DEGEABA. Cei mai mulți șoferi nu învață nici din accidentele mortale
Nu-i primul, din păcate nici ultimul șofer prăpădit așa.
E plin E85 de crucile celor care au oprit pe așa-zisul acostament, folosit în realitate ca bandă (prima!) de circulație.
Cei cu poză pe cruce, mai ghinioniști, au fost spulberați de vreun camion, tir sau chiar autoturism la care șoferul a avut o clipă de neatenție.
Ultimul pe listă e Irinel Buneață, un lăutar de 28 de ani din Glodeanu Siliștea (jud. Buzău).
Irinel se afla ieri dimineață în mașina asta – oprită pe acostament. În fotografia de mai jos e și camionul care rula pe prima bandă și al cărui șofer n-a fost, o clipă!, atent.
Corect, șoferul camionului n-a fost atent!
Dar ce-i lua lui Irinel să treacă mașina dincolo de asfalt ? Era loc destul, nici nu era vreun șanț ca-n alte părți.
Acum Irinel Buneață, dacă era prevăzător, ar fi fost bine merci, poate pe la vreo cântare, nu la morgă sau în sicriu.
În concluzie, speranța e că moartea lui Irinel și acest articol nu vor fi degeaba.
Recomandarea către șoferi e să mute mașina în afara carosabilului, atunci când din diverse motive opresc pe E85 (și nu numai) .
Cel mai grav caz e cu un șofer care a oprit să cumpere ceapă de pe marginea drumului. Nu l-a interesat că pe bancheta din spate se jucau fetița și băiețelul lui. Tirul era atunci la doi kilometri în spate, încă nu se vedea…
Citește și:
Trebuia sa puna 2 triunghiuri reflectorizante la distanta unul de altul in spatele masinii daca a avut o problema tehnica. Asa e legal. Bine, daca ai posibilitatea, stiind ca se circula pe acostament, e de bun simt sa te duci pe camp daca nu e sant. Dar bunul simt la romani e ceva ultra-rar.
Ba nu bre! Sa facă banda lata care este dedicată circulației. Sau dacă rămâne așa sa nu se mai circule pe acostament. Ca e ilegal.
,,,,din banii pe beculețe, pensii speciale , panseluțe și pomeni făceau clar pe 4 benzi !
Nu va suparati, domnule Tereaca, dar in cazul unei asemenea nenorociri, cand vine vorba de moartea unui om, nu isi au locul exprimarile acestea superficiale.
Daca era drumul cu 4 benzi nu il mai lovea? Ca tot pe carosabil era. Dumnezeu sa ii odihneasca, dar era loc de mai multa inspiratie si conduita preventiva in cazul de fata.
Celor care comenteaza gen “aveau dreptate, era legal erau pe acostament” le adresez o intrebare: voi la fel ati fi facut?
Din păcate la fel ar fi făcut. Mergeți azi sau în orice zi pe E85, la fiecare zece minute veți găsi pe câte unul care a oprit pe prima bandă deși putea lesne să oprească în afara carosabilului. Apoi apar mii de mesaje de condoleanțe.
Astă vară pe Dn10 pe la Cislău-Pătârlagele am văzut culmea nesimțirii la acest capitol. Era un restaurant care avea parcare, cinci locuri libere, dar un nene a oprit pe prima bandă, fără să-l intereseze. Mai era și curbă.
DN 10 are o singură bandă pe sens, nu două. Deci, boul oprise pe singura bandă de circulație pe sensul respectiv. Om că lumea…
E85 este o sosea cu o banda pe sens, cu exceptia unde au amenajat, intermitent, 2 cu 1. „Banda” de la margini e banda de urgenta, unde doar se stationeaza ori circula echipele de interventii, precum la o autostrada. Pentru ca romanii depasesc prin dreapta, circula si pe banda de urgenta iar unii habar nu au ce-i ala triunghi reflectorizant, cu ajutorul camioanelor din Ua care nu respecta nicio regula de circulatie sau viteza, unii dintre noi o mai si mierlim. Desigur ca pasagerii sunt sfatuiti sa paraseasca autoturismul si sa caute pozitii in afara carosabilului cand au o problema si sunt nevoiti sa stationeze pe banda de urgenta, daca nu ninge, ploua, e soare ori calatorii sunt extrem de smecheri.
@OB!: Aud mereu cretinătatea că jumătatea aia de bandă e banda de urgență. Unde scrie așa ceva?!? Unde e SEMNALIZAT ca atare așa ceva?
Pe autostradă, banda de urgență e sepatată prin LINIE CONTINUĂ de celelalte 2-3 benzi destinate circulației. Acolo da, clar, e bandă de urgență.
