Problemă la care e bine ca buzoienii să-și spună părerea în număr mare

E o problemă delicată pentru Primăria Buzău, dar și pentru buzoieni în general.

Uniunea Europeană e gata să dea vreo 4-5 milioane de euro orașului Buzău pentru modernizarea cartierului N. Bălcescu (trotuare, parcări, alei, străzi, spații verzi etc. – între Bălcescu, Spiru Haret și Traian Vuia).

Problema care se pune e că U.E. are o cerință pentru a da banii: porțiunea dintre Prefectură și Poarta Crângului a Bd. N. Bălcescu să devină pietonală. Adică fără mașini.

Ce facem ? Renunțăm la bani ?

Interzicerea traficului pe acest segment din Bd. Bălcescu nu convine, evident, șoferilor (și nu numai).

În condițiile înmulțirii mașinilor din oraș de la un an la altul, cerințele U.E. de a avea mai multe spații verzi în oraș (și mai puține străzi cu poluare) vin oarecum pe contrasens cu ce se întâmplă la Buzău (și în România).

Șoferii ar vota, cel mai probabil, cu două mâini ca Primăria/Orașul Buzău să renunțe la proiect, la bani și la modernizarea cartierului.

Pe de altă parte, în oraș nu sunt doar șoferi, părerea lor contează, dar nu e decisivă.

Locatarii blocurilor dintre Bălcescu, Spiru Haret, Traian Vuia (zonă în care nu s-a mai făcut nimic de la înființarea cartierului) s-ar bucura ca zona lor să fie făcută „giugiuc” în următorii doi-trei ani.

În balanță se pune și chestiunea dacă orașul Buzău își permite să dea cu piciorul la 4-5 milioane de euro și dacă alt oraș din România ar proceda similar.

SONDAJ

[Total_Soft_Poll id=”17″]

La fel, U.E. dă aproape 5 mil. de euro Buzăului pentru modernizarea Pieței Dacia și a Aleii Trandafirilor, dar cu condiția ca zona să devină exclusiv pietonală

Citește și:

loading...

53 de comentarii la „Problemă la care e bine ca buzoienii să-și spună părerea în număr mare

  • Sa mai faca ceva si pentru adevaratele nevoi ale locuitorilor orasului, cum ar fi ceva locuri de parcare… Chiar fac orice pentru bani???

    Răspunde
  • Auras, nu dau cu parul dar pentru binele tuturor gaseste o solutie ca lumea sa nu poata vota de cate ori vrea. Altfel, sondajul este egal cu zero.

    Răspunde
  • Pasaj subteran pe tronsonul care o sa devina pietonal și se rezolva.

    Răspunde
  • E o idee cu adevarat inteligenta!
    Deci mai intai lasi Unirii fara parcari (momentan doar Sud dar urmeaza si Nord acusica, sa vezi nebunie atunci), dupa care lasi Centrul fara parcari si trafic auto ca mai apoi sa inchizi jumatate din Balcescu (evident, tot fara parcari, ca doar n-o sa zboare masinile in parcari).
    Dar in loc de parcuri, pietonale si alte minuni de genu’ asta n-ar fi mai bun ca al nostru primar sa depuna proiecte la uniunea europeana pentru schimbarea tevilor de apa din oras, schimbarea tevilor de caldura (cate mai sunt necesare), eoliene, panouri solare sau orice alta dracovenie care poate genera energie ieftina (chiar gratuita, cu putin noroc) astfel incat facturile orasului sa devina tot mai mici iar banii, astfel economisiti, sa fie folositi PENTRU CETATENI (nu parcuri si dracovenii, avem Crangul care, daca nu ramane fara copaci – se pare ca brusc i-au luat „boalili” si pe astia – e suficient pentru moment) .

    Răspunde
  • O soluție ar fi sa lase Crângul pădure și sa nu mai taie in draci pădurea in ideea ca fac parc. Sa facă parc unde nu e nimic.

    Răspunde
  • 1. Nu cred că UE cere în mod expres asta. Probabil asta a fost prezentat. E cu totul altceva.
    2. Primăria Buzău tot renunță la câte un milion de lei în favoarea Rm. Sărat urmare a înțelegerii între Primari. Săptămână trecută a fost al doilea milion „cedat”. Asta înseamnă de obicei că nu ne lipsesc banii.
    3. In loc de reparații, Primăria Buzău face petreceri scumpe,parcuri și alte lucrări de estetică.

