„În 2017 era OK cu 1 leu biletul și acum nu e rentabil cu 3 lei ?”
Diferend între Primăria Mărăcineni și Trans Bus în privința subvenției cerute comunei de lângă Buzău pentru autobuzul 2.
Primarul Dumitru Constantin nu e de acord cu Trans Bus care solicită comunei Mărăcineni, mai nou, în jur de 700 de milioane de lei vechi/lună.
„Nemulțumirea mea este asta. Dacă în 2017 autobuzul 2 circula prin comună cu 1 leu biletul și era ok, acum nu mai e rentabil la 3 lei biletul ? Cu 5 mii de călători pe zi ? Mi se cere acum să subvenționez până la 6,5 lei pe bilet. E mult, nu se poate așa ceva”, a spus primarul.

De partea cealaltă, primarul Toma susține poziția Trans Bus.
„Din pricina pandemiei, anul trecut Trans Bus a înregistrat pe Mărăcineni venituri cu 5 miliarde de lei vechi mai puțin. Fostul primar de la Mărăcineni a semnat și și-a asumat un număr foarte mare de curse. S-a circulat la Mărăcineni precum în mun. Buzău. Știți cum este, ai dat comandă trebuie să și plătești”, a spus Toma.

Ce se va întâmpla
Sunt două variante. Una, radicală, Mărăcineni iese rapid din ADI și își înființează urgent serviciu propriu de transport (gen maxi-taxi).
A doua variantă, mai echilibrată, e reducerea curselor și monitorizarea costurilor (două luni de probe).
Dacă ambele părți (Trans Bus și Primăria Mărăcineni) ajung la o înțelegere (în privința cuantumului subvenției) „2”-ul va continua să circule prin Mărăcineni. Altfel se va trece la varianta unu.
Citește și: