„Ne-am trezit cu facturi de o mie de lei!”

Ghinion pentru acești buzoieni care locuiesc la bloc:


S-au trezit cu facturi de aproape o mie de lei sau peste de la Electrica Furnizare:


Factura de mai sus, de 936 de lei, aparține lui Ion Tudose, un bătrân de 88 de ani de pe Bd. Unirii.

Fiica acestuia a trimis către reporterul buzoienii.ro și factura precedentă, de doar 46 de lei, pentru a sublinia diferența uriașă:


Unii dintre cei care au pățit-o au venit azi la Electrica Furnizare pentru a cere explicații și anularea facturilor.

„N-am rezolvat nimic. Colac peste pupăză a mai picat și sistemul informatic al celor de la Electrica. Azi m-am învoit de la serviciu ca să vin aici. Uite cum suntem purtați pe drumuri, deși n-avem nicio vină”, s-a plâns fiica domnului Tudose.

Se pare că facturile de o mie de lei le-au venit celor cărora Electrica le-a schimbat contoarele.

Noile contoare n-ar fi trimis indexul corect, iar Electrica ar fi făcut o aproximare a consumului și a emis facturile.

„Ce aproximare e asta, de 10-20 de ori față de normal? Ni s-a sugerat să plătim, cu promisiunea că se va face regularizarea ulterior. Și mai e o problemă, la un asemenea consum aproximat, cu siguranță că nu ni s-au mai aplicat tarifele plafonate. Deci, cum să plătim aceste facturi ? Nu-i corect! Ne poate ajuta cineva, cui să ne plângem ?”, a conchis fiica domnului Tudose.

Citește și:

loading...

24 de comentarii la „„Ne-am trezit cu facturi de o mie de lei!”

  • Cea mai mare hoție și găselniță, a escrocilor de la Electrica, cum să facă ei bani din nimic. Au bulibășit o juma’ de an, aplicația lu’ pește prăjit, acum încărca facturile oamenilor. Ai dracu golani, pe minus n-ai trimis nimanui. Așa e când țara e guvernată de nulități, (se vede în CV-ul lor) și fiecare face ce vrea.

    Răspunde
    • Nu iau în seama transmiterea indexului,estimează,plătești neplafonat,iar diferența de preț, ciubucul lor ! Am plătit în avans sute de KW! Eu sunt din Tecuci jud galati !

      Răspunde
  • Am fost si eu acolo, numai lume suparata. Eu am dat indexul, l-au ignorat. Au pus contor inteligent cu citire de la distanta, au ignorat. Estimari unele peste altele, umflate, am platit consumul in avans pe vreo jumate de an. Ar trebui cineva sa fie cercetat penal pentru abuz in serviciu, directorii sinecuristi/securisti sa isi dea demisia urgent.

    Oare au facut intentionat sa nu se poata muta lumea la alta companie, fiind tinuti captivi de banii pe care-i au de recuperat de la Electrica? Au facut ca sa evite plafonarea? Sau pur si simplu softul a luat-o razna? Soft probabil platit gras catre firmele unor sinecuristi/securisti. Companiile astea au profituri astronomice, preturile au explodat, mult laudata liberalizare s-a lasat cu jecmanirea populatiei. Se imbogatesc actualii si fostii securisti si rudele lor, iar oamenii de rand sunt calcati pe cap.

    Răspunde
    • Pt.astia nu mai exista A.N.P.C? Sa vedeți câte rude ale foștilor directorasi sunt angajați acolo în primul rând. Unii nu se duc la munca cu zilele,ii vedeți la băutură pe la cârciumile de pe lângă primărie.Cum se poate sa ii iei pensia întreaga unui amarat pt consumul unui frigider și un tv și sa nu fii sancționat sub nici o forma?

      Răspunde
      • Au fost făcute intenționat ,asta nu e estimare in contract fiecare avem consumul pe fiecare luna, trebuie dați în judecata

        Răspunde
  • Au instalat contoare cu autocitire, au spus că nu mai trebuie să dai telefonic indexul, mai mult, chiar dacă ai fi vrut să dat citire nu aveai unde ptr că au schimbat codurile de client. Să nu le mai moară mulți înainte, celor de la electrica, iar dacă e musai să plătim, atunci să le fie de lumânări.

    Răspunde
    • Nu este musai sa platiti, reclamatii la ANRE si ANPC si daca altfel nu se poate, actionati in judecata. Este furt premeditat. Eu am fost taxat desi nu mai eram clientul lor. Am facut sesizare din contul de client, si factura emisa eronat a fost stornata. Deplasarea la „birou” a fost timp pierdut.

      Răspunde
      • Presupun ca se face intenționat! Nu îți ia în considerare indexul trimis ,estimează,si plătești neplafonat ! Eu sunt din Tecuci – Galați, dar asa se procedează și aici ! Sa vad la regularizare în martie, am plătit sute de KW i plus,dar diferența de bani din factura, ciurucuri lor !

        Răspunde
  • Părerea mea: baza de date a Electrica Furnizare a fost atacata de hackeri. Electrica Furnizare a dat-o cu optimizarea(sanchi) și acum se chinuie sa refacă baza de date. Mi se pare suspect ca nu mai am același cod client și același NLC(sau le-au optimizat și pe astea?) Nu vad ce treaba are optimizarea cu schimbarea acestor coduri!