    E o falsă problemă.

    Răspunde
  • Eu ma mut din circul asta de oras, am votat DA numai ca sa-mi bat joc de prostii care l-au votat pe Toma. Asa meritati, ba! Pe biciclete cu voi!

    Răspunde
  • Zona sa devină pietonală și ptr mașini un pasaj ar rezolva problema…e foarte simplu!!!

    Răspunde
  • Dacă știam că se renunță la parcări , și pe Unirii renunțam la bani

    Răspunde
  • Ar fi posibilă crearea a două sensuri unice de acces auto, paralele cu bulevardul Bălcescu, una prin spatele blocurilor turn, actuala Alee a Crângului, căreia să i se facă două ieșiri prin prelungirea acesteia la capătul dinspre LeBig, astfel încât să dea în bulevardul Averescu și prelungirea capătului care se oprește în parcarea din spatele Companiei de Apă, astfel încât, pe lângă blocul turn nr. 7, să iasă în intersecția cu str. Patriei. Celălalt sens, din spatele blocurilor cu 4 etaje, care trece pe lângă Muzeul Județean, are deja o ieșire în str. Caraiman, pe lângă blocul ICMJ, mai trebuie făcută o altă ieșire, de fapt intrare, prin spatele Casei Albe, dar aici este mai dificil, că nu se poate ieși decât pe aleea care duce la Cimitirul Dumbrava.
    E o părere…

    Răspunde
  • Se supără domnul Primar. Nu au fost cerute soluții alternative. Variantele de răspuns sunt următoarele: Da sau ” mă mai gândesc până data viitoare”. Ca și la referendum ….

    Răspunde
  • Da de ce nu ne-a întrebat: Cine vrea bandă dedicată pentru autobuz ? Sunt sigură că nu vroiau nici 5 %

    Răspunde
  • Mai bine interzicem traficul auto de tot in mun. Buzau. Stim o chestie! Inclusiv, ambulante, pompieri, alimentatie – propun sa facem totul cu bicla! Abia angajam si oameni sa „bicicleze”marfa din tiruri, de la intrarea in oras, la magazine. Mai greu cu mobila – insa o putem pune in carute trase de biciclisti..
    Si asa vom fi si pe primul loc in Europa ca oras verde. Plus ca, nemaifiind nevoie sa cumparam benzina/motorina/gaz, pretul pe care l-am fi dat pe combustibil il putem da la impozit…

    Răspunde
  • sa dea drumul la rabla fara sa te oblige sa iei auto nou sa dea aia 3000 de lei pe cele in stare de funcționare

    Răspunde
  • pana la urma proiectul Unirii ce ne-a adus ? o strada ce ara ok jupuita, asfaltata partial… mai mare inghesuiala…nimic.
    ERA mai bine inainte ??? eu zic ca da, bani aruncati si planuri gogomane….

    Răspunde
  • Suntem in sec XXI, ne modernizam. Eu il rog pe dl primar sa aiba in vedere si infiintarea unor piste de aterizare in Buzau, pentru ca vreau sa imi iau elicopter. Daca tot ne batem cu Parisul, Berlinul si alte mari metropole, il rog sa aiba in vedere ca acolo este rezolvata de mult aterizarea elicopterelor, de ce nu si in Buzau?
    Eu vreau pista / platforma de aterizare pentru elicopter si nu ma mai intereseaza soselele prin oras!
    P.S. Va rog sa ma iertati pentru postare, dar daca dl primar poate sa bata campii, cred ca imi permit si eu un moment in care sa fiu cu capul in nori…

    Răspunde
  • AVIOANE DE HIRTIE si bani aruncati anapoda !

    Bd BALCESCU doar ce a fost reabilitat si asfaltat acum citiva ani , hai sa-l facem praf din nou ca ne de UE bani …..

    Bd UNIRII se prezenta FOARTE BINE , nu era nevoie deocamdata de asfaltat , era facut acum vre-o 7 – ani pe vremea lui bocsodeala , mai tinea inca p-atita , dar na , daca sint bani de la UE hai sa-l ghiorlanim si sa facem praf traficul , sa ” fluidizam ” circulatia gituind-o cu statii de autobuz fix in mijlocul bulevardului si alte minunatii.
    Pe UNIRII era intr-adevar necesară refacerea trotuarelor si se puteau face numai alea …. la 10 % din cit face praf municipalitatea pe fonduri UE …

    Intre timp se facea un proiect cu cap , trebuia doar sa copieze proiectul facut in Sectorul3 BUCURESTI de NEGOITA pe Bd DECEBAL, se sapa intre OLIMPIC si PATRIEI 3 nivele in subteran , se facea parcare sub Bd. UNIRII , dispareau si 3 treceri de pietoni ca treceau in subteran prin pasaje si putea dupa aceea sa faca UNIRII fara locuri de parcare pentru ca mai intii rezolva neceitatea si dupa aceea venea cu modernizarea ….

