Pistele de autobuz pe mijloc, soluția găsită la Boston și San Francisco

După Uniunea Europeană, soluția pistelor de autobuz de pe mijlocul bulevardelor este implementată și în Statele Unite ale Americii.

Bulevardul Columb din orașul Boston (coasta de est a SUA). „Bus Center Lines” se face cu asfalt de culoarea teracotei și are, ca la noi, la Buzău, stații pe mijlocul bulevardului
„Bus Center Lines” și pe Bulevardul Van Ness din San Francisco (coasta de vest a SUA)
Imagine din San Francisco cu linia dedicată transportului în comun de pe mijlocul bulevardului

Din documentarea reporterului buzoienii.ro, varianta „Bus Center Lines” este recomandată de NACTO, asociație care reunește 101 mari orașe din SUA și societăți de transport public (National Association of City Transportation Officials).

https://nacto.org/publication/transit-street-design-guide/transit-lanes-transitways/transit-lanes/center-transit-lane/

Argumentele înființării și folosirii „Bus Center Lines” sunt în SUA (ca și la noi) acelea că autobuzele nu mai sunt reținute în trafic de șoferii care opresc pe banda de lângă bordură:

„Center transit lanes eliminate conflicts with drop-offs, deliveries, or illegal parking along the roadway edge”

Într-un material de presă (CBS News) din San Francisco, călătorii spun că au câștiguri de 15 minute după înființarea „Bus Center Lines” și că acum au siguranța că ajung la timp la serviciu și cu copiii la școală:


Materialul de presă CBS News cuprinde declarația „directorului de transport din San Francisco” prin care pista de autobuze de pe mijloc va fi extinsă pe alte două bulevarde din oraș.

Trebuie spus, iar reporterul buzoienii.ro face această precizare, că „Bus Center Lines” se face în avantajul călătorilor de autobuz, dar în detrimentul 1) șoferilor de autoturisme și 2) al parcărilor la bordură așa cum se întâmplă acum la Buzău pe Bd. Unirii.

Notă: Reporterul buzoienii.ro nu compară Buzăul cu Boston ori San Francisco. Doar a adus o informație suplimentară/utilă în dezbaterea locală despre pistele dedicate transportului în comun. Evident, pentru unii, informațiile sunt utile doar dacă le convin.

Citește și:

loading...

26 de comentarii la „Pistele de autobuz pe mijloc, soluția găsită la Boston și San Francisco

  • Să păstrăm proporția între Boston și San Francisco și Buzău.

    Boston (US: /ˈbɔːstən/[9]), officially the City of Boston, is the capital and most populous city in the Commonwealth of Massachusetts, and is the cultural and financial center of New England in the Northeastern United States, with an area of 48.4 sq mi (125 km2)[10] and a population of 675,647 in 2020.[4]
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boston

    San Francisco, al cărui nume oficial complet este [The] City and County of San Francisco, în limba română Orașul și Comitatul San Francisco, pe scurt doar San Francisco, este cel de-al patrulea oraș ca mărime din California și al paisprezecelea ca mărime a populației din Statele Unite ale Americii,[15] având în 2012 o populație estimată la 837.442 de locuitori.
    https://ro.wikipedia.org/wiki/San_Francisco

    Municipiul BUZĂU, reședință a județului în care locuim, are o populație rezidentă de 103481 persoane, mai mică decât în urmă cu zece ani, cu 12013 persoane. (2021)
    https://buzau.insse.ro/wp-content/uploads/2023/01/CP-BUZAU_dateprovizoriiRPL2021_ian-2023.pdf

    Răspunde
    • Dacă vă uitați mai bine Columbus Avenue din Boston e mai îngust decât Bd. Unirii.

      Răspunde
  • Obsevi si parcarile in pozele alea, Tereaca? Se pare ca nu!
    Dai fuga pe google sa ne arati ca au facut si altii. Normal ca au facut si altii tampenii, orice chestie proasta o sa o vezi de macar cateva ori prin lume daca o cauti bine.

