IMPORTANT. „La cererea asociațiilor de proprietari”

Informație importantă. Azi a fost modificat regulamentul parcărilor rezidențiale.


„Propunerea a fost făcută de Asociațiile de Proprietari. La dosarul de atribuire a locurilor de parcare rezidențiale va fi necesară o adeverință că solicitantul e la zi cu plățile pentru apă și canalizare, gunoi și – în cazul celor rămași la RAM – apă caldă și încălzire. Asociațiile de Proprietari speră că în acest fel numărul buzoienilor cu restanțe la întreținere se va micșora”, a explicat viceprimarul Ionuț Apostu.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat azi de consilierii locali, astfel că dosarul va trebui să conțină și această adeverință („datorii zero”) din partea asociației de proprietari.

Utilitățile vizate sunt cele „municipale”: apă rece, canal, salubritate, apă caldă și încălzire. Nu intră aici electricitatea, gazele, cablul tv și de internet etc.

Costul parcării rezidențiale la Buzău e mic față de alte orașe: doar 120 de lei/an.

Deocamdată e plătit doar de cei de la bloc, dar începe să fie cerut inclusiv de proprietarii de mașini de la case – în condițiile exploziei numărului de mașini de pe străzi.

Informație bombă. Primarul Toma a anunțat că doar în acest an în orașul Buzău s-au înmatriculat încă șase mii de autovehicule!

Citește și:

loading...

21 de comentarii la „IMPORTANT. „La cererea asociațiilor de proprietari”

  • UNDE II GASITI PE ACESTE MINTI LUMINITE CE VISEAZA SEARA PUN IN APLICATIE ZIUA NU I DE AJUNS CA SE PLATESTE IMPOZITUL SI NICI NU ATI TERMINATAT TOATE PARCARILE MAI ALES CELE DIN DOROBANTI TREBUIAU TERMINATE DE 4 ANI CE ZICEIT DOMN VICE AUD ZILE LOREDANA

    Răspunde
  • Nu este rea ideea, dar cum se aplică în cazul deținătorilor de autoturisme care nu sunt proprietari ci doar își au domiciliul în imobilul „arondat” parcării de reședință? Ca să nu mai spunem că legal, asociația de proprietari nu are absolut nicio treabă cu parcările de reședință, nici la atribuirea acestora, nici la întreținerea lor, nici dacă sunt ocupate de alții care nu ar avea acest drept, întrucât aceste parcări sunt amplasate pe domeniul public, nu pe „moșia” blocurilor din administrare, asociațiile nefăcând altceva decât să încaseze acele „cote de întreținere” și să facă plăți în numele proprietarilor către furnizorii de utilități contractați. Mâine-poimâine or să condiționeze și plata taxelor și impozitelor de achitarea „datoriilor” la întreținere, sau poate cine știe, chiar biserica să condiționeze înmormântările, cununia sau botezul de plata cotelor lunare de întreținere. Dar dacă cineva face o plată parțială a întreținerii, cum va „defalca” administratorul încasarea acesteia?

    Răspunde
    • 120 pe an???
      Așa aș vrea și eu!
      Dar,din păcate,plătesc de vreo 15ori mai mult.
      120…doar să ai prea mare noroc sau vreo pilă la URBIS.

      Răspunde
    • Luculutza, lasa-i nene, astia nici acum n-au iesit din comunism si n-o vor face vreodata! Nu-ti convine, esti tanar? Valea tata! Macar din Buzau …. Acum cat se mai poate! Nu-ti da prilejul sa regreti mai tarziu!

      Răspunde
  • Sa fie scoase din regulament contractele de comodat. Nu e Posibil într-un bloc cu 4 nivele 3 familii sa aibe 6 locuri de parcare, iar alții din alte blocuri deloc, și sa te învarti în jurul blocului și te rogi sa plece cineva. Eu inteleg ca se vrea ca să se circule cu autobuzul, insa mai suntem și navetiști și alt mijloc de transport nu avem pe diferite rute din județ.

