„Domnule primar, cred că este o mare greșeală! E aglomerație și mulți cetățeni au mentalitate de ciorditori”

Recent, primarul C-tin Toma a anunțat eliminarea taxatoarelor de pe autobuze și înființarea a douăsprezece tonete de vânzare a biletelor în diverse locuri din oraș.

Cătălin, un personaj care s-a remarcat în ultimii ani prin postările pertinente în privința transportului local, consideră că eliminarea taxatoarelor e o greșeală.

„Am aflat din presa locală că s-a luat decizia ca șoferii de autobuze să nu mai vândă bilete, taxatoarele redistribuite, iar biletele sa fie cumpărate de la anumite tonete. Cred că este o mare greșeală. În opinia mea va reapare blatismul, care la Buzău practic nu există acum. Soluția autotaxării nu cred ca este viabila pentru Buzău și Romania din cauza mentalităților de ciorditori a multor cetățeni și din cauza aglomerației din vehicule. Pur și simplu, uneori nu ai putea ajunge la aparatul de taxat. Ca părere personală, mai bine o mai lăsați așa o vreme, până când implementați sistemul de ticketing electronic. Cu cardul Transbus ai putea să încarci mai mulți bani o dată și ai scăpa de grijă. Sau ai putea plăti direct cu cardul de salariu, contactless, cum se practică în alte orașe”.

Citește și articolul: Din dispoziția lui Toma s-a pus în fiecare sală de clasă din Buzău

Cătălin propune ca variantă temporară, de compromis, posibilitatea ca șoferii să poată da bilete, dar cu un amendament:

„Ca soluție  de tranziție, vă dau exemplul multor orașe din Marea Britanie unde șoferii vând bilete și abonamente dar șoferul nu umblă efectiv cu banii. Cum se face asta ? La urcarea în autobuz și în stații sunt afișe care spun explicit că șoferul nu dă rest. Fie călătorii vin cu bani potriviți, fie nu primesc rest. Adică, să zicem, dacă biletul e 1,5 lei și nu ai bani schimbați, treaba ta, pui 5 lei în cutie și urci, dar nu primești rest. Lângă cabina șoferului este o cutie sigilată, în care călătorii pun banii, fără ca șoferul măcar să-i atingă. În felul ăsta călătorii se auto-educă să vină cu bani potriviti. Părerea mea e că autotaxarea nu este viabilă pentru Buzău și poate produce mai multe pagube decât avantaje”.

Primarul C-tin Toma i-a răspuns lui Cătălin că „mentalitățile pot fi totuși învinse.  Am îndreptat propunerea dvs. spre conducerea Transbus. Vom vedea!”

Citește și articolul: Reclamație amuzantă. „Cred că muncitorilor le-a rămas material și l-au pus aici pe tot”

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.

loading...

11 comentarii la „„Domnule primar, cred că este o mare greșeală! E aglomerație și mulți cetățeni au mentalitate de ciorditori”

  • Nu e nici un interes să comentez, dar tentația multora este să nu cumpere bilet. Umblă taxatoarele după ei și unii abia scot 1.50 lei că poate trece timpul și coboară fără să plătească. S-a mai incercat cu capsatoare și apoi s-a renunțat.
    Nu intodeauna călătorii plătesc la aglomerație, iar când vine supracontrolul și-i găsește, în loc să le vândă câte 10 bilete ca pedeapsă (prevăzută în HCL), invinovătesc taxatoarele care nu au nici o contribuție la situație. Dacă se constată că intenționat taxatoarea nu a livrat biletul, atunci acesta să cumpere 10 bilete. Ulterior, după montarea aparatelor, nici nu mai scot bilete. Trebuie gândite situațiile, iar supracontrolul să constate și să ia măsuri și împotriva călătoriilor frauduroase, ajutând taxatoarele fără să le caute nod în papură, doar ca să -și dovedească activitatea. Iar dacă taxatoarea este neglijentă și are alte preocupări, atunci să se stabilească măsuri corecte și nu ca supracontrolul sa fie obligat la abuzuri impotriva șoferilor și taxatoarelor care caută să-și facă treaba cu trudă. Domnul director Toader este un om care iubește disciplina și respectă omul, însă în acest mod de se efectua activitățile pe autobuz, cred că nu e informat suficient.
    Ar fi foarte CORECT dacă s-ar reveni la uniformă, pentru ca să vadă călătorii unde este taxatoarea pentru a cumpăra bilet.
    Cu multă stimă!

