Florescu, convins de Toma: „M-am răzgândit. Primăria poate și chiar trebuie să angajeze firme de avocatură. Sunt procese complexe, legea permite”
Buzoienii.ro a scris aici zilele trecute despre intenția municipalității de a remunera avocați sau firme de avocatură din afara Palatului Comunal pentru a reprezenta primăria în justiție. Proiectul a fost aprobat azi de consilieri în ședința CLM, însă a stârnit înainte ample polemici. Gaz pe foc a pus încă din ședința precedentă C-tin Florescu, consilier local și fost președinte al Tribunalului Buzău. Atunci, Florescu a opinat că nu-i legală și nici oportună angajarea unor avocați independenți de către primărie.
„M-am răzgândit. Am acest drept, am studiat atent această speță, și mi-am schimbat punctul de vedere. Există în lege un alineat care prevede că în situații excepționale o primărie poate angaja avocați independenți sau firme de avocatură. Noi ne aflăm chiar în această situație. Primăria nu mai are decât doi juriști, iar procesele sunt cu sutele, iar unele dintre ele foarte complexe. Deci, nu doar că e legal, în cazul nostru chiar se impune să facem așa. E vorba de bani publici, sunt procese de valoare mare, de milioane de lei, e nevoie de profesioniști în domeniu. Am venit aici la primărie, am luat dosar cu dosar, sunt spețe complicate, primarul are dreptate. Dar, atenție, nu ne garantează nimeni că aceste procese vor fi și câștigate. Totuși, trebuie să ne asumăm acest risc”.
De partea cealaltă, a opoziției, C-tin Ionescu a întrebat de ce nu se angajează avocați, odată ce organigrama primăriei a fost deblocată și dacă nu cumva achiziționarea de servicii juridice e ilegală câtă vreme în Primărie există un compartiment juridic. La rându-i, Silviu Roșioru a acuzat că suma totală de 5,2 miliarde de lei vechi, a fost împărțită în patru pentru a nu se organiza licitații și a se proceda în acest fel la atribuiri directe, pe sprânceană.
„Avem 566 de procese la diferite instanțe, pe spețe diverse, din care 399 sunt cu sume de recuperat. Plus cele de pe legea 10 cu retrocedările. E imposibil ca ăștia doi juriști pe care îi mai avem în primărie să facă față. Avem procese grele cu Curtea de Conturi, Compania de Apă etc. Avem un proces în care suma în discuție e de 27 de milioane de euro. M-aș bucura ca juriștii din primărie să rezolve măcar procesele de pe legea 10. Avem termen până la 1 iunie. Dacă până atunci nu rezolvăm, voi primi eu, pe persoană fizică amendă. Suntem într-o situație disperată. Vă rog să votați acest proiect, altfel primăria riscă să piardă sume uriașe. Vă mai dau un singur exemplu. Compania de Apă a prevăzut în buget 2,5 miliarde de lei vechi ca să lupte împotriva noastră, a Primăriei. Noi l-am opus pe domnul Sălcuțan, care a făcut muncă patriotică, n-a primit niciun ban, ba dimpotrivă, a pus de la el”.
„În general, un avocat poate duce o încărcare de maximum 30 de procese. Depinde de complexitatea lor. În unele cazuri complicate e necesar a se face contracte cu case de avocatură. Sunt procese în care e nevoie de avocați specializați în mai multe domenii: administrație, contabilitate, contencios, litigii de muncă, probleme fiscale etc. Ei lucrează în echipă, coordonați de un alt avocat. Un astfel de exemplu e procesul Primăriei cu Compania de Apă. N-ai cum să te descurci cu juriștii primăriei care nu sunt specializați pe legea societăților comerciale. Iar acest proces în principal la asta se referă”.
Auraș Tereacă