ca vine masina din stanga, chiar daca “ajungi primul” mai bine stai linistit si lasi sa treaca, dintr-un milion de motive.

    Răspunde
  • Chestore, corect! Totusi, e adevarat ca nu bidoanele conteza, dar raza rondului da. Adica intersectiile despre care discutam, practic, nu fac altceva decat schimba regula prioritatii de dreapta, pe care din pacate putini o cunosc. Decat sa lasi intersectia fara nici un semn, pentru a aplica prioritatea de dreapta, mai bine pui un bidon sau 4 pari si atunci tot prostu’ stie ca trebuie sa dea de stanga! Logic …..

    Răspunde
  • Chestoru, unii judecatori nu-s de acord ca-s linii de ghidaj. Giratoriul autentic, ce functioneaza pe principiul prioritatii primului intrat, nu trebuie sa permita plimbarea paralela a 2 masini prin jurul rondului sau intrarea a 2-a masini in paralel, pentru ca apare celebra problema a celui care vrea sa iasa din interior si i se taie calea de cel care vrea sa o ia roata prin exterior. Porcariile astea cu 2 benzi sau cu linii de ghidaj sau cu ce dracu or fi nu functioneaza ca un giratoriu adevarat. Intr-un giratoriu autentic nu au voie sa ajunga 2 masini in paralel.

    Oricum, discutia asta nu face obiectul cazului de fata, aici e un giratoriu simplu, dar tot nu l-as numi giratoriu adevarat pentru ca ar trebui sa aiba un rond mai mare din mai multe motive, nu mai enumar…

    Răspunde
  • Domnule Tereacă, prioritate are cel care intră primul în rond sau se află deja acolo! Că rondurile noastre sunt făcute „la mișto”, nesemnalizate și fără marcaje corespunzătoare, este o altă problemă. Până atunci, prioritatea este „la mica înțelegere” , cum sunt multe în țara asta, conform principiului „merge și așa „!

    Răspunde
  • Reiau citatul pus de dvs din Codul rutier:
    „În intersecțiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestora au prioritate față de cele care urmează să pătrundă în intersecție”.
    Tradus pe intelesul tuturor: DACA esti lovit din stanga, esti vinovat. DACA il obligi pe cel care vine din stanga sa franeze pentru a evita coliziunea, esti vinovat. Nimic despre ecuatii savante despre distante, viteze, cataracta, anchilozarea organelor etc.
    Uite ca are si „daca” rolul lui in discutia asta…

    Răspunde
  • Klaxxy, RESPECT!

    Mai clar de atât nu se poate!

    Răspunde
  • Pentru Username:
    E f. simplă și problema cu intratul în giratoriu din două benzi. Nu trebuie decât respectat codul rutier, unde scrie că dacă o iei înainte sau la dreapta te încadrezi pe partea dreaptă iar dacă o iei înainte sau la stânga te încadrezi pe partea stângă. Asta e valabil pentru orice intersecție, inclusiv pentru giratoriu care este o intersecție dirijată, scrie tot în codul rutier.
    În acest fel nu se mai pune problema că te poți încurca la așa zisa ieșire din giratoriu
    o altă problemă este în Buzău referitor la aceste giratorii cu două benzi: autoritățile nu își fac treaba și nu le marchează ca atare. Absolut toate sensurile giratorii care au intrări pe mai multe benzi trebuie marcate jos cu direcțiile pe care ai voie să te înscrii! Așa ceva nu există în Buzău!
    Și da, liniile acelea de ghidaj nu sunt benzi în sensul giratoriu! Conform aceluiași cod rutier în intersecții nu se regăsesc marcaje de delimitare a benzilor de circulație. mereu se uită faptul că sensul giratoriu, în integralitatea lui, ESTE O INTERSECȚIE!!!

    Răspunde
  • Tocmai ce am explicat : prin indicatoare dar mai ales prin marcaje corespunzătoare! Un rond marcat corespunzător, trebuie să delimiteze clar unde se termină banda de rulare normală a străzii și unde începe banda din rond! Marcajul clar din carosabil nu trebuie să dea naștere la interpretări de genul „unde începe rondul „!

