Iată de ce. Deosebire față de restul garajelor din Buzău

Sunt aici peste o sută de garaje.

Vorbim de Aleea Castanilor situată între Bd. Bălcescu și zidul Cimitirului Dumbrava (între muzeu și CJ Buzău).

Deși primarul C-tin Toma a anunțat că în 2019 vor fi desființate toate garajele de pe domeniul public, în acest caz situația e mai complicată.

„Aceste garaje nu au fost făcute de noi proprietarii, precum în alte părți. S-au construit în anii 70 odată cu blocurile repartizate fabricilor din Buzău. În plus, aceste garaje, după cum puteți vedea, sunt din beton. Au pereții, acoperișul și chiar fundația din beton. De asemenea, fiecare garaj este alimentat la energie și are panou propriu. Garajele au fost atribuite apartamentelor conform legii de atunci care stipula că „sunt pentru folosință veșnică”, întrucât pe atunci nu exista proprietate privată. Domnul primar a fost informat și am înțeles că va analiza mai atent această speță”, ne-au transmis proprietarii.

Aceștia i-au scris primarului pe buzaucityreport.ro, iar edilul-șef a anunțat că se va documenta în legătură cu acest caz.

În plus, locatarii și-au angajat avocat și au dat primăria în judecată în încercarea de a împiedica demolarea.

„Uitați, doamna care deține acest garaj de pe colț, e mai în vârstă și nu vrea să aibă probleme, a contactat o firmă de construcții pentru a-i demola garajul. Numai că angajatul firmei când a ajuns aici și a văzut despre ce-i vorba a refuzat să execute lucrarea. În primul rând pentru că demolând garajul dânsei i-ar fi afectat și acoperișul garajului vecinului. Apoi, nu putea să dărâme câtă vreme pe aici trec cabluri electrice, fiecare garaj fiind branșat în mod legal la energie”, a adăugat un deținător de garaj.

E de văzut cum se va încheia această speță, care pare specială față de restul situațiilor din Buzău.

În alte locuri, în Micro III de pildă, pe strada Frăsinet și lângă zidul episcopiei, deținătorii de garaje s-au conformat somației emise de municipalitate și au desființat garajele.

Te rugăm, distribuie acest articol în caz că ți s-a părut util/interesant!


Citește și: Un pericol ascuns ieșit acum la iveală. FOTO + VIDEO

Așteptăm idei/sesizări/ponturi pentru articole pozitive/negative la telefon/SMS 0721.540.938, pe e-mail la aurastereaca@gmail.com sau la facebook.com/auras.tereaca.


Dă, mai jos, CLICK pe „Îmi place” pentru a primi zilnic știrile buzoienii.ro pe facebook.

loading...

16 comentarii la „Iată de ce. Deosebire față de restul garajelor din Buzău

  • Nu este corect. Aceste garaje sunt folosite pe post de cămară sau depozit de vechituri și mașinile ocupă un alt loc . Suntem locatari care efectiv nu avem unde parca .

    Răspunde
  • 3 sferturi din acele garaje sunt folosite ptr depozitare diverse, unele sunt focar de infectii, stau chiar aici si va spun sincer

    Răspunde
  • De ce nu este corect domnule anonim? aceste constructii au acte identice cu apartamentul unde locuiti dvs (daca spuneti ca stati in zona), adica autorizatie constructie definitiva + teren dat in folosinta vesnica + aceleasi utilitati: curent electric de pilda. Garajele au fost construite in aceeasi epoca cu blocurile, platindu-se bani multi, asa cum s-au platit si pe apartamente in anii ’70. Nu e nimic diferit. Cum ar fi ca blocul dvs. sa fie demolat? situatia juridica este identica. Ia uitati-va atent ce scrie pe actele dvs de la apartament la rubrica teren. Este al dvs? Nu cred, e dat in folosinta. Aveti acte ca la garaje. Haideti sa fie lumea corect informata dpdv juridic si nu sa devenim hateri inutil si plini de invidie inutila! Respectivele garaje sunt probabil singurele din Buzau ce au astfel de acte!

    Răspunde
  • sa fie obligati sa ridice si betonul si mizeriile rezultate la demolare ca e tot al lor. nu sa le lase acolo ca niste nesimtiti!

    Răspunde
  • Intr-adevar, garajele respective sunt f vechi si probabil ce spun propietarii lor e corect. Sunt locatar si imi aduc aminte ca au fost construite in acelasi timp cu blocurile sau la scurta distanta, anii 60/70.

    Locuri de parcare avem insa putine, asta e adevarul: insa exista o solutie sa impacam si capra si varza. Vis a vis de garaje exista sute de metri patrati de teren nefolosit. Sute de metri inutili si nexploatati! Acolo ar putea fi realizate zeci sau sute de parcari de resedinta fara discutii! De ce nu se fac parcari acolo? Costul lor ar fi infim pe langa demolarea garajelor. In plus, se poate pune conditie ca garajele sa fie reabilitate sa arate bine.

    Răspunde
  • nu zau adica cei care au cumparat apartamentele au cumparat si o bucata din domeniul public….nu zau!
    in anii 1970 nu exista proprietate privata. ce sa vezi acum exista. garajele sunt pe domeniul public.
    primaria poate face ce doreste. puteti sa mergeti si la Haga ca tot degeaba. cititi legea!

