POLEMICĂ. Motociclistul sau șoferul autoutilitarei ?

Accident teribil produs azi după-amiază pe Șoseaua Brăilei (vizavi de fostul abator).

Un motociclist de 18 ani e în stare gravă după ce s-a izbit de o autoutilitară al cărei șofer a virat dreapta (pentru a intra la o spălătorie).

sursa video: Știri de Buzău

Pe rețelele de socializare e polemică între șoferi.

Unii dau vina pe șoferul autoutilitarei („nu s-a asigurat la efectuarea virajului de pe banda 2”), alții pe motociclist („viteză peste limită” + „depășire pe dreapta” ).

Există și comentatori care susțin că ambii sunt de vină.

Aici s-a produs accidentul. Șoseaua Brăilei are două benzi pe sens

Din păcate, dincolo de vinovăție, cel mai grav e că motociclistul de 18 ani e în stare gravă cu splină ruptă și fractură de femur (a intrat direct în operație)

Info, UPU Buzău

Citește și:

loading...

18 comentarii la „POLEMICĂ. Motociclistul sau șoferul autoutilitarei ?

  • … marcajul care separă benzile nu există!….se staționează pe prima bandă…nu sunt indicatoare ‘staționarea interzisă’…pe aceasta șosea se circulă haotic….!…. așa apar accidente de genul acesta….din prostie!

    Răspunde
  • Vinovat este cel cu autoutilitara….este f clar

    Răspunde
  • Schimbi directia…te asiguri…nuu vorbim la telefon

    Răspunde
    • Te asiguri degeaba daca vine unu ca la curse, de dupa vreo masina, si tasneste langa tine. Autoutilitara era deja pe banda de la margine (presupunand ca exista benzi acolo) cu cateva secunde inainte de impact. Bine, pe filmare am senzatia ca de la inceput era pe banda de la margine, doar ca mai departat de bordura ca sa poata vira. Daca era masina in spatele lui, ii intra in fund si ala cu masina din spate iesea vinovat, dar asta fiind cu motocicleta, s-a strecurat pe langa si asa da impresia ca autoutilitara i-ar fi taiat calea.
      Adevarul pana la urma ramane faptul ca motocicletele nu sunt potrivite pentru mersul pe drumuri publice, trebuie sa fii sinucigas sa mergi cu asa ceva.

      Răspunde
  • Donatorii de organe au început activitatea. Știu ca șoferul autoutilitarei nu s-a asigurat, dar sunt sigur ca și motociclistul a făcut slalom și astfel a fost aproape imposibil sa fie văzut în oglinda. Știe cineva cu ce se ocupa tânărul motociclist, la 18 ani sigur este un om de succes.

    Răspunde
    • Pertinentă ipoteza ta. În filmare se vede o dubă albă care oprește la câțiva metri de locul impactului pare-se pe banda din stânga. Mai mult ca sigur că motociclistul se afla în spatele ei și a schimbat banda, a văzut probabil că banda din dreapta este liberă și a accelerat la maxim. Când șoferul autoutilitarei s-a uitat în oglindă probabil că banda din dreapta era liberă și a virat spre intrarea în spălătorie. Motociclistul a zărit autoutilitara dar era în plin demaraj, nu cred că a avut timp să frâneze.
      Un picuț de vină are și proprietarul terenului spălătoriei. O alveolă cât de mică ar fi determinat clienții să vireze spre spălătorie de pe banda din dreapta.

      Răspunde
    • Dar tu cu ce te ocupi zmeule ?! Ca pari destul de incult din esență comentariului?! Cunosc zeci de motocicliști ba profesori ba pompieri pa sportivi de performanta ba avocați dar tu ești vai de capul tău!!

      Răspunde
      • La fel si de-al tau! Toti,dar absolut toti motociclistii nu respecta nimic!
        O fi 2,3 peacolo! Ce daca ai facultate daca n-ai caracter!