    Răspunde
  • Cu plăcere! Însă, pentru faptul că nu publicați comentariile legate de trotuarele din Unirii Nord și nu luați o poziție fermă referitoare la calitatea dalelor și lucrarea făcută „la mișto”, nu vă scutește de „bila neagră ” pe care v-am atribuit-o! Motivele le știm amândoi!!

    Răspunde
    • Răspuns pt Florian. Îmi pare rău, dar vă înșelați. Am publicat în buzoienii.ro mai multe articole în care am atras atenția că nu e în regulă.
      Apoi, primarul Toma a anunțat destul de clar că nu plăteste dacă nu se remediază. Și se va remedia, mi s-a transmis inclusiv dinspre Strabag.

      Răspunde
  • Intr-adevar, in toata lumea civilizata exista marcaje unde incepe giratia, dar asta cu ce ajuta la stabilirea culpei? Cand intri in giratoriu, nu vezi marcajul de pe celelalte strazi care dau in giratoriu, vezi cat de apropiate sunt masinile de giratoriu sau daca au patruns inauntru apreciind distanta lor fata de rond. Iar dupa ce te-ai tamponat, e usor sa vezi cine avea prioritate in functie de pozitia masinilor.

    Referitor la giratoriile cu 2 benzi sau cu linie de ghidaj sau ce dracu e aia, occidentalii lasa in 99% din cazuri giratoriul liber complet de marcaje in interior, tocmai pentru a nu se face interpretari de genul cu benzile. La noi au fost anulate amenzi si inversate situatii in accidente din cauza judecatorilor care interpreteaza acele marcaje ca benzi si spun ca atunci cand iesi din giratoriu, trebuie sa te asiguri ca atunci cand schimbi banda, ceea ce e delirant. Suntem o tara condusa de analfabeti si prosti in administratie, politie si sistemul juridic.

    Iar cu marcajele de incadrare ce faci daca ai 5-6 strazi care dau in giratoriu in loc de 4? Te vei lovi in felul asta automat de situatia de a vrea sa iesi si a te intalni cu unul de pe „banda” exterioara care vrea sa isi continue giratia. La noi sunt 2 tabere, unii care spun ca sunt benzi si cei care ies trebuie sa dea prioritate, ca schimba banda, iar altii spun ca-s linii de ghidaj, iar in cazul asta ramane la mica intelegere, ceea ce se intampla in 90% din cazuri in practica la noi, adica aluia care iese i se da prioritate si nu considera nimeni ca shimba banda si trebuie sa se asigure cand iese.
    Plus ca noi intram cu viteza in giratorii, la noi sunt giratorii pe stazi foarte aglomerate, unde strainii evita sa le construiasca, prefera alte metode, iar unde au trafic intens sau multe benzi, recurg la semaforizare. Noi facem lucurile mai balcanic.

    Răspunde
  • Ar fi necesar un răspuns oficial al Politiei in cazul acestor polemici… Si unde nu sunt semnalizate cum trebuie, tot Politia trebuie sa se implice. Îmi aduc aminte de cazul pușcașului marin care l-a omorât pe Teo Peter care a scăpat de pedeapsa pentru ca un expert din SUA a stabilit ca intersecția unde a avut loc accidentul era prost semnalizata si inducea in eroare șoferii. Nota acordata intersecției a fost 2 (din 10). Asta ar trebui sa se întâmple si la Buzău si in toata Romania: experți din Politie si alte structuri sa auditeze drumurile si mai ales intersecțiile, sa le acorde note si sa propună remedierea erorilor si îmbunătățirea lor. Astfel vom avea o situație clara a stării drumurilor si intersecțiilor, de ce au loc accidente mai des in unele zone si cat mai este de lucrat si investit pentru remedierea lor. In Buzău, mai ales in cazul rondurilor, au fost si sunt probleme. Inclusiv legislația nu este clasa si este interpretabila, deciziile judecătorești pe aceste teme se bat uneori cap in cap. Ar trebui legislația clarificata, inclusiv cu exemple… Apoi implicare din partea Politiei si autorităților pentru clarificarea si rezolvarea problemelor… Încă o data: audit al străzilor si/sau intersecțiilor (cu note pana la 10). Dar Politia, Primăria si autoritățile tac mereu mâlc, nu se vede nici un interes preventiv din partea lor. Se iau masuri după accidente, câteodată după mai multe accidente… Felicitări ziarului si autorului pentru implicare si încercarea de a lamuri, rezolva si aducerea in atenția autorităților aceasta problema.