    Răspunde
  • Corect Relu! Problema e falsa. Solutii sunt mai multe, nu doar aruncat vina pe cetateni ca au refuzat ei modernizarea!

    Răspunde
  • Problema e tendențios prezentată. UE nu e gata să dea nimic! – noi vrem proiectul ăsta. Mai bine zis este o găselniță a funcționarilor de la Primărie; au primit ordin: faceți ceva pe fonduri europene. Și, bineînțeles, trebuie un proiect care să se încadreze pe condițiile acordării fondurilor. Unde e necesitatea?!?? Pe Bulevard strada e nouă, trotuarele sunt noi, spațiul verde e cel mai frumos din oraș. Primarul să termine cu aceste abuzuri de încredere! Faptul că a fost votat de 35% nu îi conferă cec în alb să distrugă calitatea vieții tuturor locuitorilor! Se pot face altele pe fonduri UE, adevărate modernizări, acolo unde e nevoie, nu să se bage mereu acolo unde e deja ok! De ce face asta? Să le fie mai ușor firmelor de execuție? Pe Unirii, la fel, trebuia numai trotuarele refăcute. Acum dispar parcările, de dragul unei benzi pt. auto în comun pt.care nu era necesitate. Este datoria morală a primarului să investească PE NECESITĂȚI!!! Nu pe ifose ale nu-stiu-cărei funcționare superficiale din primărie!

    Răspunde
  • Sigur asa este, aia de la Uniunea Europeană cunosc Buzaul ca în palmă și sigur au zis, Bălcescu, Aleea Trandafirilor sa fie închise. Astea sunt gogoși umflate sa se îndeplinească ce visează Toma noaptea , lucrurile sunt simple faci un program sa ceri bani de la UE și aia îl aproba sau nu dar dosarul de tine este făcut, UE într-adevăr nu te lasă să faci magarii cu firme agreate, sa respecți ce ți au aprobat ei dosarul , restul sunt minciuni de adormit copiii

    Răspunde
  • Deci a venit UE la usa primariei cu niste saci de euro si a zis: va dam banii daca inchideti circulatia pe Balcesu… Hai sa fim seriosi cu datul cu piciorul…
    in alta ordine de idei, de ce nu inchidem toate strazile?
    Bun, inchizi Bulevardul, dai cu piciorul la ce s-a facut pana acum acolo, ca arata f. bine, apoi masinile unde se duc? pe Spiru Haret. Sa vezi cozi kilometrice la semafoare, la intersectia Maresal Averescu. „Noi muncim, nu gandim”. Asa ar trebui sa scrie pe palatul comunal…

    Răspunde
  • Știți bancul cu ginecologul ajuns șomer și care a dat o probă de lucru la un atelier mecanic, reușind să asambleze un motor în 2 zile, prin țeava de eșapament?!? Cam așa se complică Toma. Doi ani fără bambilici (jocuri cu mingea) și sunt bani pentru o lucrare adecvată nevoilor și realității de zi cu zi a buzoienilor. Cum să condiționezi ceva fără să ții cont deloc de tipic? Păi Spitalul, Crângul, Stadionul sunt doar trei mari obiective, să nu mai zic de un întreg cartier de blocuri, supuse unor ocolișuri mult mai poluante. Cei din ”23” ce zic dacă li se intensifică brusc traficul în zona aia liniștită de case? Dar cei de pe Spiru care-s și așa… Pietonii cum cred că ajung dintr-o parte în alta a orașului, fără taxiuri sau autobuze? Am mai spus, nu contează ce, să iasă cincinalul bine la cifre… Meteahnă veche dar mă mir când a și apucat năravul așa de tânăr, Toma.