        Răspunde
  • Eu cred ca-i cam asa :
    -Daca nu exista marcaj care sa delimiteze benzile de circulatie inseamna ca acolo este, de fapt, o singura banda de circulatie, asadar vina apartine in totalitate motociclistului pentru depasire prin partea dreapta. (marcajul este singurul care arata, legal, ca exista mai multe benzi de circulatie. Aici nu merge cu „dar toata lumea stie ca acolo sunt doua benzi” etc)
    -Daca exista marcaj care sa delimiteze benzile de circulatie iar conducatorul autoutilitarei a virat dreapta de pe banda 2 e clar ca vina ii apartine acestuia in totalitate.
    Accidentele nu „se intampla”, accidentele sunt rezultatul unui sir mai lung sau mai scurt de erori care, in prima faza, pot parea mici si fara urmari.

    Răspunde
    • De ce sa ai motocicleta? Adica de ce sa existe un astfel de mijloc de locomotie daca nu doar pentru a te crede mai smecher?
      Simulare:
      Pe unirii, parcare in spic. Motocicleta pe semibanda 1, ca banda nu e. Minim 80 la ora ca asa merge ei astia cu motoare. Vrei sa iesi din spic, si tu ca omu’, dai cu spatele 50 cm si il pleznesti pe boschetar. Esti vinovat sau nu?
      Legea trebuie aplicata in spiritul ei, nu in litera ei.
      Boschetarii isi suporta propriile alegeri. Succes motoclistilor cu haine second hand cu mesaje dealde the doctor si nu dau doi bani pe cate facultati si doctorate are un motociclist.

      Răspunde
  • Mie autoutilitara imi pare pe banda de la margine, dar a luat-o prin stanga benzii, ca sa poata face virajul. Oricum, motociclistul merge ca disperatul, cu viteza foarte mare, asa merg majoritatea. Probabil a vazut ca vreun metru jumate de loc prin dreapta si a zis ca trece, nu a vazut semnalizarea sau a vazut-o tarziu, nu si-a dat seama ca locul ala era lasat de sofer ca sa poata face virajul. Motociclistii oricum depasesc prin toate partile, peste linie continua, nu tin cont de nimic. Ironia e ca fac mereu meetinguri pentru a sensibiliza soferii, dar ei sunt cei mai agresivi si haotici in trafic.

    Răspunde
  • Și uite-as te-alegi cu ditamai dosarul penal !

    In orașul ăsta, si-asa c-un porcoi de probleme in trafic, e musai de câțiva ani sa ne-angajam copilot, da’ unu’ care sa stea precum mitraliorul de pe avioanele de vânătoare de prin WWI, cu spatele la sensul de înaintare și cu acces la frane, in caz c-apare vreun kamikaze din asta calare pe-o japoneza cu suta de cai la 200 de kile, nu care cumva sa incomodezi baiatu’ de-a pierde ceva din aia 150km/h, viteza regulamentară a Suzukiurilor, in localitate, mai ales după orele 22:00.

    Oricine mai frecventează șușaua aia cu pricina știe că TOATA LUMEA circula pe banada 2, ambele sensuri, fiindcă pe prima ori a dat Putin cu Kinjalu’, ori se staționează, unde nu-i valabil punctul 1.

    Întâmplător fix incepand de prin acele locuri banda 1 e ok fiindcă se-apropie podul, ei, dat fiind c-o fi fost și libera, probabil cu acest prilej taman acolo samuraiul pe Kawasaki a cugetat sa schimbe banda 2 cu 1 (că și el tot pe banda 1 a circulat pana acolo, fix ca TOATA LUMEA), sa iasă din plutonul fraierilor și sa reajunga la viteza de croaziera in localitate, minim acceptata, de 150km/h.

    Cum, retrovizoare ?!!
    Da, mi s-a-ntamplat de mai multe ori să mă uit în retrovizoare, sa nu văd nimic iar în secunda următoare să am surpriza sa treacă F16 pe lângă mine, in plina postcombustie, pentru că F16 e mult mai mic decât o mașină, F16 face slalom la greu și pentru că F16 ajunge la 50 la ora într-o secundă.