    Răspunde
  • Remediere înseamnă înlocuirea tuturor dalelor care s-au „măcinat” după prima ploaie, fiind de cea mai proastă calitate! Iar calitatea lor ar fi putut lesne observată chiar de primar, prin marii specialiști ai domniei sale, încă dinainte de a fi „plantate” aceste dale. Și, din câte știu dintr-o declarație a domnului Toma, publicată de dvs., se aștepta venirea „singurului specialist în dale, care a fost bolnav o perioadă lungă de timp…”!! Așa că, punând cap la cap toate acestea, vă asigur domnule Tereacă de faptul că, peste câțiva ani, vom plânge după vechile trotuare, așa cum erau ele!! Și care puteau fi aranjate cu niște cheltuieli infinit mai mici decât costul dalelor! Dar…”firma de dale” trebuie să aibă și ea partea leului! Borduri…panseluțe…șanțuri săpate/astupate/săpate…băncuțe….vă spun ceva toate acestea ?

    Răspunde
    • Punerea de dale n-a fost hotărâtă de Primăria Buzău. Decizia a fost a proiectantului care a luat în calcul că sub trotuare sunt canalizații și țevi. La o eventuala avarie dalele pot fi scoase și puse la loc cu cheltuieli mai mici.

      Răspunde
  • ma scuzati ca intervin si eu … asta cu proiectantul e tare …

    apropo, cine e proiectantul ? ( a calcat in buzau sau a folosit doar googlemaps ?)

    Răspunde
  • Off topic : orice proiectant proiecteaza dupa indicatiile beneficiarului. Toata povestea cu “nu noi, proiectantul” e vrajeala de doi lei si fuga de raspundere. Plus ca, prin absurd, si daca ar fi asa, e de datoria beneficiarului sa verifice si sa ceara corectarea proiectului. Dar asta e secundar, deja buzoienii asteapta nerabdatori 24.

    Pe partea cu sensul giratoriu, stimate “Username”, poti numi cel putin o speta in care instanta, oricare ar fi ea, sa considere marcajul dintr-un sens giratoriu ca delimitand benzi de circulatie sau este doar folclor urban?

    Cat despre circulatia pe interior si exterior, e cam asa: daca “iesi” pe prima, te bagi in dreapta. Daca iesi pe oricare alta, intri pe stanga. Respectand regula asta simpla nu se mai creeaza situatii de genul “care trece primul”.

    Serios, sensurile giratorii nu sunt deloc complicate, e totul scris “in carte”.

    PS. Sensul giratoriu “incepe” fix din locul in care bordura se duce spre dreapta. O linie imaginara de pe dreapta, de la prima bordura (sau ultima bordura paralela cu axul drumului) pana pe stanga si ai aflat de unde incepe Politia Rutiera ancheta cu privire la “cine a intrat primul”.

    Răspunde
  • Proiectantul a fost cu siguranță unul dintre „băieții deștepți” și cel mai sigur prieten de vacanțe, printre alții, și cu „firma de dale”!! Iar aceste „amănunte” sunt cel mai probabil cunoscute și de beneficiar, dar, dacă nu accepți „condițiile noastre” nu primești lucrarea!! Așa că, domnule Tereacă, nimic nou sub soare, așa funcționează sistemul și nu are sens să încerce cineva să ne convingă de faptul că este mai bine așa!!
    O zi frumoasă și fiți băiat deștept, la propriu, iar când o lucrare se dovedește a fi „în plop”, lăsați-o așa, fără alte scuze sau încercări de convingere a mulțimii!!

