Mii de buzoieni stau în trafic pentru că Swarco nu-i în stare să pună semafoare în intersecție

După firma „Trei surcele SRL” care a câștigat licitația pentru Piața Dacia (și nu-i capabilă să aducă zece muncitori pe șantier!), azi vă prezentăm altă firmă de doi lei și cinzeci de bani (vechi) cu contract câștigat la Buzău.

Se numește Swarco Traffic România și nu-i în stare de un an (!) să schimbe semafoarele de pe Bd. Unirii.

Era 14 septembrie anul trecut când șeful Swarco și primarul Toma semnau contractul pentru semafoare inteligente

Ce a zis atunci (septembrie 2021) șeful Swarco: „Avem 4 luni proiectare și apoi 9 luni execuția întregului proiect”.

Asta înseamnă, facem calculul pe degete, că în februarie 2022, cel târziu, trebuia începută lucrarea și în octombrie 2022 terminată.

În realitate, Swarco a venit la Buzău abia în septembrie 2022, cu doi muncitori, un șefuleț și un excavator pitic (vezi foto mai jos).

Cu o mână de muncitori amețiți, care azi astupă și mâine sapă din nou, evident că lucrarea va dura peste un an. Timp în care mii de buzoieni pierd în fiecare zi minute bune în trafic din cauza Swarco.

Se face zilnic coloană de mașini pe Unirii la intersecție cu Bălcescu pentru că băieții de la Swarco nu-s în stare să pună două semafoare ca să se poată circula și pe mijloc

Contractul e unul baban, 4,3 milioane de euro (!), fonduri europene, dar Swarco își bate joc de buzoieni trimițând la Buzău doar trei-patru muncitori plictisiți.

N-are de unde mai mulți, că Swarco are lucrare similară și la Focșani (și cine mai știe prin ce oraș), unde sunt probabil la fel de întârziați.

Mai mult, domnii de la Swarco îi țin pe loc și pe muncitorii de la Strabag, care nu pot asfalta intersecțiile, reface trotuarele din intersecții și amenaja stațiile de autobuz până nu se finalizează cu semafoarele.

Am mai spus-o, sistemul ăsta occidental, modern, cu licitații de doi ani pe SEAP (!) și firme de doi lei băgate pe gâtul primăriilor e unul care a ajuns păgubos, ține țara în loc. Poate suna exagerat, dar era mai bine în vremurile cu stăpân de județ/baron local și firme clientelare, se lucra mai repede și mai bine.

Nu s-a schimbat nimic de două luni! Stâlpul de semafor e nemișcat, buzoienii stau în coloană și așteaptă. Pe cei de la Swarco îi doare undeva, banul gros să iasă!

Citește și:

loading...

12 comentarii la „Mii de buzoieni stau în trafic pentru că Swarco nu-i în stare să pună semafoare în intersecție

  • Eu sunt curios pe cine o sa mai dea vina reporterul pentru cozile de pe Unirii dupa ce acea firma va monta si semafoarele. Cred ca trebuie sa incepi sa iti faci o lista de vinovati, Tereaca.
    Bineinteles ca Toma nu are nicio vina.

    Răspunde
  • Am spus-o de atatea ori ,intr-o tara din est nu poti aplica politici de tip vest!E chestie de educatie si de civilizatie!

    Răspunde
  • Cine baga cui firme pe gat, prin sistemul SEAP, dle reporter? Aceasta este o acuzatie extraordinar de grava, daca este adevarata. Iar daca nu e, ci doar o parere personala exprimata precum o certitudine, iarasi nu e bine.
    Stiti ca pe SEAP nimeni nu-ti impune criteriile de selectie? Cine a pus „pretul cel mai mic” cu ponderea cea mai mare la aceasta licitatie, care nici macar nu a fost online si pe reguli de achizitii publice, respectiv de 40%??? Restul de indicatori care reflectau experienta, cate 5-10%. Ce s-a intamplat cu cerintele din caietul de sarcini unde se cerea atat experienta in domeniu cat si realizarea unor lucrari similare anterioare, plus un numar util si indeajuns de personal si utilaje??? Citez din sectiunea III.1.2) la anunt, denumita „Situatia economica si financiara”: Ofertantul trebuie sa faca dovada ca dispune pe intreaga durata de desfasurare a contractului de utilaje si echipamente pentru constructii, montaj, testare si punere in functiune a sistemului.
    Sunt absolut sigur ca in contract exista si termene si penalitati in caz de intarzieri, dar cine sa le aplice, cine sa verifice in teren daca aia respecta sau nu caietele de sarcini? Cine, ma, mama?!?
    Alte informatii ar fi ca pretul contractului semnat este de 18.379.470,29 RON iar la licitatie a participant un singur ofertant, o adunatura de trei firme, doua din Bucuresti, Swarco Traffic si Urban Scope, si a treia, Traffic Systems GmbH, din Germania.

