Primăria Buzău analizează introducerea taxei de oraș
În ianuarie a fost un zvon. În februarie a venit confirmarea oficială.
Primarul C-tin Toma a recunoscut pe buzaucityreport.ro că municipalitatea analizează posibilitatea introducerii unei taxe anuale de acces în oraș pentru posesorii de autovehicule neînmatriculate în orașul Buzău:

Dacă propunerea se va materializa într-un proiect de hotărâre CLM Buzău, votat de consilierii locali, atunci proprietarii de autovehicule – din alte localități – care vor dori să intre cu mașina în oraș vor fi nevoiți să plătească o taxă.

Pentru orașul Buzău și locuitorii lui, propunerea are patru avantaje:
1) Bani încasați de Primăria Buzău pentru finanțarea proiectelor de modernizare
2) Susținerea transportului în comun
3) Reducerea traficului
4) Reducerea poluării
Cât să fie taxa ?
Cea mai mică variantă luată în calcul e de 100 de lei/an, care ar aduce Primăriei Buzău venituri suplimentare de maximum 2 milioane de lei.
Cel mai probabil taxa va fi de 200 de lei/an, pentru a avea efect în principalul scop propus: reducerea traficului și a poluării, dar și stimularea folosirii transportului în comun.
Cu banii încasați, Primăria Buzău ar putea continua investițiile în amenajarea de parcări tip Park and Ride la fiecare intrare în oraș.