    Răspunde
    • La San Francisco pentru că bulevardul e mai larg sunt și parcări, dar la Boston nu. Articolul are scopul de a-i informa mai bine pe cei care întreabă „unde ați mai văzut piste de autobuz pe mijloc”.

      Răspunde
      • Ai auzit vreodată sintagma: excepția de la regula nu poate fi adusă drept argument, tovarășe Tereacă ?!

        Ia documenteaza-te cam cate orașe americane au implementată tâmpenia asta cu autobuzele pe mijlocul străzii care încurca majoritatea oamenilor, că încă mai trăim vremuri democratice, cică, și vei avea surpriza sa constati că sunt absolut infime cs număr, procent sau cum mai vrei tu, sunt pure excelptii, care, prin definiție, nu pot fi aduse drept argument.

        Fostul bulevard Unirii, in forma actuală este o monumentala eroare, un regres considerabil al infrastructurii municipiului Buzău, cu nemulțumiți in toate rândurile celor care au nevoie de mobilitate, flexibilitate în deplasare sau care au, cumva, nevoie de acel bulevard, in orice fel. Punct !

        Răspunde
        • Pe Unirii 70 % din mașini erau ale patronilor și angajaților magazinelor! Unii parcau și dubele de marfa și seara plecau acasă la Vernești, Tisau , Mărăcineni! Cunosc destui! Cum se face ca totuși e loc de parcare pentru mașinile locatarilor reali? Așa ca mai lăsați miorlaiala ! Sper sa interzică și parcarea pe toate trotuarele in Buzău! Abia atunci se va reveni la normal! Cine nu se adaptează cu viața la oras sa se mute!

          Răspunde
          • Wow, ce calcul exact ai făcut, tovarășe pensionar plictisit !

            Cum se face că există loc de parcare pentru locatarii reali ?!
            Pai hai că-ți spun eu, tovarășe asistat plictisit, mașinile acestor locatari reali stau acum parcate unele in fata celorlalte, blocând, evident accesul unui rand întreg de mașini, cu numărul de telefon in bord și atunci când cineva din rândul „blocat” are nevoie sa iasă, îl sună pe cel din fața sa. Cam așa stau lucrurile. E o înțelegere tacită între proprietari, evident, neviabilă pe termen lung la nivel de confort și foarte problematic de exemplu pentru autospecialele RER care manevrează in fel și chip până reușesc să se strecoare. Chiar și în aceste condiții, greu găsești loc in care să încapă o mașină, că despre loc de parcare legal nici nu se pune problema.

            Răspunde
            • Si ia spune, tovarase masinist nevrozat, daca viata de sofer a devenit un calvar atat de mare de ce nu renunti la masina si iei naibii autobuzul, ca dupa sa nu te mai miorlaiesti ca merge gol pe banda dedicata
              Ma dezgusta specimenele astea ca tine, țineți vreo doua-trei masini in fata blocului, mergeti cu masina și pana la profi sa va luati o paine. Din cauza voastra sunt orasele romaniei pline de masini si poluate in draci. Poate acum va luminati si voi, lasati masina, sau chiar vindeti-o, mergeti la munca pe jos sau cu autobuzul, poate invatati si voi sa mergeti pe o bicicleta din aia municipala.
              E tara plina de tarani care stau la oras!

              Răspunde
              • La mintea unora rămași cu gândirea prin alte decenii, ar trebui ca lumea și acum sa meargă la serviciu cu „zona” sau cu Tohanul, copiii sa mearga la școala cu bocceluta-n spate, că, deh, pe vremea lor așa era și tare bine le mai era…

                Aloooo, suntem în 2024 deja ! Nu este posibil să trăiești exclusiv pe baza de autobuz și bicicleta. Pentru toți cei ce recurg la autobuz și bicicleta, această opțiune este un chin, nici mai mult nici mai puțin și toți o fac din cauza că nu-și pot permite mai mult actualmente, nicidecum de plăcere. Tocmai din acest motiv, când fiecare acumulează în buzunar suma minima cu care își poate achiziționa cele 4 roti ale lui care-i oferă independenta in mobilitate, nu mai sta pe ganduri.