Pe DN2 însă acea semi-bandă are un marcaj cu linie întreruptă și NU EXISTĂ NICIUN INDICATOR care să semnalize că e bandă de urgență! Atunci, de unde să știe chiar și un șofer civilizat și cu bun simț să nu circule pe banda aia?!? Trebuie să viseze?!? Sau vă uitați în gura câte unui milițian care zice el pe la televizor că, dom’le, e bandă de urgență, că ne-a spus nouă la școala ajutatoare de poliție…
Banda aia NU e semnalizată în niciun fel ca bandă de urgență, deci… nu e.
Evident însă că orice om normal la cap „vede” că e îngustă și circulă mai prudent. La fel, dacă trebuie să oprească, scoate hârbul în afara drumului cu totul, că altfel îl iau pe sus bizonii. Câtă minte să ai să oprești acolo?!?
@Io, se numeste „acostament largit”, daca tii neaparat la termeni, si este semnalizat, pe orice drum, cu linie intrerupta (sau continuua cu denivelari, sa atraga atentia cand o depasesti). O banda trebuie sa aiba minim 3 m latime, nu 2 m cat are acea banda „de urgenta”/acostament largit pe E85. Acolo poti cel mult stationa, nicidecum sa te deplasezi. Ca este drum national cu cate o banda pe sens o arata si lipsa oricarui indicator care sa sustina ca-s doua benzi, asa cum se intampa pe portiunile de drum cu 2 benzi pe sens cu 1 banda pe sens, alternativ (unde exista acest semn), dar si faptul ca nu exista alt acostament oricat de mic, dupa aceasta „prima banda” (acostament largit). Pe DN6 au largit acostamentul iar trasarea e cu linie continuua. Evident ca se circula ca si cum ar fi si acolo doua benzi pe sens.
Blestemul manelistilor loveste din nou ! Ia schimbati ritmul, fiti mai civilizati si scapati !
@OB! în mesajul anterior ai spus că e bandă de urgență, acum că e acostament lărgit… ne hotărâm și noi sau ?
Bandă de urgență am lămurit că nu e, da?
Acum cu acostamentul lărgit… unde e definit el în codul rutier? Cum știu eu, cetățean cuminte și ascultător, că ăla e acostament lărgit și nu o bandă schilodită?!? Cum e semnalizat acest acostament lărgit, ca să se prindă orice conducător auto, nu numai cei „care știe ei” ?!?
Cum știm dacă e acostament sau bandă de urgență? Pe alte drumuri naționale care au acostament, acesta este îngust și delimitat cu LINIE CONTINUĂ. Diferență esențială !
Iar revin: DE CE există această LINIE ÎNTRERUPTĂ care delimitează acea bandă mai îngustă pe DN2? Doar ca sa producă confuzie? Să „ajute” oamenii să moară? Ăștia de la drumuri, poluția și restul ce păzesc? Să pună linie continuă între banda normală și acel acostament/bandă de urgență/ceo fi e ea, și așa lucrurile ar fi clare, calci linia continuă, belești… așa, acea LINIE ÎNTRERUPTĂ este CRIMINALĂ și este, aparent, complicitatea celor care nu o trasează la sutele de vieți pierdute pe acest drum.
Acostament largit sau banda de urgenta, in niciun caz nu sunt destinate circulatiei, despre asta fiind discutia. Acostamentul nu se semnalizeaza prin indicator si a fost gandit precum o banda de urgenta de catre aia de la drumuri.
Eu nu am auzit ca acostamentul sa fie gandit ca banda de urgenta, ca ii ziceau banda de urgenta…
Banda aia e o prostie criminala, creaza confuzie, iar rezultatele se vad.
Faptul ca tu nu cunosti ceva asta nu inseamna ca nu exista. Exista termenul de acostament largit (gandit prost ca o zona de siguranta, daca-i asculti pe cei de la drumuri cand justifica) si de banda de urgenta, pe ambele nu se circula, asta e, n-ai ce-i face. Si eu folosesc acel acostament pe E85 pentru a circula, desi nu e banda de circulat, ca nu are acostament (linie continua la margine), logic, si nici latimea (asta e evident pentru oricine, nu trebuie masurat) iar atunci cand am tras pe dreapta am facut-o cat am putut in afara la tot carosabilul (pana de calator). Nu tin prelegeri, doar constat pe baza celor existente. (Io)
rabdarea si atentia… probleme permanente
Ca fapt divers, eu circul foarte des pe acel drum nenorocit, am facut si accident. L-am lovit pe unu oprit pe acostament. Acea portiune de drum se numeste acostament consolidat si nu ai voie sa circuli pe el. Dar este imposibil pentru ca tu daca circuli regulamentar (100 km/h) vin masini din spate si îti da flesh-uri sa te dai mai pe margine