E primul exemplar care a circulat la Buzău

Timp de o lună, pe șoselele Buzăului, a circulat – în probe – primul cap tractor 100% electric.

Încercarea a fost făcută de firma buzoiană GreenTech din Parcul Industrial de la Frasinu:


GreenTech a folosit un camion electric Scania R40 A4x2NA care se încarcă 100% într-o oră și jumătate.

Autonomia îi permite parcurgerea unei distanțe de 350 km la o încărcătură de 40 de tone. Funcționează pe 6 pachete de baterii cu un total de 624 kWh (468 kWh disponibili).


GreenTech a folosit camionul pentru aprovizionarea celor două fabrici de reciclare și producție din Buzău și Urziceni.

Mai exact baloții PET au fost transportați din depozitele din Ilfov și București către fabrica de reciclare din Buzău. Apoi, același camion a dus fulgii de plastic rezultați de la Buzău la Urziceni – la fabrica de fibră poliesterică din jud. Ialomița.

Concluzii „cu adevărat impresionante”

„Camionul electric Scania de 40 de tone ne-a depășit toate așteptările în materie de performanță și a evidențiat un impact semnificativ asupra mediului”, a anunțat GreenTech la finalul testului de o lună:


Dacă, pe viitor, GreenTech va monta pe clădire și panouri fotovoltaice, așa cum e acum la modă, folosirea camionului va însemna și reduceri considerabile cu plata carburantului.

Așa că, așteptăm de la GreenTech, pe viitor, anunțuri despre panouri și achiziționarea primelor camioane electrice.

E și mai ieftin (în timp), iar pentru mediu e senzațional: 1) Nu mai sunt emisii la fabricarea motorinei și 2) Nu mai sunt emisii la arderea motorinei


Citește și:

loading...

11 comentarii la „E primul exemplar care a circulat la Buzău

  • Politica așa-zis verde cred că va îngropa industria auto europeană. Chinezii de la Geely intră pe piața românească cu un SUV alimentat cu motor 1,5TD și nu cu o electrică.

    Răspunde
    • Volkswagen tocmai a anuntat zilele astea ca are in vedere inchiderea a doua dintre fabricile sale din Germania. Ce inseamna asta? Ca Germania tocmai si-a tras un glont in picior cu toata mizeria asta numita „Green Deal” si ca, din cauza acestui glont in picior (VW e doar primul, vor urma si alti constructori care isi vor inchide fabricile din Germania si din Europa) va fi mancata de lupi (China, in special, care abia asteapta sa „invadeze” piata europeana cu masini ieftine dar care acum nu poate pentru ca exista un protectionism care va disparea in momentul in care va disparea subiectul de protejat – industria auto europeana).

      Si uite asa, desi unora le-ar putea suna exagerat, cand va cadea Germania va cadea toata sandramaua numita „Uniunea Europeana” si ne vom trezi din nou singuri in bataia vantului geo-politicii mondiale.
      Dar hei, nu conteaza toate astea, important e ca principala industrie a oraselului nostru este reciclarea gunoaielor si ca asta nu ne afecteaza sanatatea deloc! Exact cum cei de la Ploiesti traiesc fericiti in toate mirosurile alea dubioase care, desigur, nu sunt periculoase pentru nimeni.

      Răspunde
  • OR SA FIE NISTE PANARAME DE MASINII CIND TE LUMEA MAI DRAGA IAU FOC SI UITE ASA SE DUC BANI NOSTRI PE MASINI TOT MAI BUN DISEL SI BENZINA

    Răspunde
  • …uite așa se strică asfaltul de pe șosele!…

    Răspunde
    • Nea Vali sunt bani privați, sa nu te mai frece atâta de treburile unei firme.

      Răspunde
  • Iar incepe serialul cu „electricele sunt ecologice”…
    Babaieti, astea e propaganda pentru platita de Beijing, ca aia au monopol pe baterii si, in timp ce va baga voua gargauni in cap cu electricele, ei si vad linistiti de treaba cu motoare Otto si Diesel pentru ca, n-o sa va vina sa credeti, per total sunt si mai economice si mai putin poluante.

    Voi ardeti-o in continuare cu „este electric, este verde, este nepoluant” si o sa ajungeti sa mergeti cu bicicletele pe pistele foarte frumos amenajate de firmele de casa ale primarilor rosii care sunt tot mai multi in Romania ( primarul rosu este primarul cu inima de comunist, nu este neaparat primarul PSD. Sunt multi primari PSD care nu sunt rosii asa cum foarte multi primari care nu sunt de la PSD mustesc de comunism).

    Ca sa o ardem pe argumente : Volvo, un constructor responsabil pe care il luase gura pe dinainte si a apucat sa spuna ca pana in 2030 toate masinile pe care le va produce vor fi electrice tocmai s-a razgandit si a anuntat ca vor fi hibride, nu electrice.

    Răspunde
  • 40 de tone cu tot cu camion, nu incarcatura!

    Răspunde
  • Interesant sa vedem, cum se vor recicla acumulatorii masinilor electrice dupa epuizare.Oare procesul respectiv,nu va fi unul poluant? Vom vedea peste cativa ani.

    Răspunde
    • Dar cat costa camionul? Are cineva prețul?

      Răspunde
  • Până și Volvo, care până la urmă este al chinezilor, renunță la electrificarea totală pe care p dorea realizată până în 2030.
    😉

    Răspunde
  • Utilizarea primului cap tractor 100% electric la Buzău este cu siguranță o inițiativă inovatoare și promițătoare pentru viitorul transportului sustenabil în România. Dar cum vor reuși companiile să gestioneze costurile ridicate de achiziție și infrastructura de încărcare necesară? Este acest model de eficiență energetică cu adevărat fezabil pentru o implementare mai largă

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.