                Orașele României sunt pline de mașini ?
                Aloooo, mai accesați și voi Google, nu doar Antena 3, că nu doare, mai documentati-va și voi sa aflati că orașele României au mai puține mașini, mai puține parcări, mai puține drumuri și mai puțin în tot ceea ce privește infrastructura rutiera, prin comparație cu ceea ce numim lumea civilizată.

                Orașele României sunt poluate in draci ?
                Pe ce va bazați când spuneți asta ?!
                Buzăul e unul dintre orașele fruntașe ale României la calitatea aerului (locul 7 in Romania !!!) taman fiindcă nu prea are ce să-l polueze!

                In Constanta, de exemplu, oraș cu o suprafață cu 50% mai mare decât Buzăul, sunt de 3 ori mai multe mașini, adică o densitate dubla fata de Buzau.

                Răspunde
                • Daca tu vrei ca Romania sa ajunga un fel de SUA de doi bani la domeniul asta bine, sa faca mai multe strazi, cu mai multe benzi, sa demoleze case ca sa faca mai multe parcari! Dar ce sa vezi? Buzaul este un oras cu urbanism de tip european, in care strazile s-au dezvoltat treptat si nu au fost planificate pentru zeci de mii de masini. Atunci mai bine sa demolam tot orasul sa il turnam in stil foaie de mate, cu semafor la fiecare intersectie, pe stil americanesc, ca sa poata merge tovarasu la triton sa isi ia seminte sa scuipe in fata blocului!
                  Baiete, tu cand te referi la „tari dezvoltate” in domeniul asta e evident ca te uiti doar la SUA. Dar SUA e praf la acest capitol. Toata tara lor este planificata intr-un mod distopic in care nu poti trai daca nu ai masina. Adevarul este ca SUA este un caz tragic.
                  Insa Buzaul este un oras european, asa ca ti-as recomanda sa te uiti la tari dezvoltate din Europa ca sa iti faci o comparatie. Si cand/daca vei face asta vei vedea directia in care trebuie sa se indrepte si orasul nostru: piste de biciclete cat vezi cu ochii, benzi dedicate de autobuz, limitarea vitezei masinilor la 30 in centrele oraselor, sau chiar interzicerea totala a acestora. Vei vedea asta in Franta, Belgia, Olanda, Germania.
                  Ideea este ca e bine ca Romania o ia in directia asta prin ajutorul influentei Uniunii Europene, intrucat daca nu am fi influentati din vest, ne-am duce dracu, de vreme ce tara-i plina de habarnisti care se dau ultimii doctoranzi in domeniu si care debiteaza niste balizerne la care oricine cu cea mai mica experienta in domeniu incepe sa rada in hohote.
                  Iti recomand ca pe viitor sa aduci niste surse pentru aceste declaratii pe care le aduci.
                  Cat despre parerile tale despre transportul in comun nu ma bag. Probabil nu iti place sa circuli cu orice altceva inafara de masina, insa nu mai debita pareri personale ca fapt, pentru ca esti penibil. As banui din felul in care ai abordat subiectul ca nu ai vorbit in viata ta cu cineva care chiar merge cu autobuzul relativ regulat.

                  Răspunde
          • Domnule bengalez eu nu cunosc toți vecinii de pe scară. Nu știu câte și ce mașini au. Nu am timp pentru asta. Dumneata vei fi vreo bufniță din cele care supraveghează cartierul din pasiune și fac presupuneri pe care le și împărtășesc din convingere că suntem toți fără ocupație. Greșit.
            Donez cărți.

            Răspunde
      • la SF parcarile nu sunt doar pt ca bulevardul e mai lat … sunt suficiente cladiri tip parcare – iar densitatea populatiei din zona data ca exemplu nu se compara cu bz plus stilul tip grid al strazilor, distanta dintre ele, sensurile de circulatie samd …

        nu ar strica ca redactia sa faca un drum acolo daca vrea sa se documenteze despre realitatea din teren 😉

        Răspunde
    • In SUA exista 19502 orase din care 5 orase au implementat Linii autobuz pe centru, toate 5 pe cate un segment de drum doar. Aceasta inseamna 0,025 % ….

