Decizie grea pe care trebuie s-o ia muncitorii

A fost coloană în această dimineață (și încă mai este la 08.30) pe Unirii Sud și Mareșal Averescu către Podul Drăgăicii.




Cauza: lucrările de transformare a rondului de la piciorul podului Drăgăicii.

Rondul cu bidoane de plastic va fi înlocuit cu unul frumos (vezi proiectul mai jos) din zidărie și cu gazon în mijloc + trei insule cu verdeață (alimentate cu apă pentru irigație automată și cu energie pentru iluminatul nocturn):


În fotografie, una din cele trei insule din vecinătatea rondului

Decizie grea pe care trebuie s-o ia muncitorii. „Cum să facem ?”

Rondul, dar și cele trei insule, trebuie alimentate cu apă și energie. Asta înseamnă săparea de șanțuri pentru a trage cablurile de energie și țevile cu apă.

Pe aici ar trebui săpat șanțul din rond către stâlpul de unde să se tragă cablurile de energie

Ziua se blochează traficul, noaptea nu mai dorm locatarii blocurilor

Săparea șanțurilor e o întreprindere dificilă/de durată întrucât sub asfalt e o placă de 25-30 de cm grosime din beton:



Săparea fiecăruia din aceste șanțuri ar însemna ZIUA formarea de coloane de mașini în toate direcțiile. NOAPTEA, când n-ar fi trafic, picamerul le-ar distruge somnul locatarilor de la blocurile din jur.

„Cum să facem ?”, e întrebarea pe care și-o pun muncitorii și care nu are deocamdată răspuns.

Dvs. ce ziceți, cum e mai bine ?

Citește și:

loading...

22 de comentarii la „Decizie grea pe care trebuie s-o ia muncitorii

  • SE POATE RENUNTA LA REALIZAREA SANTURILOR . Gazonul poate fi udat periodic de cei de la Urbis , iar iluminatul poate fi facut cu panou fotovoltaic aferent fiecarui stalp .

    Răspunde
  • Este foarte greu! Foraj orizontal dirijat… daca se doreste se poate realiza orice fara prea mare deraj, dar deh, e scump si nu le raman suficienti banii pentru stim noi ce…

    Răspunde
    • Ce subtraversări sa facă daca ei habar n-au ce-i pe dedesubt ?!
      Se pare că statul a construit pe sub pământ într-un haos care bate la fund privatul și fără să formuleze documentatiile adecvate ca să aibă habar și alții care trec pe-acolo cu exactitate milimetrica pe unde se regăsește o țeavă, un cablu, etc.

      In alta ordine de idei, sunt chiar și-n Buzău, orașul și judetul, firme care se ocupa cu subtraversări, fie clasic, prin foraj, fie cu rachete pneumatice, iar preturile incep de la sub 200lei/m liniar, dar probabil „specialiștii” care modernizează orașul nici nu știu că există opțiunea asta.

      Răspunde
      • Nu asta e problema, exista scule care-ti arata la milimetru ce este pe dedesubt. Problema reala este ca nu sunt capabili, organizati, totul se face heirupist. Pana recent, era doar a banuiala, dar m-am convins in cazul reabilitarii 1Decembrie. Pe bucata cuprinsa intre Plevnei si Vucan, au refacut terasamentul de 4 ori din motivul ca tot uitau cate ceva. A fost o singura avarie la infrastructura de apa, au trebuit sa intervina de 3 ori ca sa reuseasca remedierea avariei, dupa fiecare interventie refacandu-se terasamentul. Iar cireasa de pe tort a sosit la final cand, la fix doua zile dupa finailzare, au aparut unii care au inceput sa taie si sa sparga trotuarele si asfaltul.
        Ar fi de ras daca nu ar fi de plans!

        Răspunde
  • Închisă circulația total pe toata perioada lucrării, asa se procedează în orice țară civilizată.

    Răspunde
  • La o astfel de întrebare domnule Tereacă, răspunsul este simplu! Desființăm tot ce înseamnă administrație locală și conducere constructori, proiectanți, ingineri, etc.,însă îi plătim în continuare,facem o adunare obștească formată din câteva sute de Dorel,Gigel,Ionel etc și tanti Tanța,ca pe vremea geto-dacilor și îi lăsăm pe ei să decidă, ca mari specialiști! Apoi,dacă iese prost,avem pe cine sa dăm vina și îi repunem pe poziții pe cei desființați, cu acordarea unor despăgubiri și a scuzelor de rigoare!

    Răspunde
    • Total de acord cu Florian!
      In ce hal am ajuns…..

      Răspunde
    • De fapt, abordarea aceasta în mod sigur ar fi mai eficienta, un brainstorming al lui nea Dorel, Gigel și coana Mița, cu siguranță ar conduce la obținerea a ceva cel puțin la fel de functional ca mai înainte, nu incomparabil mai puțin funcțional sau complet inutil, cum se-ntampla pe la Buzău pentru că toți acești oameni din întâmplare mai știu să și facă ceva prin viață spre deosebire de politicieni care se pricep doar la…..politica, la câștigat alegeri, in rest, nu știu să facă absolut nimic, iar când un asemenea „specialist” devine factor de decizie, e mai trist decât dacă decizia ar fi in mana lui Gigel care activează într-un oarecare camp al muncii de niste decenii sau dacă decizia e in mana unui „proiectant” care n-a dat prin Buzău vreodată ci are desenat un proiect șablon pe care-l vinde tuturor primăriilor.
      In plus, adunarea aceea obștească e mai democratică și mai bine ancorata in nevoile cetățenilor, la firul ierbii, decât deciziile unui singur individ care se numește primar.

      Răspunde
  • In primul rand, nu stiu de unde a aparut moda asta cu giratoriu langa poduri, mare prostie.

    Revenind pe subiect, nu este nevoie de un rond cat un mausoleu. Ia timp constructia, blocheaza vizibilitatea (ajuta sa vezi din timp ce se intampla in rond si in jur). Se poate face un rond cu profil redus, dragut si fara spatiu verde in cazul de fata, usor de intretinut in orice anotimp. Sau se poate pune gazon sintetic daca cineva vrea sa vada verde. Lumina poate proveni de pe trotuare ori stalpi cu fotovoltaice. Asa cred ca ar fi cel mai rapid.

    Apropos, in cateva locuri din BZ, rondurile se pot face asa daca nu cumva e balamuc cu legislatia:
    https://youtu.be/KHYo7Bl_zWg?t=49

    Răspunde
  • Rond simplu.
    Dale de beton in formă de cerc, pământ,, gazon in interior si gata. Simplu si fără chin. Dar na… Vrem fală si prosteală pe față nu altceva.
    Dar banul public trebuie cheltuit pe prostii ca de obicei.

    Răspunde
  • De acord cu comentariul anterior .
    Pentru ce se face ditamai rondul?? Când se putea mai micut …când era cel din plastic se mai strecurau și cei dinspre gara sa meargă către Unirii ( forțat mai iesea o banda pe lângă trotuar) cu noul rond cred ca o sa-i cânte cucii pana vor trece..

    Răspunde
    • Se face ditamai rondul in detrimentul unuia micuț ca să încapă decât mai puține benzi in vederea fluidizării traficului și, tot ce-i posibil, sa fie montate și niscaiva decât macar vreo câteva semafoare care vor spori chiar și mai mult fluidizarea.

      Deloc n-aveti viziune, de-aia nu veți ajunge primari in veci !

      Nu vedeți că acum când mașinile se încadrează pe 4 benzi in sensul spre stadion și pe cate două benzi in sensul spre gara se formează ditamai cozile, până la Bricodepot și dincolo de el ?
      Odată cu injumatatirea benzilor, se va fluidiza traficul, ne-a explicat dom’ primar decat numa’ de nu știu câte ori și tare tari mai’steți de urechi ! Of…

      Răspunde
  • Frumos desenul! O mică remarcă: MUTAȚI DRAKULUI TRECERILE DE PIETONI MAI ÎN SPATE MĂCAR 5 METRI CĂ ORICE MAȘINĂ VA STA PE TRECERE CA SĂ FACĂ STÂNGA SAU DREAPTA.

    Răspunde
    • Eu zic sa.l faca asa si apoi sa.l modifice de 5-6 ori , ca se poarta…
      Cu cat va fi mai mare ,cu atat va incurca mai mult traficul si vom ajunge sa.l regretam pe cel vechi…

      Răspunde
  • au distrus placa … de acum incolo o sa tot vedeti probleme in zona vizavi de tasare … astia da ‘specialisti’ …

    Răspunde
  • Un proiect mai prost ca altul. E an electoral, asa ca ne facem ca ar conta ce spun cetatenii. Ii intrebam. Vrajeala. Deciziile sunt deja luate. Si, mai toate, proaste.

    Răspunde
  • A mai remarcat cineva cum, in proiect, marcajul arata ca ambele benzi de pe 1 Decembrie permit atat mersul inainte cat si virajul la stanga?
    Oare ce va iesi acolo cand cel de pe banda 1 va decide ca vrea sa mearga la Dragaica, in Talcioc, in timp ce acela de pe banda 2 va vrea sa mearga la Crang, sa vada Gloria Buzau in deplina glorie?
    Codul Rutier a fost schimbat de niste inteligenti iar acum prioritate, in intersectia giratorie, au cei de pe banda 1. Dar, in acest caz, la ce mai e buna intersectia giratorie?
    Sunt singurul caruia i se pare ca legile si cam tot ce se face in tara asta pare facut ori de tampiti?

    Răspunde
  • Nu va impacientați !

    In două săptămâni marcajele se vor șterge și fiecare va circula după cum il taie capul, Unirii style !

    Cât despre legi, pai când vezi pe la tv ditai’ mare senator sau deputat care își strofoaca buzele să emită un fel de propoziție cat de cat coerenta, măcar cât s-o înțeleagă colegii lui de breaslă, cu IQ similar, și se porcăiesc, scuipa, amenință, pălmuiesc prin toate colțurile Parlamentului ca ultimii mahalagii dintr-o șatră minoritară, pai cât de inteligente ai pretenția să rezulte legile formulate de ei ?!

    Nu în ultimul rând, cu ocazia noii reglementări de circulare in interiorul rondului, eu incerc sa circul exclusiv pe prima banda, chiar daca se oftica Troia, nu de alta dar nu sufăr de exotropie să-mi pot trimite un ochi spre stânga și altul spre dreapta !

    Răspunde
  • Domnul reporter, si dumneata ai pedalat pe ideea gresita a unui rond „adevarat”. Cu cât rondul e mai mare, cu atât circulatia e mai greoaie.
    Iar restul, lumini, irigații, etc, sunt prostii care nu sunt necesare

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.