Eroare de proiectare. Stație amplasată greșit
E clar, aici a greșit proiectantul Bd. Unirii.
Stația de autobuz din fotografiile de mai jos nu trebuia amplasată (chiar) în intersecție:
Amplasarea stației în intersecție a „furat” o bandă extrem de importantă traficului autoturismelor.
Nu se mai făcea cârd de mașini în spate, DACĂ AICI ERAU TREI BENZI! Pentru înainte, stânga și dreapta.
Stația de autobuz trebuia pusă la piață
Aici, în vecinătatea acestei treceri de pietoni, „de la piață”, cum îi zic buzoienii, TREBUIA AMPLASATĂ STAȚIA DE AUTOBUZ. Era bine și pentru călători (aici e „vadul”), era bine și pentru trafic. În acest fel, rămânea o bandă de preselecție în intersecția cu Bălcescu (în locul stației de autobuz)!
Dacă proiectantul nu făcea această eroare (păcat că nimeni n-a citit proiectul și nu i-a atras atenția în timp util) nu mai era nevoie ACUM ca Primăria și Poliția Rutieră să caute soluții disperate (vezi schimbarea sensului pe str. Lt Godeanu) pentru a micșora din coloana de mașini de pe bulevard.
Cine-ar fi crezut ?
Da, cine-ar fi crezut că problema proiectului de pe Bd. Unirii nu va fi eliminarea totală a locurilor de parcare, ci neajunsul ascuns al acestei intersecții ?
Eliminarea locurilor de parcare a ajuns să fie privită cu ochi buni de majoritatea buzoienilor („Unirii arată acum a bulevard”), dar cum facem să scăpăm de coloana de la McDonalds – întinsă până înspre Colonel Buzoianu ?
Rămâne, de săptămâna viitoare, să vedem ce succes va avea schimbarea sensului pe str. Lt Godeanu (vezi știrea de mai jos):
Da nu trebuia Primăria să citească și ea proiectul și să atragă atenția? Că până la urmă ei știu cel mai bine orașul
„Eliminarea locurilor de parcare a ajuns să fie privită cu ochi buni de majoritatea buzoienilor („Unirii arată acum a bulevard”)”.
Reporterul a citit și comentariile sau doar articolul lui?
Eu zic ca daca e prezentata si sustinuta corespunzator, se va da acceptul pentru mutarea statiei pe amplasamentul propus de tine, Auras.
Aia, ca asa e proiectul, nu e voie etc, nu mi se par ok.
S-a identificat o problema pe care nu au putut sa o banuiasca atunci, nu-i nimic, se corecteaza.
Sunt satul de gargaragii si comentaci care spun ei ca totul trebuia sa fie perfect, cand e facut de altii, desi ei sunt vai de capul lor, parcheaza pe unde le vine etc etc.
Se descopera erori la navele spatiale, vezi lansarile anulate, vezi accidente etc.
Turcii au amanat testarea avionului lor stealth etc.
Da’ buzoienii caraie la cea mai mica problema, asta dupa ce aproape 30 de ani au acceptat sa fie carati ca vitele in ‘maxi-taxi’… iar aia ‘smecheri’ si-au luat ‘benvee’ de la gunoiul vestic, da’ ei stau in blocuri jegoase, nu au locuri de parcare, dar vor sa le ‘dea’ cineva…. Prostu’ pana nu e si fudul, parca nu e prost destul…
Da, și eu m-am gândit la asta. Demolată stația de autobuz și mutată la piață.
@Io
Tocmai oamenii ca tine au facut posibili acei 30 de ani. Lingai, slabi observatori, incapabili sa prevada o problema, ignora opinii. Si cand apare problema, deturneaza culpabilitatea. Esti singurul fudul pe aici.
In sfarsit un om care gandeste. Bravo, nota 10!
Greseala primordială e sensul unic introdus pe Buzoianu care a aglomerat centrul. De ce? Pentru ca Politia locala nu a fost in stare sa împiedice stationarile și să fluidizeze traficul in zona clinicilor medicale
Io, comunistule, ce răutate viscerala ai fata de semenii tăi care mai produc ceva prin orașul ăsta ca să-ți plătească ție asistenta sociala, sa poți parazita în liniște și pace fiindcă unii îți permit acest lucru !!!
Îmi vine sa vomit când îți citesc anumite postări !