    Răspunde
  • Domnu’ ziarist, lasa abureala! De fapt, nu UE este problema. UE cere doar ca fiecare proiect depus sa aiba si o componenta „verde”. Astfel, intr-o grava pana de inspiratie, primarele nostru, sau cine l-o fi sfatuit, s-a hotarat sa gatuiasca circulatia pe principala artera a Buzaului, iar acum sa interzica accesul auto spre locuintele oamenilor. Orice ne-am inchipui, acea zona ramane un cartier rezidential, ce trebuie sa asigure accesul si parcarea autovehiculelor. Ar trebui ca cei ce depun proiecte, impreuna cu primarul, sa se straduiasca mult mai mult pentru a putea „scoate” o componenta verde fezabila, acceptabila si utila. Ce usor e sa dai vina pe UE, ca sa ascunzi incompetenta si uneori chiar reaua credinta!

    Răspunde
    • Nu e nicio abureală. Când UE dădea bani (strict) pentru asfaltări, unii de pe la vârful Primăriei Buzău erau mai interesați de „studentele la drept”. Acum UE nu mai dă bani pe asfaltări, ci îndeosebi pentru proiecte de mediu (parcuri, autobuze electrice, piste dedicate transportului în comun, etc). Sau îți dau și pentru asfaltări, dar astea sunt colaterale. Nu-ți convine, nu iei fonduri europene. Dar pe urmă vin alți „deștepți” de pe aici de la Buzău, prieteni cu ăia cu „studentele”, și acuză că primăria nu atrage fonduri europene. Ăsta-i adevărul și ACUM ne doare pe toți.

      Răspunde
  • Sa facem tot Buzaul parc, interzicem peste tot circulatia si luam bani de la UE fara numar! Alo Primaria! In zona de sud a municipiului sunt terenuri garla(pentru un pret corect proprietarii ar renunta la ele) unde puteti sa va jucati de-a parcul si inchiderea circulatiei cat vreti, tot cu bani de la UE!

    Răspunde
  • Buzaul nu este Istanbul, chiarnu e nevoie de 250000 masini in el. Noi cei care vrem un oras verde, in care distractia copiilor nostri sa nu se faca prin plimbari cu masina, ce ar trebui sa facem? Sa suportam toate mascarile celor vocali?
    Da, vreau un oras verde. Si o sa votez orice proiect prin care dispar tablele, cazanele si tuciurile carora le spuneti masini.
    Mergeti in Viena, in Amsterdam, in Bruxelles, in Paris, Roma si apoi dati-va cu parerea. Cu mentalitati obscure vom avea doar un buzau talcioc, in care specula e ridicata la rang de afacere.
    Buzau oras verde.

    Răspunde
  • Da, Redactia, să ia fonduri europene, dar pentru necesități, nu să încurce mai rău orașul, în zone unde deja e ok, și să creeze impedimente inutile locuitorilor.
    Iar Cercopitecul, dacă vrea să dispară cazanele, să militeze pt. interzicerea mașinilor vechi. Oprirea circulației pe anumite artere nu are legătură cu micșorarea nr. de mașini!!! Eventual să aibă grijă cu cine votează, că politicul de o anumită culoare a anulat taxa de mediu la înmatriculare care descuraja importul de jafuri ieftine și poluante. A anulat-o din populism, arătând că nu le pasă de aer și creând haos prin aglomerația de mașini.

    Răspunde
  • @ Autor articol” – „Unii” aia de pe la varful primariei (cu „i” mic, ca e substantiv comun!) erau fix in PSD. Adica exact acolo unde este si actualul primar, care a fost pus in locul lui „Unii” pentru ca era deja vorba de urmarire penala si DNA.
    Hai sa nu fim ipocriti! E doar alta palarie pentru aceeasi Marie (cu „M” mare, ca e substantiv propriu!), realitatea este ca s-a facut (ceva) mai mult, dar s-a furat muuuuult mai mult.
    Va rog sa ma combateti, dar cu argumente. Si sa publicati postarea! Argumentele mele le stiti deja, incepand cu pomisorii de 2200 lei bucata, continuand cu spectacole gen Eurovision de sute de mii de euro bucata si, la final, dar nu la urma, tasnitori de peste juma’ de milion setul… Plus parcurile cu lacuri pe musama, minus kilometri de gard viu distrus…

    Răspunde
    • Pentru Klaxxy. Țâșnitorile au fost 500 de mii (cu TVA), dar 5 bucăți (3 în Tineretului și două în Crâng). Iar asta cu furatul e părerea dvs., sub anonimat poti face tot felul de acuze, dar fără probe. Iar când facem calculul, să fim corecți, și să punem și cele peste 30 de mil.€ atrase din fonduri europene (zero proiecte lăsate de administrația precedentă!), nu doar cheltuielile. Când iei 30 de mil. €, oare contează așa mult că poate unii la licitațiile de pe SEAP au primit cu câteva zeci/sute de mii mai mult ?