    Despre STRABAG, va rog sa ma corectati atunci cand gresesc facand urmatoarele afirmatii>
    – cine i-a fortat sa-si aleaga parteneri locali care au montat pavelele (de fiecare data, indiferent de pe cine au mai adus) fiecare in legea lui?
    – cine i-a fortat sa beleasca asfaltul si sa lase strada Unirii asa, cu lunile, fara a se lucra la calea de rulare?
    – cine i-a invatat ca lucrarile se lasa nesecurizate (gurile de canal lasate descoperite cu lunile)?
    – cine i-a pus sa inceapa din toate directiile si partile lucrarea de pe Unirii?
    – cine i-a legat la ochi cand au asfaltat Al Industriilor? Dar cand au montat scurgerile ptr apa pluviala?

    Ceea ce invocati, cu „inainte”, este o eroare. Toti ar trebui sa avem sanse, drepturi si obligatii egale in societate, de aici si concluzia ca licitatiile pe „prietenii” sunt ilegale, imorale si nocive pentru ca produc fenomenul de delasare, lucrare de mantuiala si nerespectarea termenelor/calitatii intrucat institutiile abilitate nu verificau nimic, niciodata.
    ___
    Ideea e ca se fura sau se face misto (prin tratamentul aplicat) DOAR acolo unde se gaseste „intelegere” la cetateni si autoritati.

    http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100115504 Anuntul pe SEAP

    Răspunde
  • Da redacție, îți dau dreptate în tot ce afirmi! Sunt aspecte de bun simț. Cauza este mai adâncă. Cât timp serghiciile au dreptul să administreze societăți comerciale, tot o să ne lovim de firmulițe de acest fel.

    Răspunde
  • Aoleu, muica, e groasa tare!
    Lu’ Tomita ii miroase a campanie electorala si cauta vinovati, asa-i?
    Pai cum sa fie de vina firma care lucreaza la „Platou”, cum sa fie de vina firma care lucreaza la semafoare daca nu era cineva (oare cine) care sa le ofere ocazia s-o dea in bara?
    Ce era in neregula cu Platoul? Era necesara toata debandada asta acum?
    Dar cu Unirii, ce era in neregula cu Unirii?
    Asa se intampla cand faci „dupa ureche”, cand „stii tu” si toti sunt prosti numai tu esti un mare carmaci.

    P.S. Partea cea mai nasoala e ca tiganii s-au prins de cum merg lucrurile, si-au facut partidulet si uite-asa e din ce in ce mai greu pentru Marele Carmaci s-o „rezolve” si-n ’24…

    Răspunde
  • @Alex:
    Super tare aia cu implementarea „undei verzi” nu este posibilă, pe motiv că numărul autoturismelor este în continuă creştere, în vreme ce străzile „rămân aceleaşi”…

    Cred că p-asta am nimerit-o! Nu este firmă „de doi lei” ci mai degrabă de „doi ochi albaștrii”!

    Răspunde
  • Nu-i tin partea lui Auras,dar dreptu-i cand zice !Seapul ca seapul ,manariile se fac la contestatii ,ca asta-i tara de rahat cu mafia lui peste!

    Răspunde
  • Și iarăși consiliul local și primarul, nu au nici o vina. Parca nu ei au organizat licitația și au stabilit criteriile de selecție pentru a câștiga cine trebuie. Stau bine mersi pe banii cetățenilor și nu fac nimic sa rezolve problemele, create tot de ei în timp ce cetățenii pierd timp și bani.
    De ce nu trec la penalizări? Sau contractele au fost făcute de executant și nu de primărie?

    Răspunde
  • Are cineva curaj să penalizeze o firmă a serghiciilor! A doua zi pleacă acasă, în cel mai fericit caz…

    Răspunde
  • Hmmm păi doar firma Troia e de 10 …se știe ..și se vede

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.