    Răspunde
    • Nu e adevărat. Regulamentul prevede un singur loc de parcare de apartament. Se acceptă două masini de apartament doar acolo unde la atribuire s-au prezentat mai puțini doritori decat numărul locurilor de parcare.

      Răspunde
      • Dar ce spune Redacția dacă o bătrână, care nu are nici mașină, nici permis, face un contract de comodat pt. una dintre masinile vecinului? Dacă am 3 mașini pot avea 3 locuri simplu!

        Răspunde
        • Și ce poate face, legal, Urbisul în situația prezumtivă prezentată de dvs ?

          Răspunde
  • O masura ciudata, la limita legalitatii. Parcarile nu sunt ale asociatiilor de proprietari. De ce ar fi orice aspect din regulament conditionat de acestea? Semnat- un cetatean fara restante la intretinere. Decizia va ramane, desigur, in picioare. Iar buzoienii doar vor lua act de aceasta. Cand se pot transmite alte propuneri de modificare a regulamentului?

    Răspunde
  • Daca primaria acorda gratuit teren asociatiilor de proprietari, in jur de 10-15 mp de bloc (pe partea peretelui cu baile, ghena sau casa scarii), conditionand amplasarea de parcari modulare smart (nu Slatina style ci Germania, sau Sectorul 2 mai aproape) doar de catre Urbis, care sa le si administreze, Toma rezolva urmatoarele si rapid:
    – mult teren la sol cu asfalt, eliberat;
    – nu-l doare capul de implementare, de costuri initiale sau ulterioare;
    – cofinantare cu credit garantat de primarie (macar atat sa faca, pe modelul retelei cu apa ori rer), asociatia platind ratele precum in situatia reabilitarilor, la un cost de 1-3 mii $ locul de parcare, in cativa ani, din abonamente.

    Cand Toma va argumenta complet o decizie, il voi respecta ca atare. Cate masini au fost inmatriculate, am aflat. Cate s-au radiat?

    In oras sunt 1610 scări de blocuri cu 36331 locuinte din totalul de 50.445 (la 2018). Suprafata intravilanului orasului este de 4720 ha, inclusiv 266 ha spatii verzi (28 mp x 95.000 insi), 233 ha locuintele iar restul (- talciocul, oborul, centrul si cladirile de stat)… sunt strazi bombardate, fara trotuare adecvate, ocupate de masinile celor care stau la case, iar aici e problema legala, morala, sociala si economica a acestor parcari de resedinta.

    In rest, acest oras deschis devine din ce in ce mai birocratic, complet nelucrativ pentru locuitori.

    Răspunde
  • …e unul în blok la mine , a lucrat la urbis, mă -sa la urbis, acum el e policeman local , are 2 mașini , nu plătește nik!….

    Răspunde
  • Am avut ocazia să discut cu mai mulți președinți de asociații de proprietari, sau administratori, prin prisma faptului că activez în acest domeniu și mai păstrăm legătura între noi. Vă spun sincer că habar n-aveau de așa ceva și reprezentau asociații mari din orașul nostru. Ne-ar putea spune onoratul domn primar cam cine ar fi președinții de asociații care au cerut așa ceva? Nu ca să le facă cineva ceva, dar măcar să știm cu ce fosile comunistoide mai avem de-a face pe la blocuri. Ne-am cam săturat de astfel de personaje cârcotașe, care toată viața lor n-au făcut altceva decât să ia la „puricat” listele de plată și să constate că unii au putut să se realizeze mai mult ca ei. În viață poți avea probleme financiare destul de mari, poți rămâne chiar și temporar fără venituri, devenind astfel datornic și nu numai la asociație, dar majoritatea, când își revin din punct de vedere financiar, își rezolvă toate problemele de acest gen. Deci, să nu dăm cu pietre…

    Răspunde
  • DE CE MAI TE AGITI DACA LUCREAZA LA URBIS E MOCA DE LA PRIMAR NU SUNT MINA MINA INPREUNA SUNT O MARE FAMILIE BOS CLOSCARI ACUM MAI VIN SI ASOCIATILE DE PRORIETAARI CA SA SE SCOATA SI DE ACOLO BANI CA SA FUGA CU EI

    Răspunde
  • Asta cu contract de comodat nu prea merge. Dacă nu esti proprietar al autovehiculului nu ar trebui sa poți depune cerere pentru parcare de resedinta. Dacă masina este pe firma, sa stea la sediul firmei, pe domeniu privat.

    Răspunde
  • Văd că cei din primărie înțeleg bine ce-i arde pe locuitori dar în loc să rezolve problema, ei aleg să condiționeze indirect cotizațiile babane către diferite entități legate de primărie ( urbis, ram, compania de apă, rer) și care emit facturi către asociațiile de proprietari. Nu văd aici deloc interesul asociațiilor de proprietari.
    Ce are una cu alta?
    Să propunem prin asociații unele treburi cu adevărat deranjante pentru că abia acum văd puterea lor de convingere asupra primăriei.
    Oare? Cine propune, cine aprobă si cine încasează facturile de la asociații? Serios?

    Răspunde
  • … ba trebuie conditionata acordarea/pastrarea locului de parcare de pe domeniul public de lipsa oricarei datorii. Ai taxe, impozite, amenzi neachitate? Nu primesti loc sau il PIERZI daca ai si acesta e RE-LICITAT!

    In felul asta scapam de harburi si de melteni…

    Vrei sa ai loc de parcare, dar ai restante? Perfetct! E dreptul tau, ca ai doar drepturi. Dar nu primesti loc pe domeniul public, te duci si dai bani la unul de pe la case sa iti tina tigaia la el in curte. Lasi epava parcata ilegal, impiedicand circulatia celorlalte masini si a pietonilor? Perfect, ridicata rabla FARA SOMATIE si dusa la Remat… o mai vrei? 1.000 lei/zi …. nu o mai vrei, ca 1.000 de lei e deja valoarea „masinii”? Perfect, se caseaza si asa scapam de rable, se invata si „cetatenii” ca mai au si obligatii, nu au doar „drepturi”…

    S-a umplut orasul de conserve rutiere, nu iti permiti costurile asociate atunci asta e, renunti la ea. sau scoti calul din sufragerie si parchezi rabla. Nu te obliga nimeni sa poluezi orasul cu cotetul tau…

    Răspunde
    • Își cumpără unu’ mașină nouă, apoi vede numai cotețe în jur. Cu mașină nouă are omu’ alt statut, altă valoare, este complet alcineva. Meltean cu impresii și opinii.
      Cere la asociație un loc unde să-ți expui statutul. Dacă propui la asociație, se face categoria Expoziție VIP. Îți face asociatia și avizier să-ți scrii nemulțumirile. Succes!

      Răspunde
  • In sect2 București pt neplata unei amenzi rutiere neanunțate vechi de 4 ani, primăria a reziliat contractul de parcare. De asta cce mai ziceti

    Răspunde
  • bai IO tu esti bugetar boss ?
    vezi ca soarele rasare pt toata lumea la fel si la aceeasi ora.nu stiai ?
    trufia se plateste. si de acum incolo o sa iasa lumea la vot ,o sa vedeti!
    tereaca sa lasi asta te rog

    Răspunde
  • SUNT O GRAMADA DE HODOROGI DE PE VREMEA LUI INPUSCATU CARE SUNT SEFI DE ASOCIATII ASA CA MAI E UNUL LA PRIMARIE SI ASTA E NUMAI FOSTI COMUNISTI CARE AU NUMAI IDEII ROSII CARE DAU BINE LA PARTID NU HUOOOOOOOO PSD UL FLAMURA ROSIE A ROMANIEI NUMAI OAMENI CU IDEII SARITE DE PE FIX

    Răspunde
    • Nu se cere și asigurarea obligatorie a locuinței ?

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.