    Răspunde
  • Acele denivelări la trecerea de pietoni nu ar fi rele dacă ar fi fost puse mai mult ca simulare. Nu cum sunt acum. La autovehiculele cu garda jos la acele denivelări s-ar putea rupe conductele de frînă. Ca urmare la următoarea trecere de pietoni cauți să pui frînă și surpriză poți să treci peste pietoni indiferent de viteză fără să fii tu vinovat. ia cineva în considerare acest aspect sau devine ceva fantastic. în final șoferul e vinovat că a omorît un pieton nu cei care își bat joc cu acest proiect de oraș si așteptă să se producă întîi victime și după aceia să facă ceva, nu știu ce.

    Răspunde
  • Eu nu inteleg cu ce gandeste reclamantul.
    Adica daca biletul e de hartie simpla o sa fie multi care nu cumpara si merg la risc, insa daca face biletul pe hartie cu cip (eticket) o sa faca lumea coada sa umple cipul cu bani?
    Pe ce lume traieste individul.
    Il invit sa stea macar cateva zile in Bucuresti si sa foloseasca transportul in comun.
    Sa vada ce minunat e sistemul de bilete cu cip… nimeni nu isi cumpara bilet, ii numeri pe degete pe aia care valideaza bilet la RATB si la care bipuie validatorul ca VALIDAT.
    Majoritatea ori dau de forma un bilet gol prin fata care bipuie ca INVALIDAT, ori nici macar nu se streseaza sa se prefaca ca au binevointa de a valida.
    Ii numeri pe degete pe aia care valideaza bilete ok, si de obicei sunt oamenii aia care se prezinta curati, aranjati, educati… adica raritatile Romaniei.

    Răspunde
    • Deci, Cătălin are mai multă dreptate într-un caz și mai puțină în altul. Are dreptate când spune că românii sunt cam golănași (și merg fără bilet) și greșește când consideră că dacă se va introduce e-ticketing vor fi mau mulți cei care își cumpără bilet.

      Răspunde
  • In Anglia nu este asa cum spune domnul Catalin toata lumea merge cu un card care se poate alimenta de la orice chiosc, magazin iar ei pot urca in mijloacele de transport numai pe usa din fata unde atinge cardul de un aparat si se aprinde un led verde(contactless) . Nici vorba de bani lichizi sau vre-o cutie de pus bani.

    Răspunde
  • Eu cred ca aia cu cutia milei din autobuzele din UK e mit urban romanesc.
    Nu am vazut asa ceva in realitate,

    Răspunde
  • Scuza cu aglomeratia nu tine, ca de obicei capsatoarele sunt puse langa usi, si intri, capsezi, si avansezi spre un loc.
    Aia e scuza „ciorditorilor”, n-ai cum sa nu ajungi la un capsator din moment ce treci pe langa el cand te urci in autobuz.
    Mai degraba unii merg cu un bilet in buzunar necapsat, si cand vine controlul mint si spun ca abia s-au urcat si n-au avut timp sa capseze, sau ca e aglomeratie si inca n-au ajuns. Penibila scuza, trebuie sa fii retardat sa o crezi.

    Răspunde
  • Spuneam că eu sunt mai de modă veche .Pe vremea mea ,te urcai în autobuz prin partea din spate ,unde dădeai nas în nas cu casierița .Aceasta îți dădea bilet și tu avansai corect mai departe .De coborât se cobora prin față ,și aia era toată călătoria .

    Răspunde
  • Eu declar de acum ca o sa merg fara bilet si cand vad supracontrolul ma dau jos. Bineinteles o luna la inceput imi iau bilet pana le invat pe cele sau pe cei de la supracontrol. Asta daca o sa fie ceva nou. Ca pe taxatoare le cunosc. Este o buna metoda sa mai mergem si noi gratis. Va felicit domnule primar si va aduc la cunostinta ca nu sunt singurul.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.