      Răspunde
  • Catre autor: da, ala cu menaje a trois cu „studentele” de lux sa nu uitam ca se distra cu banii nostri, omul era in delegatie. Si sa nu uitam ca avea aceeasi coloratura politica precum actualul primar. Si sa nu uitam ca daca avea drept de a fi ales, acum era in continuare primar. Asta ca sa inteleaga dl primar care este nivelul alegatorului roman si ca nu e cazul sa se umfle in pene cu procentele pe buzau city report. Daca tot a ajuns in pozitia asta, sa ia decizii corecte pentru cetateni, nu sa le creeze si mai multe neplaceri cu investitii anapoda.

    Răspunde
  • Pentru „Autor articol”
    Voi incerca sa comentez, punctual, afirmatiile dvs.
    Fiecare din cele cinci aspersoare este compus din cate 5 tasnitori. Total 25 de tasnitori, adica 25 de pompe banale prevazute cu cate un ajutaj, plus un modulator de putere. Asta inseamna 20000 de mii de euro bucata (500000 : 25 = 20000, nu?). Deci o tasnitoare individuala a costat cat o masina cat se poate de buna si moderna. Vi se pare un pret corect?
    Spuneti ca nu conteaza ca, „poate”, unii au primit cateva zeci / sute de mii de euro in plus. Pe bune??? La afirmatia asta as vrea un raspuns onest atat de la directia juridica a primariei, cat si de la DNA!
    Nu vreau faima, dar nu ma feresc de nicio disputa onesta. Insa eu nu am in spate nici Simileasca, nici Tintestiul si, mai ales, niciun partid. Pe mine nu are cine sa ma apere (vezi cazul din aceste zile de la Bolintin!). Intelegeti acum de ce folosesc un pseudonim? Astept o convocare formala, un apel la nivelul bunului simt de la oricare organism al statului, incluzand aici DNA si promit ca ma voi infatisa imediat cu nume, prenume si … renume. Am nevoie doar de protectia statului pentru a devoala hotiile despre care dvs spuneti ca le fac „sub anonimat”, insa vazand ce se intampla acum in oras, am mari rezerve ca cineva va avea dorinta si bunavointa sa o faca.

    Răspunde
    • Răspuns 2 pt dnul Klaxxy. Spre știința dvs, prețul de adjudecare al unei licitații nu ține de Primăria Buzău, nici de DNA, nici de Curtea de Conturi etc. Sunt X firme private care concurează între ele pe SEAP. Se pot angaja să execute lucrarea cu 5 lei, 15 lei sau 30 de lei. Primăria Buzău sau orice altă instituție publică, conform legii, atribuie lucrarea celui care a oferit prețul cel mai mic. Care poate fi 5 lei, 15 lei sau 30 de lei.

      Răspunde
  • Haha buna remarca asta … „Când iei 30 de mil. €, oare contează așa mult că poate unii la licitațiile de pe SEAP au primit cu câteva zeci/sute de mii mai mult ?”. Asta e pe principiul „cine umbla la borcanu’ cu miere isi linge degetele”, nu? Totusi sunt convins ca niste institutii ar trebui sa arunce un ochi pe aceste licitatii cu „cateva zeci/sute de mii mai mult”, ce parere aveti?
    Si apropo, ca vad ca se tot bate moneda pe chestia asta cu „fonduri europene”…pai s-or fi luat 30 de milioane da’ ce s-a facut cu ei? Pana una, alta, sunt doar bani care au mers catre firme private si cam atat. Inca nu se vede nimic. Mai asteptam desi, sincer, nu cred ca se va vedea mare lucru. Pentru moment aceste „proiecte” au nascut probleme mai mari decat cele pe care le-au rezolvat.

    Răspunde
  • Domnule redactor unde erati acum 10 ani cand era primar Boscoseala ca nu prea am citit articole in care sa criticati conducerea primariei de atunci

    Răspunde
    • Eram realizator de emisiuni la Campus Tv unde criticam aproape zilnic faptul că nu se face mai nimic în oraș. Îmi permit și eu o întrebare. Oare unde erau atunci toți cei care critică acum, când în sfârșit se face în oraș ceva ?