….”păcat că nimeni n-a citit proiectul și nu i-a atras atenția în timp util”!
Bun așa, Auraș Tereacă! Acel sau acei „nimeni” nu cumva aveau această obligație în fișa postului? Primesc cumva salarii da bugetar sau fac voluntariat la primărie? Dacă domnul Toma „nu poate face nimic” în privința proiectantului,pe salariații dumnealui îi poate „deranja”? Ori sunt „ai noștri” și este bine așa!!
Un succes. Foarte bun proiectul. Proiectantul merita o premiera din fondurile europene și din partea primăriei ca a făcut treaba buna la Buzău pentru ca a gătuit toate intersecțiile de pe bulevardul unirii.
Problema Nr 1 asta e ! Eliminarea locurilor de parcare! S-a greșit total cu acest proiect. Ținut ascuns intenționat. Era mult mai bine fără el.
Primarul din Oradea a facut 7 pasaje subterane in centru. Toma mereu e comparat cu Bolojan, dar realitatea e trista. La ei se decongestioneaza, se fac proiecte benefice, pe cand la noi se distruge si infrastructura aia chinuita care exista deja. Au disparut benzile de incadrare peste tot, au aparut numai semafoare, despartitoare, blocatoare, incurcatoare. Numai sarma ghimpata nu ne-a pus, dar cred ca urmeaza. Iar unirii nu buzoienii au zis ca „arata acum a bulevard”, ci unu Ticlea, prieten la ciolan cu PSD-ul. Nu ne confunda pe noi cu prietenii tai, politicienii.
O să râzi, dar pasajele alea din Oradea sunt lăudate doar pentru ‘frumusețea’ lor, pentru că acum, și la Oradea, acele pasaje nu au făcut decât să mute aglomerația în alte locuri.
Faptul că poți circula rapid pe o zonă nu face decât să mute aglomerația altundeva, vezi cum e și la noi cu Unirii, ‘gâtuită’ de amplasamentul nefericit al stației prezentate de Auraș.
Știu că e greu, dar daca studiați, veți vedea/înțelege că lărgirea străzilor sau crearea de parcări NU sunt o soluție, nu vor ține pasul cu numărul imens de mașini înmatriculate, astfel că abordarea asta e o fundătură, nu poți lărgi străzile la infinit, nu poți face parcări ‘fără număr, fără număr’.
Asta au făcut vesticii acum zeci de ani și s-au dat cu capul de pereți până au ințeles că nu pot face față nici chiar ei. Si acum indeparteaza masinile din orase, fac spatii verzi, pietonale.
Romanii nu si nu, ei vor tot ca taranetii, sa-si parcheze ‘benveele’ sub geam… vor sa mearga ‘omul-și-benveul’, le pute autobuzul, le pute bicicleta…
Uite, eu tot propun asta domnului Toma: sa nu se mai permita decat inmatricularea masinilor electrice si a celor minim Euro 5, iar cele sub Euro 5 sa fie verificate drastic la ITP si duse la Remat. Ca polueaza orasul, inhalam cu totii la noxe otravitoare si paoi ne miram cand noi sau rudele noastre ajungem pe la spitale…
La fel, conditionata inmatricularea masinilor de dovada existentei locurilor de parcare. Nu ai loc, nu inmatriculezi! In felul asta te gandesti INAINTE sa iti cumperi rabla! Nu o cumperi si apoi cersesti sa iti dea Toma parcare, de parca Toma te-a silit sa iti iei masina!
Alta solutie, este permiterea circulatiei autoturismelor cu minim 4 persoane pe benzile de autobuz, asa cum se practica pe afara, adica HOV ‘vehicule cu grad mare de ocupare’.
DAR montate camere video la intrarea pe fiecare tronson de banda de autobuz si sanctonat direct fiecare târlicar ‘jmecher’ care circulă fără drept pe acolo.
Din păcate, fără măsuri dure, românii și buzoienii nu înțeleg civilizația, ei știu de ghioagă..
In mintea ta de neomarxist, da, nu se rezolva nimic cu acele pasaje, adica nu sunt eliminate masinile, sa revenim la bicicleta, caruta sau ce mai ai tu in cap.
Daca erai ecologist adevarat, nu doar ipocrit, stiai ca degeaba e Euro 6 daca este un bolid de 3 tone si motor de 500 cai, polueaza cat 3 Golfuri IV cu motor 1.4 Euro 4, de care au aia care te incurca pe tine pe strazi.