În orașele civilizate din vestul Europei există acest gen de parcări (Park and Ride), folosite de șoferi întrucât parcarea în oraș (centru) este foarte scumpă.
Citește și:
Sa le spuna cineva ca calculeaza degeaba, aceasta taxa este neconstitutionala, va pica imediat!
Și să mai plătească încă o taxa cei din alte orașe și pentru că respira in timp ce tranzitează Buzăul (un oraș deschis ,că numai străzi găurite găsești)
E gresita ideea unei taxe de acces pe baza de inmatricularea sau nu pe Buzau.
vorba cuiva de mai sus, daca la Maracineni si Vernesti pun si aia taxe, ce facem, zburam pe deasupra?
Evident, e o tampenie.
Altceva propun eu:
1. Conditionarea inmatricularii unui vehicul pe Buzau de dovada detinerii in proprietate sau inchiriat a unui loc de parcare EXCLUSIV.
Adica 1 masina = 1 loc de parcare.
Nu iti gasesti loc de parcare? Foarte bine. Nu inmatriculezi masina. Simplu.
2. Marite impozitele progresiv pentru detinerea unui nr. mare de masini.
Una da, inteleg, iti e necesara. Poate si a doua, taxata un pic mai mult.
Mai mult de doua… poluezi orasul.
Cand cineva dintre ai tai sau chair tu vei ajunge la spital, bolnav de plamani sau de cancer, te vei intreba daca ai contribuit si tu cu junghiul tau rutier. Si vei regreta.
3. Interzicerea detinerii a mai mult de 1 loc parcare PUBLICA/persoana. Al doilea, al treilea, al x-lea loc il cauti in privat, pe banii TAI. Ai, bine; nu ai… asta e
4. Interzicerea detinerii de locuri de parcare PUBLICA pentru cei care locuiesc la case, vezi tigania de pe Transilvaniei, unde toate junghiurile „dă pă anglea și germanea” ocupă trotoarul, deși ciuciunghezii au curți. Să își mute epavele in curțile proprii.
5. Amenzi drastice si blocat roti pentru parcari aiurea. Cand iti gasesti rabla blocata si te costa jumate din „valoarea” ei sa o deblochezi, iti vei gasi loc de parcare civilizat. SIGUR. Probat unde locuiesc acum. Atarnatorii cu „nu am loc, sa imi DEA (?!?) Primaria, au „disparut” subit cand Politia Locala i-a umplut de amenzi si le-a blocat rotile. Deci se poate, nu e teorie. Probat.
6. Dotarea Politiei Locale cu sistem automatizat de sanctionare a parcarii ilegale, adica masinile dotate cu sistem de camere cu recunoastere si verificare a numerelor de inmatriculare, cand se despisteaza masina parcata ilegal, amenda direct acasa si in contul de impozit
Nu platesti amenda, nu vinzi casa, masina etc. Simplu! Vii si cersesti tu sa platesti!
Iarasi, VAZUT !
Intr-un oras era parcare gratuita limitata 2 ore; inainte de alea 2 ore sa vezi ce grija avea sa mute masina! Ca … patrula Politia si nu voia nimeni amenda.
La fel in oras: erau cateva parcari cu sute de locuri de parcare, dar era sambata si erau full. La noi ai fi parcat pe trotuar, pe spatiul verde… acolo am coborat, am mers la cumparaturi, asta in timp ce soferul dadea ture pentru ca … nu vrea amenda.
7. Prioritizarea REALA a transportului public, montate camere la intrarea pe benzile dedicate autobuzelor, ai intrat ca esti „taure”, ia amenda!
8. Transport public gratuit. Nu va mai exista scuza.
Un UAT poate pune o astfel de taxă doar pe drumurile locale, nu pe un drum judetean sau national.
Cel mai punct de vedere. Gandim la fel, omule! Respect omule pentru ca ai scris acest comentariu.
Cam despre asta e vorba in orasul Buzau. O opinie inteligenta venita de la un om care gandeste smart. Trebuie cumva stopata fala asta a buzoianului de a avea mai multe masini per cap de familie. Este simplu, orasul nu are suprafata necesara de a acoperi numarul de masini pe care il are acest oras. O masina este suficienta pentru o familie. Nu inteleg de ce fala asta a buzoienilor, care nici la Bucuresti nu vezi asa ceva. La ce folositi 3 masini? Eu am in cartier si buzoieni care au 3 masini. Sincer, e prea de tot. Aici trebuie sa lucreze primarul si sa le pune taxe mari la cei care au mai mult de 2 masini. E simplu, ai mai mult de 2 masini inseamna ca ai bani. Taxa sa fie in cuantum cu valoarea ta, daca tot ai fala. Si o taxa mare este in jur de 5000 de lei per masina. Asa stopezi inmatricularea de masini in acel oras micut. Numai bine!
Si daca am 5 masini si le tin inmatriculate in curte dar nu circul cu ele de ce sa platesc impozit majorat?
Sunt cu totul de acord cu aceste propuneri,dați către domnul Toma!!
De ce nu mi-a publicat redactia comentariul? Cu ce sunt mai presus cetatenii de la bloc fata de cei de la case? De ce doar cei de la bloc sa aiba acces la domeniul public? Daca propui sa aiba voie toata lumea maxim un loc de parcare, pai da-le voie si celor de la case, sunt multe case tip vagon fara curte.
In primul rand taxa ar fi total discriminatorie, deci va pica cu siguranta.
Din cate observ autobuzul pe celebra Unirii cu semafoarele mega inteligente fac mai mult decat o masina normala, deci nu are rost sa mergi cu autobuzul.
Nu inteleg de ce in Buzau, singurul oras pe care l-am intalnit eu nu ai posibilitatea sa achiti 1 bilet pentru o singura calatorie. Doar aici trebuie sa cumperi 2 pentru ca nu te lasa sistemul mai putin.
Promovati mersul pe bicicleta si plantati copaci pentru a fi umbra vara. Ma rog, sper sa nu mai vina specialistul din Anglia angajat de primarie ca sa ciunteasca toti copacii sanatosi, care ce sa vezi – s-au uscat.
Si sa nu uit probabil prin aceasta miscare se urmareste popularea parcarii de la intrarea dintre Ploiesti, daca tot s-au dat bani europeni, nu putem sa va o lasam nefolosita. Si acesta un proiect total inutil, doar pentru a atrage fonduri dar fara utilitate adevarata.
Eu sunt curios cine are atâta timp liber pentru a inventa taxe ?
Păi dacă fiecare oraș sau UAT stabilește o taxavignetta dinasta , ce facem ?
Radu Mazare 2003 reloaded: taxa de bariera daca intri in orasul unui
psd-ist! apai daca asta ati votat, sa va fie de bine! sigur nu se opresc aici. vor bani mereu, gasca psd…
„Se estimează că 20 de mașini neîmatriculate în oraș intră în fiecare zi în municipiul Buzău aducând cu ele aglomerație în trafic și poluare”
Pe bune? Pai atunci de ce atata tapaj pentru 20 de masini?
Multumesc. Am corectat. 20 de mii de masini
Și cum facem cu cei din alte județe care tranzitează orașul în drum spre București sau litoral, să spunem? Vrea și el să oprească în oraș să cumpere un șir de covrigi, un babic și niște cârnați de Plescoi, că tot ne lăudăm cu ei. Îi taxăm nu? Să se învețe minte! Mie îmi miroase a disperare după bani ?
Oricum nu prea mai intră mașini în oraș ! I-a speriat “Unirii “ ! O iau pe centură ! Trebuie schimbate și lozincile : Buzău oraș închis ! Anul acesta Toma a avut numai idei distrugătoare !
Să fie atunci 1000 lei. Ca e bogăție la țăranul de lângă metropola! Să țină minte peisanul toată viața ca a fost odată / o singură dată “la oraș”. Să se plimbe țăranca mai curând în Grecia decât la urbe . O să îi taxeze Toma pe țăranii aprigi în cultură și educație când și o vedea ceafa.
Dar ce facem cu samsarii de masini?Stiu eu cativa care au 20,30 d masini pe care le lasa p unde pot.
Stimularea transportului public ?? Doamne ferește… aștept în stație 20 de minute să vină o rablă de autobuz.
Autobuzul 3 vine la 40 de minute!
Ce să stimulezi? Statu pe bancă în stație…
Să fim serioși. Frecvența de pe traseele principale e de 15 minute.
Sa fim serioși, frecventa ar trebui sa fie cu mult redusa dacă tot se vrea ca lumea sa meargă cu transportul în comun
Mai mult de 100-200 de lei! Pai daca se poate, de ce nu? Dar as spune sa nu se rezume doar la asta, ar fi bine sa puna taxa si pentru respirat, pentru mersul pe jos, pentru vorbit, pe numarul de haine pe care le ai si poate daca ne mai gandim gasim si mai multe lucruri pe care sa punem taxe. Ce ziceti?
https://www.transbusbuzau.ro/orar-de-circulatie.html
Vă rog să consultați !
Reducerea poluării!?? Pe A. Marghiloman, nu se poate respira. Praf….
A mai fost unul care a avut aceeasi idee acum niste ani si s-a demonstrat inca de atunci ca nu e doar ilegal dar este si ilogic.
Asadar, hai Tomita, pe ei!
Tot se vorbea de Marghiloman, e sufocata strada de masinile parcate pe trotuar ,ei au voie? in loc sa se faca piste de biciclete ca tot se vrea oras nepoluat si cu trafic mai redus.
Mai Tomița nu condfunda orașul cuo Țară europeană adică dacă eu am mașina de Olanda și sunt din Buzau trebuie să plătesc taxa păi ce este asta rovinieta înseamnă ca ești cu capu Tomița tot ce ai făcut în orașul Buzău vrei să câștigi bani pe alte căi pe urma buzoienilor urat din partea ta Tomița