Pagube la infrastructura podurilor de la V. Pașii. Apa mare a afectat pragul de fund
Pe lângă faptul că apa mare a Buzăului le-a distrus digurile (și drumurile dintre picioarele podului) și a luat din materialele și utilajele muncitorilor de la noul pod, s-au înregistrat pagube și asupra infrastructurii din aval a podurilor vechi (feroviar și rutier).
Mai exact, este afectat pragul de fund dinspre malul orașului Buzău.
Apa mare a rupt un dig și a format un nou braț mai adânc decât celelalte. În acest fel, apa care curge acum pe lângă digul de apărare împotriva inundațiilor a erodar pragul de fund producând pagube însemnate.
La podul peste râul Buzău pe raza comunei Vadu Paşii datorită debitelor crescute ale râului Buzău a fost afectat pragul de fund al podului. Construcția a fost afectată pe malul drept prin erodarea încastrării pe o lungime de aproximativ 30 m, în prezent un braţ al râului Buzău curgând între aripa pragului de fund și digul de apărare împotriva inundaţiilor al Municipiului Buzau. Prin crearea noului braţ s-a produs o coborâre a talvegulul determinând apariţia fenomenului de eroziune a infrastructurii podulul. Sunt necesare lucrări de refacerea pragului de fund si umpluturi in valoare de minim 6.168.658lei” – comunicat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență
Atenție, conform informațiilor suplimentare obținute de reporterul buzoienii.ro de la Direcția Apelor, CJ Buzău (proprietarul podului închis circulației) și CFR Infrastructură (proprietarul podului feroviar) cele două poduri în sine n-au fost afectate.
E vorba doar de pragul de fund din aval de pod, care face însă parte din infrastructura celor două poduri.
Cereți și părerea unui expert în evaluarea efectelor exploatării de agregate din balastierele limitrofe, poate mai contribuie și beneficiarii degradării naturii și șubrezirii periodice a podurilor la repararea acestora. Ca să nu mai întrebăm și ce legi s-au încălcat în eliberarea de avize de către Direcția Apelor Buzău, a cărei conducere a fost recompensată de profitori cu rangul de ministru, căruia, bineînțeles nu i-a făcut față.
Se pot face lucrarile despre care vorbiti,si cu 40% din suma pe care o afisati ! Dar bineinteles,spaga se va duce si ea pe apa sambetei,domnilor de la drumuri si poduri !
Dacă nu ar fi atât de greu de executat ,probabil că nici banii pe care i-am da nu ar fi atât de mulți .De aceea drumurile naționale ,autostrăzile ,pasarelele ,podurile ,pe cât sunt de greu de executat ,pe atât ne costă mai mult .Dar ….trebuiesc .