Am studiat bine cu cine avem de-aface, astia care urla cu interzicerea masinilor sunt ori parveniti cu X5 care nu au loc de saraci pe sosele, ori inadaptati autisti care nu au fost in stare sa ia permisul. Rar e vreunu bine intentionat si nu este vorba de fapt despre capra vecinului.
As fi de acord doar daca s-ar baga mijloace de transport peste tot, iar orice persoana cu functie publica prezenta sau trecuta (primar, senator, ministru, secretar de stat, consilier) sa nu aiba voie sa mearga cu niciun fel de masina, pedeapsa cu puscarie de la 5 la 10 ani daca e prins. Si dupa aia, da, sa se baxe taxe, sa se rareasca, sa se impuna standarde Euro 15, sa se treaca pe electrice. Dar aia cu functii sa nu aiba voie nici electrica, nici nimic, doar pe jos si in autobuz/tren. Nu sa interzica masinile pe benzina si alternativa sa fie electrice la 150 mii euro cu care sa mearga doar hotii din primarii, iar saracii ca sardinele in autobuze. Ca ei sunt perversi, asa gandesc, bagam interdictii, taxe, la gunoi cu Loganurile, iar noi sa defilam cu Tesla de 150k euro fara sa ne frecam de toti saracii pe strazi, sa avem loc.
Ce te faci când nimerești de partea nedorită a ghioagei? Acum te plasezi unde crezi că e ok. Timpul poate schimba asta.
De ce să nu fie mutați în pădure cei fără mașini? Acolo nu le trebuie. Aer curat, spațiu verde…. ghioage câte vrei.
Am fost la Oradea și nu am văzut să încurce acele pasaje. Pe unde sunt ajută. Aaaa, că sunt și zone unde se aglomerează traficul este normal, dar pe unde sunt pasaje ajută.
Asta cu să se înmatriculeze doar autoturisme cu normă de poluare Euro 5, sau după, mi se pare o inepție. Ce facem cu cei (mulți!) care câștigă minimul pe economie (și nu ii mai pune in fata pe cei cu „benvee” că nu am văzut atât de multe pe Unirii, când se putea parca)? Ce facem cu autoturismele de care spuneți (Euro5 +) care au probleme și poluează mai mult decât un amărât de Logan de 1.4, eventual pe gpl?
La fel și cu înmatricularea autoturismelor condiționată de deținerea unui loc de parcare. De exemplu, stau la bloc, licitez pentru loc de parcare (sic, dar nu pot, deci nu am dreptul la autoturism), să zicem, îl câștig (urcând prețul peste posibilitățile celorlalți vecini), să zicem, iar apoi sunt două variante: 1. anul următor nu mai plătesc și atunci ce facem radiem din circulație mașină?, și 2. vecinul căruia i-am luat locul de parcare se trezește cu mașina radiată?
În plus, eu nu am auzit de așa ceva în Europa.
Ne dăm mari europeni dar ne comparăm cu Japonia, SUA…
Io, ai fi fost un bun colaborator al #securității, probabil ai și fost !
In alta ordine de idei, trăiești (împreună cu încă vreo 2 insi de pe-aici) într-o lume complet paralela fata de noi, astilalti, pe la Oradea clar n-ai fost, prin Buzău ești maxim șofer de week-end !
Din celălalt sens ce mai e? Nu e alveolă de stânga, dar nici stație de autobuz.
Pe sensul dinspre Tribunal spre Unirii Sud, cine a proiectat colțul ăla de trotuar de aproape trebuie oprit pentru a vira la stânga?
În schimb singura formă veche păstrată în forma inițială este și cea mai problematică, respectiv virajul la dreapta, din Bălcescu pe Unirii.
La intersecția de la CEC, acolo ce stație mai este de s-a renunțat la alveola pentru virat la stânga, spre Episcopie dinspre Avion?
La intersecția ACR, dinspre Ploiești, unde e stație bus tot pe modelul incriminat, în intersecție, de ce se face coadă?
Intrarea pe Unirii Sud, cine a proiectat-o îngustă?
E clar, UE a greșit, noi aveam proiectul beton, așa-i??! Vă mai bateți voi joc mult de noi?
Am ajuns să citim „presa” pentru a ști pe unde mai putem circula.
Dacă nu mergi cu mașina o săptămână te trezești pe interzis.