      Răspunde
  • Voi raspunde eu unde eram acum 10 ani in speranta ca al meu comentariu nu va fi cenzurat.
    Acum 10 ani criticam primaria pentru lipsa de actiune, dar nu existau mijloace precum cele de acum. Nu exista acest site, nu existau grupurile locale pe facebook, astfel incat parerile nu erau auzite.
    Acum pe primarul actual il critic pentru ca anumite lucrari se fac deplorabil si se ignora ce vor cetatenii.

    Răspunde
  • Replica la „Raspuns2”
    M-ati facut sa zambesc!… In urma cu o luna, dl primar astepta raspuns la o contestatie ca sa inceapa lucrarile in Piata Dacia. Deci s-au facut licitatiile asa cum spuneti dvs, cineva a contestat, a aparut o hotarare judecatoreasca (opa!… si-a bagat dracul coada in economie…) si… a castigat cine trebuie!!!
    Dle reporter, am terminat gradinita de cativa ani buni, chiar nu mai reactionez pozitiv la vrajeala asta cu licitatii si SEAP!…
    La finalul WW1, Germania era in colaps. A venit Hitler si, cu vointa sa de fier (vointa a avut, nu incape indoiala) a facut autostrazi si a pus industria pe picioare solide – economia duduia, nu conteaza ca era industrie militara. Ce a urmat stim toti. Acum toata lumea apreciaza autostrazile germane. Dar il mai glorifica cineva pe Hitler?
    Necazul, la ei, atunci, dar si la noi, acum, este ca NIMIC nu se face pentru om, pentru locuitor. Totul se face pentru sclipici si imagine, in baza unor marote personale. Ne-am bucura sa traim mai bine, dar noi ne modernizam si traim mai prost, ne dam in cap pentru locuri de parcare, ne e frica sa iesim cu sotiile si copiii in oras, ne e mai rau ca inainte de modernizari. Chiar nu vedeti toate astea de sclipiciul lui Toma?

    Răspunde
    • Răspuns pt Klaxxy. „Nimic nu se face pentru om, pentru locuitor. Totul se face pentru sclipici și imagine”. Domnule, sunt zeci de străzi din orașul Buzău în care locuitorii (câteva mii) stăteau în noroi. S-au născut în noroi, au crescut în noroi și au îmbătrânit în noroi. Unii aveau lacrimi în ochi când Primăria Buzău le-a asfaltat străzile: „Muream și nu credeam că se va întâmpla”. Pentru multe din străzile astea presa locală și nici Toma n-a pomenit un rând, un cuvânt. Deci, care sclipici ? Pun pariu că dvs. nu știti (măcar) numele acestor străzi sau unde se află. Cei de la Urbis au lucrat zeci de luni la aceste străzi de prin mahalalele Buzăului, iar dvs. veniți și scrieți în câteva secunde (ce ușor, ce nedrept!) că nu s-a făcut NIMIC pentru om. Și nu e o stradă-două, repet, sunt ZECI!

      Răspunde
  • Catre Redacția: Spre știința dvs., atunci când se fură, prețul de adjudecare al unei licitații ȚINE de autoritatea contractantă.
    Mecanismul e dezarmant de simplu, dacă ești băgat în Caracatiță: tu ești cel care „urmărești” execuția lucrării, prietenii tăi știu că nu vei fi exigent și vin cu un preț mult mai mic decât ce se poate oferta. În acest fel, sunt excluși cei corecți, care nu pot oferta un preț așa mic.
    La execuție, te alegi cu o lucrare de mântuială, pt. că fiecare își va recupera profitul și comisioanele. Adică: în loc de 20 cm balast și 10 cm asfalt, vei avea 10 cm balast și 5 cm asfalt. Asta înseamnă JUMĂTATE din cât trebuia. Nimeni nu va ști, numai câțiva implicați, care își vor umple sacoșele cu euroi.
    Asta se face în România, de asta se bat pt. putere, nu îi freacă grija de oameni, ci de averile lor! Cu cât mai multe contracte, cu atât mai bine.
    Deci, terminați cu argumentele „licitațiilor”!!
    Dormiți pe voi în continuare, cei care nu vă prezentați la vot!