    In urma cu câteva nopți, spre 00:00, un Ninjato din asta cu exces de adrenalina circula cu accelerația răsucită la maxim fix printre mașinile parcate pe viitoarele benzi de autobuz, din Unirii Nord, ferească D-zeu sa fi intrat vreun șofer pe acea banda, sa parcheze, ori să plece vreunul, că făcea nea Tereacă, inevitabil, încă un subiect de știri.

    In alta zi, alt personaj din asta, deosebit de cult, părerea unui antevorbitor, sa fi fost doctor, avocat, ceva profesor, el știe, s-a strecurat printre mașinile de pe prima banda și trotuar, la intersecția Unirii, cu Patriei, direcția Sud > Nord, și la un moment dat a ajuns la concluzia că taman ultima mașină (prima de la semafor) e prea aproape de trotuar și nu va-ncapea, asa c-a urcat pe trotuar și-a coborât direct in Patriei, că el, medic sau alta somitate ce-o fi fos, nu așteaptă cu prostimea la semafor și nici în spatele prostimii, ci e musai sa facă slalom ca s-ajunga in pole-position.

    Alooo, poliția rutierăăă, mai existați bă baieti !!!!

    Răspunde
  • Anonimul, care pretinde ca toți motocicliștii sunt oameni de vaza, se autoexclude din aceasta categorie, se exprima agramat. Sau mai degrabă toți motocicliștii sunt niște complexați, cu studii lipsa sau ff, exact ca și domnul anonim pe viata.

    Răspunde
  • Eu personal cunosc niște părinți de motocicliști care au varsta de 18 ani. Părinții sunt taximetriști, adică neica nimeni sau infractori. Chiar sunt curios ce profesie are anonimul care pretinde ca a fi motociclist vine și cu o profesie la pachet, gen polițist, doctor, pompier sa mai știu eu ce. Nu generalizez, dar pompieri, polițiști și doctori au fost condamnați pentru diverse infractiuni și chiar și eu sunt curios ce profesie poate sa aibă un maimuțoi de 18 ani. Anonimul cred ca este taximetrist, și da sunt un extremist dacă vine vorba de taximetriști. Eu ii consider niște oameni de joasa speță care sunt mana în mana cu toți infractorii.

    Răspunde
  • Eu vad un singur vinovat aici: motociclistul cu viteza excesiva.
    Cauza accidentului: evident, viteza excesiva.

    Răspunde
  • Înseamnă că habar nu ai de Codul Rutier, Pescărușule Alb, tu și acesta fiind precum șinele de cale ferată, adică paralel. Nu cred că ești în postura de a-ți da cu părerea pe aici… Ești out!
    Și anonimul de mai sus este complet pe dinafară, a tocit tastatura, fie ea și virtuală, degeaba. La Giovany, mă abțin și aici hai să punem punct, iar motociclistului să îi dorim însănătoșire grabnică…

    Răspunde
    • Zise Anonimous, motociclist care-si etala zgomotul de mobră azi noapte, pe la 2, prin Unirii Nord, ca un descreierat, exact ca și individul de optșpe ani din acest articol, singurul vinovat moral pentru producerea acestui accident, drept urmare logica îmi spune sa nu-i urez însănătoșire grabnică fiindcă există pericolul sa mai provoace și alte accidente, exact ca și indivizii de vârsta lui, cu BMW, care au mai făcut subiect de articole pe-aici, dintre care unii ajunseseră deja la al treilea accident provocat, in decurs de 1 – 2 ani.

      Nu am speranțe că poliția va face cu adevărat dreptate, dat fiind că încă n-au fost în stare să stopeze fenomenul motociclismului in acest oraș deși au dosare întregi cu plângeri, câteva numai de la mine.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.