    Răspunde
  • Am stat 2 ore la coada că sa aflu că s a schimbat NLC ul. Acum nu mai îmi ia telefonic consumul și să iau legătura cu distribuitorul.Nu mai știu ce să fac la un consum de 60 kw/h

    Răspunde
  • Pentru a corecta indexul, faceti poza contorului cu indexul actual si trimiteti email la : citire.buzau@distributie-energie.ro sau pe What’s up la 0739.713.197. Bineinteles, explicati in email, nemultumirea si cereti corectare index si refacere factura! Eu am trimis si au corectat index foarte repede in aplicatie, dar inca nu au emis factura cu corectie! Oricum imi spune ca factura uriasa a fost platita si ca nu am nimic de plata! Evident este o eroare a aplicatiei!

    Răspunde
    • Ce nu inteleg eu este cum de a mai ramas chiar si un singur angajat din conducere acolo, cum nu au disparut toti in secunda 2 dupa acest fiasco de nivel national. Au hartuit populatia, asta se poate incadra la teroare ce au facut, iar securistii si marionetele lor inca sunt in functie, n-a zburat niciunul. Ba vor primi si bonusuri, probabil. E plin de masini de lux pe langa sediile lor, toate loazele securistice ale tarii sunt in companiile astea.

      Răspunde
    • Mulțumim! Sper să meargă așa și să rezolvăm.

      Răspunde
  • Păi, ni s-a spus de către cei care au schimbat vechile contoare cu cele „smart”, că acestea noi încă nu sunt introduse în rețea și cel puțin o vreme, indexul va putea fi trimis tot „clasic”. La câteva zile după schimbarea contoarelor a venit prin cartier un băiat care a făcut citirea noilor contoare, la fel ca și înainte, adică poză cu telefonul. Până acum am avut baftă, factura care mi-a venit a fost una normală, suma de pe aceasta fiind similară cu celelalte. Dar, citind acest articol, cred că ne putem aștepta și noi la surprize. Am văzut că au finalizat site-ul și s-a modificat perioada de transmitere a indexului, mutându-se după cea de-a doua jumătate a lunii. Despre transmiterea automată a indexului (citirea de la distanță) nicio vorbă! Au dat sau nu au dat drumul la „sistem”?

    Răspunde
    • Și la ce NLC ați trimis? Cel vechi nu mi-a permis să dau citirea. Plus că s-a schimbat și intervalul calendaristic ptr acest lucru.

      Răspunde
    • În primul rând ni s-a spus că e „musai” să schimbăm contorul, chit că legislația zice că până în 2028. Eu nu am vrut însă vecinii au „presat”. Acum, când am descoperit că nu toți din bloc au instalat, „le scot ochii” că am fost „oi”. Bine măcar că am rezistat la vaxare. :))
      2. Tiriplicii montatori au susținut că nu mai trebuie să dăm citire (instalarea a fost făcută la sfârșitul lui dec 2023).
      3. Nu au comunicat noile nlc-uri/cod client.
      4. Ultima factură emisă a fost la sfârșitul lui noiembrie.
      5. Zilele acestea am aflat, de la „pățiți” ca noi, că de-abia peste 12-18 luni se Implementează sistemul. (În condițiile în care le-a luat maxim 5 minute să instaleze contoarul și să scrie o hârțoagă. 78 săptămâni x 5 zile lucrătoare x 70-80 contoare =30.000 contoare)
      Înseamnă că DOAR o echipă muncește la treaba asta?

      Răspunde
  • Vechiul contor imi arata un consum zilnic de 7-8 kwh.
    Noul contor imi arata un consum zilnic de 9-10 kwh.
    Nimic nu s-a schimbat in materie de consumatori sau obicei de consum.
    Ma intreb si tare as vrea sa stiu unde pot intreba : vechiul contor inregistra incorect ori noul contor pluseaza un 10% – 15% ca nu-i bai?

    Răspunde
  • Domnul reporter, cereți punct de vedere, să știe oamenii ce au de făcut si sa nu mai fie puși pe drumuri degeaba

    Răspunde
  • Aceeași problemă a indexului mărit o am și eu, numai că doar vreo 60 kw în plus față de ce afișează contorul inteligent. Culmea este că am fost lăsat de aplicație să introduc indexul corect.

    Răspunde
  • Citirea la distanta in special pentru contoarele smart se face prin intermediul unei cartele SIM montata in contoar. Instalarea contoarelor este in sarcina celor de la D.E.E.R. si nu a celor de la Electrica Furnizare. Intrebati intai la DEER daca sunt problemele cu contoarele respective si in functie de asta aflati daca vina este in totalitate a celor de la Electrica Furnizare, sau este impartita intre D.E.E.R si Electrica Furnizare.

    Răspunde
  • Nu se ia în considerare index și se pune din oficiu peste cei 255 de KW ca sa se poată umfla facturile sa ajungă 1.8 KW. Polticeni sunt orbii nu iau masuri pentru ca au acțiuni și ei la electrica .Am ajuns o populație bătaie de joc .

    Răspunde
  • MIE MI AU PUS IN PLUS 3500 DE LEI INTRO SAPTAMINA SI NU VOR SA FACA CORECTIA

    Răspunde
  • SINGURA SOLUTIE,SCOSI DIN BIROURI IN STRADA SI ADUSI ALȚII.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.