CONCLUZIE. De ce se face blocaj la intersecția Unirii cu Bălcescu

Reporterul buzoienii.ro a stat azi preț de o jumătate de oră în dreptul semaforului de la intersecția Unirii cu Bălcescu.

A numărat mașinile și a cronometrat fazele de verde și roșu ale semaforului. Nimic complicat, o poate face oricine.



Iată datele extrase:

Cât ține verdele: 25 de secunde dintr-un total de 2 minute

Câte mașini trec pe verde (în cele 25 de secunde): maximum 20!

Reporterul a numărat de la 11 mașini (minimum), 16,17…până la 20 (maximum).

Cât ține roșul la semafor: Un minut și 30 de secunde

La ora 11.00, coloana trecea de intersecția cu str. Col. Buzoianu (blocată de mașini)

Concluzie

Cu maximum 20 de mașini care reușesc să treacă într-un interval 2 minute prin intersecție e firesc să se formeze coloană înspre McDonalds, Cl. Buzoianu și mai departe.

Numărul de mașini care intră pe Unirii dinspre Bariera Ploiești și străzile adiacente e mult mai mare de 20 la orele de vârf.

Problemă. Foto explicație


Uneori prin intersecție nu pot trece nici măcar 20 de mașini (în cele 25 de secunde de verde)!

De ce ? Pentru că startul ”verdelui” pentru mașini coincide cu verdele pietonilor (dinspre Proiect SA), iar mașinile pot face dreapta abia după ce se termină șirul de pietoni.

În primul rând a proiectantului. Să lași circulația de pe principalul bulevard al Buzăului să se desfășoare aproape pe o singură bandă (a doua, întrucât prima se blochează) – pe direcția înainte și la stânga – doar 25 de secunde în 2 minute înseamnă, cel mai probabil, amatorism!

O problemă poate fi și la Primăria Buzău care n-are probabil un inginer „de drumuri” (organigrama blocată) care să fi studiat cu atenție „cearceafurile” scoase de proiectant la plotter și să-i atragă atenția.

Există riscul ca această coloană de mașini pe care o vedem acum să reziste și după trecerea sărbătorilor!

Ce-i de făcut ?

De criticat se spune, pe drept, că e cel mai ușor, mai greu e să găsești soluții.

1) Dacă această coloană de mașini va rezista și după sărbători și

2) va exista interes de limitare a ei, atunci

3) trebuie găsită o soluție ca șoferii să poată face dreapta înainte de semafor. Cum ?

4) bretea înainte de semafor (prin parcarea din fața blocului de la Poștă) sau

5) redeschiderea circulației, pe un sens, fie pe str. Lt. Godeanu, fie prin parcarea de la Sf. Îngeri (sau chiar amândouă)


Așteptăm din partea dvs., în rubrica de comentarii, prezentarea și a altor, eventuale, soluții.

Citește și:

loading...

10 comentarii la „CONCLUZIE. De ce se face blocaj la intersecția Unirii cu Bălcescu

  • Ăla cu 22% a fost plătit deja de primărie? Vreau banii mei înapoi, URGENT! Și salariul celor cu proiectele lui pește, sunt la zi toți 6+1, că proiectele ne-au aruncat undeva între evul mediu și experimente sociale din viitor??!
    Reportere, ceea ce cauți tu acum să afli la sanchi, ZBIARĂ oamenii sănătoși la cap și care chiar trăiesc, lucrează și există în acest oraș, de vreo 2 ani de zile de la primele idei năstrușnice prezentate cu fanfaronadă proletară pe la tv, pe planșe, de sus și frumos. Bine, oamenii care au terminat o școală, nu-și scot ochii singuri cu furculița, știu să citească și în română ”open city”, d-ăștia…
    Reportere, vezi că din centru mașinile se duc pe străzi lăturalnice care și alea sunt îmbibate de trafic, că a desființat din străzi, și de acolo aglomerația. Chiar nu realizezi că, pe 700 m de la ACR începând, Unirii nu scoate nimic din traficul rutier decât în intersecția cu Bulevardul, și asta pe două benzi care trebuie să asigure deplasarea înainte, la stânga, și la dreapta.

    Răspunde
  • Eu am mai spus-o si o repet, proiectul e facut de niste habarnisti dar problema e ca se sparge in capul buzoienilor. Primarul are principala raspundere pentru situatia de fata si tot el trebuie sa caute solutii rapid pentru a rezolva situatia! Ca idee: niciodata nu au spus cei de la UE ca ne dau bani doar daca facem banda de autobuze pe mijlocul bulevardului iar reducerea benzilor in anumite intersesctii de la 3 la 2 benzi s-a facut de catre proiectanti nu de catre UE!