    Răspunde
    • Pentru Cristian. Sunt două lucruri diferite. Una e prețul rezultat în urma licitației și alta execuția lucrării. Eu am spus că primăria nu are nicio treabă/vină că o firmă câștigă licitația cu 10 lei în plus sau în minus. A acuza primăria că „fură” la stabilirea prețului rezultat în urma licitației dintre firme pe SEAP mi se pare nedrept. Dar, e democrație, fiecare poate spune ce vrea. Apoi, ce am spus eu, și poate că nu s-a înțeles prea bine, e că mi se pare exagerat să acuzăm Primăria Buzău că o firmă a câștigat licitația cu 10 lei în plus, în condițiile în care instituția respectivă a adus zeci de milioane de euro de la U.E. Ne legăm de un copac sfrijit în loc să vedem pădurea.

      Răspunde
  • Adevarul e undeva la mijloc.
    UE a zis ca pe axa X va da bani politicienilor locali daca fac proiecte care prevad desfiintari de parcari, desfiintari de strazi, ingustari de strazi, si alte asemenea abominatii ce sunt impotriva poporului, ca pe noile linii de finantari pare ca asta e intreaga lor agenda la UE, sa deranjeze poporul si sa intoarca poporul in vremurile de glorie ale sclavismului pe fata, parca urasc faptul ca din ce in ce mai multi cetateni isi castigasera o independenta, si acum vor sa faca iar ca pe vremuri, doar nomenclaturistii si turnatorii sistemuluisa beneficieze de treburi, iar restul la gramada ca sclavii, ca in vremurile trecute.
    Apoi au venit cei din Primarie si au ales ce parcari sa desfiinteze, ce strazi sa inchida, ce strazi sa ingusteze, totul pentru a pune mana pe banii aia sa ii imparta ei dupa bunul plac intre ei.
    Pentru suficienti bani pe mana politicienii isi vand poporul oricui.

    Răspunde
  • Discutia parca era despre Balcescu, Unirii, Piata Dacia etc. Dvs o impingeti, lacrimogen, catre periferie. Asa putem renunta la vaccinul booster, plangandu-i pe cei din tribul Baluba care, in Congo si Katanga, nu au acces la vaccin.
    Va rog, cat se poate de serios: FITI SERIOS!!! Deturnarea directiei nu face drumul mai drept…

    Răspunde
  • Da, Tereaca, a facut cate ceva ok, pana i s-a urcat la cap, ca dictatorilor centrafricani, iar acum doar isi bate joc de bani, pune biruri si ia fonduri UE ca sa isi bata joc de oameni, cu proiecte imbecile.

    Răspunde
  • Pentru stiinta „Redactiei” – in speranta ca aceasta postare nu va fi oprita, ca altele !!!
    Atribuirea contractelor prin licitatie, nu se face intotdeauna pentru cel mai mic pret oferit, se face si functie de bonitatea firmei, de raportul calitate – pret oferit, de numarul de angajati si de dotarea materiala a firmei ofertante.
    Sunt firme private care concurează între ele pe SEAP, de forma, fac aranjamente intre ele cu stiinta beneficiarului lucrarii (de obicei entitati publice).
    In alta ordine de idei, cand un primar este ales cu 28 % din numarul total de cetateni cu drept de vot (108.000) si nu 78 % cum se lauda primarul Buzaului ( 38600 prezenti la vot – 30100 votanti Toma), acest lucru ar trebui sa dea de gandit in primul rand acestui primar PSD, cat si consilierilor alesi (majoritatea psd-isti), ca deciziile trebuie luate cu discernamant – in folosul majoritatii cetatenilor, indiferent de simpatiile sau antipatiile acestora, nu la dorintele aberante ale unui primar dictator si megaloman.
    Punctual vorbind domnule Tereaca, va rog sa faceti un exercitiu de imaginatie si sa va ganditi, cum va arata circulatia rutiera in mun. Buzau, cu zona centrala P-ta Daciei strict pietonala , cu bd. Balcescu de la str. Titulescu la poarta Crangului – zona pietonala, cu strazile adiacente acestor zone – pe unde va fi deviata circulatia masinilor -sufocate de masini la ore de varf, cu disconfortul locuitorilor acestor zone si conducatorilor auto obligati sa se ingramadeasca pe aceste stradute, majoritatea cu o singura banda pe sens, cu reducerea dramatica a locurilor de parcare, cu continua crestere a numarului de masini in municipiu si judet etc, etc, etc.
    Si eu, ca majoritatea cetatenilor normali, as dori in mun. Buzau, strazi largi, linistite, fara masini, fara poluare, zone de promenada, dar practic, sunt constient ca este imposibil sa realizezi aceasta intr-un oras cu strazi proiectate si realizate cu o suta, cu cincizeci de ani in urma, cand nimeni nu se gandea la cresterea numarul de masini in tara.
    Trebuie gasite solutii, nu accesate fonduri aiurea, fara utilitate practica !
    O propunere : interzicerea circulatiei in oras, intre anumite ore, sau totala, a masinilor care au norma de poluare mai mica de Euro 5. Pornind de la aceasta propunere, numarul de masini in special poluante, ar scadea si cred ca pot fi si alte propuneri de luat in dezbatere publica, nu lasati consilierii locali si primarul sa hotarasca destinele majoritatii, acestia deseori avand alte prioritati si criterii.
    In final, cred ca avem inca inteligenta de a nu accepta orice bani, indiferent cat de multi ar fi, in ce conditii ar veni si de unde ar veni, numai de dragul de a ne lauda ca am accesat fonduri, dar fara ca acestea sa aduca o utilitate practica locuitorilor acestui oras.