    Răspunde
  • Catre dl. Tereaca:
    Spuneți că „La o eventuala avarie dalele pot fi scoase și puse la loc cu cheltuieli mai mici.”
    dar uitați că sub dale e beton, care e milt mai greu de spart decât asfaltul…

    Răspunde
    • Pentru Gil. Asfaltul e mult mai scump decât betonul. Iar acolo unde se fac plombe nu mai arată ca înainte. Pe când, cu dale, e fix la fel. Deci, avantaj dale și ca preț și ca estetică.

      Răspunde
  • Chestoru, a fost un caz celebru cu unul lovit cand voia sa taie calea altuia care iesea din giratoriu. Instanta a considerat ca nebunul care facea ocol rondului prin exterior e victima si ca atunci cand iesi din giratoriu practic e ca si cum schimbi banda si trebuie sa te asiguri si sa acorzi prioritate.

    https://www.youtube.com/watch?v=VhBVF1lQNmc

    Uite faza de genul. A fost injurat politistul pe toate forumurile autohnone si toti ziceau ca trebuia sa ii dea prioritate aluia. Iar cativa judecatori au dat dreptate celor care taie calea prin exterior. Nu gasesc exact dosarele, dar stiu ca prin vestul tarii a inceput practica asta.

    Daca ar fi cum zici tu, sa se incadreze pe margine dar cei care fac prima la dreapta, in unele intersectii 90% din trafic ar trebui sa fie pe banda de langa rond, iar inainte de rond 90% s-ar bate sa se incadreze pe o singura banda. Un rond deja aglomerat s-ar paraliza complet instant asa, avand in vedere ca cei care merg inainte circula pe doua benzi continuu, s-ar injumatati traficul spre inainte in caz ca una din strazi e principala si duce majoritatea traficului din acea intersectie. In teorie suna bine unele chestii, in practica ar fi dezastru.

    Tereaca, e avantaj la pret cu dalele? Cat ne va costa mp pe Unirii? Ca sa vedem daca e asa.

    Răspunde
  • Dale de PROASTĂ calitate domnule Tereacă! Punct. Așa cum am spus mai sus, prima oară au fost „plantate” anapoda, explicația domnului Toma fiind că s-a îmbolnăvit singurul meseriaș! Atunci când se va umbla la dalele de PROASTĂ calitate, din varii motive și vor fi replantate, garantați dvs.că vor arăta „fix la fel ca și estetică ” dacă nu îl mai avem pe „singurul meseriaș „?

    Răspunde
  • Pentru „Chestoru”: liniile acelea „de ghidaj”, cum le numiți dv., sunt DE GHIDAJ A CE? Ce ghidează ele? Acele linii sunt identice și la fel cu cele de pe orice drum în linie dreaptă și sunt definite în OUG 195/2002 ca fiind MARCAJ LONGITUDINAL DE DELIMITARE A BENZILOR DE CIRCULAȚIE! Ați găsit dv. altceva în OUG? Deci, nu credeți că acele „linii de ghidaj” nu fac decât să împartă carosabilul în BENZI DE CIRCULAȚIE? Și, mă rog, cu ce ne deranjează asta? De ce pe un drum în linie dreaptă putem să acordăm prioritate de dreapta la trecerea de pe banda 2 pe banda 1, iar în sensul giratoriu nu putem face asta? Ce avem, tușim? Dacă nu ar exista acele „linii” în sensul giratoriu, atunci ați vedea cu adevărat HAOS! Și, în loc să-l urmăriți pe Perțea (un idiot care a ridicat prostia la rang de artă), mai bine studiați CU MARE ATENȚIE OUG 195/2002! Cu siguranță veți învăța mult mai multe decât de la Perțea!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.