      Răspunde
  • Ce te mai chinui tu să ne convingi că e in trend, că e ecologic… Nu te mai agita, că e degeaba… Vrem parcare pe Unirii!

    Răspunde
  • Rugam „reporterul” să îi învețe și pe cei din SUA să pună „trăsnăi” galbene că ăia văd că sunt învechiți, tot cu dungile pe asfalt…

    Răspunde
  • Pistele pe mijloc.. o miscare retrograda. Un pericol pentru pietoni.

    San Francisco si Boston, doua exemple bune de orase distruse de mercenari globalisti apropiati de China. Ia vezi ce a mai facut Michelle Wu in Boston. Afaceri distruse, pline de drogati, oameni fara adapost, furt decriminalizat, politia fara fonduri, pline de imigranti fara acte, haos. Visul lui Soros. Stii ca acum au voie sa faca kk pe strada si sa fure in limita a 950 de dolari?
    https://www.youtube.com/watch?v=Yr-kGYTNaxc

    Mai au o propunere ca fiecare persoana de culoare sa primeasca 5 milioane de dolari.

    Răspunde
  • redactia, nu se poate compara …

    buzaul e buzau iar US este US ….

    Răspunde
    • poti naviga cu google daca nu ai fost pe acolo ca sa iti dai seama de cateva diferente …

      organizarea strazilor este alta decat in bz, densitatea populatiei in zona de interes este alta decat in bz , parcari publice exista in SF si mai putin in bz , samd

      putem cuceri si noi spatiul, doar il avem pe Prunariu … nu ?

      Răspunde
      • Această soluție, a benzilor dedicate, este într-adevăr la început. Dar ăsta e viitorul, mai ales în U.E. Vrei bani de asfaltare (gratis), acceptă proiectul nostru cu benzi dedicate!

        Răspunde
          • N-aveam bani de asfaltare, trotuare, piste de biciclete etc. Pentru Unirii, Transilvaniei și Bd. Industriilor. Dovadă că str. Transilvaniei era de 30 de ani ca vai de ea. Și Industriilor de vreo 20.

            Răspunde
            • Dar milioane bune de € pentru echipa de bambilici, inutilii locali, ținuți ilegal pe post + gaura neagra Transbus, care plimba votantii PSD prin oraș, aiurea, pe banii celor care mai și muncesc prin acest oraș, sunt ?!

              Dar pentru administrația plina de „plimbătoare” de dosare cu fundu-ndarat, exista ?!

              Răspunde
  • Columbus Av. din Boston are linie centrală inaugurată anul trecut pentru bus, doar între intersecția cu Center Streat și Walnut Avenue. Columbus Av nu e în downtown (centrul orașului) ci undeva similar Zonei Industriale din Buzău.
    Lungimea totală este de 1.1 km și are una sau două benzi pe sens pentru vehicule, iar în zonele cu magazine și locuințe sunt locuri de parcare cu taxare amenajate la bordură.
    https://www.boston.gov/departments/transportation/columbus-avenue-bus-lanes
    În orele de vârf, bostonezii câștigă între 3-4 minute la o călătorie de 1.1 km cu bus-ul, față de autoturism. Sau 7 minute într-o zi. (During rush hour, the bus lanes save riders about 3 to 4 minutes each trip, or about 7 minutes a day)

    Răspunde
  • …trendul vine de la chinezi !…oricum ne pregătim pentru ei !….

    Răspunde
  • Notă. Comentariile care conțin insulte, calomnii, luări la mișto ori îndemnuri politice (votează!/nu votează!) nu vor fi (evident) publicate.

    Răspunde
    • Nu e vorba că nu e bine cu banda pe mijloc pentru autobuze. E vorba că nu și a dat nimeni seama că autobuzul 10 intra pe Unirii pe prima banda și așa avem o mulțime de stații de autobuz și pe centru și pe margine. Oare nu s a gândit nimeni…N -avea cine! Noi muncim noi nu gândim!??

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.