    Răspunde
  • Domnule primar, daca nu se va rezolva problema parcarilor de pe unirii, degeaba a-ti cheltuit banii, voi face tot posibilul sa blocam prin actiuni legale circulatia, cu toate ca nu v-a fi greu de blocat o banda!!!

    Răspunde
  • Sunt un admirator la ce a-ti facut pana acum,dar in zona industriala au sarit capacele la canalizari pe sensul care este gata.asfaltul din jurul canalizarilor deja a inceput sa sebstrice.

    Răspunde
  • Tot ce a-ti facut pana acum bun se va uita daca nu faceti parcari pe unirii.O sa aveti parte de proteste prin blocarea circulatiei intentionat,Daca nu o sa mai avem locuri de parcare o sa blocam circulatia,poate asa o sa fim si noi luati in seama.

    Răspunde
  • Cetatenii au nevoie de parcari. Nu stiu de ce conducerea primariei nu vrea sa inteleaga asta. Tot ce face primarul este sa inchida strazi si sa desfiinteze locuri de parcare. Ma tot intreb pana unde vrea sa ajunga.
    Doar vorbe, vom face parcari supreatajate sau subterane, vom face, vom face. Nu se spune cand. Dar concret e ca desfiinteaza locurile de parcare existente. Se intreaba cineva ce vom face pana in viitorul (care nu se stie cat de apropiat e) in care se vor si construi locuri de parcare?

    Răspunde
  • renuntam la banii !!! si pe pe unirii !!! renunt la autobuz, nu la parcare ! nu ma intereseaza ce vrea UE

    Răspunde
  • Eu l-as intreba pe dl. primar cand are de gand sa faca un spital municipal?

    Răspunde
  • Nu-i adevărat că toți locuitorii din zona isi doresc asta. Locuitorii din zona stiu ce inseamna traficul nenorocit din weekendurile de vara. Oamenii din cartier intra si ies pe 4 alei acum,toate stramte si chinuite. Stiti cum arata aleile alea in diminetile de scoala? Daca ramai cu una, timpul in care masinile stationeaza asteptand sa intre si sa iasa va creste foarte mult. La fel poluarea pe care,sanchi,vrem s-o inlaturam. Nu mai vorbim de necazul si ura care ni se vor acumula in ficati cu fiecare minut de stat ca oile in aleea aia. Domnule primar,n u mai intreba UE ce vor locuitorii, intreaba-i pe ei, fir-ar a dracu de treaba si de investitie.

    Răspunde
  • Emile, UE da banu’, care ban se sifoneaza mai greu.
    Aia e, impune si reguli, ce e asa greu de inteles ?!

    Răspunde
  • Sunt buzoian vechi si am vazut orasul nostru mereu in schimbare.Dar nu pot sa accept sa ne inchinam la banii europeni si sa facem orasul pentru altii.Am trait cu case pe Unirii Sud ,apoi cu blocuri,dar cu autobuze pe mijloc si parcari reduse e noaptea mintii.Toti avem masini.Unde sa le parcam.Daca stau in centru ,dupa ideea unora trebuie sa vin prin Dorobanti acasa si sa pachez la gara,probabil,daca am loc de taxi-uri.Cum sa inchizi circulatia in centru si sa bagi autobuzele pe str.Ostrovului dublu sens ? Indiferent de solutia primariei este o mare Tampenie(ati observat majuscula,sper).In rest toate bune,Buzoieni!;

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.