    Răspunde
  • garajele au fost date în folosință cînd apartamentele erau proprietatea statului , o dată ce au fost cumpărate apartamentele garajele și-au păstrat proprietatea de închiriere, asa ca garajele aparțin statului iar contractele existente pot fi reziliate pentru ca nu exista proprietate privată a vreunui locatar

    Răspunde
  • Solutia e simpla, nu se asfalteaza zona pana cand nu se renunta la garajele insalubre.
    De ce sa bage banii acolo pentru niste cetateni rau intentionati… sa bage unde cetatenii sunt bine intentionati.

    Răspunde
  • Ba baieti si fetite care aveti ura-n gat de cand ati facut ochi, oamenii astia au atacat in instanta somatia Primarului, asteptati pronuntarea. Bravo lor pt curaj si spirit civic, pt voi astia cu huiduiala-n gat, siktir.

    Răspunde
  • Peste tot exista terenuri nefolosite, interesul primarului e sa fie locuri de parcare un pic mai putine decat e necesar, ca sa se ajunga la licitatie, sa plateasca lumea de 5, 10, 20 de ori mai mult ca pretul de pornire, iar masinile sa stea in intersectii.

    Răspunde
  • Corect, in anii 70 nu exista propietate privata.
    De acea domnule nici dumneata nu ai acte pe terenul unde se afla amplasat blocul! E tot al statului si acum. Ca se poate cumpara sau trece gratuit in propietate, se poate, asa e. Dumneata ai cumparat apartamentul de la stat asa cum si propietarii garajelor au cumparat garajele tot de la stat. Ai acte pe apartament, atat! Adica pe constructie! Ce e asa greu de inteles ca actele de la un apartament sunt identice cu cele ale garajelor? Au fost construite de acelasi constructor!
    Iar daca nu stiti istoria acestora, nu mai intrati in polemica cu fake news cum ca exista contract de inchiriere pt terenul garajelor. Nu domnule nu exista niciun contract de inchiriere sau de concesiune, cum sa existe asa ceva? Nu a existat niciodata! repet: propietarii sunt propietari pe constructie, iar terenul e dat in folosinta vesnica la fel ca si terenul unde se afla blocul dvs amplasat. Aceste garaje au alte acte precum celelalte de tabla care au disparut. Traim intr o tara libera in care dreptul la propietate trebuie respectat.

    Răspunde
  • terenul de sub bloc apartine primariei
    daca primaru are chef il vinde
    in londra daca cumperi un apart. il cumperi. dar terenu apartine ducelui de nu stiu cui. adica esti un fraierica.
    asa si cu terenu de sub garaj e al primarului
    mergeti la instanta
    o sa pierdeti ca si gardienii publici……dureaza dar pierdeti asta e sigur!
    Intre timp suferim noi care vrem ca garajele voastre sa fie demolate si sa va luati si borcanele de muraturi cu voi
    sau care vrem sa fie dati afara gardienii publici ca sa facem drumuri. dureaza dar or sa piarda!
    bafta!

    Răspunde
  • Se pare ca s- au adus probe incontestabile, iar Instanta a retinut printre altele ca respectivele garaje au fost edificate in baza unei Autorizatii de Constructie, la incheierea lucrarilor fiind incheiate procese verbale DEFINITIVE. Iar terenurile au fost atribuite in FOLOSINTA VESNICA.

    Astfel, tinand cont de cele de mai sus se poate subintelege de oricine ca nu sunt constructii provizorii (asa cum poate erau/ sunt celalalte garaje din Buzau) ca primarul sa le poata demola. Garajele cu siguranta vor ramane in picioare.

    Răspunde
  • Cel mai corect ar fi sa se demoleze iar primaria prin concas sa faca o parcare subterană si una etajată.
    Iar toti oamenii care au avut garaje sa nu plateasca pentru parcare.Iar restul sa plateasca conform legii.

    Răspunde
  • Ar trebui ca instanta sa apere intradevar drepturile celor care sunt vechi si ce detin garaje acolo dar ar trebui sa tina cont in totalitate si de restul ce detin masini.Fiindca Primaria administreaza frumusetea orasului.

    Răspunde
  • Buna ziua.

    S-a ajuns la vreo sentinta in speta de mai sus ?
    Sunt curios fiindca avem aceeasi problema in Timisoara. Garaje contruite cu autorizatie de construire de catre proprietari (pe cheltuiala lor) in anii ’60 in care au stat in chirie pana la revolutie (garajele fiind proprietatea statului la momentul revolutiei). Apoi dupa revolutie au fost cumparate (de la Primarie !) in baza legii 61/1990 si 85/1992 ca si anexe la apartamente (da, era posibil, asa era legea atunci). Garajele au CF individual si terenul apare ca „in folosinta”, exact ca in cazul CF apartamentelor. Terenul a fost acordat atunci IN FOLOSINTA (deci nu concesiune). Este exact statutul juridic pe care il au si apartamantele si terenul de sub bloc (adica terenul este al Statului Roman acordat in folosinta proprietarilor atat timp cat exista constructia).
    Acum se pune problema demolarii lor, dar situatie pare mai complicata decat credea primaria care nu a analizat in prealabil situatia din CF.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.