Bine, exagerez. Dar nu prea mult!
Sunt un critic al proiectelor primarului Toma,dar pe tema asta pot spune ca a reușit sa dea un aspect curat și mai modern bulevardului.Cat despre blocaje,în afara de acesta din centru,nu mai exista altul.Se poate rezolva cu o perioada mai lunga la verdele semafoarelor.Nu e chiar o tragedie.
Nu mai exista alte blocaje în oraș ?!
Este că nu prea circuli prin oraș ?!
Ieri, in doua momente ale zilei, aproximativ ora 12 și aproximativ ora 16 era coada pe Transilvaniei, de dincolo de mini rondul de la Constituției, până în Unirii și pe Titulescu, aproape de la jumătatea lui, până la Uniri, cred c-am facut o juma de oră pe acest al doilea segment mentionat.
Pe Marghiloman ai circulat vreodată să vezi coada tocmai de la podul din bariera Brăilei și până în Unirii, din cauza porcoiului de semafoare așezate și la cativa zeci de metri unul de altul (in 15 secunde de așteptare se strâng 20 de masini in coloana) ?
Pe Aleea industriei ai mers vreodată ?
Sa vezi coada de la Sisecam și până în Unirii Sud.
Prin Broșteni circuli ? Sa vezi coada de la Constam și până la Carrefour ?
S.a.m.d.
Orice strada care se varsă în Unirii ori este faultata de vreun blestemat de semafor, a devenit aglomerata.
Problema nu-i doar X sau Y motiv ci un cumul al tuturor motivelor: din 3 – 4 benzi am rămas cu 2; daca înainte aveam benzi de încadrare stânga și dreapta, acum nu mai există nicăieri, astfel că cei care merg înainte trebuie să aștepte după cei ce virează la dreapta care, la rândul lor, așteaptă după pietoni și după cei ce virează la stanga care, fiind in viraj strâns, vor circula foarte încet sau trebuie sa astepte, la rândul lor, să se facă roșu pe sensul opus (idioțenia de semaforizare de la intersecția cu Prutului); timpul la semafor s-a scurtat fiindcă au trebuit băgati și timpii semafoarelor autobuzelor, semafoarele nu mai sunt sincronizate aproape deloc, frecvent oprești la absolut fiecare semafor, altădată opream o data sau de doua ori pe toată lungimea bulevardului.
Mai mult verde la semafor înseamnă, implicit, și mai mult roșu, atunci când îți vine randul sa aștepți, adică mai multe mașini care se aduna in coloana.
Aspect curat și modern ?!
Cu ce anume, exemplificat punctual, este mai curat și modern bulevardul Unirii fata de altădată ?!
Pe Industriilor si Drăgaicii se face coadă că sunt lucrări pe 1 Decembrie. Mai sunt maximum două săptămâni de lucru la terasament și apoi cum prind o zi bună toarnă binderul. Și s-a terminat cu blocajele acolo.
Cunosc deja, stimate reporter, îndemnurile la calm și răbdare !
Iată că am am avut răbdare să se definitiveze și lucrările de pe Unirii și traficul nu s-a îmbunătățit absolut deloc, nici n-ar avea cum !
Inca o eroare ?
… rezolvă boala ‘ics’…în curând …sigur și eficient:
https://www.activenews.ro/stiri/Boala-X-pe-agenda-Forumului-Economic-Mondial-la-conferinta-anuala-de-la-Davos-Ar-putea-provoca-de-20-de-ori-mai-multe-decese-decat-pandemia-de-Covid-186802
Și Ceaușescu reușea să facă ordine pe șosele limitând circulația cu nr pare, respectiv impare.
Se pare că a fost înlăturat degeaba.
Da, blocaje sunt destule dar poate tu mergi cu autobuzul sau cu bicicleta.
Eu recunosc, muncesc să pot merge cu mașina personală unde vreau eu!
Nu aplica si aici niste criterii de performanta pentru salarii ca la profesori? Erau niste discutii despre asta. Sau aici aunt bani de cheltuit, cetateni de chinuit, ei au masina de serviciu si timp sa contemple in trafic ca traim viata prea pe repede inainte, cand cei de jos doar se grabesc catre unde au treaba.
S-a gresit? Nu se poate! Primarul greseste? Sau a semnat „ca primaru'”.
eu zic ca buzoienii au gresit.