    Răspunde
  • Si uite asa, buzoienii cauta sa gaseasca solutii gratis in 30 de minute, incercand sa bata „studiile si proiectele unor specialisti foarte scumpi”.

    Un alt pas ar fi un mic studiu gen… de ce fac dreapta soferii acolo? Daca majoritatea circula spre fast food/piata, ar putea ajuta accesul prin parcare. Si acolo avem pietoni, biciclete dar pare sa fie mai lejer comparativ cu Godeanu.

    Tare mi-e teama ca, avand in vedere actuala configuratie a centrului orasului, singura solutie viabila este permiterea circulatiei pe banda rezervata autobuzului.

    Răspunde
    • Ce atâta graba. Cel mai bun proiect de când este este atestat Buzăul documentar. Ați văzut cum ii bate vintul pe buzoieni în acele stații din mijlocul unirii. Sa vezi la vara cind o fi afara 44 grade cu plus și aștepți autobuzul. Ca un om în vârstă de acolo te ia ambulanta.

      Răspunde
      • Numără si pe Balcescu si pe Transilvaniei, Col Buzoianu ,Democrației,Soroca,Aleea Trandafirilor,Patriei,Marghilonan ,Titulescu etc apoi poate scri ceea ce gândești. DEZASTRU.Apropo ce părere ai de comunicatul celor de la LIDL Unirii sud?

        Răspunde
  • …cum, reportere, nu-i mai ridici osanale marelui edil al orașului ‘very open’ că implementează ‘programe de imobilitate urbană’ să distrugă total ‘bizonianul amărât’!… stai , că urmează alt balamuc : interzicerea centralelor de apartament in maxim 5 ani de acum încolo!…se va face Buzăul și mai open …

    Răspunde
    • Reportere, tu realizezi că până în urmă cu 2 ani traversam bulevardul Unirii de la un cap la altul în fix 5 minute și prindeam de vreo 2 ori roșu la semafor ?!

      Realizezi că ajungeam la gara, plecând din Unirii Nord, in 4 minute ?!

      Realizezi că aveam semafoare corelate, cu cronometru care îți oferea posibilitatea să tragi frana de mana și să te relaxezi știind ce timp ai, nu sa stai cu ochii pironiți in semafor permanent fiindcă nu știi când se schimba, aveam benzi de încadrare la stânga iar culoarea verde nu era concomitentă cu verdele din sens opus, astfel ca nu riscam accident cu cei ce vin din sens opus, nici nu incurcam o banda, implicit pe cei din spate care vor să meargă înainte și care vor mai prinde un verde și că aveam și intermitent la dreapta și 3 benzi de circulație astfel că ne permiteam sa lăsăm liberă prima bandă, pentru virajul la dreapta, iar cei ce virau la dreapta se puteau folosi de aceasta banda și când nu aveau verde și pietonii ?!

      Realizezi acolo, in sinea ta, că de recunoscut oricum n-o sa recunoști, cat de mult a involuat traficul de pe Unirii ?!

      Acum ai descoperit și tu apa calda…
      Pai ce ne spui tu la mișto că ai descoperit, noi ți-am spus cu lux de amănunte de o mie de ori până acum, așa că nu te preface nici surprins, nici nu-ți asuma descoperirea problemei !

      Răspunde
  • Nu suntem toti fraieri. Noi, cei care circulam zilnic in tot orasul, care traversam centrul, am vazut si am semnalat la fiecare modificare din asta pentru ‘a fi frumos’ si ni s-a raspuns arogant ca suntem boscodisti, ca nu avem viziune. Dar am avut si avem realitatea. Strazi centrale care au disparut si care decongestionau arterele mari, sensuri unice care inseamna trafic suplimentar de fapt, desfiintare parcari si asa insuficiente, magazine si afaceri la strada principala la care nu mai opreste nimeni, statii de autobuz pe mijloc care pun in pericol pe cei care vor sa ajunga la ele, dar si pe soferi care se trezesc cu oameni dinspre si inspre autobuz printre masini, necesita timp suplimentar pentru accesare, disconfort sa astepti in soare, plaoie sau vant, uneori mai erau feriti in cate un magazin sau intrand de bloc, certuri intre vecini, locuri de parcare platite enorm in unele cazuri, parcari goale peste weekend, dar neaccesibile. Nervi, poluare, stres. Si nu, nu suntem nostalgici. Suntem realisti. Si nu suntem putini.

    Răspunde
  • Ce-i de făcut??
    Nu trebuia să întrebați înainte să vă luați de treabă???

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.